2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
Hommasin suodattimen yhteydessä Forte-pullon (sitähän maahantuoja suosittelee käsittelyksi). Vaihdoin suodattimen ja tyhjensin Forte-pullon ainekset sinne sekaan. Sopivan kokonen on se purkkikin. Ja hyvin lähti käyntiin! 15 min. tyhjäkäynnillä ja sitten taas liikenteeseen.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
-
- 'Admiral'
- Viestit: 146
- Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Salla
Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
Minun kokemus tuosta suodattimen vaihdosta oli sellainen että suodattimen kotelon kansi auki vanha pois ja uus suodatin sisälle ja vähän sitä tiivistettä kostutin dieselillä ja ja kansi kiini ja sen jälkeen starttasin ja lähti kuin palmun alta käyntiin.En täyttänyt dieselillä koteloa.Morepower kirjoitti:Nonii. elikkäs sellasta kyselisin että onko porukka vaihtanu ite ton poltto aine suodattimen.
Ohje kirja (yllätys yllätys) käskee viedä opel huoltoon sitä vaihtaan. Mutta ei kiinnostas ku on kaikkiin muihinkin koneisiin ite vaihdellu.
Eli eikö tuo pumppu ilmaa itse itseään, eikö ole ilmaus ruuvia, vai mikä siinä ny muka niin vaikeeta on.?
Onnistuuko jos ruuvaa suodattimen auki, vanha roskiin, uusi paketista, täytä dieselillä, täytenä paikoilleen ja starttia. Mitä tapahtuu?
jos joku on sen vaihtanu niin sanokaa miten kävi? kiitän neuvoista.
Auto on astra dti -00
-
- 'Admiral'
- Viestit: 146
- Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Salla
Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
Minun kokemus tuosta suodattimen vaihdosta oli sellainen että suodattimen kotelon kansi auki vanha pois ja uus suodatin sisälle ja vähän sitä tiivistettä kostutin dieselillä ja ja kansi kiini ja sen jälkeen starttasin ja lähti kuin palmun alta käyntiin.En täyttänyt dieselillä koteloa. Auto on vectra 2.0DTI x20DTH vm-00Morepower kirjoitti:Nonii. elikkäs sellasta kyselisin että onko porukka vaihtanu ite ton poltto aine suodattimen.
Ohje kirja (yllätys yllätys) käskee viedä opel huoltoon sitä vaihtaan. Mutta ei kiinnostas ku on kaikkiin muihinkin koneisiin ite vaihdellu.
Eli eikö tuo pumppu ilmaa itse itseään, eikö ole ilmaus ruuvia, vai mikä siinä ny muka niin vaikeeta on.?
Onnistuuko jos ruuvaa suodattimen auki, vanha roskiin, uusi paketista, täytä dieselillä, täytenä paikoilleen ja starttia. Mitä tapahtuu?
jos joku on sen vaihtanu niin sanokaa miten kävi? kiitän neuvoista.
Auto on astra dti -00
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Laitoin sulle taas yv:tä.Juho M-P kirjoitti:Sahailla saa melko reilusti. Suodatin täyteen Dieseliä ja kaikki suutinputket löysälle. Kunnes joka putkesta ruikkii startatessa, niin putket kiinni ja käyntiin. Aivan helvetin huono ilmaamaan itsensä.
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
- lotuszafira
- 'Admiral'
- Viestit: 212
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 22:55
- Paikkakunta: Espoo
Onkohan kenelläkään tietoa, mikä on se vieteri siinä polttoainesuodattimen KOTELON kannassa?Juho M-P kirjoitti:Sahailla saa melko reilusti. Suodatin täyteen Dieseliä ja kaikki suutinputket löysälle. Kunnes joka putkesta ruikkii startatessa, niin putket kiinni ja käyntiin. Aivan helvetin huono ilmaamaan itsensä.
Onkohan polttoaineputkistossa takaiskuventtiiliä?
Ajattelin että voisiko pa-suodattimen kotelon kannassa olla jonninlainen takaiskuventtiili, jonka falskaaminen aiheuttaisi pa-linjan tyhjenemisen tankkiin, josta seuraa SAATANALLISET SAHAUKSET jopa jo tunnin seisotuksen jälkeen
1,8 16V z18xe
-
- 'Admiral'
- Viestit: 146
- Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Salla
Jos sulla on esim. vectra 2.0 DTI niin ei tarvi sahailla käyntiin,senkun otat kannen auki vanhan suodattimen pois ja uuden tilalle ja se on siinä pamautat käyntiin ja lähet ajeleen:) Näin helposti minulla ainakin kävi ja toimi.lotuszafira kirjoitti:Onkohan kenelläkään tietoa, mikä on se vieteri siinä polttoainesuodattimen kannassa?Juho M-P kirjoitti:Sahailla saa melko reilusti. Suodatin täyteen Dieseliä ja kaikki suutinputket löysälle. Kunnes joka putkesta ruikkii startatessa, niin putket kiinni ja käyntiin. Aivan helvetin huono ilmaamaan itsensä.
Onkohan polttoaineputkistossa takaiskuventtiiliä?
Re:
ja uuden tiivisteen kans pitää olla tosi tarkkana. oli neliönmuotoisessa paketissa vähän lintallaan niin ei asettunut täysin kohdalleen.
Ja tosiaan, uusi suodatin tilalle (oikein päin;ainakin tässä oli yläpäässä kehikko) ja katsoo että se jousi menee kans takaisin oikealle paikalleen (epäilen että on takaiskuventtiili,osaisiko kukaan varmistaa tätä?) ja löpöä piripintaan ruuvin reijästä niin ei jää ilmaa oikeastaan ollenkaa..suoraan ajoon..
..Alipainepumppu oli mutta en saanut paluu letkua irti
Ja tosiaan, uusi suodatin tilalle (oikein päin;ainakin tässä oli yläpäässä kehikko) ja katsoo että se jousi menee kans takaisin oikealle paikalleen (epäilen että on takaiskuventtiili,osaisiko kukaan varmistaa tätä?) ja löpöä piripintaan ruuvin reijästä niin ei jää ilmaa oikeastaan ollenkaa..suoraan ajoon..
..Alipainepumppu oli mutta en saanut paluu letkua irti
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Re: Re:
Biltemassakin tuota 2.0 dti suodatinta myydään,näkyy ainakin tuo iso tiivisterengas olevan hieman iso, ei tahdo millään pysyä paikalleen,heti kun silmä välttää pullahtaa pois.18E kirjoitti:ja uuden tiivisteen kans pitää olla tosi tarkkana. oli neliönmuotoisessa paketissa vähän lintallaan niin ei asettunut täysin kohdalleen.
Ja tosiaan, uusi suodatin tilalle (oikein päin;ainakin tässä oli yläpäässä kehikko) ja katsoo että se jousi menee kans takaisin oikealle paikalleen (epäilen että on takaiskuventtiili,osaisiko kukaan varmistaa tätä?) ja löpöä piripintaan ruuvin reijästä niin ei jää ilmaa oikeastaan ollenkaa..suoraan ajoon..
..Alipainepumppu oli mutta en saanut paluu letkua irti
Käyntiin lähtee heti, mutta kakoo muutaman kerran kun ilma poistuu,,ei sammu kuiteskaan.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
helppo hommaha toi olikin. eka kerran vast tuli tommone vaihettua.
tänää tuli broidin dti -98 veccuun vaihdettua suodatin ja tiivisteet.
vanha pois, purkki disua täytee, uus suodin paikalleen. sekä tiivisteet. purkin kansi paikalleen.
kone käyntiin, pyöri hetken. sit uudelleen kaasun kanssa. ja rupes hienosti pyörimää taas tyhjäkäyntiä.
tänää tuli broidin dti -98 veccuun vaihdettua suodatin ja tiivisteet.
vanha pois, purkki disua täytee, uus suodin paikalleen. sekä tiivisteet. purkin kansi paikalleen.
kone käyntiin, pyöri hetken. sit uudelleen kaasun kanssa. ja rupes hienosti pyörimää taas tyhjäkäyntiä.
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
Mites a20dth inkun ilmaus. Tapahtuuko ilmaus itsestään vai pitääkö tehdä jotain. Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen joutuu sahaa käyntiin sekunnin kaksi pitempään kuin ennen vaihtoa.
Kovaa ajoo vaan?
Kovaa ajoo vaan?
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
1 vaihda suodatin (tankinvieressä patruuna)
2 käännä virtoja päälle parikertaa ja käynnistä.
3 tarkista ettei ole vuotoja ja kovaa ajoa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto
Näin tein. Suodattimen ja tiivisten vaihdot. 4-5krt virtoja käytin päällä. Sitten käynnistys.
Muutamia kertoja käynnistin auton ja joka kerralla pieni extra aika starttaukseen, kun sahaa käyntiin.
EDIT: Kovan ajon jälkeen normalisoitui.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015