Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,67s / 150,31 km/h / 2,15s 60ft 134WHP*
Jotenkin kuvittelisin että ennakkoa saisi olla enemmänkin. Ei le toki kyseisestä moottorista kokemuksia mutta mulla on saman verran ennakkoa vielä reilu 1barin ahtopaineella 7500rpm kohdalla. Toki huonolla hyötysuhteella olevassa japanin moottorissa
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,67s / 150,31 km/h / 2,15s 60ft 134WHP*
Tänään Malmilla neljä kesän ensimmäistä neppiä ja uusi ennätys.
1. 14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft / 0.24s react
2. 14,89s / 152,35 km/h / 2.38s 60ft / 0.08s react
3. 14,65s / 152,09 km/h / 2,21s 60ft / 0.11s react
4. 14.74s / 151,01 km/h / 2,24s 60ft / 0.03s react
Auto ajaen paikalle ja ajamalla pois. Vielä jää hienosäädettävää kun saa säädettävät nokkapyörät paikoilleen ja hienosäädettyä ajoitusta rullalla.
https://www.youtube.com/watch?v=uiFKVCJWlv8
1. 14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft / 0.24s react
2. 14,89s / 152,35 km/h / 2.38s 60ft / 0.08s react
3. 14,65s / 152,09 km/h / 2,21s 60ft / 0.11s react
4. 14.74s / 151,01 km/h / 2,24s 60ft / 0.03s react
Auto ajaen paikalle ja ajamalla pois. Vielä jää hienosäädettävää kun saa säädettävät nokkapyörät paikoilleen ja hienosäädettyä ajoitusta rullalla.
https://www.youtube.com/watch?v=uiFKVCJWlv8
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Pieni päivitys tännekin. Auto ollut tammikuusta lähtien taas käyttöpelinä ja kilometrejä taas kertynyt.
Tänään kaivelin äänieristeet, bitumit yms. muun turhuuden pois. Posiiivinen yllätys, että korroosio ei ollut päässyt yllättämään.
Happopohjat ja mattamustaa päälle. Tarkoitus säilyttää alkuperäisestä verhoilusta vaan ne ohuet päälimatot jahka saa ne huomenna tiskatuksi ja kuivateltua.
TunerStudiosta vaihdettu ITB-setuppi käyttöön ja auto tuntuu pelaavan hienosti. Vielä pientä hienosäätöä ennen toivoa, että kesällä pääsisi taas kiihdyttämään ja radalle!
Tänään kaivelin äänieristeet, bitumit yms. muun turhuuden pois. Posiiivinen yllätys, että korroosio ei ollut päässyt yllättämään.
Happopohjat ja mattamustaa päälle. Tarkoitus säilyttää alkuperäisestä verhoilusta vaan ne ohuet päälimatot jahka saa ne huomenna tiskatuksi ja kuivateltua.
TunerStudiosta vaihdettu ITB-setuppi käyttöön ja auto tuntuu pelaavan hienosti. Vielä pientä hienosäätöä ennen toivoa, että kesällä pääsisi taas kiihdyttämään ja radalle!
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Mulla olis sulle vartinajan vähentäjä myynnissä.
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=15&t=273138
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=15&t=273138
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Pienellä ylipaineella käyttöalueellahan se pienenisi helposti, tosin vielä helpompi olisi laskea pieni kaasuannos vartilla. Tarkoitus kuitenkin vielä pitää ns. vakiona ja ajanmukaisena - samalla näkee hienosti miten pienet muutokset vaikuttavat aikaan. Jos löytyy ehjä kansiaihio niin sellainen voisi kiinnostaa...
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Eipä ole kantta,täydellinen raato xe calibra on,toistaiseksi koitan päästä koko raadosta kerralla.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Nyt kävi kaput eli täystuho. Ajelin tankkaamaan ja aloin täyttämään säiliötä niin auto sammui joutokäynniltä suht kovaäänisesti. Täytin säiliön ja kun uudelleen starttasin niin kamala roklotus ja ääntäminen moottorissa. Hinailtiin auto pajalle ja nykäsin venttiilikoneiston kannen irti. Tulpat irti ja mittailin puristuspaineet. Kolmessa pytyssä 15,5bar ja kolmossylinterissä oli vähän hiljaisempaa (n. 7 bar). Imunokassa ohut jurmu kolmossylinterin kohdalla siitä, että jotain päässyt pyörähtämään väliin. Puristuspainetestissä alakerta ääntää ja ääni muuttuu kun kolmossylinterissä on puristuspainemittari. Hydraulinostajat oli imupuolen osalta tullut tiensä päähän ja alakerrassa on jokin vaurio. No 5-vuottahan tämä kesti kovaa käyttöä.
Hydraulinostimet päivittyvät koviin nostajiin ja samalla teen täydellisen koneremontin uudelleen. Toivottavasti selviää selvä vika, mikä äänen ja puristuspaineiden puuttumisen kolmossylinterissä aiheuttaa. Vaikka venttiilit puhaltaisivat vähän ohi, en usko, että puolet puristuspaineista puuttuu. Todennäköisesti männässä on renkaiden välys poikki tai jotain muuta vakavampaa. Selviää sitten kun saan koneen nostettua ylös ja tarkemmin tutkittua.
Hydraulinostimet päivittyvät koviin nostajiin ja samalla teen täydellisen koneremontin uudelleen. Toivottavasti selviää selvä vika, mikä äänen ja puristuspaineiden puuttumisen kolmossylinterissä aiheuttaa. Vaikka venttiilit puhaltaisivat vähän ohi, en usko, että puolet puristuspaineista puuttuu. Todennäköisesti männässä on renkaiden välys poikki tai jotain muuta vakavampaa. Selviää sitten kun saan koneen nostettua ylös ja tarkemmin tutkittua.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Oliko kolmosen tulppa ehjä?
Ettei olisi nakutellut männän rikki?
Ettei olisi nakutellut männän rikki?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Oli ehjä juu. Itse veikkaan, että naulaillut kolmosen männän ylemmän renkaan alta halki. Laakerivaurio ei yleensä näy puristuspaineessa ellei mäntä pääse pussaamaan kantta.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Senverran askartelin tänään, että nostin keulan pukkien päälle ja tyhjensin jäähdytinnesteet ja öljyt koneesta pois. Öljyn seassa ei mitään ylimääräistä eli niin sanotusti ei kultaa vaskoolissa. Sitten purin apulaitteita pois koneen poisnostamista varten. Imusarjan kun sain irti niin sieltä löytyi ylimääräinen osa.
Kolmospytyn ohjuri imupuolelta halki. Huomenna jatkuu remontti.
Kolmospytyn ohjuri imupuolelta halki. Huomenna jatkuu remontti.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Männissä ja imuvenoissa ihan hennot jäljet, että ovat joskus pussailleet. Nätisti on ohjurinpuolikas pudonnut pyttyyn eikä hakannut syvälle kanteen tai mäntään. Sylinteriseinämissä ei vaurioita.
Mäntä:
Kansi:
Mäntä:
Kansi:
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Eikös nuo imuventtiilien jäljet ole ihan tuoreat kun ovat kirkkaat?
Oisko naputellut tuon kyseisen venan kieroon ja sen takia ohjuri haljennut?
Oisko naputellut tuon kyseisen venan kieroon ja sen takia ohjuri haljennut?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Jep, mutta mikä voisi olla muuttunut niin paljon että näin on päässyt käymään? Ne Catcamsit oli vakiomerkkeihin vakiopyörille ajoitettuna ja laitoin nuo säädettävät samalla tavalla. Samalla ajoituksella ollaan siis ajeltu 5 vuotta. Jos näihin myydään 3mm venoja raottavia keppejäkin kun nämä raottavat 1.45mm.
Palotila tässä on 47cc ja pahvin paksuus 1,3mm. Dekki ja kansitaso plaanattu ja poraus 86,5mm.
Palotila tässä on 47cc ja pahvin paksuus 1,3mm. Dekki ja kansitaso plaanattu ja poraus 86,5mm.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Väsyneet jouset? Käytitkö huippukierroksia vähän ennen tuhoa?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Jep,venajouset voisi olla todennäköinen syy jos ajoitus on varmasti ollut vakio asetuksessa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V