Vectra C GTS 2.8T
Vectra C GTS 2.8T
Juuh elikkäs alkaas ketjuremontti olla koti suoralla enää kasailla venakopat ja johdot ja parit putket ja ja ja paljo viä muuta mitä ei muista. Tänään se toivottavasti käy
Vectran mittaristossa paloi vikavalo jo ostettaessa ja vikakoodihan oli näissä se ominainen Nokka-akselin asentotunnistin..
Ei muutakun auto seisontaan ja osien metsästykseen/rahoituksen keräämiseen suolaisen osapaketin hinnan johdosta.
Lopulta kuitenkin sain käyttis mersuni myytyä ja siitä saaduilla satalappusilla saksasta setti tilaukseen, joka sitten saapui tuossa kuun vaihteessa. Sitten auton siirto talliin ja toivottiin että jako ei mene sekaisin kun sen ajaa n10m tallin toiseltapuolelta toiselle, no kilinöitä ei kuultu ja turvallisin mielin aloitettiin Tubben kanssa purkutyöt
Olihan siinä purkamista. Hetken ihmettelyn jälkeen ja parin illan purun jälkeen ketjut löytyi venakoppien alta, vähä jännitti siinä ku venakoppia otettiin irti että onko sielä uudenmallin jakopää minkä osat oli tilattu vai vanhanmallinen jonka jälkeen olis kyllä loppunu motivaatio kun seinähän No onneksi sieltä uudenmallinen löytyi ja työt jatkuivat jakopään kopan purulla mikä olikin täynnä kaikenmoisia tarvittavia apulaitteita, no kyllä ne irti saatiin ja ne ketjujen alapäätkin löyty kun tarpeeksi purkas. Ei muuta kun vanhat jakopään hilppeet helevettihin ja sen illan hommat oli siinä kun kello alkoi näyttää taas seuraavaa päivää. No taas meni paripäivää töis ja tänä torstaina uus jakopää kiinni ja kopan tiiviste pintojen putsailua.
Tänään laitettiin koppa kiinni ja taitaa siinä olla jo suurinosa siitä irroitetuista osista takasin kiinni, nyt pitäs ottaa tuo imuri tuosta mukaan kun emäntä on töis eikä mesoomas kun imuri sotketaan tallis ja putsais me venakoppien paikat.
Sitte vähä kuvia huonoja Sonyn puhelimella otettuja:
Alettu jo vähä purkaan
Löytyyhän ne sieltä ku vaa ruuvaa ja irrottaa
Omistaja ja vanhat ketjut:
Olihan sitä löysää
Ketjut irti:
Ensiö puolelta tais olla tämä ketju
Toisio puolella ei näyttänyt ihan niin pahalta. kuva vaan toisesta ketjusta kun näytti olevan aikalailla samanverran venymää molemmissa.
Ja sitte kasaan:
Vectran mittaristossa paloi vikavalo jo ostettaessa ja vikakoodihan oli näissä se ominainen Nokka-akselin asentotunnistin..
Ei muutakun auto seisontaan ja osien metsästykseen/rahoituksen keräämiseen suolaisen osapaketin hinnan johdosta.
Lopulta kuitenkin sain käyttis mersuni myytyä ja siitä saaduilla satalappusilla saksasta setti tilaukseen, joka sitten saapui tuossa kuun vaihteessa. Sitten auton siirto talliin ja toivottiin että jako ei mene sekaisin kun sen ajaa n10m tallin toiseltapuolelta toiselle, no kilinöitä ei kuultu ja turvallisin mielin aloitettiin Tubben kanssa purkutyöt
Olihan siinä purkamista. Hetken ihmettelyn jälkeen ja parin illan purun jälkeen ketjut löytyi venakoppien alta, vähä jännitti siinä ku venakoppia otettiin irti että onko sielä uudenmallin jakopää minkä osat oli tilattu vai vanhanmallinen jonka jälkeen olis kyllä loppunu motivaatio kun seinähän No onneksi sieltä uudenmallinen löytyi ja työt jatkuivat jakopään kopan purulla mikä olikin täynnä kaikenmoisia tarvittavia apulaitteita, no kyllä ne irti saatiin ja ne ketjujen alapäätkin löyty kun tarpeeksi purkas. Ei muuta kun vanhat jakopään hilppeet helevettihin ja sen illan hommat oli siinä kun kello alkoi näyttää taas seuraavaa päivää. No taas meni paripäivää töis ja tänä torstaina uus jakopää kiinni ja kopan tiiviste pintojen putsailua.
Tänään laitettiin koppa kiinni ja taitaa siinä olla jo suurinosa siitä irroitetuista osista takasin kiinni, nyt pitäs ottaa tuo imuri tuosta mukaan kun emäntä on töis eikä mesoomas kun imuri sotketaan tallis ja putsais me venakoppien paikat.
Sitte vähä kuvia huonoja Sonyn puhelimella otettuja:
Alettu jo vähä purkaan
Löytyyhän ne sieltä ku vaa ruuvaa ja irrottaa
Omistaja ja vanhat ketjut:
Olihan sitä löysää
Ketjut irti:
Ensiö puolelta tais olla tämä ketju
Toisio puolella ei näyttänyt ihan niin pahalta. kuva vaan toisesta ketjusta kun näytti olevan aikalailla samanverran venymää molemmissa.
Ja sitte kasaan:
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C GTS 2.8T
Hyvä työ,
Paljon laisesti vain silikoonia
Ei kuitenkaan mitään silikooni uraa kopassa?
Paljon laisesti vain silikoonia
Ei kuitenkaan mitään silikooni uraa kopassa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra C GTS 2.8T
Kovan työn ootta teheny.
Joo tiivistemassaa on ihan liikaa. Työntyy turhaan moottoriin ja pahimmillaan öljykanavistoon.
Joo tiivistemassaa on ihan liikaa. Työntyy turhaan moottoriin ja pahimmillaan öljykanavistoon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra C GTS 2.8T
On kopassa ura tiivistemassalle joten osa menee siihen kyllä.1,2sorsa kirjoitti:
Paljon laisesti vain silikoonia
Ei kuitenkaan mitään silikooni uraa kopassa?
Kova homma on kyllä tossa purussa ja kasauksessa, kovempi mitä itse jakopäässä
Mites ratkaisit sen maapiuhan irroituksen siitä ohjaustehostajanpumpun juuresta? Vai onko sulla keulasta kennot purettu? Lyhensin uudesta moottorista sen pultin niin että saa auki ilman tehostajanpumpun kiinnikkeiden irroitusta. Jos vaikka joskus joutuu jakopään tohon uuteen mottiin tekemään mutta toivottavasti ei
Laitoikko vanhan vesipumpun takas
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C GTS 2.8T
Mä voin ottaa syyt liimamassasta, mutta tehdas liimaa oli ihan yhtälailla pursunnut sisäpuolelle, joten tuskin tulee ongelmaa. Itse asiassa sisäpuolelle ei juuri pursunnut, ulos työntyi suurin osa Saahan ne tuosta nyppiä jos haluaa Vesipumppu joo vanha, ei ollut minkäänlaista kulumaa siinä, olis toki voinut uusia, mutta sitä ei tähän hätään nyt ollut. Voihan sen sitten vaihtaa myöhemmin. Ei tuo nyt oikeasti niin kova homma ole mitä täällä moni pelottelee, toki se on vähän siitä kiinni mihin on tottunut. Ite jokaisesta autosta melkein kaikki osat purkanut pois, niin kyllähän noista nyt selviää Maadoituskaapeli oli kyllä ihan persepaikkaan laitettu ja kiinnikepultti mallia loputtoman pitkä. Ei muokattu pulttia mitenkään, tehostaaa siirrettiin että sai pultin pois.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Vectra C GTS 2.8T
Voihan sen joo mutta itse olisin kyllä hommannu uuden pumpun valmiiksi niinkuin kaikki muutkin osat. Alkaa meinaa takaraivossa tykyttää kun pumppu alkaa vuotaa pari päivää jakorempan jälkeenTubbe kirjoitti:Vesipumppu joo vanha, ei ollut minkäänlaista kulumaa siinä, olis toki voinut uusia, mutta sitä ei tähän hätään nyt ollut. Voihan sen sitten vaihtaa myöhemmin.
Eihän se mikään ihmeellinen homma olekaan, normaalia pura kasaa ruuvaamista. Itsellä ainakin lapaset sen verran isot ettei meinannu mahtua mihinkään väliin. Itse puran ja kasaan koko XE moottorin parikin kertaa siinä ajassa mitä menee ton Z28NETin jakopääremppaanTubbe kirjoitti: Ei tuo nyt oikeasti niin kova homma ole mitä täällä moni pelottelee, toki se on vähän siitä kiinni mihin on tottunut. Ite jokaisesta autosta melkein kaikki osat purkanut pois, niin kyllähän noista nyt selviää
Joo ei oo kyllä suunniteltu että tohon mottiin jakopäätä tehdäänTubbe kirjoitti: Maadoituskaapeli oli kyllä ihan persepaikkaan laitettu ja kiinnikepultti mallia loputtoman pitkä. Ei muokattu pulttia mitenkään, tehostaaa siirrettiin että sai pultin pois.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C GTS 2.8T
Hyvää työtä kundit! Mikä oli kokonaiskustannus kaikkine osineen?
Re: Vectra C GTS 2.8T
Ameriikkalainen tekee moottorit kertakäyttöisiksi, ei korjattaviksi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra C GTS 2.8T
Jakopää setti oli muistaakseni tasan 1000€, jossa oli mukana myös tarvittavat tiivisteet. Siihen lisäksi moniurahihna, nesteet ja jotain puhdistusaineita, niin ei olla varmaan 1100€ kaukana. Tunteja meni paljon, mutta toisaalta tätä ei tehtykkään sillä periaatteella että nopeesti kuntoon, vaan meni paljon aikaa myös ihan yleiseen ihmettelyyn ja osien tutkimiseen. Ite en ole koskaan lukeutunut siihen tehokkaaseen kastiin, vaikka sormi suuhun ei missään hommassa menekkään. Tahtoo vaan mennä justiin tuohon ihmettelyyn ja ylimääräiseen osien putsaamiseen ja jynssäämiseen aikaa ihan pirusti. Tehokas asentaja purkaa 8h ja kasaa samaan aikaan, tai vähä nopeammin
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Vectra C GTS 2.8T
Moroo! Täs on näköjään Tubbe ollu vastaajana kysymyksiin mutta ei sen väliä, itte oon ollu töis 15h päiväs nii ei oo välis kerinny ku nukkumahan alkuviikon ja eilen ehtoolla alkoo vihdoon kesäloma Mutta asiaan. nyt on ajeltu vajaan 250km ja hyvin tuntuu pelaavan ja nätisti kehrää. Ainoo mikä häirittee niin välillä alkaa vitunmoonen nykiminen ku 80kmh lähtee kiihdyttämään loppuu ku nostaa kaasua ja runttaa takas lattiaan vissiin johtuu tulpista vaikka näyttääs olevan 60tkm sitte vaihdettu.. Kaippa ne pitää vielä tilata ja vaihtaa jossain kohtaa, ei se ny nii kova homma oo imusarjan yläpuolta irti 6 pulttia ja muutama piuha Aivan oon unohtanu kuinka hullu vehjes tuo on menemään ku on tuolla emännän 1.6 twin portilla ajellu viimesen 3kk
Niijoo ja ne osat oli rahteineen saksasta 1069€ jakohihna 22,9€ ja magnatec öljyä 4l 37,9€ (edellisestä vaihdosta jäänyt 2l yli)
E: Oli muuten näköjään tasan 300 viesti
Niijoo ja ne osat oli rahteineen saksasta 1069€ jakohihna 22,9€ ja magnatec öljyä 4l 37,9€ (edellisestä vaihdosta jäänyt 2l yli)
E: Oli muuten näköjään tasan 300 viesti
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Re: Vectra C GTS 2.8T
Tuliko se autoliike lopulta yhtään vastaan kuluissa?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C GTS 2.8T
400€ se lupas puhelimes kun meen näyttään sille kuitteja.. saas ny nähä mitä se maanantaina meinaa ku meen käymään kuitin kans sinne...
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C GTS 2.8T
Paljonko ajettu?cGv kirjoitti:400€ se lupas puhelimes kun meen näyttään sille kuitteja.. saas ny nähä mitä se maanantaina meinaa ku meen käymään kuitin kans sinne...
300tkm on se maaginen raja missä kuluttajasuoja alkaa todeta että auton käyttöikä on 300tkm ja tämän jälkeen korjaamisen jälkeen autokin paremmassa kunnossa yms ettei korvata juuri mitään.....
Jos alle 200tkm niin pitää kyllä saada vähintään puolet kuluista,
Tämmöistä pohdintaa minulta. Ja aina kannataa yrittää tinkimistä kohteliaasti
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra C GTS 2.8T
Mä muistasin että autolla ajettu 280tkm? Jos näin oli niin tuo 400e on hyvä tarjous, välttämättä myyjän ei olis pakko antaa niinkään paljoa jos veemäiseksi alkaa
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C GTS 2.8T
Joo 285tkm "pyörähti" mittariin eilen. Tänää pitääs mennä kattastamaan tuo kottero ja sitte sovittelemaan uusia vanteita alle
Elikkä vanteet on Ispiri isr10 8,5x19 ja taakse 10x19 ET32 molemmis. Taakse varmaan pitää pistää vähä lättyä väliin että sopii mutta katsotaan.
Elikkä vanteet on Ispiri isr10 8,5x19 ja taakse 10x19 ET32 molemmis. Taakse varmaan pitää pistää vähä lättyä väliin että sopii mutta katsotaan.
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5