Naarmuja - keino hävittää ne?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
martuusi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Syys 2010, 19:59

Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja martuusi »

Kyljessä on jonkun verran tällaisia naarmuja, jos kuvasta saa selvää : http://img838.imageshack.us/img838/4666/08092010480.jpg
Mietinkin tässä että millähän kotikonsteilla ja kaupan tuotteilla nuo saisi piiloon? Koitin itse tehdä avaimella yhden naarmun lisää siihen, kun niitä kuitenkin siinä on, niin ei tarvinnut kuin vähän painaa avaimella jotta tuollainen valkoinen naarmu siihen syntyi. Vai saako noita edes piiloon?

Noita tuotteita joilla olisi tarkoitus peitellä naarmuja ja kivenhakkaumia, niitä joissa tulee mukana jotain tikkuja joilla sohia niitä naarmuja, ei oltu kovin paljoa kehuttu. Ovatko siis turhia?
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja tursas »

Niillä tikuilla ei tee mitään, mutta sitä turtlen värivahaa kun pistää muutaman kerran ja jynssää, niin peittää uskomattoman hyvin....
martuusi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Syys 2010, 19:59

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja martuusi »

mitenkähän se vaikuttaa sitten jos se kovinkin heittää se vahanväri auton väristä, kun itselläni tuo auto on tuommoinen siniharmaa, niin jos ottaisi esim sinistä vahaa?

Ei taida kuitenkaan tummanharmaata ja tummansinistä vahaa pystyä sekoittamaan että saisi autonvärisen vahan :D
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja tursas »

Paat sitä sinistä, meikkiähän noi on, ei siis vaikuta alkuperäseen maaliin mitenkään, väri hiukkaset menee niihin naarmuihin ja sitä ei sitten silmällä huomaa..älä kuitenkaan enää vetele niitä testinaarmuja avaimella..., ainakaan omaan Ooppeliin... :D
martuusi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Syys 2010, 19:59

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja martuusi »

no pitääpä käydä huomenissa ostamassa ja katsoa mitä siitä tulee.
Avatar
JoGo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 793
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 02:00

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja JoGo »

Mulla oli farkku omegan takaluukussa vastaavanlaisen näkösiä naarmuja kun koira vissiin hyppäs autoa vasten. Huollellinen pesu, Fareclan G3 tahnalla ja vedellä hinkkausta ja hiova vaha+kova vaha päälle=naarmut kadoksisssa 8) Eli jos naarmut ei oo syviä niin tolla hiomatahnalla sain ainakin minä häivytettyä ne.. sama oli ovenkahvojen alla kun kynnet yms. raapineet naarmut peltiin.. hiomatahnalla hävis nekin :)
Kuva
Avatar
Razorth
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 136
Liittynyt: 05 Loka 2009, 15:07

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja Razorth »

JoGo kirjoitti:Mulla oli farkku omegan takaluukussa vastaavanlaisen näkösiä naarmuja kun koira vissiin hyppäs autoa vasten. Huollellinen pesu, Fareclan G3 tahnalla ja vedellä hinkkausta ja hiova vaha+kova vaha päälle=naarmut kadoksisssa 8) Eli jos naarmut ei oo syviä niin tolla hiomatahnalla sain ainakin minä häivytettyä ne.. sama oli ovenkahvojen alla kun kynnet yms. raapineet naarmut peltiin.. hiomatahnalla hävis nekin :)
Täällä myös peitelty naarmut kyseisellä tahnalla, kun varovasti ja huolellisesti tekee niin jälki on uskomattoman hyvä :)
-Opel Calibra -93 2.0 Autom.
Arigato, Razorth.
Avatar
HiTecci
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 15 Elo 2010, 20:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja HiTecci »

Tuota olen aina ihmetellyt etteikö siellä tehtaalla tosiaan ole kuin yhtä, vaaleaa pohjaväriä - yhdelläkään autovalmistajalla :evil: Tumman pintamallin alta se vitivalkoinen pohjamaali paistaa todella törkeästi jo pienestäkin raapasusta - eikä tosiaan ole mikään Opel-kohtainen "ominaisuus" :cry:
Ford Galaxy 2.8i -97 + Peugeot 1007 Sporty 1.6 3d 2Tronic -05 + Opel Astra 1.7CDTi Wagon -10
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Jos naarmut ovat lakkapinnassa niin hiomatahnalla ne saa tosiaan häivytettyä. Tosin se tahnahan ei niitä peitä, vaan se hioo sitä lakkapintaa siitä ympäriltä (ja naarmun reunoista) samalle tasolle jolloin naarmu "häviää". Tätä ei voi samasta kohtaa kovin montaa kertaa tehdä tai mennään lakasta läpi. Jos taas kyseessä on syvä naarmu ihan pohjamaaliin saakka, sitä ei saa hävitettyä hiomalla vaan ainoastaan maalaamalla.
martuusi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Syys 2010, 19:59

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja martuusi »

On kyllä ihmeainetta tuo farecla G3! voin kertoo että kyllä lähti hiton hyvin naarmut pois. Harmi vaan kun muutama naarmu oli niin syvällä niin ei tehoa mikään muu kuin maalaus =(. En sitten tiedä mienkä paljon noita joitakin uskaltaisi vielä hioa että ei lakka kokonaan kulahda pois.
Calibra1985
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Syys 2010, 22:38
Paikkakunta: forssa

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja Calibra1985 »

kokemuksella voin sanoo että tollanen naarmu saattaa lähtee ammattilaisen myllytyksellä. oon ollu 2vuotta kyseisessä firmassa töissä ja tollaset naarmut saa aika hyvin pois myllyttämällä.
larppa85
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Elo 2010, 20:09

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja larppa85 »

juu kokeilin täänään itsekkin tuota hioma tahnaa ja kova vähä päälle,ja ei naarmuista jälkeäkään=)
opel vectra 1.6gls viistoperä
4stra
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2020, 23:08

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja 4stra »

Uudessa Astrassa tietty astinlaudoissa naarmuja. Muutama lakkapinnassa ja yksi vedetty nastakenkällä syvemmälle. Aikeissa koittaa peittää ainakin syvintä naarmua. Olen katsellut tällaista settiä: https://colorndrive.com/en/touch-up-pai ... 84/details onko kellään kokemusta vastaavasta? Kovasti tuntuu olevan hankala löytää valinnan varaa juuri tuolle värille Nautic Blue 23F.
Opelisti02
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 10 Maalis 2010, 11:34

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja Opelisti02 »

4stra kirjoitti: 05 Tammi 2021, 20:32 Uudessa Astrassa tietty astinlaudoissa naarmuja. Muutama lakkapinnassa ja yksi vedetty nastakenkällä syvemmälle. Aikeissa koittaa peittää ainakin syvintä naarmua. Olen katsellut tällaista settiä: https://colorndrive.com/en/touch-up-pai ... 84/details onko kellään kokemusta vastaavasta? Kovasti tuntuu olevan hankala löytää valinnan varaa juuri tuolle värille Nautic Blue 23F.
Voihan tollakin kokeilla, ei kuitenkaan maksa maltaita ja varsinkin jos on ne "astinlaudat" niin, ei se koko auto pilalle mene :)
Avatar
Jomppara
'Senator'
'Senator'
Viestit: 412
Liittynyt: 07 Marras 2010, 15:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Naarmuja - keino hävittää ne?

Viesti Kirjoittaja Jomppara »

4stra kirjoitti: 05 Tammi 2021, 20:32 Uudessa Astrassa tietty astinlaudoissa naarmuja. Muutama lakkapinnassa ja yksi vedetty nastakenkällä syvemmälle. Aikeissa koittaa peittää ainakin syvintä naarmua. Olen katsellut tällaista settiä: https://colorndrive.com/en/touch-up-pai ... 84/details onko kellään kokemusta vastaavasta? Kovasti tuntuu olevan hankala löytää valinnan varaa juuri tuolle värille Nautic Blue 23F.
Käyt hakeen lähimmästä automaalikaupasta tai netistä tilailet paikkamaalipullon ja sillä paikkailet. Ei vaadi ihmeitä ja säästät vielä eurojaki. :thumbsup:
-(z)- Automaalit
-(z)- Teollisuusmaalit
-(z)- Autonhoitotuotteet
-(z)- Nahkamaalit ja nahanhoitotuotteet

-(z)- https://automaalikauppa.fi
Vastaa Viestiin