Kadett C -75
Re: Kadett C -75
^ Liian helppoa
Pitää varmaan tuumailla pitäisikö nuo kumimaalit näppästä pois puskureista jne, kunhan saa taas päivänvaloon tuon.
Öljynkiertoa tuumailin, kun ei öljyjäähyä ole ollut. Mitenkähän se jäähy pelais jos suodattimen siirtosarjan laittaisi ja esim paluuletkun väliin sen jäähyn laittaisi?
Vakaajan takia ei mahdu perinteisellä ryöstölaiplla tekemään, vaan siirtosarja laitettava ja joko sen letkujen väliin tai sitten sen laipan alle se ryöstölaippa tehtailtava.
Pitää varmaan tuumailla pitäisikö nuo kumimaalit näppästä pois puskureista jne, kunhan saa taas päivänvaloon tuon.
Öljynkiertoa tuumailin, kun ei öljyjäähyä ole ollut. Mitenkähän se jäähy pelais jos suodattimen siirtosarjan laittaisi ja esim paluuletkun väliin sen jäähyn laittaisi?
Vakaajan takia ei mahdu perinteisellä ryöstölaiplla tekemään, vaan siirtosarja laitettava ja joko sen letkujen väliin tai sitten sen laipan alle se ryöstölaippa tehtailtava.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
^tiputa vakaaja alespäin ja sitte xe/let/se ym. termarillinen orggis jäähynlähtö.
Ne kiinansarjat on yleensä ilman termaria ja muutenkin tuommonen siirtosarja isoilla pitkillä letkuilla hukkaa tehokkaasti öljynpainetta.
Ne kiinansarjat on yleensä ilman termaria ja muutenkin tuommonen siirtosarja isoilla pitkillä letkuilla hukkaa tehokkaasti öljynpainetta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Kadett C -75
Paljokohan tuota vakaajaa kärsii laskea ilman että alkaa ne vakaajan tangot kärsimään...
Sitä kun on nyt jo useampi senttiä alaspäin laskettu että mahtuu suodatin olemaan ilman ongelmia, jollain cih vakaajalla varmasti voisi nätimmin onnistua. Tosin, saman verranhan sitä niitä tappeja taisin lyhentää mitä vakaajaa tipautin ja vielä siellä varaa on niiden puolesta
Yksivaihtoehto lie ois metsästää niin lyhyt suodatin mitä tuohon saisi, niitä tuli joskus vuosi takaperin ihmeteltyä ja taisi ranskalaisissa kamppeissa olla ihan reilusti lyhkäsempiäkin suodattimia.
Sitä kun on nyt jo useampi senttiä alaspäin laskettu että mahtuu suodatin olemaan ilman ongelmia, jollain cih vakaajalla varmasti voisi nätimmin onnistua. Tosin, saman verranhan sitä niitä tappeja taisin lyhentää mitä vakaajaa tipautin ja vielä siellä varaa on niiden puolesta
Yksivaihtoehto lie ois metsästää niin lyhyt suodatin mitä tuohon saisi, niitä tuli joskus vuosi takaperin ihmeteltyä ja taisi ranskalaisissa kamppeissa olla ihan reilusti lyhkäsempiäkin suodattimia.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Mulla oli joskun cih koneisessa Kadetissa ohv vakaaja jota pudotettu ehkäpä reilu 5cm,ihan putkesta tehdyilla holkeilla+piitkät pultit.
Joskus nähnyt vakaajan joka pilkottu osiin ja tehty mieleiseksi
Joskus nähnyt vakaajan joka pilkottu osiin ja tehty mieleiseksi
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Kadett C -75
Hyvät vanteet hait
Re: Kadett C -75
Siinä vielä ulkona kuvattuna. Uudet mutterit laitoin tulemaan niin mahtuu keskilätkät kiinni.
Joku 5cm siinä taitaa olla jo nyt pudotusta, eli vähä epäilen että hankala saattaa olla nipistää senttejä sitä laippaa varten.
Toki, jos toisenlaisen vakaajan puuhastelisi. Katsellaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Vihdoin sain aikaiseksi käyttää Preluden etujarrulevyt koneistamolla, nyt pitäisi jako olla käypäinen. Pitäisi uudet jarrupalat tilata eteen ja viskata levyt kiinni. Blackdiamondin paloja katselin, tai sitten ne EBC Greenstuffit taitaisi toinen hyvä olla.
Keulaan ostelin uretaanipusliakin, jos jossain vaiheessa ehtii vaihtelemaan.
Öljynjäähdytinasiaa tuumailin ja taitaisi järkevin tapa olla metsästää se orkkis laippa öljynjäähdyttimen lähdölle (jollen löydä omista nurkista, jossain piti tuommoinen olla...), pistää se kiinni siihen minne se tulisikin, ja sen perään sitten se suodattimen siirtosarja ja siirtää suodatin pienen matkan päähän.
Tällähetkellä kun vakaaja on 5cm vakiota alempana ja suodattimen ja vakaajan väliin mahtuu sormet juuri ja juuri joten ei siihen se öljylähdön laippa mahdu jollei vakaajaa sitten askartelisi kokonaan uusiksi.
Moottorin puolestakin ajanvietettä miettinyt, jos sopivasti vastaan tulisi roippeita toista moottoria varten. Näpräsin ostopuolelle ilmoituksen jos löytyisi ylikoko takomännät, h kankea (nämä ei kyllä kauhean tyyriitä tuolla ebayssakaan), tai miksei kokonaista lohkoa/konetta.
Pitää kesällä käyttää nykyisellä koneella jokatapauksessa säädöissä isommille paineille kun viimekesänä tuli haettua vain leimapaperit ja perussäädöt että pääsi ajelemaan.
Keulaan ostelin uretaanipusliakin, jos jossain vaiheessa ehtii vaihtelemaan.
Öljynjäähdytinasiaa tuumailin ja taitaisi järkevin tapa olla metsästää se orkkis laippa öljynjäähdyttimen lähdölle (jollen löydä omista nurkista, jossain piti tuommoinen olla...), pistää se kiinni siihen minne se tulisikin, ja sen perään sitten se suodattimen siirtosarja ja siirtää suodatin pienen matkan päähän.
Tällähetkellä kun vakaaja on 5cm vakiota alempana ja suodattimen ja vakaajan väliin mahtuu sormet juuri ja juuri joten ei siihen se öljylähdön laippa mahdu jollei vakaajaa sitten askartelisi kokonaan uusiksi.
Moottorin puolestakin ajanvietettä miettinyt, jos sopivasti vastaan tulisi roippeita toista moottoria varten. Näpräsin ostopuolelle ilmoituksen jos löytyisi ylikoko takomännät, h kankea (nämä ei kyllä kauhean tyyriitä tuolla ebayssakaan), tai miksei kokonaista lohkoa/konetta.
Pitää kesällä käyttää nykyisellä koneella jokatapauksessa säädöissä isommille paineille kun viimekesänä tuli haettua vain leimapaperit ja perussäädöt että pääsi ajelemaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Noh, nyt ois uretaanipuslat alatukivarsissa ja Preluden levytkin paikallaan. Hyvin istuu vakio jarrukilvillä
Vielä odottelen teräspunosjarruletkuja ja uusia jarrupaloja.
Satuloita pitää vielä vähän modata että mahtuu levy olemaan.
Mega lähti modattavaksi. Huono tuo v2.2 levy on, mutta sinnitellään vielä tovi.
Ahtopaineenohjaus tarkoitus sähköiseksi laittaa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Jääny täällä päivittelyt vähemmälle mutta tuodaanpa ajantasalle.
Bebsit alla ja vähä huuhtastuna.
GPS- nopeusmittari paikallaan ja uusi kierroslukumittari
Vanha Bilteman "044" alkoi kovasti ääntä jo pitämään. Vaihdoin sen uuteen Walbron 255lph.
Hävisi paikoillaan polkaistessa pieni viive ja muutenkin tuntui ajaessa jouheasti toimivan.
Vaihdoin myös bensan tilalla RE85 tankkiin ja pienellä säätelyllä alkoikin pelata tosi kivasti.
Pientä ylimääräistä tekemistä kuitenkin tuli, kun jakopäässä olevia kopan kannakekumeja on satunnainen määrä ja yksi epähuomiossa nokka-akselia vaihtaessa tipahti alahihnapyörän ja jakohihnan väliin. Imuvenat solmuun joten pääsi samalla pari pientä päivitystä tekemään
Tuommoiset h-kanget löysin "käytettynä", silmät tarkistettu joten tulivat suht paljon edukkaammiksi mitä olisi maksanut tilata uudet ja tarkastuttaa ne (uusien myyjä sanoi että ei ehkä kannata viskata sellaisenaan kiinni...)
Vähänajettu laatikko löytyi purkaamolta, 190tkm, B2 2.2 ompun perästä.
Kytkinnestesäiliö Lada Nivasta, hankintaan vaikutti vahvasti hinta sekä sivulle oleva letkulähtö
Kytkinsylkäksi 0,75" obd valmiste, telineen väkersin nuihin polkimien kiinnikepultteihin.
Kytkimen korokepalan kun saan koneistamolta niin pääsee koneen viskaamaan takaisin paikoilleen. Eihän tuossa monen illan savotta töiden ohella olisi ollut jos ei olisi tarvinnut odotella koneistuksia tai osia maailmalta.
Bebsit alla ja vähä huuhtastuna.
GPS- nopeusmittari paikallaan ja uusi kierroslukumittari
Vanha Bilteman "044" alkoi kovasti ääntä jo pitämään. Vaihdoin sen uuteen Walbron 255lph.
Hävisi paikoillaan polkaistessa pieni viive ja muutenkin tuntui ajaessa jouheasti toimivan.
Vaihdoin myös bensan tilalla RE85 tankkiin ja pienellä säätelyllä alkoikin pelata tosi kivasti.
Pientä ylimääräistä tekemistä kuitenkin tuli, kun jakopäässä olevia kopan kannakekumeja on satunnainen määrä ja yksi epähuomiossa nokka-akselia vaihtaessa tipahti alahihnapyörän ja jakohihnan väliin. Imuvenat solmuun joten pääsi samalla pari pientä päivitystä tekemään
Tuommoiset h-kanget löysin "käytettynä", silmät tarkistettu joten tulivat suht paljon edukkaammiksi mitä olisi maksanut tilata uudet ja tarkastuttaa ne (uusien myyjä sanoi että ei ehkä kannata viskata sellaisenaan kiinni...)
Vähänajettu laatikko löytyi purkaamolta, 190tkm, B2 2.2 ompun perästä.
Kytkinnestesäiliö Lada Nivasta, hankintaan vaikutti vahvasti hinta sekä sivulle oleva letkulähtö
Kytkinsylkäksi 0,75" obd valmiste, telineen väkersin nuihin polkimien kiinnikepultteihin.
Kytkimen korokepalan kun saan koneistamolta niin pääsee koneen viskaamaan takaisin paikoilleen. Eihän tuossa monen illan savotta töiden ohella olisi ollut jos ei olisi tarvinnut odotella koneistuksia tai osia maailmalta.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Sellainen tuli korokkeesta, mittavirhe kävi sisähalkaisijan kanssa niin piti vielä vingulla ajaa käypäiseksi. Polkimeen tuli tuntoa, saas nähdä miten pelaa vai pelaako kunhan saa tulille.
Meinasin kyllä jo ruveta manaajaa kutsumaan tälle kamppeelle kun meinasin kannen pultata kiinni
Korkkaamaton paketti ja 2 pulttia uupui. Ei auttanut kun soitella Kuopion Motonettiin että varaavat viimeisen paketin pultteja ja käyvät laskemassa montako siinä paketissa on
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Hyvää tekemistä!
Kerroppas kuinka kytkin pelittää sitten kun kaikki läjässä,omaan Kadettiin pitäisi myös talven aikana köpöstellä nestekytkin.Mikähän on tuommosen opelin työsylinterin koko?
Kerroppas kuinka kytkin pelittää sitten kun kaikki läjässä,omaan Kadettiin pitäisi myös talven aikana köpöstellä nestekytkin.Mikähän on tuommosen opelin työsylinterin koko?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Kadett C -75
En tiiä mikä lie koko, ompun vakio työsylkkä on joka tulee akselin ympärille.
Tohon korokkeeseen löytyy toimivat mitat jos tarve vaatii, vaan taitaa sinullakin ZF olla tulossa
Toki, saan vanhasta painelaakerista mittoja mittaamalla, kun vain tietää mitä tarttee
Vielä tuntuu kytkimessä olevan ilmaa, pitää katella sitä kuhan niin pitkälle pääsee. Varmaan jarruilta puskettava nestettä menemää jos ei muu auta.
Tänään sain puristuspaineet ja öljynpaineet koneeseen. Huomenna näppäiltävä oheislaitteet kiinni jne niin saa koneen toivonmukaan tulille ja pääsee kytkintä ihmettelemään. Lupasin itselle että nyt viikon lomalla en maanantaista eteenpäin roppaile Kadettia joten huomisesta pitkälti kiinni.
Sellane tuli huomattua että yhestä pakovenasta valo paisto läpi koneistamon jäljiltä, kun lampulla kahtelin. Vaihoin suoremman tilalle ja läppäsin. Tovin re85/wd40 sekoitusta pidin palotiloissa eikä nuo vuotanu.
Tohon korokkeeseen löytyy toimivat mitat jos tarve vaatii, vaan taitaa sinullakin ZF olla tulossa
Toki, saan vanhasta painelaakerista mittoja mittaamalla, kun vain tietää mitä tarttee
Vielä tuntuu kytkimessä olevan ilmaa, pitää katella sitä kuhan niin pitkälle pääsee. Varmaan jarruilta puskettava nestettä menemää jos ei muu auta.
Tänään sain puristuspaineet ja öljynpaineet koneeseen. Huomenna näppäiltävä oheislaitteet kiinni jne niin saa koneen toivonmukaan tulille ja pääsee kytkintä ihmettelemään. Lupasin itselle että nyt viikon lomalla en maanantaista eteenpäin roppaile Kadettia joten huomisesta pitkälti kiinni.
Sellane tuli huomattua että yhestä pakovenasta valo paisto läpi koneistamon jäljiltä, kun lampulla kahtelin. Vaihoin suoremman tilalle ja läppäsin. Tovin re85/wd40 sekoitusta pidin palotiloissa eikä nuo vuotanu.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Mulla on tuollainen siirtosarja ja siitä sitten muokkaa letkut sopivan mittaisiksi eikä ne juuri matkaa pidennä kun laittaa suodattimen jalan samalle suunnalle kuin öljynjäähdytin on. Öljynsuodattimen jalassa on pari tyhjää lähtöä, niin laitoin toiseen mittarin kiinni. Mulla taitaa olla pari opelin orggislaippaa varastossaSämä kirjoitti: ↑23 Maalis 2019, 09:40 Öljynjäähdytinasiaa tuumailin ja taitaisi järkevin tapa olla metsästää se orkkis laippa öljynjäähdyttimen lähdölle (jollen löydä omista nurkista, jossain piti tuommoinen olla...), pistää se kiinni siihen minne se tulisikin, ja sen perään sitten se suodattimen siirtosarja ja siirtää suodatin pienen matkan päähän.
Tällähetkellä kun vakaaja on 5cm vakiota alempana ja suodattimen ja vakaajan väliin mahtuu sormet juuri ja juuri joten ei siihen se öljylähdön laippa mahdu jollei vakaajaa sitten askartelisi kokonaan uusiksi
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett C -75
Ainiin, unohtunutkin mainita, mulla on tähän nyt cih vakaaja.
Viskasin sen kiinnikkin, nyt on kymmenkunta senttiä tilaa suodattimen ja vakaajan välissä vaikka jätin spacerit pois kopan ja vakaajan välistä.
Aiemmin oli vakiovakaajalla sormen paksuuden verran tilaa suodattimen ja vakaajan välissä, vaikka sitä spaceria oli lie n.8cm
Sellainen laippa saattaisi kyllä kiinnostaa.
Koneen sain tulillekkin loppuenlopuksi. Huomasin vaan että olikin isolla laipalla laatikko, joutu pienen viskaamaan tilalle vaan olipahan mutteri jumissa. Jännä että tuossa 2.2 b2 ompussa isolla laipalla kun lie 2.0 b1 on pienellä laipalla. Vai onko nuo viimeset kasanu v6 koneisten kanssa samalla voimalinjalla.
Viskasin sen kiinnikkin, nyt on kymmenkunta senttiä tilaa suodattimen ja vakaajan välissä vaikka jätin spacerit pois kopan ja vakaajan välistä.
Aiemmin oli vakiovakaajalla sormen paksuuden verran tilaa suodattimen ja vakaajan välissä, vaikka sitä spaceria oli lie n.8cm
Sellainen laippa saattaisi kyllä kiinnostaa.
Koneen sain tulillekkin loppuenlopuksi. Huomasin vaan että olikin isolla laipalla laatikko, joutu pienen viskaamaan tilalle vaan olipahan mutteri jumissa. Jännä että tuossa 2.2 b2 ompussa isolla laipalla kun lie 2.0 b1 on pienellä laipalla. Vai onko nuo viimeset kasanu v6 koneisten kanssa samalla voimalinjalla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett C -75
Nyt pari kilsaa päässyt ajamaankin. Kytkin pelaa aika hyvin, säädin löysiä pois polkimen päästä niin löytyi tuntuma paljon ylempää ja helpotti ajamista. En sen enempää ilmaillut.
Pakosarjan lämpönauha pitää uusia kun joutui mutterien tieltä irroittamaan, turhaa lämpöä konehuoneeseen muutoin tulee.
Nyt saa tovin seistä tallissa kun toimii
Parin viikon rutistushan tuossa oli.
Pakosarjan lämpönauha pitää uusia kun joutui mutterien tieltä irroittamaan, turhaa lämpöä konehuoneeseen muutoin tulee.
Nyt saa tovin seistä tallissa kun toimii
Parin viikon rutistushan tuossa oli.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe