P0400 astra G 2,0tdi

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 721
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Rak » 02 Touko 2021, 19:16

Mittaa jokainen purkki ja kato onko vastus sama. Ennen sitä etsisin vikaa alipaineletkuista ja - kelloista.

kalle3
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 » 02 Touko 2021, 19:26

Letkut ja kellot käyty läpi kokoimupuoli putsattu ei pitäs sieltä johtua

Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 721
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Rak » 02 Touko 2021, 20:28

Alipainekellot ehjät?

kalle3
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 » 03 Touko 2021, 16:54

Nyt EGR vahettu ja valo sammu, Olitte oikeassa koodi oli P0400 vaihdan vielä kampiakselin asentotunnistimen

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15141
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 03 Touko 2021, 20:38

Älä vaihda tunnistinta. Ei se vika ole siinä. P0400 on alipainejärjestelmän/EGR:n koodi
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2012
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (kohta 500k kerhossa)
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

kalle3
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 » 03 Touko 2021, 20:47

Ajatelin kun tyhjäkäynti on tasanen vähänkin kun kaasutat käy epätasasesti isomilla kieroksilla toimii paremin. Epäilen pumppuvikaa olen kyllä ajanu tuollasena jo 5 vuotta ajettu Yht. 560Tuh

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 997
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 04 Touko 2021, 13:26

Kampuran asentoanturi jos on p*skana häviää jenkakellosta toiminta ja auto menee vikatilaan - mutta sillä voi kyllä ajaa ihan täysiään, voimaa vaan ei ole kummoisesti vikatilan takia.

Itse ruiskutuksen ajoitukseen se ei meinaa mitään - VP44 pumpussa on sisällä hammaskehä ja sitä lukeva kiertokulma-anturi, jonka tiedon perusteella ajoitetaan ruiskutusennakko.
Auto siis lähtee ihan normaalisti käyntiin, käy ihan OK, jne. ilman lohkon kyljessä olevaa kammen asentoanturia.

Karkea tyhjäkäynti voi johtua ihan vaan kuluneista suutinkärkistä, sumu ei ole enää niin hienoa.
Tämä on hyvin mahdollista varsinkin jos polttoaineensuodatinta on vaihdettu vähän laiskalla tahdilla.

kalle3
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 » 04 Touko 2021, 14:35

Suutimet vaihdetu testatuihin 1kk sitten samalla vaihdoin p-letkut ja putsasin imuaukot.Tyhjäkäyni tosi hyvä siitä eteenpäin käy kui kolmella sylinterillä ja savuaa ja haisee naftalle, mitä lämpimämpi ilma tai moottori sen paremmin toimii Kulutus noin 8l 100km eli aikapaljon ei Kuluta öljyä

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15141
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 04 Touko 2021, 16:41

Tuo johtuu syöttöpumpun ennakonsäätimen jumittamisesta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2012
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (kohta 500k kerhossa)
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

kalle3
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 » 04 Touko 2021, 17:47

Eli vaatii pumpun irotuksen minulla olis kyllä toinen ehjä pumppu. Olisi pitänyt laitaa samalla kun moottori oli muutenkin levälään No tulihan tuo P0400 kuntoon

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 997
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 04 Touko 2021, 18:22

Ennakonsäätäjän mäntä on kyllä jäähdyttimen puolella pumpun runkoa, eikä lohkon puolella.
Eli sen männän voisi ehkä vaihtaa pumppu paikallaankin, mutta jos pesä, jossa se liikkuu, on kulunut huonoksi niin siihen se pelkän männän vaihtaminen ei toki auta mitään.

Vaihto-operaatio, jos edes mahdollinen, vaatisi kyllä suurta huolellisuutta jotta pumppuun ei pääse likaa.

kalle3
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 » 04 Touko 2021, 18:39

Täytyy tutkia irto pumppua minkalainen operaatio olisi.Voi olla että annan koneen röpötellä ja jatkan matkaa, ei maailma yhden Opelin savuihin kuole

kalle3
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 » 05 Touko 2021, 14:09

Tutkailin irto pumppua ja aukaisin luukun pumpun kupeesta alareunasta kaksi ruuvia kansiauki.Siellä on jousi joka painaa mäntää mäntä liikuu mutta ei tule ulos ,Pitäskö tulla

kalle3
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 » 05 Touko 2021, 15:03

Eipä lähe pitäis purkaa pumpun sisuskalut ulos,Eikö tuon pitäisi olla kunnossa kun mäntä liikuu sormin

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15141
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 05 Touko 2021, 15:29

Ei se sitä kerro. Sähkösesti ja polttoaineen siirtopaineella ei välttämättä jaksa. Noin ne hajoaa vanhemmiten
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2012
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (kohta 500k kerhossa)
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

Vastaa Viestiin