Omega B:n keskuslukituksesta kyselisin?
Omega B:n keskuslukituksesta kyselisin?
Toimiikohan mulla kaikki ihan oikein, kun laitan avaimella keskuslukkon ja avaan avaimella, niin eipä anna ajonesto startata autoa??? Mutta kaukosäätimellä kyllä kaikki pelaa hienosti! Ajattelinpa vaan että mitäs jos kaukosäädin ei joskus toimiskaan,niin enpähän sais autoa käyntiin vaikka avain oliskin! Nyt muutaman kerran on kaukosäädin temppuillu enkä ole saanu autoa käyntiin ennenkuin olen rämppäämällä saanut ton säätimen toimimaan. Eihän tässä ole mitään järkeä jos ei pelkällä avaimella voi lukita ja avata ovia sillä seuraamuksella, että auto ei anna startata Onkohan tohon jotain kikkaa ettei vaan jäis autoineen päivineen jonnekkin Jumalan selän taa, josta on lähimpään taloon 50 kilsaa
-
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 15 Tammi 2006, 08:49
- Paikkakunta: tampere
- jukkapoika77
- 'Admiral'
- Viestit: 259
- Liittynyt: 16 Marras 2005, 18:21
- Paikkakunta: alavus
kerro jos viisaampana tiedät miten ajoneston saa poistettua?kun on laitettu hälytin niin siinä on ajonesto,nyt joutuu pelamaan 2 kaukosäätimelläAjamy kirjoitti:
Tai voihan ajoneston poistaa, mutta mitäs sitte jos auto varastettaisiin..
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
vaikka laitat avaimella lukkoon ja avaat avaimella niin ajonesto on silti päällä, sama kävi itellä että nappi ei suostunutkaan toimiin ja siin istuttiin n.45min autossa ja hakattiin kaukosäädintä seinään että saatiin ajonesto pois päältä että ihan normaalia se on se tarvii joka ovien avauskerran jälkeen kuitata napilla pois
No kylläpä on tosi tyhmästi tehty systeemi Eli ilmeisesti niissä autoissa joissa on toi ajonesto niin niissä ei sit ole varashälytintäkö? Kyllähän mielummin otan ton ajoneston pois kun jään jonnekkin mettätaipaleelle Entäpä jos sen sais otettua pois silloin,kun säädin rupee temppuileen, niin vois sitä pitää muulloin päällä? Vai onko se tehty niin, että jos sinne menee itse ropailemaan irti sitä estoa, niin ei varmasti enään käynnisty? Niin ja kaikkein parasta tässä on että mulla on kyllä vara avain mutta mitäpä sillä tekee jos säädin häviää No jaa pääseehän sillä autoon sisälle
Kytkentäkaavioiden mukaan, ajonestolaite on 39 napainen.
Laite yhdistää navat 3musta ja 30musta. Siitä menee joku boxin +15 virta.
Yhdistää myös navat 1punasininen ja 21punasininen, Polttoainepumpun virta.
Navat 4mustapunanen ja 31mustapunanen, Startin heräte.
Eli ajoneston ohjainlaite irti! yhdistä napa 3 ja 30. 1 ja 21. 4 ja 31.
On näköjään tismalleen samat navat, vaikka olisi hälytinkin.
Ja tämä kytkis päätee vain vanhempiin b omegoihin, joissa on infrakaukosäätö
Ja tietenki teette tämän omalla vastuulla.
Laite yhdistää navat 3musta ja 30musta. Siitä menee joku boxin +15 virta.
Yhdistää myös navat 1punasininen ja 21punasininen, Polttoainepumpun virta.
Navat 4mustapunanen ja 31mustapunanen, Startin heräte.
Eli ajoneston ohjainlaite irti! yhdistä napa 3 ja 30. 1 ja 21. 4 ja 31.
On näköjään tismalleen samat navat, vaikka olisi hälytinkin.
Ja tämä kytkis päätee vain vanhempiin b omegoihin, joissa on infrakaukosäätö
Ja tietenki teette tämän omalla vastuulla.
- jukkapoika77
- 'Admiral'
- Viestit: 259
- Liittynyt: 16 Marras 2005, 18:21
- Paikkakunta: alavus
Ajamy kirjoitti:Kytkentäkaavioiden mukaan, ajonestolaite on 39 napainen.
Laite yhdistää navat 3musta ja 30musta. Siitä menee joku boxin +15 virta.
Yhdistää myös navat 1punasininen ja 21punasininen, Polttoainepumpun virta.
Navat 4mustapunanen ja 31mustapunanen, Startin heräte.
Eli ajoneston ohjainlaite irti! yhdistä napa 3 ja 30. 1 ja 21. 4 ja 31.
On näköjään tismalleen samat navat, vaikka olisi hälytinkin.
Ja tämä kytkis päätee vain vanhempiin b omegoihin, joissa on infrakaukosäätö
Ja tietenki teette tämän omalla vastuulla.
joo mulla -94 mallin omppu ja ei oo omaa hälyä vain se ajonesto infrapunalla eli missä se ohjainlaite sijaitsee niin pääsee kokeilemaan oikosulkuja
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
Eli jos jostain purkuautosta sais ton hälyttimen, niin sen ilmeisesti sais suoraan kytkettyä ton ajoneston paikalle ? Mulla on jotkut napit molemmilla puolilla takasivulaseissa (farmari) Ja siksi luulin että siinä on myös hälytin Onkohan siihen sitten valmiiks asennettu iskun tunnistimet,mikäli haluu asentaa hälyttimen? En ole kauheesti kerenny perehtymään auton saloihin, kun olen vasta reilu kuukaus sitten hommannu tän ompun. Perkule kun on noi sähköhommat mulla vähän niinkuin että, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät tyyliin
No puuttuuhan sieltä vielä sisätutkat, konepeltikytkin, sireeni ja jotain muuta mitä ei tule vielä mieleen.Pate4 kirjoitti:Eli jos jostain purkuautosta sais ton hälyttimen, niin sen ilmeisesti sais suoraan kytkettyä ton ajoneston paikalle ? Mulla on jotkut napit molemmilla puolilla takasivulaseissa (farmari) Ja siksi luulin että siinä on myös hälytin Onkohan siihen sitten valmiiks asennettu iskun tunnistimet,mikäli haluu asentaa hälyttimen? En ole kauheesti kerenny perehtymään auton saloihin, kun olen vasta reilu kuukaus sitten hommannu tän ompun. Perkule kun on noi sähköhommat mulla vähän niinkuin että, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät tyyliin
mut sulakkeen ottokaan ei auta sillon jos ajon esto on jo päällä.. mulla kävi niin, ja aika epätoivoista on ollu yrittää keksiä et millä sen sais pois päältä... ilmeisesti kauko säädin aivan loppu ku joutuu tähtäilee taustapeiliin oikein tosissaan että ottaa. ja nyt ei siis auta enää vaikka olis kiinni siinä taustapeilissä.. mitähän pitäis tehdä...?