Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Ite hain aikoinaan peltisuodattimen kierreholkin hydeliikkeestä.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
mä löysin sen lohkon ja kotelon välisen tivarin ihan paikallisesta hydrauliliikkeest ku ei oikeita muulla tuntunu olevan
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 454
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Katsoin juuri, mutta siellä ei näy olevan -75 uudempiin Opeleihin ollenkaan osaa.Jartsi kirjoitti: ↑11 Heinä 2022, 23:26 Oletko rockautosta katsonut? Sieltä saa tulemaan noin viikossa.
Eli www.rockauto.com
Tuota itsekin mietin, mutta se orkkishan on kantikas eli korvasitko sen O-renkaalla?
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Joo niin tais olla et o-renkaan laitoin tilalle, jos nyt oikeen muistan mut mul oli se vanha tivari siel liikkees mukana niin ne siel mittaili ja mietti et mikä ois sopivin. ei tarvinnu ite arpoo
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 454
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Joo-o, tälle autolle otin nyt pienen tauon, eli virittelin ajokuntoon putsaamalla vaan paikat ja vanhalla kanttitiivisteellä kasaan, koska piti saadaa vaan auto ulos tallista, koska oli tehtävä tilaa, samalla tässä nyt on sitten aikaa etsiskellä ja odotella osia. Jännä juttu ettei nyt vuotanut enää öljyä alleen, mietin vaan oisko tuo suodattimenjalka sittenkin voinut olla syy öljyvuotoon, vaikka aika lyhyen aikaa toki auto oli siirron aikana käynnissä eli saattaa silti olla muuallakin (lue; venttiilinkopissa ) varsinainen ongelma. Varmaan jos vaan löydän niin laitan alumiiniset Vectran venakopat, on vaan kiven alla, oon soittanu jo kahteen purkaamoon joissa oli 2.5 veccu ja aina on menneet
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Sieltä pitääkin hakea Cadillacin kohdalta, jossa on käytetty samaa konetta.Motonetisti kirjoitti: ↑12 Heinä 2022, 11:46Katsoin juuri, mutta siellä ei näy olevan -75 uudempiin Opeleihin ollenkaan osaa.Jartsi kirjoitti: ↑11 Heinä 2022, 23:26 Oletko rockautosta katsonut? Sieltä saa tulemaan noin viikossa.
Eli www.rockauto.com
-Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Alumiiniset kopat taisi just olla tällä forumilla myynnissä. Ja ebaysta saa billettiversioita, jos kaivaa syvemmältä taskuja.
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 454
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Kenellä ne olisi myynnissä? Linkki ilmoon?motorsport kirjoitti: ↑28 Heinä 2022, 14:22 Alumiiniset kopat taisi just olla tällä forumilla myynnissä.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 454
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Nyt kun käyttis-Omega on ajokunnossa ja poissa tallista, niin tämän ajelinkin jo sinne, ja mikä parasta oon saanu haalittua kasaan myös osat öljyvuotojen korjaamiseksi Suuret kiitokset näistä nimimerkeille kadett90 ja irYobYetaMis!
Nyt mulla on siis se holkki jolla saan peltisuodattimen ruuvattua alkup. kotelosysteemin tilalle ja myöskin tänään kotiutu alumiiniset venankopat
Noissa vectran kopissa näemmä äkkimulkaisulla erilainen se tiivistekin kun Omegassa, liekö tuonne kannattaisi silti laittaa teräviin nurkkakohtiin liimaa asentaessa? Muutoinhan tuo näyttää tukevammin asettuvan kyllä kun takaosassa ei näytä olevan vaara että tiiviste lipsahtaisi niin herkästi kun siinä tiivisteessa itsessään ei oo niitä puolikuita.
Nyt mulla on siis se holkki jolla saan peltisuodattimen ruuvattua alkup. kotelosysteemin tilalle ja myöskin tänään kotiutu alumiiniset venankopat
Noissa vectran kopissa näemmä äkkimulkaisulla erilainen se tiivistekin kun Omegassa, liekö tuonne kannattaisi silti laittaa teräviin nurkkakohtiin liimaa asentaessa? Muutoinhan tuo näyttää tukevammin asettuvan kyllä kun takaosassa ei näytä olevan vaara että tiiviste lipsahtaisi niin herkästi kun siinä tiivisteessa itsessään ei oo niitä puolikuita.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Kyllähän sinne etupäähän ja puolikuun luokse kannattaa pienet määrät tiivisteliimaa vähäsen. Kanttaa noitten alukoppien kanssa olla ihan varma siitä että huohotussysteemi on puhdas, tai pääsee miettimään minkä stefan kautta öljyt tulee seuraavaks ulos
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 454
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Joo siis sen plenuumin päällä olleen huohotinmokkulan puhaltelin irrallaan paineilmalla läpi niistä lähdöistä jo tuossa aiemmin, jos sitä meinasit?
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Katoppa se huohotinkotelo, joka on lohkossa kii apukuskin puoleisen kannen takana. Kerääntyy täyteen karstaa. Ja kotelosta lähtevät letkut kans.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 454
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Vähän viivellä palaan asiaan, kun en oo tallille päässy viikkokausiin, mutta tuossa huohotin kotelossa ja lohkon välissä on tiiviste, niin kun uuttahan ei kuitenkaan helpolla löydy, niin ootteko tiivistäny vaan liimalla vai askarrelleet tiivistearkista vastaavan?
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 3.0 V6 Executive -01, harrasteautoksi
Uudemmissa on liimalla kiinni alunperin.
- Jouni
- Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018