Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

On hommattu jo, samat osat. Tilasin oikee USA auto puljusta ja paketissa lukee made in china :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13466
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Saman näköset liukutapit mitä g astran takasatuloitoissa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja ?! »

Rookeri kirjoitti: 01 Tammi 2022, 21:09Jaa missä?
Oisko vaikka jarrusatuloissa?

Ja ne on monesti hyvin saman näköisiä :D

Nuo satulat lienee Aussi tekoiset niin tuskin on mallina ollut G Astran osat.

Minkäs kokoiset etulevyt tässä calibrassa on?

Itsellä on Omegassa vakio 296mm levyillä gto satulat
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

325mm edessä, 285mm takana. Myös takana jäähdytetyt. Koot olis selvinny myös videolta :peukku:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »



"Madalletaan" autoa renkailla. Tais kyllä jäädä yritykseksi :whack:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Kyllä mahtaa joutua madaltamaan ihan jousilla😅
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

blex84 kirjoitti: 15 Tammi 2022, 20:04 Kyllä mahtaa joutua madaltamaan ihan jousilla😅
Siltä se vähän näyttää. Autossa oli Eibach mieto joku -20mm jousisarja ja eteen jo vaihdoin toiset jouset joilla laski 15mm lisää.

Tuolla isommalla rengastuksella takapää on hyvä kun se varmaan laskee joku 10mm kun saa sisustan takas paikalleen. Mutta etupää ei ole hyvä eikä se laske enään kun palikat on konehuoneessa kiinni.

Nuo kuitukaaret on korkeemmalla kuin vakio kaaret, edessä noin 15mm. Sais olla niin että olis alempana noi kuidut mutta jos niitä alkaa muokkaa ne menee kokonaan uusiksi. Keula vaatii noin 40mm madalluksen nykyisen lisäksi tuolla isommalla renkaalla että olis renkaasta kaareen sama kuin takana.

Etupäässä(ja takanakin) on Bilsteinin pumput, sellaiset joissa paksu mäntä. Niissä ei ole lainkaan pohjauskumia siinä varren ympärillä kun ei siihen sovi sen ison männän takia. Mulla ei ole ennen ollut tuollaisia joten en tiedä miten noi käyttäytyy kun alusta pohjaa. Onkohan iskarin sisällä joku kumi tai joku muu ratkaisu tuohon pohjaamiseen?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Sitähän olkavartta saa prässättyä alemmas joku 15mm että mahtuu vetari vielä ulos navasta se ois kiinteää madallusta niin ei lyhensi niin paljoa vieterin pituus että kohta onku kivi reellä ajaisi
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

blex84 kirjoitti: 16 Tammi 2022, 11:11 Sitähän olkavartta saa prässättyä alemmas joku 15mm että mahtuu vetari vielä ulos navasta se ois kiinteää madallusta niin ei lyhensi niin paljoa vieterin pituus että kohta onku kivi reellä ajaisi
Joo olishan siellä vähän tilaa kyllä. Mutta ei riitä sekään.

Vähän kuvapäivitystäkin välillä.

Lähtökohta:

Kuva

Kuvassa normi-iskari, pohjaanlyöntikumi lyhennetty 20mm mittaan, joustovara 10mm, rengas se 225/40-18 joka noin 35mm liian iso halkaisija Calibraan. Eli alemmaksi ei saa ilman tolpan muutoksia eikä tollasella alustalla nyt vois edes ajaa. Kunhan pätkein testiksi tollaset jouset että sai katsottua miten alas sen saa vakio tolpalla. Kuvasta näkyy myös hyvin kuinka paljon kuitukaari on ylempänä vakiokaarta.

Ei muutakuin kaari kolmeen osaan ja sovittelua:

Kuva

Nyt on samalla korkeudella kuitukaari ja vakiokaari. Tussiviivan kohdalla oli kaaren yläreuna ennen muokkausta.

Kuidulla takas kiinni:

Kuva

Eka kuidutin tosta päältä yhden kerroksen että pysyy muodossaan. Sitten kaaret pöydälle ja takaa kuidutus kahdella kerroksella.

Lopputulos hiukan karkeesti hierottuna:

Kuva

Tässä kuvassa sama alusta kuin tuossa aiemmassa videossa, eli ne paksummalla männällä olevat Bilsteinit ja joku -30mm madallus edessä.

En tiedä miten on ajateltu että noi kaaret olis sopinu ilman muokkausta. Jos olis laskenu etupään ja takapään samaan mittaan kaaresta keskiöön auto olis ollut 50mm etukenossa.

Kumeiksi täytyy varmaan vielä vaihtaa 225/35-18 joka on noin 20mm pienemmät kuin nykyinen 225/40-18. Eli noin 10mm tulee lisää tyhjää kaaren ja renkaan väliin mutta tosiaan sisältä puuttuu kaikki muu paitsi etupenkit ja keulastakin valot ym pikkusälää. Nyt on ainakin paremmin balanssissa toi alusta kun muokkas noi etukaaret. Jossain videolla taisin sanoa että yllättävän hyvin sopi kuituosat paikalleen, tais olla vaan kaukainen haave :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »



Niin ja sepelimyllyäkin on ihmetelty taas :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1574
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Hyvin hörähti käyntiin ja helskutin siististi käy, kyllä nyt helpottaa varmasti. :peukku: :thumbsup:
GSI-The Real Thing & ST wagon
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

blex84 kirjoitti: 16 Tammi 2022, 11:11Sitähän olkavartta saa prässättyä alemmas joku 15mm
Ei muuten saa. Kokeiltiin eilen kaverin kanssa prässäillä. Iskariputkessa on olkapää mitä päin olkavarsi menee. Eli pitäs ottaa iskariputki irti ja sorvata olkapäätä pidemmälle ja painaa putki takas olkavarteen niin saa alemmas.
Arg! kirjoitti: 29 Tammi 2022, 21:41 Hyvin hörähti käyntiin ja helskutin siististi käy, kyllä nyt helpottaa varmasti. :peukku: :thumbsup:
Juu toivotaan että sais nyt keskittyä koriin. Ilmesty vaan selkään joku ihme rasvapatti, puolikkaan pingispallon kokonen. Tietysti se tulehtu ja leikata ei voi ennenkuin tulehdus helpottaa. Eli kaikki vähänkin hankalat asennot on nyt pois pelistä. Nukkuakaan ei voi selällään :no:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
VECTRA GT 16v
OCF Member 2017
Viestit: 1052
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
Paikkakunta: HELSINKI / kinnula

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja VECTRA GT 16v »

Tsemppiä ja paranemisia.
Uusia videoita odotellessa.
Hyvin sul kyl maltti riitti ton moottorin kans. Moni olis luovuttanut. 👍
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Minä oon prässännyt useammat tolpat ja valu osaan antanut lämpöä niin lähtenyt putki huilaan alaspäin
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Vastaa Viestiin