Noku 60tkm välein joutuu tekemään jakopään
Aika harvalla ahdetulla harrastemotilla kyllä saa tuommoisen välin saavutettua.
Hienoa, jotta näitä v6 omegoitakin harrastetaan.
Noku 60tkm välein joutuu tekemään jakopään
Tähän minäkin päädyin. Mulla oli ecu päivittämättä ja kysyin DTAlta neuvoja. He on joskus tehneet kartat Swindonin tekemään v6 kutoseen. Ilmeisesti siinä on eri kampura ja siitä johtuen sain väärää tietoa sieltäWesku79 kirjoitti: ↑20 Helmi 2020, 15:40Onko tämä ihan varma asia? Mun mielestä kampiakselilla kiertokankien kauloissa on tuo 54 asteen lohkokulma huomioitu niin, että vastakkaisten pyttyjen kaulat on 66 astetta eri linjoissa. Eli suomeksi sanottuna yläkuolokohdat olisi tasan 120 asteen jaolla. Nyt ei ikävä kyllä ole valmiiksi koottua alakertaa, että voisi asian varmistaa.Stuke kirjoitti: ↑19 Helmi 2020, 20:43 Selvisi syykin miksei moottori ollut luovuttanut ihan kaikkia viimeisiä tehoja vaparina. Ooppelin v6 on vähän erikoinen ja jotain aavistelinkin oudosta sytytysjärjestyksestä. Tässähän pitää sytytyksen ja ruiskutuksen välit olla 0-114-240-354-480-594 asteina ja mulla oli ennen 0-120-360-480-600. Toi johtuu ihan sylinterien välisestä kulmasta. Ecun päivitys ja oikeet arvot niin rupesi käyntikin olemaan erilaista.
Lukee can väylää ja DTAn omaa dataa. Siinä on omat suht yksinkertaiset viestit. Semivalmis softa löytyi arduinoon ja siitä oli käyttökelposta ehkä puolet. Näytössä on kaikki muut omaa, paitsi ikonit ja opel kuva on netistä.
Mulla sedan B1 Omegan omamassa oli 1525kg siihen olis saanu viel tehokkaamman. Muutama kuukaus sit tais mennä viimeinkin paaliin.