Insignia -15:ssa turvavyön esikiristin antaa vikakoodia ja sytyttää turvatyynyvalon palaa mittaristoon.
Esikiristin on vaihdatettu kertaaleen uuteen merkkiliikkeessä, mutta vikavalo syttyi taas viikon jälkeen vaihdosta.
Ennenkuin vien auton taas "takuuhuoltoon", niin haluaisin kokeilla liittimet läpi yms. kosketushäiriöt.
Kysymys onkin seuraavanlainen: Penkin alla kun on yks iso liitin, mutta missä muut mahdolliset johtojen liitoskohdat on, jotka liittyy tuohon esikiristimeen?
Offtopiccina kyssäri, että jos ottaa autosta akunkaapelin irti, niin nollautuuko mitkään systeemit silleen, että tarvii toimenpiteitä? Vai onko turvallista irroittaa.
Insignian turvavyön esikiristin
Insignian turvavyön esikiristin
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Re: Insignian turvavyön esikiristin
Offtopic kommentti: Omassa -15 mallisessa akunkaapelin irrotus ei aiheuta muuta, kuin eberin kellon uudelleen asettamisen ja "auton kellon" uudelleen asetus.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: Insignian turvavyön esikiristin
Ilmeisesti vaihdekepin kupeessa on se turvatyynyn yms. ohjainboksi. Miten saa nätisti irti noi sivumuovit vaihdekepin ja siitä jalkatilan välistä pois?
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Re: Insignian turvavyön esikiristin
Eli vika kummittelee silloin tällöin vieläkin.
Tähän mennessä tehty:
-Esikiristimen vaihto uuteen merkkiliikeessä(takuu).
-Itse purkanut liittimen ja painannut kosketuspintoja lähemmäksi toisiaan paremman kosketuksen toivossa. ei vaikutusta
Vikakoodi: DTC B001B 0D Passenger Seat Belt Anchor Pretensioner Deployment Loop High Resistance -liian suuri vastus kiristimen sähköpiirissä. eli yli 4.2ohm vastus yli 2sec ajan.
Johtojen ja liittimien tarkistus, onko muita ideoita millä selvittää vikakohta. Hankalaksi tekee, kun toi ei ole jatkuva vika.
Näkyykö autodatassa tms. lisää tietoja liittimien sijainneista ja korjausohjeita tuollaiseen vikaan?
Onko ollut tapauksia, jossa osa johdon säikeistä on katkennut ja se aiheuttaisi tuon vastuksen kasvamisen? Tai sitten rehellinen katkos on jossain.
Tähän mennessä tehty:
-Esikiristimen vaihto uuteen merkkiliikeessä(takuu).
-Itse purkanut liittimen ja painannut kosketuspintoja lähemmäksi toisiaan paremman kosketuksen toivossa. ei vaikutusta
Vikakoodi: DTC B001B 0D Passenger Seat Belt Anchor Pretensioner Deployment Loop High Resistance -liian suuri vastus kiristimen sähköpiirissä. eli yli 4.2ohm vastus yli 2sec ajan.
Johtojen ja liittimien tarkistus, onko muita ideoita millä selvittää vikakohta. Hankalaksi tekee, kun toi ei ole jatkuva vika.
Näkyykö autodatassa tms. lisää tietoja liittimien sijainneista ja korjausohjeita tuollaiseen vikaan?
Onko ollut tapauksia, jossa osa johdon säikeistä on katkennut ja se aiheuttaisi tuon vastuksen kasvamisen? Tai sitten rehellinen katkos on jossain.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignian turvavyön esikiristin
Johtosarjan mittaaminen olisi seuraavana edessä ellet löydä johtosarjasta vikaa. Esimerkiksi heiluttelemalla johtoja penkin alla ja sillä saaden vikavalon aikaan. Tai kuorimalla penkin alla olevan johtosarjan suojakuoren auki.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignian turvavyön esikiristin
Nyt kysymys.
Onko tässä Insigniassa turvavyön esikiristin vyön lukkosoljen vastakappleessa eli siinä etupenkkien välissä johon vyö lukitaan vai itse turvavyön kelassa?
Ainakin Vectra C:ssä kiristin on turvavyön kelassa b-pilarissa. Tässä tapauksessa johtosarja ei kulje ollenkaan penkin alla. Penkin alla on vain sivuturvatyynyn, joka sijaitsee penkin selkänojassa, johtosarjan liitin. Joten johtasarjan heiluttelu penkin alla ei silloin vaikuta tähän kiristimeen mitenkään.
Vai kulkeeko Insigniassa vyön kela istunkelkan mukana?
Silloin tilanne tietenkin muuttuu kun on täysin erilainen kuin Vectrassa.
Onko tässä Insigniassa turvavyön esikiristin vyön lukkosoljen vastakappleessa eli siinä etupenkkien välissä johon vyö lukitaan vai itse turvavyön kelassa?
Ainakin Vectra C:ssä kiristin on turvavyön kelassa b-pilarissa. Tässä tapauksessa johtosarja ei kulje ollenkaan penkin alla. Penkin alla on vain sivuturvatyynyn, joka sijaitsee penkin selkänojassa, johtosarjan liitin. Joten johtasarjan heiluttelu penkin alla ei silloin vaikuta tähän kiristimeen mitenkään.
Vai kulkeeko Insigniassa vyön kela istunkelkan mukana?
Silloin tilanne tietenkin muuttuu kun on täysin erilainen kuin Vectrassa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignian turvavyön esikiristin
Sitten vielä jatkoa....
Oli esikiristin ja vyön kela sitten sijoitettu mihin tahansa niin aika vahvasti tuo aavistuksen huonoon kosketukseen viittaa. Vikahan voi olla Airbag ohjausboksin päässä tai jopa sen boksin sisällä.
Oli esikiristin ja vyön kela sitten sijoitettu mihin tahansa niin aika vahvasti tuo aavistuksen huonoon kosketukseen viittaa. Vikahan voi olla Airbag ohjausboksin päässä tai jopa sen boksin sisällä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com