Astra G HB - se käyttöauto
Astra G HB - se käyttöauto
Kai tällekin oman ketjun voi tehdä kun varmasti tulee muutoksia tulemaan
Tuli siis haettua kakkos/käyttöautoksi vm 98 G astra viisiovisena HB mallina. Perus 1.6 16v kone. Ostohetkellä mittarissa 212tkm
Budjetti oli mallia 200e ja vetotavalla ei ollut väliä.
Autosta löytyy poikkeuksellisen hyvät varusteet kuten ajotietokone, ilmastointi, 4x sähkölasit, alkuperäinen varashälytin. Ensimmäinen omistaja myös asennuttanut eberin! Ja kaikki toimii. Mukaan tuli myös 2x renkaat.
Hinta oli edullinen koska oli pompannut leimalta. Muutama korjauskehotus polttimoista, vasen koiranluu oli myös väljä. Hylsy oli tullut ohjauksesta joka oli "takertelevaa." Ohjauspylväässä siis jotain vikaa, mutta vika häviää kun ratin vetää ihan ulos ja ylös
Vaihdoin uudet polttimot keulaan, uusin koiranluun ja vaihdoin ratin asentoa ja leima tuli paperiin
Ideana on muokata autoa mutta budjetti sille on 0e. Eli kaikki muutokset on joko osia mitä löytyy jo tai muuten edullisia. Ideana tässä myös itsellä kokeilla ja oppia kaikkea uutta kun ei ole niin iso menetys jos joku menee ketuiksi
Madallus on mallia rälläkkä, jossain kohtaa varmaan hankin kunnon jouset mutta nyt autoa vaan piti saada alas.
Umpiot tuli hiottua ja lakattua uusiksi, muuttui ilme huomattavasti.
Ensin vesipapereilla 400 - 800 ja 1500 ja sitten vaan 1k lakka päälle.
Ei nyt aivan maassa kiinni mutta vähän sporttisempi. Ja pakko se laikka madallus joskus kokea ja tehdä
Tuli myös haettua OPC look siipi kontin päälle, se on nyt kuivumassa ja varmaan parin päivän sisään päätyy kiinni. Täytyy pulteille porata reiät vaan konttiin.
Tälläinen projekti! Varmasti tulee muuttamaan vielä ulkonäköä ja en usko että selvitään talven yli ilman teknisiä ongelmia mutta en sitä oletakaan
Tuli siis haettua kakkos/käyttöautoksi vm 98 G astra viisiovisena HB mallina. Perus 1.6 16v kone. Ostohetkellä mittarissa 212tkm
Budjetti oli mallia 200e ja vetotavalla ei ollut väliä.
Autosta löytyy poikkeuksellisen hyvät varusteet kuten ajotietokone, ilmastointi, 4x sähkölasit, alkuperäinen varashälytin. Ensimmäinen omistaja myös asennuttanut eberin! Ja kaikki toimii. Mukaan tuli myös 2x renkaat.
Hinta oli edullinen koska oli pompannut leimalta. Muutama korjauskehotus polttimoista, vasen koiranluu oli myös väljä. Hylsy oli tullut ohjauksesta joka oli "takertelevaa." Ohjauspylväässä siis jotain vikaa, mutta vika häviää kun ratin vetää ihan ulos ja ylös
Vaihdoin uudet polttimot keulaan, uusin koiranluun ja vaihdoin ratin asentoa ja leima tuli paperiin
Ideana on muokata autoa mutta budjetti sille on 0e. Eli kaikki muutokset on joko osia mitä löytyy jo tai muuten edullisia. Ideana tässä myös itsellä kokeilla ja oppia kaikkea uutta kun ei ole niin iso menetys jos joku menee ketuiksi
Madallus on mallia rälläkkä, jossain kohtaa varmaan hankin kunnon jouset mutta nyt autoa vaan piti saada alas.
Umpiot tuli hiottua ja lakattua uusiksi, muuttui ilme huomattavasti.
Ensin vesipapereilla 400 - 800 ja 1500 ja sitten vaan 1k lakka päälle.
Ei nyt aivan maassa kiinni mutta vähän sporttisempi. Ja pakko se laikka madallus joskus kokea ja tehdä
Tuli myös haettua OPC look siipi kontin päälle, se on nyt kuivumassa ja varmaan parin päivän sisään päätyy kiinni. Täytyy pulteille porata reiät vaan konttiin.
Tälläinen projekti! Varmasti tulee muuttamaan vielä ulkonäköä ja en usko että selvitään talven yli ilman teknisiä ongelmia mutta en sitä oletakaan
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Siipi sai maalit ja lakan niskaansa ja päätyi kiinni. Reiät porata konttiin mutta mieluummin niin kuin että irtoaa motarilla
4x pulttia ja vähän vielä sikaa väliin niin kyllä pysyy.
Seuraava jobi on varmaan sekaantua pakoputkeen. En niinkään ihan mahdotonta pärinää halua, lähinnä putkenpään isommaksi ja motonetin putkenpäät ei ole vaihtoehto tallilla muutama ylimääräinen vaimennin ja suoraa niin katsotaan mitä kehkeytyy.
Vieressä poseeraamassa on paremman puoliskon oma luotto G astra.
4x pulttia ja vähän vielä sikaa väliin niin kyllä pysyy.
Seuraava jobi on varmaan sekaantua pakoputkeen. En niinkään ihan mahdotonta pärinää halua, lähinnä putkenpään isommaksi ja motonetin putkenpäät ei ole vaihtoehto tallilla muutama ylimääräinen vaimennin ja suoraa niin katsotaan mitä kehkeytyy.
Vieressä poseeraamassa on paremman puoliskon oma luotto G astra.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Pakoputkeen tuli sekaannuttua ja pärinä saavutettu.
Orkkis takavaimennin irti, vähän ennen vaimenninta poikki ja loppu suoraa putkea ja siihen putkenpää. Halvin ja helpoin ratkaisu. Takavaimennin oli muutenkin parhaat päivät nähnyt jo.
Yllättävän vaimeat äänet silti, juuri sitä mitä tavoiteltiin.
Hinauslenkki päätyi keulaan myös. On orkkis hinauskoukun paikassa jolloin sitä pystyy oikeasti myös käyttämään tarpeen tullen. Lenkin kantta piti vähän muokata alhaalta että sai sen paikalleen lenkin kanssa.
Vanteet ja renkaat tuli myös haettua. Niihin viitsi enemmän satsata kun saa otettua pois jos auto leviää. OZ fittipaldit, 15x7 et 25.
Niille päälle kitkat. Istuu ihan hyvin ja tulee riittävän ulos.
Orkkis takavaimennin irti, vähän ennen vaimenninta poikki ja loppu suoraa putkea ja siihen putkenpää. Halvin ja helpoin ratkaisu. Takavaimennin oli muutenkin parhaat päivät nähnyt jo.
Yllättävän vaimeat äänet silti, juuri sitä mitä tavoiteltiin.
Hinauslenkki päätyi keulaan myös. On orkkis hinauskoukun paikassa jolloin sitä pystyy oikeasti myös käyttämään tarpeen tullen. Lenkin kantta piti vähän muokata alhaalta että sai sen paikalleen lenkin kanssa.
Vanteet ja renkaat tuli myös haettua. Niihin viitsi enemmän satsata kun saa otettua pois jos auto leviää. OZ fittipaldit, 15x7 et 25.
Niille päälle kitkat. Istuu ihan hyvin ja tulee riittävän ulos.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Merkitön maski oli hakusessa mutta näemmä oli halvempaa ostaa konepelti myös maskin mukana musta konepelti joka päällystetty oikealla hiilikuidulla ja lakattu. Vanha pelti oli aika kiveniskuilla ja ne alkaneet ruostua niin ei ollenkaan huono tämäkään. Plus onhan hiilikuitu pelti aika race
Tuli myös heitettyä keulaan seekerin 7" ledi ämpärit. Näihin kanssa halusin panostaa ihan turvallisuuden vuoksi. Yritän myös etsiä jotkut tuning umpiot jossa olisi projektorit että saisi ledit tai xenonit ajovaloihin. Halogeenit aika surkeat.
Valot kilven alle tulevalla telineellä ja sitten vielä tuenta tangoilla ylhäältä niin ei väpätä. Valoissa oranssit ja kirkkaat parkit. Konepellin alla kytkin josta saan vaihdettua väriä.
Isoveli ajeli tämän kanssa pari viikkoa kun hänen autonsa oli pajalla ja ei mitään ongelmia. Öljyä syö jonkun 0.5l/1tkm mutta ei ole maailmanloppu.
Tuli myös heitettyä keulaan seekerin 7" ledi ämpärit. Näihin kanssa halusin panostaa ihan turvallisuuden vuoksi. Yritän myös etsiä jotkut tuning umpiot jossa olisi projektorit että saisi ledit tai xenonit ajovaloihin. Halogeenit aika surkeat.
Valot kilven alle tulevalla telineellä ja sitten vielä tuenta tangoilla ylhäältä niin ei väpätä. Valoissa oranssit ja kirkkaat parkit. Konepellin alla kytkin josta saan vaihdettua väriä.
Isoveli ajeli tämän kanssa pari viikkoa kun hänen autonsa oli pajalla ja ei mitään ongelmia. Öljyä syö jonkun 0.5l/1tkm mutta ei ole maailmanloppu.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
-
- 'Admiral'
- Viestit: 168
- Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Että nopea hinata pois jos leviää
Ihan vaan puhtaasti ulkonäkö syistä
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Lunta satoi ja astra siirtyy joka päiväiseen ajoon.
Kerran jo tielle jätti viikko takaperin, pyöritti ja pyöritti muttei startannut. Epäilin kampiakselin anturia, vaihdoin sen kokeilumielessä toisesta astrasta eikä herännyt. Sitten kurkkasin tulpat, ne olivat kunnossa. Viaksi paljastui kasetin yksi piuha joka oli nirhaantunut. Piuhan kun korjasi niin taas toimii.
Samalla korjaantui koneen yksi sivuääni yksi tulppa ei ollut kireällä vaan pääsi kilisemään. Enää ei kilise ja käynnistyykin paremmin.
Myös vilkku viiksi piti vaihtaa. Rupesi vilauttelemaan itsekseen pitkiä kun laittoi vilkun vasemmalle. Onneksi oli yksi varalla.
Tuli myös tilattua coilit. Yhdet käytetyt jo ostin mutta ikinä ei näkynyt coileja ja paljastui kusettajaksi. Nyt tulee uudet TA:t.
Lisäksi Löysin halvat käytetyt enkelin silmät. Lähinnä sen takia ostin ne että saa projektorit ja sitäkautta voi laittaa xenonit ilman että häikii kaikkia vastaantulevia.
Kerran jo tielle jätti viikko takaperin, pyöritti ja pyöritti muttei startannut. Epäilin kampiakselin anturia, vaihdoin sen kokeilumielessä toisesta astrasta eikä herännyt. Sitten kurkkasin tulpat, ne olivat kunnossa. Viaksi paljastui kasetin yksi piuha joka oli nirhaantunut. Piuhan kun korjasi niin taas toimii.
Samalla korjaantui koneen yksi sivuääni yksi tulppa ei ollut kireällä vaan pääsi kilisemään. Enää ei kilise ja käynnistyykin paremmin.
Myös vilkku viiksi piti vaihtaa. Rupesi vilauttelemaan itsekseen pitkiä kun laittoi vilkun vasemmalle. Onneksi oli yksi varalla.
Tuli myös tilattua coilit. Yhdet käytetyt jo ostin mutta ikinä ei näkynyt coileja ja paljastui kusettajaksi. Nyt tulee uudet TA:t.
Lisäksi Löysin halvat käytetyt enkelin silmät. Lähinnä sen takia ostin ne että saa projektorit ja sitäkautta voi laittaa xenonit ilman että häikii kaikkia vastaantulevia.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Uudet umpiot ja xenonit päätyi keulalle ja coilit alle.
Taakse en laittanut säätöpaloja ja edestä otin apujouset pois.
Sisäloksua piti vähän leikellä ettei nappaa kiinni. Katsotaan jääkö tälle korkeudelle, piti tietty laittaa vaan alas kokeilumielessä
Umpiot kiillotin vielä ja käsittelin UV suoja-aineella. Tuli vielä parempi kokonaisuus. Ulkonäkö parani tummilla umpioilla ja myös valokuvio on oikea nyt projektoreilla.
Seuraavaksi maalaan muovit mustiksi ja varmaan jotain teippiä kylkiin
Taakse en laittanut säätöpaloja ja edestä otin apujouset pois.
Sisäloksua piti vähän leikellä ettei nappaa kiinni. Katsotaan jääkö tälle korkeudelle, piti tietty laittaa vaan alas kokeilumielessä
Umpiot kiillotin vielä ja käsittelin UV suoja-aineella. Tuli vielä parempi kokonaisuus. Ulkonäkö parani tummilla umpioilla ja myös valokuvio on oikea nyt projektoreilla.
Seuraavaksi maalaan muovit mustiksi ja varmaan jotain teippiä kylkiin
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Myytkö apujouset? Ois tarve saada lisää ulosjoustoa. Noi umpiot toimi myös valokuvion puolesta paremmin kuin suurin osa tuning-lyhdyistä. Muutoinkin talvilook näyttää hyvin samalta kuin oma hb Astra g aikanaan.
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Joo kyllä mä ne voin myydä, laita yv foorumilla tai eti Facebookissa Rosenberg Juuso ja sitäkautta viestiä.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Taas on näpräilty kaikkea pientä astronauttiin.
Ärsytti kaivaa avaimia pimeästä lokerosta kun kattovalotkaan ei riittänyt enää valaisemaan tuota koloa. Upotin siis 4kpl 5mm lediä ja niille oma katkaisija upotettu luukun kylkeen. Virrat sulakerasialta ja painokatkaisin katkoo maata, eli valo palaa kun luukku on auki.
Huomattavasti mukavampi käyttää
Konttiin myös pistin molemmin puolin ledipaneelit niin näyttää vähän paremmin. Alkuperäiseltä polttimoita virrat ja johdot nätisti listojen alta.
Jalkatiloihin punaiset ledit ja niille katkaisija käsijarrun alle. Valoille otettu virta tupakansytkärin valaistulta kehältä. Eli valoja pystyy himmentämään mittariston valojen kanssa originaali himmentimestä. Toinen katkaisija tulee myöhemmin varmaan valjastettua jos jotain lisämittareja yms tulee laitettua.
Vedin pinnan myös 1steppinä epäkeskon kanssa. Harmaus hävisi ja perus pesuhuntu myös. Huomattavasti parempi kiilto, metalliväri kuitenkin kun on kyseessä.
Ärsytti kaivaa avaimia pimeästä lokerosta kun kattovalotkaan ei riittänyt enää valaisemaan tuota koloa. Upotin siis 4kpl 5mm lediä ja niille oma katkaisija upotettu luukun kylkeen. Virrat sulakerasialta ja painokatkaisin katkoo maata, eli valo palaa kun luukku on auki.
Huomattavasti mukavampi käyttää
Konttiin myös pistin molemmin puolin ledipaneelit niin näyttää vähän paremmin. Alkuperäiseltä polttimoita virrat ja johdot nätisti listojen alta.
Jalkatiloihin punaiset ledit ja niille katkaisija käsijarrun alle. Valoille otettu virta tupakansytkärin valaistulta kehältä. Eli valoja pystyy himmentämään mittariston valojen kanssa originaali himmentimestä. Toinen katkaisija tulee myöhemmin varmaan valjastettua jos jotain lisämittareja yms tulee laitettua.
Vedin pinnan myös 1steppinä epäkeskon kanssa. Harmaus hävisi ja perus pesuhuntu myös. Huomattavasti parempi kiilto, metalliväri kuitenkin kun on kyseessä.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Tuli vähän huollettua astraa. Autodocilta sai alta 30e huoltosarjan jossa kaikki filtterit ja tulpat. Ei siitä hinnasta mene konkurssiin ja tuskin astrakaan pahaa tykkää.
Raikkariin ei taidettu olla koskettu moneen vuoteen. Suodatin aivan musta ja monta kourallista moskaa sisällä kotelossa. Kummasti rupesi ilmakin kulkemaan sisälle paremmin.
Konttiin myös vaihdoin vahvemmat kaasujouset. Vanhat olivat väsyneet ja jaksoivat spoilerin kanssa juuri ja juuri pitää sen ylhäällä. Muutaman kerran sain sen tuulisella päivällä niskaan, enää ei tarvitse varoa sitä.
Eberin kanssa tullut tapeltua. Ei oikeen halunnut herätä. Laitoin uuden maadotuksen kun vanha oli vähän hapettunut. Nyt lähtee nätisti pöhisemään ja puhaltimet ym toimii sisällä. 5min pidempään en ole saanut toimimaan kunnes rupee herjaamaan eberin puhaltimesta. Täytyy ottaa koko eberi irti ja avata. Varmasti sekin kaipaa vähän puhdistamista. Olisi vaan aivan mahtava lisä talveksi jos sen saisi toimimaan kunnolla.
Ohjauksen vian myös löysin. Täytyy hakea uusi tanko purkaamolta tai kysyä hinta länsiautosta.
Raikkariin ei taidettu olla koskettu moneen vuoteen. Suodatin aivan musta ja monta kourallista moskaa sisällä kotelossa. Kummasti rupesi ilmakin kulkemaan sisälle paremmin.
Konttiin myös vaihdoin vahvemmat kaasujouset. Vanhat olivat väsyneet ja jaksoivat spoilerin kanssa juuri ja juuri pitää sen ylhäällä. Muutaman kerran sain sen tuulisella päivällä niskaan, enää ei tarvitse varoa sitä.
Eberin kanssa tullut tapeltua. Ei oikeen halunnut herätä. Laitoin uuden maadotuksen kun vanha oli vähän hapettunut. Nyt lähtee nätisti pöhisemään ja puhaltimet ym toimii sisällä. 5min pidempään en ole saanut toimimaan kunnes rupee herjaamaan eberin puhaltimesta. Täytyy ottaa koko eberi irti ja avata. Varmasti sekin kaipaa vähän puhdistamista. Olisi vaan aivan mahtava lisä talveksi jos sen saisi toimimaan kunnolla.
Ohjauksen vian myös löysin. Täytyy hakea uusi tanko purkaamolta tai kysyä hinta länsiautosta.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Mulla antoi insigniassa tuota puhaltimen vikakoodia samoilla oireilla. D5WS mallissa netin mukaan puhaltimen maadoituksen juotos piirikortilla yleensä vikana.
Itse vetäsin puhaltimen maadoituksen hehkun maahan ja nyt on toiminu kuukauden niinku pitääkin.
Itse vetäsin puhaltimen maadoituksen hehkun maahan ja nyt on toiminu kuukauden niinku pitääkin.
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Jotain tälläistä oletinkin. Täytyy ottaa joku päivä työn alle.
Kiitos vinkistä.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Astra G HB - se käyttöauto
Tuli avattua eberi ja tutkittua mitä se on syönyt.
Kaikki liittimet sisältäkin putsasin samalla. En tehnyt mitään ylimääräisiä muutoksia sisälle vaan löin takaisin nippuun putsauksen jälkeen. Nyt ainakin toimii ihan hyvin(?). Tänään töiden jälkeen oli se hurissut nätisti 30min itsekseen ja auto oli lämmin eikä ollut erroreita kellossa. Sama kauppareissun ajan kävi nätisti eikä erroreita. Toivotaan että alkaa nyt toimimaan.
On kyllä laitettu harvinaisen vittumaiseen paikkaan tuo yksikkö jos se irti autosta haluaisi ottaa niin aivan järkyttävä työmaa. Totesin että helpompi tutkia sitä paikallaan. Sisälokari pois tieltä ja sitten pääsi käsiksi.
Imuputken vaihdoin uuteen. Vanha oli aika rapea ja täynnä hiekkaa. Nyt uusi putki menee maskin taakse ja laitoin siihen suodattimen nokkaan ettei kaikki hiekka ym paska pääse putkeen.
Työtä helpotti suuresti kun kaikki alkuperäinen dokumentaatio ohjeineen ja kaavioineen on tallella auton hanskalokerossa.
Kaikki liittimet sisältäkin putsasin samalla. En tehnyt mitään ylimääräisiä muutoksia sisälle vaan löin takaisin nippuun putsauksen jälkeen. Nyt ainakin toimii ihan hyvin(?). Tänään töiden jälkeen oli se hurissut nätisti 30min itsekseen ja auto oli lämmin eikä ollut erroreita kellossa. Sama kauppareissun ajan kävi nätisti eikä erroreita. Toivotaan että alkaa nyt toimimaan.
On kyllä laitettu harvinaisen vittumaiseen paikkaan tuo yksikkö jos se irti autosta haluaisi ottaa niin aivan järkyttävä työmaa. Totesin että helpompi tutkia sitä paikallaan. Sisälokari pois tieltä ja sitten pääsi käsiksi.
Imuputken vaihdoin uuteen. Vanha oli aika rapea ja täynnä hiekkaa. Nyt uusi putki menee maskin taakse ja laitoin siihen suodattimen nokkaan ettei kaikki hiekka ym paska pääse putkeen.
Työtä helpotti suuresti kun kaikki alkuperäinen dokumentaatio ohjeineen ja kaavioineen on tallella auton hanskalokerossa.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "