2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viestit: 503
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Tiksi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Hommasin suodattimen yhteydessä Forte-pullon (sitähän maahantuoja suosittelee käsittelyksi). Vaihdoin suodattimen ja tyhjensin Forte-pullon ainekset sinne sekaan. Sopivan kokonen on se purkkikin. Ja hyvin lähti käyntiin! 15 min. tyhjäkäynnillä ja sitten taas liikenteeseen.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Salla

Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

Morepower kirjoitti:Nonii. elikkäs sellasta kyselisin että onko porukka vaihtanu ite ton poltto aine suodattimen.
Ohje kirja (yllätys yllätys) käskee viedä opel huoltoon sitä vaihtaan. Mutta ei kiinnostas ku on kaikkiin muihinkin koneisiin ite vaihdellu. :o

Eli eikö tuo pumppu ilmaa itse itseään, eikö ole ilmaus ruuvia, vai mikä siinä ny muka niin vaikeeta on.?

Onnistuuko jos ruuvaa suodattimen auki, vanha roskiin, uusi paketista, täytä dieselillä, täytenä paikoilleen ja starttia. Mitä tapahtuu?

jos joku on sen vaihtanu niin sanokaa miten kävi? kiitän neuvoista. :D

Auto on astra dti -00
Minun kokemus tuosta suodattimen vaihdosta oli sellainen että suodattimen kotelon kansi auki vanha pois ja uus suodatin sisälle ja vähän sitä tiivistettä kostutin dieselillä ja ja kansi kiini ja sen jälkeen starttasin ja lähti kuin palmun alta käyntiin.En täyttänyt dieselillä koteloa.
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Salla

Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

Morepower kirjoitti:Nonii. elikkäs sellasta kyselisin että onko porukka vaihtanu ite ton poltto aine suodattimen.
Ohje kirja (yllätys yllätys) käskee viedä opel huoltoon sitä vaihtaan. Mutta ei kiinnostas ku on kaikkiin muihinkin koneisiin ite vaihdellu. :o

Eli eikö tuo pumppu ilmaa itse itseään, eikö ole ilmaus ruuvia, vai mikä siinä ny muka niin vaikeeta on.?

Onnistuuko jos ruuvaa suodattimen auki, vanha roskiin, uusi paketista, täytä dieselillä, täytenä paikoilleen ja starttia. Mitä tapahtuu?

jos joku on sen vaihtanu niin sanokaa miten kävi? kiitän neuvoista. :D

Auto on astra dti -00
Minun kokemus tuosta suodattimen vaihdosta oli sellainen että suodattimen kotelon kansi auki vanha pois ja uus suodatin sisälle ja vähän sitä tiivistettä kostutin dieselillä ja ja kansi kiini ja sen jälkeen starttasin ja lähti kuin palmun alta käyntiin.En täyttänyt dieselillä koteloa. Auto on vectra 2.0DTI x20DTH vm-00
Opel Astra
'Senator'
'Senator'
Viestit: 945
Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Opel Astra »

Juho M-P kirjoitti:Sahailla saa melko reilusti. Suodatin täyteen Dieseliä ja kaikki suutinputket löysälle. Kunnes joka putkesta ruikkii startatessa, niin putket kiinni ja käyntiin. Aivan helvetin huono ilmaamaan itsensä.
Laitoin sulle taas yv:tä.
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Avatar
Morepower
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 13:50
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Morepower »

Unohdin mainita että miten kävi ton dti.n kanssa.

Eli täytin kotelon ja heti käyntiin ilman minkään asteisia sivuääniä tai rykimisiä.
Joko ei jäänyt ilmaa tai sitte meni todella hyvin läpi. 8)
Omega 2.5 v6
Avatar
lotuszafira
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 212
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 22:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lotuszafira »

Juho M-P kirjoitti:Sahailla saa melko reilusti. Suodatin täyteen Dieseliä ja kaikki suutinputket löysälle. Kunnes joka putkesta ruikkii startatessa, niin putket kiinni ja käyntiin. Aivan helvetin huono ilmaamaan itsensä.
Onkohan kenelläkään tietoa, mikä on se vieteri siinä polttoainesuodattimen KOTELON kannassa?
Onkohan polttoaineputkistossa takaiskuventtiiliä? :o

Ajattelin että voisiko pa-suodattimen kotelon kannassa olla jonninlainen takaiskuventtiili, jonka falskaaminen aiheuttaisi pa-linjan tyhjenemisen tankkiin, josta seuraa SAATANALLISET SAHAUKSET :evil: :lollis: jopa jo tunnin seisotuksen jälkeen
1,8 16V z18xe
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Salla

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

lotuszafira kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Sahailla saa melko reilusti. Suodatin täyteen Dieseliä ja kaikki suutinputket löysälle. Kunnes joka putkesta ruikkii startatessa, niin putket kiinni ja käyntiin. Aivan helvetin huono ilmaamaan itsensä.
Onkohan kenelläkään tietoa, mikä on se vieteri siinä polttoainesuodattimen kannassa?
Onkohan polttoaineputkistossa takaiskuventtiiliä? :o
Jos sulla on esim. vectra 2.0 DTI niin ei tarvi sahailla käyntiin,senkun otat kannen auki vanhan suodattimen pois ja uuden tilalle ja se on siinä pamautat käyntiin ja lähet ajeleen:) Näin helposti minulla ainakin kävi ja toimi.
terokimmo
in memoriam
in memoriam
Viestit: 5033
Liittynyt: 19 Loka 2007, 18:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Vanha suodatin vaan ulos ja uus tilalle.puhasta disua kantta myöten,ei kauaa sahuuta,ja tietysti konetta vahan polkasee muutaman kerran ja kattoo miten alkaa käydä tyhjää.tankin tyhjäks meno saattaaa joskus olla hankalampi.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Re:

Viesti Kirjoittaja 18E »

ja uuden tiivisteen kans pitää olla tosi tarkkana. oli neliönmuotoisessa paketissa vähän lintallaan niin ei asettunut täysin kohdalleen.
Ja tosiaan, uusi suodatin tilalle (oikein päin;ainakin tässä oli yläpäässä kehikko) ja katsoo että se jousi menee kans takaisin oikealle paikalleen (epäilen että on takaiskuventtiili,osaisiko kukaan varmistaa tätä?) ja löpöä piripintaan ruuvin reijästä niin ei jää ilmaa oikeastaan ollenkaa..suoraan ajoon..
..Alipainepumppu oli mutta en saanut paluu letkua irti
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

18E kirjoitti:ja uuden tiivisteen kans pitää olla tosi tarkkana. oli neliönmuotoisessa paketissa vähän lintallaan niin ei asettunut täysin kohdalleen.
Ja tosiaan, uusi suodatin tilalle (oikein päin;ainakin tässä oli yläpäässä kehikko) ja katsoo että se jousi menee kans takaisin oikealle paikalleen (epäilen että on takaiskuventtiili,osaisiko kukaan varmistaa tätä?) ja löpöä piripintaan ruuvin reijästä niin ei jää ilmaa oikeastaan ollenkaa..suoraan ajoon..
..Alipainepumppu oli mutta en saanut paluu letkua irti
Biltemassakin tuota 2.0 dti suodatinta myydään,näkyy ainakin tuo iso tiivisterengas olevan hieman iso, ei tahdo millään pysyä paikalleen,heti kun silmä välttää pullahtaa pois.

Käyntiin lähtee heti, mutta kakoo muutaman kerran kun ilma poistuu,,ei sammu kuiteskaan.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Avatar
esu
OCF Member 2017
Viestit: 2280
Liittynyt: 22 Heinä 2009, 10:42
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja esu »

helppo hommaha toi olikin. eka kerran vast tuli tommone vaihettua.
tänää tuli broidin dti -98 veccuun vaihdettua suodatin ja tiivisteet.
vanha pois, purkki disua täytee, uus suodin paikalleen. sekä tiivisteet. purkin kansi paikalleen.
kone käyntiin, pyöri hetken. sit uudelleen kaasun kanssa. ja rupes hienosti pyörimää taas tyhjäkäyntiä.
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja daa »

Mites a20dth inkun ilmaus. Tapahtuuko ilmaus itsestään vai pitääkö tehdä jotain. Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen joutuu sahaa käyntiin sekunnin kaksi pitempään kuin ennen vaihtoa.

Kovaa ajoo vaan?
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

daa kirjoitti: 28 Marras 2020, 15:44 Mites a20dth inkun ilmaus. Tapahtuuko ilmaus itsestään vai pitääkö tehdä jotain. Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen joutuu sahaa käyntiin sekunnin kaksi pitempään kuin ennen vaihtoa.

Kovaa ajoo vaan?
1 vaihda suodatin (tankinvieressä patruuna)
2 käännä virtoja päälle parikertaa ja käynnistä.
3 tarkista ettei ole vuotoja ja kovaa ajoa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.0dti koneen polttoaine suodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja daa »

1,2sorsa kirjoitti: 28 Marras 2020, 15:55
daa kirjoitti: 28 Marras 2020, 15:44 Mites a20dth inkun ilmaus. Tapahtuuko ilmaus itsestään vai pitääkö tehdä jotain. Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen joutuu sahaa käyntiin sekunnin kaksi pitempään kuin ennen vaihtoa.

Kovaa ajoo vaan?
1 vaihda suodatin (tankinvieressä patruuna)
2 käännä virtoja päälle parikertaa ja käynnistä.
3 tarkista ettei ole vuotoja ja kovaa ajoa
Näin tein. Suodattimen ja tiivisten vaihdot. 4-5krt virtoja käytin päällä. Sitten käynnistys.

Muutamia kertoja käynnistin auton ja joka kerralla pieni extra aika starttaukseen, kun sahaa käyntiin.

EDIT: Kovan ajon jälkeen normalisoitui.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Vastaa Viestiin