Omega B:n keskuslukituksesta kyselisin?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Pate4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 07 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Lpr

Omega B:n keskuslukituksesta kyselisin?

Viesti Kirjoittaja Pate4 »

Toimiikohan mulla kaikki ihan oikein, kun laitan avaimella keskuslukkon ja avaan avaimella, niin eipä anna ajonesto startata autoa??? Mutta kaukosäätimellä kyllä kaikki pelaa hienosti! Ajattelinpa vaan että mitäs jos kaukosäädin ei joskus toimiskaan,niin enpähän sais autoa käyntiin vaikka avain oliskin! Nyt muutaman kerran on kaukosäädin temppuillu enkä ole saanu autoa käyntiin ennenkuin olen rämppäämällä saanut ton säätimen toimimaan. Eihän tässä ole mitään järkeä jos ei pelkällä avaimella voi lukita ja avata ovia sillä seuraamuksella, että auto ei anna startata :evil: Onkohan tohon jotain kikkaa ettei vaan jäis autoineen päivineen jonnekkin Jumalan selän taa, josta on lähimpään taloon 50 kilsaa :D
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Omassa MV6:ssa ei mene ajonesto päälle, kun lukitsee ovet avaimella.
Mutta siinä on hälytin, oiskohan jotain eroa?
Suosittelen pitämään aina varaparistoja autossa.

Tai voihan ajoneston poistaa, mutta mitäs sitte jos auto varastettaisiin...
rollaattori
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 08:49
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja rollaattori »

mulla ainakin menee sillain että laittaa virrat päälle ja ottaa avaimen pois ja taas sama ja sit sammuu tai jotenki tonneppäin!!pari kertaa olen joutunut avaimella avaamaan ja jotenki tollai olen sen saanut pois päältä.
Avatar
jukkapoika77
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 16 Marras 2005, 18:21
Paikkakunta: alavus

Viesti Kirjoittaja jukkapoika77 »

Ajamy kirjoitti:
Tai voihan ajoneston poistaa, mutta mitäs sitte jos auto varastettaisiin..
kerro jos viisaampana tiedät miten ajoneston saa poistettua?kun on laitettu hälytin niin siinä on ajonesto,nyt joutuu pelamaan 2 kaukosäätimellä :evil:
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti

ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Voin huomenna tutkia kytkiksiä. Onko auto hälyttimellä vai ajonestolla?
Poistin kans omastani alkuperäis hälyn, koska laitoin paremman tilalle 8)

Niin ja onhan infrakaukosäädöllä?
Avatar
Statics
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 02 Touko 2005, 22:12
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Statics »

vaikka laitat avaimella lukkoon ja avaat avaimella niin ajonesto on silti päällä, sama kävi itellä että nappi ei suostunutkaan toimiin ja siin istuttiin n.45min autossa ja hakattiin kaukosäädintä seinään että saatiin ajonesto pois päältä että ihan normaalia se on :) se tarvii joka ovien avauskerran jälkeen kuitata napilla pois
Pate4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 07 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Pate4 »

No kylläpä on tosi tyhmästi tehty systeemi :o Eli ilmeisesti niissä autoissa joissa on toi ajonesto niin niissä ei sit ole varashälytintäkö? Kyllähän mielummin otan ton ajoneston pois kun jään jonnekkin mettätaipaleelle :roll: Entäpä jos sen sais otettua pois silloin,kun säädin rupee temppuileen, niin vois sitä pitää muulloin päällä? Vai onko se tehty niin, että jos sinne menee itse ropailemaan irti sitä estoa, niin ei varmasti enään käynnisty? Niin ja kaikkein parasta tässä on että mulla on kyllä vara avain mutta mitäpä sillä tekee jos säädin häviää :D No jaa pääseehän sillä autoon sisälle :wink:
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Kytkentäkaavioiden mukaan, ajonestolaite on 39 napainen.
Laite yhdistää navat 3musta ja 30musta. Siitä menee joku boxin +15 virta.
Yhdistää myös navat 1punasininen ja 21punasininen, Polttoainepumpun virta.
Navat 4mustapunanen ja 31mustapunanen, Startin heräte.

Eli ajoneston ohjainlaite irti! yhdistä napa 3 ja 30. 1 ja 21. 4 ja 31.

On näköjään tismalleen samat navat, vaikka olisi hälytinkin.
Ja tämä kytkis päätee vain vanhempiin b omegoihin, joissa on infrakaukosäätö
Ja tietenki teette tämän omalla vastuulla.
Avatar
jukkapoika77
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 16 Marras 2005, 18:21
Paikkakunta: alavus

Viesti Kirjoittaja jukkapoika77 »

Ajamy kirjoitti:Kytkentäkaavioiden mukaan, ajonestolaite on 39 napainen.
Laite yhdistää navat 3musta ja 30musta. Siitä menee joku boxin +15 virta.
Yhdistää myös navat 1punasininen ja 21punasininen, Polttoainepumpun virta.
Navat 4mustapunanen ja 31mustapunanen, Startin heräte.

Eli ajoneston ohjainlaite irti! yhdistä napa 3 ja 30. 1 ja 21. 4 ja 31.

On näköjään tismalleen samat navat, vaikka olisi hälytinkin.
Ja tämä kytkis päätee vain vanhempiin b omegoihin, joissa on infrakaukosäätö
Ja tietenki teette tämän omalla vastuulla.

joo mulla -94 mallin omppu ja ei oo omaa hälyä vain se ajonesto infrapunalla eli missä se ohjainlaite sijaitsee niin pääsee kokeilemaan oikosulkuja :lol:
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti

ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

jukkapoika77 kirjoitti: joo mulla -94 mallin omppu ja ei oo omaa hälyä vain se ajonesto infrapunalla eli missä se ohjainlaite sijaitsee niin pääsee kokeilemaan oikosulkuja :lol:
Häly ainaki löyty hansikaslokeron takaa ja todennäköisesti se on sama kampa oli häly tai ajonesto.
Pate4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 07 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Pate4 »

Eli jos jostain purkuautosta sais ton hälyttimen, niin sen ilmeisesti sais suoraan kytkettyä ton ajoneston paikalle ? Mulla on jotkut napit molemmilla puolilla takasivulaseissa (farmari) Ja siksi luulin että siinä on myös hälytin :o Onkohan siihen sitten valmiiks asennettu iskun tunnistimet,mikäli haluu asentaa hälyttimen? En ole kauheesti kerenny perehtymään auton saloihin, kun olen vasta reilu kuukaus sitten hommannu tän ompun. Perkule kun on noi sähköhommat mulla vähän niinkuin että, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät tyyliin :D
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Pate4 kirjoitti:Eli jos jostain purkuautosta sais ton hälyttimen, niin sen ilmeisesti sais suoraan kytkettyä ton ajoneston paikalle ? Mulla on jotkut napit molemmilla puolilla takasivulaseissa (farmari) Ja siksi luulin että siinä on myös hälytin :o Onkohan siihen sitten valmiiks asennettu iskun tunnistimet,mikäli haluu asentaa hälyttimen? En ole kauheesti kerenny perehtymään auton saloihin, kun olen vasta reilu kuukaus sitten hommannu tän ompun. Perkule kun on noi sähköhommat mulla vähän niinkuin että, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät tyyliin :D
No puuttuuhan sieltä vielä sisätutkat, konepeltikytkin, sireeni ja jotain muuta mitä ei tule vielä mieleen.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Woody »

Nyt ainakin omassa huomasin, kun otti sen yhden 20:sen sulakkeen pois, niin ei toimi ajonesto enää, eipähän tarvi aina epätoivoisesti tähtäillä taustapeiliin sillä kaukosäätimellä :lol:
artsi_86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja artsi_86 »

mut sulakkeen ottokaan ei auta sillon jos ajon esto on jo päällä..:( mulla kävi niin, ja aika epätoivoista on ollu yrittää keksiä et millä sen sais pois päältä... ilmeisesti kauko säädin aivan loppu ku joutuu tähtäilee taustapeiliin oikein tosissaan että ottaa. ja nyt ei siis auta enää vaikka olis kiinni siinä taustapeilissä..:( mitähän pitäis tehdä...?
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Kytke noi navat yhteen.
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Vastaa Viestiin