Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Tuosta lähdetään veistelemään...
J-P
J-P
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Ei taida olla slammi tolppa? ootko ihan varma et tulee tarpeeks matalaksi tuolla? Näyttää nimittäin todella pitkältä, mut muuten ihan samalta kun kaverin volvossa, tehtiin siinäkin samaan tyyliin tuo, vanhaan olkavarteen vain kiinni.
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Laittaapi sen niin alas kiinni kun pystyy ettei ota vetariin niin saa joutilaat sentit.
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Juu näin on tehty noita coilovereita.
Täytyy vaan olkavarttakin laskea, jotta säilyy edes jotenkin ajo ominaisuudet.
J-P
Täytyy vaan olkavarttakin laskea, jotta säilyy edes jotenkin ajo ominaisuudet.
J-P
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Ammatimies tuon tolpan valitsi omien mittailujensa perusteella, että siltä pohjalta nuo hankin.G.T.S kirjoitti:Ei taida olla slammi tolppa? ootko ihan varma et tulee tarpeeks matalaksi tuolla? Näyttää nimittäin todella pitkältä, mut muuten ihan samalta kun kaverin volvossa, tehtiin siinäkin samaan tyyliin tuo, vanhaan olkavarteen vain kiinni.
Tarkoituksena oli pudottaa tolppaa alemmaksi suhteessa orkkikseen.
Nyt vaan tuli pieni takapakki kun ei toi orkkistolppa mahtunutkaan sorviin. Uudessa tolpassa halkaisija suurempi ja olkavarren ja napapaketin reikää täytyy hiukan suurentaa.
Jännityksellä kyllä itsekkin odotan, että mihin tuo sitten valmiina asettuu...
J-P
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Tomi siis mittasi noi tolpat ja sanoi et tuo on hyvä? No sitten, tuntuu vain niin hullulta kun itellä käytössä tuosta se matalampi slammi malli. Mut ehkä tuo on hyvä Kyllä odotusta on miten tuo tulee valmiina toimimaan, ajo ominaisuushan on parempi mitä enemmän on palkeessa ilmaa, siis jämäkämpi jne. Ihan tyhjänähän tuota ei pitäis kuulemma ajaa
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Juu Tomihan ne mittasi.
Ongelmaksihan tuossa näytti tulevan tuon palkeen "ulkonema" tolpan runkoon nähden.
Kauhean alas ei tuotakasn voi pudottaa ilman, että renkaan sisäreuna ottaa kiinni.
Täytyy vielä tuo yläpään kiinnitys koriin miettiä. Iskaritorni vain turhan kapea yläosastaan. Toki siihenkin on ratkaisu jo olemassa, mutta vaatii "pientä" koneistusta.
Ideoita otetaan toki vastaan...
J-P
Ongelmaksihan tuossa näytti tulevan tuon palkeen "ulkonema" tolpan runkoon nähden.
Kauhean alas ei tuotakasn voi pudottaa ilman, että renkaan sisäreuna ottaa kiinni.
Täytyy vielä tuo yläpään kiinnitys koriin miettiä. Iskaritorni vain turhan kapea yläosastaan. Toki siihenkin on ratkaisu jo olemassa, mutta vaatii "pientä" koneistusta.
Ideoita otetaan toki vastaan...
J-P
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
No mahd alas kuitenkin, itellä lasketaan vielä hiukan kun vielä ei ota kiinni renkaaseen niin on varaa laskea. ja siis meinaat et tuota tolppaa ei pysty nostaan et sais ylhäältä kiinni? mullahan siis on tuonne tolpan yläpäähän sorvattu sellaiset yläpään laakeria mukailevat holkit jotka sit tulee tolppaan kiinni ja niistä sit kolmella pultilla kiinnitetään koriin. Mut tietenkin vaikee sanoa näin muutaman kuvan perusteella ja sen enempää calibran yläpäästä tietämättä et miten tuo tulis tehdä.
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Millane toi rakenne on tossa uudessa tolpassa? Eli onko siinä vaimennin erikseen tuolla sisällä, vai onko tuo näkyvä osa vaimentimen runkoa? En ainakaan itse lähtis suoraan vaimentimen kylkeen hitsailemaan mitään, etenkään noita kääntövarsia, vaikka kaksiputkivaimennin onkin varmaan
Ois pikkase helpompi ja halvempi ollu tehä tollasilla pelillä pusseilla ku madinn kuvissa..
Ois pikkase helpompi ja halvempi ollu tehä tollasilla pelillä pusseilla ku madinn kuvissa..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Hyvä kysymys en ole vielä edes noita purkanut. G.T.S varmaan osaa kertoa tuosta rakenteesta enemmän...
Ainakin myyjän ja valmistajan mukaan ovat hitsattavat.
Setissä tulee mukana erilaisia hitsattavia sovituspaloja, ei toki Calibraan sopivia
J-P
Ainakin myyjän ja valmistajan mukaan ovat hitsattavat.
Setissä tulee mukana erilaisia hitsattavia sovituspaloja, ei toki Calibraan sopivia
J-P
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Kyllä nuo on ihan hitsattavia, tietenkään ei millään kovalla voimalla saa hitsata. Mullahan siis tuohon tolppaan hitsattu holkki jossa alapää on kiinni ja sit myös koiranluunkannake hitsattuna. Ja useampaan muuhunkin peliin tiedän et on tehty ihan sama homma. Ja siis ihan valmistajalta tulee noita holkkeja mukana. Ja siis rakennehan on siis ihan samanlainen kuin perus iskarissa, eli se patruunan yläosa menee tuolla palkeen sisällä ja sit pussi siinä päällä. Ja suurin ero noihin madin palkeisiin on se et niissä madallusta rajoittaa tuo tolpan rakenne. Eli kun tolpassa on esim macperhson alapää niin siihen kun laittaa palkeen päälle niin auto ei tule kovinkaan alas, itsellä sitä madallusta voidaan sit säätää nostamalla alapään holkkia jolloin nolla paineilla auto on alempana ja ajoasennossa painetta on enemmän jolloin ajo ominaisuudetkin on paremmat. Ois kyllä makee tulla joku päivä tallille katsomaan tuota projektia, jos vois ehkä joteinkin avuksikin olla ja näkis miten te tuon teette
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Ok, no jos valmistaja sanoo että on hitsattavia ni sittenhän ne on Ilmeisesti noissa sitten on se patruuna vielä erikseen siellä sisällä samaan tyyliin kuin noissa calibran alkuperäsissäkin tolpissa, vaikkei vaihdettavissa olisikaan.
Saahan tuohon alkuperäseenkin joustintukeen turattua lisää madallusta jos ei muuten riitä. Selvittää vaan, että missä vehkeessä olis vähän lyhyemmät patruunat ja niiden mukaan sitten ottaa tolppien puolivälistä sopivan palan pois ja hitsaa takas kasaan sopivan holkin kanssa.
Saahan tuohon alkuperäseenkin joustintukeen turattua lisää madallusta jos ei muuten riitä. Selvittää vaan, että missä vehkeessä olis vähän lyhyemmät patruunat ja niiden mukaan sitten ottaa tolppien puolivälistä sopivan palan pois ja hitsaa takas kasaan sopivan holkin kanssa.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Juu nyt on etutolpat viety koneistettaviksi odotetaan vain hiihtoloman loppumista.
Etupään iskaritorneihinkin löytyi hyvä ratkaisu, jota täytyy hieman vielä suunnitella ja mittailla.
Takakaaria hierottu enemmän omaan silmään istuviksi, eli jo kertaalleen tehdyt purettiin pois ja tehtiin uudestaan
Tässäpä taas muutama kuva todisteeksi ettei ihan laakereilla ole levätty.
Jos jollakin olisi pientä korvausta vastaan lainata sovitettavaksi 9½ x 17 jako 5x110 tai 5x112.
Niin ja saahan tuota tulla katsomaan jos siinä jotain katsottavaa on.
J-P
Etupään iskaritorneihinkin löytyi hyvä ratkaisu, jota täytyy hieman vielä suunnitella ja mittailla.
Takakaaria hierottu enemmän omaan silmään istuviksi, eli jo kertaalleen tehdyt purettiin pois ja tehtiin uudestaan
Tässäpä taas muutama kuva todisteeksi ettei ihan laakereilla ole levätty.
Jos jollakin olisi pientä korvausta vastaan lainata sovitettavaksi 9½ x 17 jako 5x110 tai 5x112.
Niin ja saahan tuota tulla katsomaan jos siinä jotain katsottavaa on.
J-P
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
Täällä olisi moiset ylimääräisenä. Tosin taitaa matka haitata
Ei muuta ihmissuhdetta kuin Esinahan ja sormien välinen hutera liitto.
Jos hinkkaat likaisella laikalla autoa, niin sama efekti kun yrittäisit naida löysällä munalla ja toivoa että tulisi tulosta, no can do!
Jos hinkkaat likaisella laikalla autoa, niin sama efekti kun yrittäisit naida löysällä munalla ja toivoa että tulisi tulosta, no can do!
Re: Calibra 2.0 16v T 4x4 "bagged"
olko tarkoitus laskea alemmaksi noita kääntövarsia vai mitkä nuo virallisesti on johonka tulee raidetangonpäät kiinni?
Itselle tuli nyt eteen nuo säädettävät tolpat ja niissä on pudotettu noita kääntövarsia jotain 3cm alemmaks ja nyt n.4cm madalluksella raidetangot on suorassa. Aiemmin oli eessä jotkut -75mm fk:n vieterit ja lyhemmät iskarit joilla keula tippui aika alas olkohan navasta kaareen jotain 30cm ja tuolloin raidetangot sojotti aika vinossa. Aika paljon muuttui ohjaus tuolla operaatiolla vaikka en paljoa ole vielä ajellut. Aattelin vain kun tämä aika varmaan tulee alemmaksi päin kuin omani niin ei olisi iso vaiva tässä vaiheessa noita varsia siirtää alemmaksi.
Itselle tuli nyt eteen nuo säädettävät tolpat ja niissä on pudotettu noita kääntövarsia jotain 3cm alemmaks ja nyt n.4cm madalluksella raidetangot on suorassa. Aiemmin oli eessä jotkut -75mm fk:n vieterit ja lyhemmät iskarit joilla keula tippui aika alas olkohan navasta kaareen jotain 30cm ja tuolloin raidetangot sojotti aika vinossa. Aika paljon muuttui ohjaus tuolla operaatiolla vaikka en paljoa ole vielä ajellut. Aattelin vain kun tämä aika varmaan tulee alemmaksi päin kuin omani niin ei olisi iso vaiva tässä vaiheessa noita varsia siirtää alemmaksi.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd