Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

Ei hiljentynyt vieläkään täysin, mutta vähän. Kaivelin jakopään auki ja uudet nostajat pöydälle. Pari painui sisäänpäin muutaman kympin ja viidessä nostajassa mäntää sai vedettyä kevyesti ulospäin. Punnasin niin painoeroa tyhjänä vanhoihin ei ollut kuin muutama gramma, joten pesin petrolilla vanhat ja ilmasin ne öljyssä. Jakopää kasaan ja vehkeet tulille niin taas jonkunaikaa raksutteli kunnes hetkeksi hiljeni ja taas sellainen omituinen taputus kuuluu. Pitää koittaa huomenna käyttää se vielä kerran kunnolla kuumaksi ja miettiä sitten jatkotoimenpiteitä. Koitin kuulostella korvasuojaimilla ja erilaisilla kappaleenpaloilla ääntä. Alakerrasta se ei kuuluisi tulevan, eikä kyllä venttiilikopan päältäkään. Voimakkaammin ääni kuului pakosarjan primääreistä.

Jos ei hiljene niin on pohdittava käyttääkö palapelin vielä kertaalleen auki vai vaihtaako vaan rasvat ja vetoja. Nyt sisällä 10w40 valvolinet, loraus lirumpaa belcoa ja 200ml nostimenavauslitkua.

Piston slappiin en jaksaisi uskoa, vaikka pitäähän takomäntä aina vähän erilaista ääntä. Männät samoilla mitoilla ja poraus mitassaan. Ainoastaan katkosvälykset uusista renkaista viilasin ylempään 0.4mm ja alempaan 0.45mm. Veivien laakeriliuskat olivat virheettömät ja kampea en edes käyttänyt pöydällä.

Ehkä nyt kun ajoitus oikeen ja sävel muuten erilainen niin kaikki äänet tuntuvat voimakkaammilta varsinkin kun kuuntelee tarkasti kaikkea kun kone käynyt auki.

Hyvät ideat tervetulleita!
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

En sitten tiedä oisiko se kuitenkin piston slap. Nuo valetut Mahlet porattiin 86,5mm poraukselle aikanaan ja niissä ilmoitettiin välykseksi 0,03mm eli mäntä oli 86,47mm. Omegan männät tuntuu olevan aikalailla salatiedettä. Omega ei ilmoita mäntien kokoa vaan poraus pitää olla esim. tuolla 86.5mm männällä 86,5-86,51mm.

Lisäksi tappi ei ole offsetissä ja mäntä on pinnoittamaton niin kai se sitten suuremmalla välyksellä ääntää. Mielenrauhan olisi saanut kun olisi kasatessa käyttänyt enempi aikaa mittaamiseen. Olisi lähinnä tiennyt millaisella välyksellä nuo mahtaa olla.
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

Vähän ehtinyt ajaa kattilaa "sisään". Meni polttoainekartta ja sytkykartta kokonaan uusiksi. Vielä laihentelen lientä asteittain. Vetoja tuntuu olevan.

Kuva
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

Toissapäivänä otettu auto ajoon ja ajettua sisäänajoa. Tuntuu toimivan, mutta jotain on tullut tehtyä väärin konetta lapioidessa keulille tai sitten talviseisotus ulkona on aiheuttanut kontaktihäiriötä johonkin. Ei ota kierrroksia yli 5500 rpm vaan heittää Sync Loss reason 2 ja rajottajan. Täytyy ajan kanssa tutkia kaikki liitokset, maadoitukset ja tilata varuiksi uusi pyörintänopeusanturi.
Vastaa Viestiin