Opel Signum 2.0T -04 puuhastelua
Opel Signum 2.0T -04 puuhastelua
Ostin auton 05-06 vuodenvaihteessa liikkeestä, jolloin mittarissa oli 76 tkm. Auto on käyttöönotettu lokakuussa 2003 ja oli ollut liisarina kahden vuoden takuuajan pääkaupunkiseudulla. Vakiovarusteina mm. automaatti-ilmastointi, sähkölasit, sumuvalot, jäähdytettävä lokero takapenkille (Travel Assistant), vakionopeudensäädin, nahkaratti ja kesärenkaat 16" aluvanteilla. Ajotietokone ohjelmoitiin käyttöön jonkin huollon yhteydessä. Puujäljitelmälistojakin opin jossain vaiheessa rakastamaan.
Tuli ajeltua onnellisesti pari vuotta vakiokuosissa huoltaen ja pikku korjailuja tehden, kunnes kesällä -08 halusin parannella perheen viihtyvyyttä pitkillä matkoilla mummollaan. Päivitin soittimen Kenwoodin DNX5220 DVD-navigaattoriin ja tummennutin lasit 35% ja 20% 3M kalvoilla. Rattinapit sain ohjaamaan soitinta adapterilla.
Etuoviin vaihdoin DLS B6 erillissarjan ja siirsin alkuperäiset diskantit etuovista takaoviin. Takapenkkiä viihdyttämään asensin 7" näytön katon lokerikkoon. Näytön voi myös siirtää takapenkin selkänojan niskatukeen (keskelle), jolloin tyttö (2v) voi katsella piirrettyjä kun matkustaa vielä selkä menosuuntaan.
Ahtopainemittarille tein piiloasennuksen ilmastointikanavaan, koska silmää miellyttävää paikkaa ei tahtonut löytyä. Tuolla se on mukavasti piilossa, vaikka luettavuus vähän kärsikin. Eipähän sitä nyt joka päivä tarvitse tarkkailla ja näkyy se ihan hyvin jos aurinko ei paista siihen suoraan, kuten kuvassa. Lisäksi asensin ESP:n poiskytkentänappulan.
Keväällä 2009 kasvoi halu ulkonäön ja kulkupuolen parantamisesta liian suureksi, joten alle meni Eibach Pro-System -35mm alustasarja. Kesäpyörät vaihtuivat 19-tuumaisiksi MRR Wheelsin HR-4 vanteilla. ET 42 ja takana 10mm spacerit. Kumit on Avon ZZ3 235/35R19. Konehuoneeseen asensin 3" imuputken turbolle (terkkuja Jartsalle), sekä MPperformancen 3" downpipen, josta pakokaasut jatkaa matkaa 2.5" BSR:n catbackiin. Isommat suuttimet ja stage 3 softa tuli myös asennettua. Peräpää sai mukavasti ryhtiä 100mm ulostulojen lisäksi takalipasta, joka jonkun puolalaisen verstaan tekele ja ilmeinen Irmscher kopio. Takahelmahan on alunperin ihan aukoton, koska putkenpäät oli piilossa. Avaukset on ihan puukolla veistetty.
Muutama taidekuva:
Mikä "kulttiauto", kyselevät monet? On se, kun Länsiauton myyjä sanoi että "Tästä sait kuule oikean kulttiauton itsellesi!".
-
Tuli ajeltua onnellisesti pari vuotta vakiokuosissa huoltaen ja pikku korjailuja tehden, kunnes kesällä -08 halusin parannella perheen viihtyvyyttä pitkillä matkoilla mummollaan. Päivitin soittimen Kenwoodin DNX5220 DVD-navigaattoriin ja tummennutin lasit 35% ja 20% 3M kalvoilla. Rattinapit sain ohjaamaan soitinta adapterilla.
Etuoviin vaihdoin DLS B6 erillissarjan ja siirsin alkuperäiset diskantit etuovista takaoviin. Takapenkkiä viihdyttämään asensin 7" näytön katon lokerikkoon. Näytön voi myös siirtää takapenkin selkänojan niskatukeen (keskelle), jolloin tyttö (2v) voi katsella piirrettyjä kun matkustaa vielä selkä menosuuntaan.
Ahtopainemittarille tein piiloasennuksen ilmastointikanavaan, koska silmää miellyttävää paikkaa ei tahtonut löytyä. Tuolla se on mukavasti piilossa, vaikka luettavuus vähän kärsikin. Eipähän sitä nyt joka päivä tarvitse tarkkailla ja näkyy se ihan hyvin jos aurinko ei paista siihen suoraan, kuten kuvassa. Lisäksi asensin ESP:n poiskytkentänappulan.
Keväällä 2009 kasvoi halu ulkonäön ja kulkupuolen parantamisesta liian suureksi, joten alle meni Eibach Pro-System -35mm alustasarja. Kesäpyörät vaihtuivat 19-tuumaisiksi MRR Wheelsin HR-4 vanteilla. ET 42 ja takana 10mm spacerit. Kumit on Avon ZZ3 235/35R19. Konehuoneeseen asensin 3" imuputken turbolle (terkkuja Jartsalle), sekä MPperformancen 3" downpipen, josta pakokaasut jatkaa matkaa 2.5" BSR:n catbackiin. Isommat suuttimet ja stage 3 softa tuli myös asennettua. Peräpää sai mukavasti ryhtiä 100mm ulostulojen lisäksi takalipasta, joka jonkun puolalaisen verstaan tekele ja ilmeinen Irmscher kopio. Takahelmahan on alunperin ihan aukoton, koska putkenpäät oli piilossa. Avaukset on ihan puukolla veistetty.
Muutama taidekuva:
Mikä "kulttiauto", kyselevät monet? On se, kun Länsiauton myyjä sanoi että "Tästä sait kuule oikean kulttiauton itsellesi!".
-
Viimeksi muokannut 1,2sorsa, 24 Loka 2020, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Uusi omistaja pyytänyt
Syy: Uusi omistaja pyytänyt
Signum 2.0T Elegance
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Pirun hieno
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Yksinkertaisesti nätti.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24 Loka 2008, 17:29
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
On se vaan komia!!!
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Todella hieno signum Kivassa paikassa ahtopainemittari
Golf GT ´06
Corsa D CDTI ´07
Ex. Corsa C ´01
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Tosi siisti! Hyvällä maulla rakennettu
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Juu kyllähän tollaisella kehtaa ajella.... Sopivan kliinin ilme(pois lukien takapään mallimerkinnät;)
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Paas kuva konehuoneesta? Onko mitattu paljon hönkää Stage kolmosella? ja lisäkysymyksiä.. mistä vedit läpiviennin ahtomittarille? laita vaikka yksäriä niin ei häiritse ketjua.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
exitusletalis kirjoitti: mistä vedit läpiviennin ahtomittarille? laita vaikka yksäriä niin ei häiritse ketjua.
Itteä kans kiinnostais tuo, joten infoa kehiin
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Ensinnäkin, kiitos kaikille kommenteista. Tuli hyvä mieli.
Penkissä ei ole käyty, ehkä sitten syksymmällä. RaceChronolla mittailin (paras kolmesta) vakiona 80-120 kolmosella 5.5s, nelosella 6.9s ja vitosella 8.8. Nyt kolmosella 4.2, nelosella 5.7 ja vitosella 7.0. Vakiona mitattaessa oli alla neljä kiloa kevyemmät 16" renkaat.
Ahtopainemittarin letkun läpivienti, samoin kuin esp:n poiskytkennän johto, on puhkaistu kytkinpolkimen ylävasemmalta löytyvään isoon läpivientikumiin, josta menee paljon johtoja konehuoneeseen. Siitä ei valitettavasti löydy kuvaa, mutta ratin alta kun ottaa verhoilun pois niin ei pitäisi olla vaikea löytää.
Konehuoneen puolella ei mitään ihmeempää, paitsi ruiskin korin väriin tuon imusarjan suojamuovin ja tietysti tuo 3" imuputki.exitusletalis kirjoitti:Paas kuva konehuoneesta? Onko mitattu paljon hönkää Stage kolmosella? ja lisäkysymyksiä.. mistä vedit läpiviennin ahtomittarille? laita vaikka yksäriä niin ei häiritse ketjua.
Penkissä ei ole käyty, ehkä sitten syksymmällä. RaceChronolla mittailin (paras kolmesta) vakiona 80-120 kolmosella 5.5s, nelosella 6.9s ja vitosella 8.8. Nyt kolmosella 4.2, nelosella 5.7 ja vitosella 7.0. Vakiona mitattaessa oli alla neljä kiloa kevyemmät 16" renkaat.
Ahtopainemittarin letkun läpivienti, samoin kuin esp:n poiskytkennän johto, on puhkaistu kytkinpolkimen ylävasemmalta löytyvään isoon läpivientikumiin, josta menee paljon johtoja konehuoneeseen. Siitä ei valitettavasti löydy kuvaa, mutta ratin alta kun ottaa verhoilun pois niin ei pitäisi olla vaikea löytää.
Signum 2.0T Elegance
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Hieno peli, mukavia modeja ja hyvät kuvat
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
erittäin nätti peli. kuvista plussaa
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Vanteet istuu kuin nyrkki perseeseen, ja muutenkin oikein näyttävä signumi
Re: Esittely: Opel Signum 2.0T -04 "kulttiauto"
Hieno auto! Eihän tämä liiku täällä e-pohjanmalla? Samanvärinen ainakin tullut useasti Sjoki-Lapua välillä vastaan...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -