z22yh korkeapainepumppu ongelmat
z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Opelin laatua hehkutetaan nyt Saksan vikatilastoissa, paras saksalainen. Mulla on -04 C-vectra farkku, 2.2 direct, ajettu 97 tkm. Viime viikolla käytin 5-v katsastuksessa ja 10 min myöhemmin oli avaimet kädessä. Ei mitään huomautettavaa. Hymy naamalla konttorilta kävelin... on se varmaan totta, Opel laatua. Autolle ei ole tehty mitään muuta remonttia viidessä vuodessa paitsi vaihdettu jakopään romppeet takuuseen (piti ylim. ääntä, kaikki vaihdettiin) ja rasvattu vakaajan puslat.
Tänään tuli sitten mukava Lahden reissu Jyväskylän suunnalta. Kotiin olin lähdössä ja 200m ajettua kierrokset laski ja sytty se moottorin kuva... virrat pois, startti, valo nollautu, eiku menoks. Taas 200m ja sama homma. Soitin paikalliseen Opel liikkeeseen, josta sanottiin, että aja se tänne, pikahuollossa on aikaa. Lahden läpi mentiin sitten maksimissaan 40km/h, kun oli se joku varo-ohjelma päällä moottorissa. Kierroksia tuli n. 2000 max.
Kauaa ei pikahuollolla kestäny tulla kertomaan mikä vika oli ja yhtä vähän aikaa sen korjaamiseen. Tässä tulos:
NIMIKE
MOOTTORIN HÄIRIÖVALO PALAA
TIETOKONETESTI + VIKAKOODIEN LUKU 45€
P1170: LAIHA SEOS, P1191 POLTTOAINE PAINE 0€
P-A.KORKEAPAINEPUMPUN VAIHTO 45€
GM PA-PUMPPU Z22YH 834,80€
Yhteensä 925€
Aamulla mennessä auto toimi ihan normaalisti. Näin jälkeenpäin ajatelleen olin joskus miettiny et täydessä kiihdytyksessä kolmosella ei veto ollu ihan tasanen. Tuli jossain kohdassa semmonen notkaus... nyt ei sitä enää tuntunu uudella pumpulla. Jos siis tuntuu nyt, että omassa autossa ei vedossa nouse kierrokset tasaisesti, tiedät mitä odottaa . Auto on siis laadukas, mutta moottori... sitäpä ei taida Insignian keulalla olla ja seuraava auto ei ole muutenkaan Opel.
Tänään tuli sitten mukava Lahden reissu Jyväskylän suunnalta. Kotiin olin lähdössä ja 200m ajettua kierrokset laski ja sytty se moottorin kuva... virrat pois, startti, valo nollautu, eiku menoks. Taas 200m ja sama homma. Soitin paikalliseen Opel liikkeeseen, josta sanottiin, että aja se tänne, pikahuollossa on aikaa. Lahden läpi mentiin sitten maksimissaan 40km/h, kun oli se joku varo-ohjelma päällä moottorissa. Kierroksia tuli n. 2000 max.
Kauaa ei pikahuollolla kestäny tulla kertomaan mikä vika oli ja yhtä vähän aikaa sen korjaamiseen. Tässä tulos:
NIMIKE
MOOTTORIN HÄIRIÖVALO PALAA
TIETOKONETESTI + VIKAKOODIEN LUKU 45€
P1170: LAIHA SEOS, P1191 POLTTOAINE PAINE 0€
P-A.KORKEAPAINEPUMPUN VAIHTO 45€
GM PA-PUMPPU Z22YH 834,80€
Yhteensä 925€
Aamulla mennessä auto toimi ihan normaalisti. Näin jälkeenpäin ajatelleen olin joskus miettiny et täydessä kiihdytyksessä kolmosella ei veto ollu ihan tasanen. Tuli jossain kohdassa semmonen notkaus... nyt ei sitä enää tuntunu uudella pumpulla. Jos siis tuntuu nyt, että omassa autossa ei vedossa nouse kierrokset tasaisesti, tiedät mitä odottaa . Auto on siis laadukas, mutta moottori... sitäpä ei taida Insignian keulalla olla ja seuraava auto ei ole muutenkaan Opel.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!
Re: 2.2 Direct petti, taas
bensapumppu 834e
tolla rahalla sais jo kasan kunnon pumppujakin
tolla rahalla sais jo kasan kunnon pumppujakin
Re: 2.2 Direct petti, taas
Joo, ei mulla ollu mitään mahdollisuutta lähteä arpomaan, oisko jossain saanu korjattua halvemmalla. Takas piti päästä ja sinällään hyvä tuuri, että huollossa oli aikaa ja osakin varastossa (voi tietty olla etten ole ainoa, jolta kyseinen kullasta valmistettu pumppu on hajonnu). Kyseessä taitaa kuitenkin olla tuossa suoraruiskussa joku dieselin kaltainen korkeapainepumppu, jota moottori pyörittää, ei mikään tankissa oleva siirtopumppu. Käsittämätön hinta silti.X20XER kirjoitti:bensapumppu 834e
tolla rahalla sais jo kasan kunnon pumppujakin
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!
Re: 2.2 Direct petti, taas
Korkeapainepumppupa hyvinkin ja siitä tuo hinta. Niitä pumppuja on noista directeistä mennyt kyllä muillakin eli jonkinasteinen tyyppivika on kyseessä, vaikka eipä se tieto paljon lohduta.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 38
- Liittynyt: 13 Helmi 2006, 13:10
- Paikkakunta: Vaala
Re: 2.2 Direct petti, taas
Onko kukaan purkanut noita pumppuja, mikä niissä oikein pettää? Omassani meni, kun kilometrejä oli 83 tuhatta.
Jälkeenpäin harmitti, kun en hoksannut pyytää rikkoutunutt pumppua mukaan. Joku innokas asentaja olis varmaankin purkanut ja katsonut mikä niistä pettää. Hinta uudesta vaan on kova , yli 800€. Menevätköhän rikkoutuneet pumput verkon painoiksi vai takuukunnostetaanko ne taas käyttöön. Ei tuo huvita kovin usein maksella noin kalliita remontteja
Jälkeenpäin harmitti, kun en hoksannut pyytää rikkoutunutt pumppua mukaan. Joku innokas asentaja olis varmaankin purkanut ja katsonut mikä niistä pettää. Hinta uudesta vaan on kova , yli 800€. Menevätköhän rikkoutuneet pumput verkon painoiksi vai takuukunnostetaanko ne taas käyttöön. Ei tuo huvita kovin usein maksella noin kalliita remontteja
Re: 2.2 Direct petti, taas
meidän iskällä meni toi pumppu takuuseen vaikka takuu oli täynnä kun kilometrejä oli alla vain 60tkm...
Re: 2.2 Direct petti, taas
Mielenkiintoisia kokemuksia. Aivan käsittämättömän hintasia noiden uusien autojen osat... Siinä se taas nähdään, kun pyritään menemään yhä ympäristöystävällisempiin moottoreihin, alkaa haitekki maksamaan ihan tosissaan, jos jotain kosahtaa
Koululla tuli joskus hipelöityä koordinaattimittauskoneella mitattua diesel Tojotan 200tkm ajettua rivipumpun mäntää ja sylkkyä. Mäntä ja sylinteri olivat edelleenkin erittäin ympyrämäisiä ja halkaisijat olivat hyvin toleranssien sisällä sekä niissä oli erittäin vähäisiä merkkejä kulumisesta. Jo itse valmistusprosessi noissa massatuotantona on haastava, ja kun ajattelee, että uudet vehkeet pitää tehdä vielä tiukemmilla toleransseilla ja mahdollisimman halvalla niin jossain sitä on vaan pakko tinkiä laadusta ja sitä kautta kustannuksista.
Koululla tuli joskus hipelöityä koordinaattimittauskoneella mitattua diesel Tojotan 200tkm ajettua rivipumpun mäntää ja sylkkyä. Mäntä ja sylinteri olivat edelleenkin erittäin ympyrämäisiä ja halkaisijat olivat hyvin toleranssien sisällä sekä niissä oli erittäin vähäisiä merkkejä kulumisesta. Jo itse valmistusprosessi noissa massatuotantona on haastava, ja kun ajattelee, että uudet vehkeet pitää tehdä vielä tiukemmilla toleransseilla ja mahdollisimman halvalla niin jossain sitä on vaan pakko tinkiä laadusta ja sitä kautta kustannuksista.
Re: 2.2 Direct petti, taas
No jos opel-liikkeestä niin paljonkohan osan hinnasta oli ilmaa? Ainakin 50%, kuvittelisin.
Re: 2.2 Direct petti, taas
Vasta meni porukoittenki 2.2 c vecusta juurikin tuo pumppu.. Vittumaisen hintanen remppa
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: 2.2 Direct petti, taas
Koska näitä nyt hetkessä löytyi noinkin monta tapausta, otin huvin vuoksi yhteyttä maahantuojaan ja kyselin vian yleisyydestä (viitaten tyyppivikaan) sekä heidän kiinnostuksestaan osallistua pumpun hintaan (sanoin, että tulisivat edes sen verran vastaan mitä siinä osassa on katetta). Maahantuojalta otettiin ihan asiallisesti yhteyttä ja lupasivat selvittää mahdollisista korvauksista. Tunnin kuluttua tuli soitto, että vedoten auton ikään ja kilometreihin voidaan olettaa, että tollasia osia jo hajoaa. Heillä ei (tietysti) ollut myöskään mitään tilastoa, joka kertoisi vian olevan "yleinen". Laadukkain saksalainen.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!
Re: 2.2 Direct petti, taas
Tuo on kyllä GM:n "riskilistalla" tai jollain vastaavalla listalla. Tietyn erän korkeapainepumpuissa tulee jotain vuotoja, jotka johtavat pienistä oireista pikkuhiljaa totaaliseen tuhoon. GM kyllä tietää tuon, koska he ovat tuon minulle kertoneet. Paikallinen OPEL ei ollut kuullutkaan, että 2.2directissä edes olis sellaista osaa. Naureskelivat vaan, ettei poika taida tuntee dieselin ja bensamoottorin eroa. Ilolla voin kertoa, että Delta-Auto Kuopion huolto on täynnä ammattitaidottomia paskoja.
Mutta asiaan...GM:n, siis GM:n eikä paikallisen paskafirman, kanssa juteltuani he lupasivat tulla vastaan. Vaikka takuu oli raennut (alle 70tkm ja ~3 vuotta vanha auto). Remontista jäi maksettavaa 10 % pumpun hinnasta plus työt.
Niin ja nuo pumput oli loppu koko maailmasta viime kesänä (kertoo menekistä). GM antoi 'keskustelun' jälkeen odottelu ajaksi korvaavan auton käyttöön. Suuri kiitos GM:lle ja jotain muuta Delta-Autolle.
...tietysti neuvottelutilanne ei ole auton omistajalle kovin otollinen, jos osat ja korjaustyöt on jo maksettu...
Mutta asiaan...GM:n, siis GM:n eikä paikallisen paskafirman, kanssa juteltuani he lupasivat tulla vastaan. Vaikka takuu oli raennut (alle 70tkm ja ~3 vuotta vanha auto). Remontista jäi maksettavaa 10 % pumpun hinnasta plus työt.
Niin ja nuo pumput oli loppu koko maailmasta viime kesänä (kertoo menekistä). GM antoi 'keskustelun' jälkeen odottelu ajaksi korvaavan auton käyttöön. Suuri kiitos GM:lle ja jotain muuta Delta-Autolle.
...tietysti neuvottelutilanne ei ole auton omistajalle kovin otollinen, jos osat ja korjaustyöt on jo maksettu...
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: 2.2 Direct petti, taas
Kun luin otsikon, niin tuli mieleen et auto on täys vika pesäke, kun taas petti auto. No, jos viidessä vuodessa ei tarvii kun kerran tehä tommonen tonnin remppa, eikä mitään muuta isompaa, niin aika varmalta laitteelta minun korviin kuulostaa.
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Re: 2.2 Direct petti, taas
Eipä tässä autoa olekaan haukuttu, kun moottoria. Sitä paitsi tuo on alle 100tkm jo toinen tonnin remppa mikä koneeseen on tehty (jakopään kilkkeet). Ton kokoinen ja hintainen auto ei ole musta mikään kauppakassi, jolle 100tkm alkaa olla jo kaatopaikkamatka. Kyllä "nykyauton" moottorin tulisi kestää enemmän ilman yhtään remppaa. Toisaalta tiesinhän minä jo ostaessa, että tuo on GM:n eka suoraruiskutusmoottori ja se tuli ekaa kertaa -04 noihin Vectroihin. Ois pitäny ottaa se Saabin 2.0l turbo... noilla parin tonnin rempoilla ois kyllä maksanu sen eron mitä tuo vanhempikantainen Saabin moottori olis vieny bensassa enemmän.mannion kirjoitti:Kun luin otsikon, niin tuli mieleen et auto on täys vika pesäke, kun taas petti auto. No, jos viidessä vuodessa ei tarvii kun kerran tehä tommonen tonnin remppa, eikä mitään muuta isompaa, niin aika varmalta laitteelta minun korviin kuulostaa.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!
Re: 2.2 Direct petti, taas
ja sitten ku olisit ajanu saabilla saman pätkän, niin olisit vaihtanu bensapumpun, kampiakselin asentotunnistimen, sytkäkasetin ja tehny n+1 huohotinpäivitystä ja pelännyt koneen täystuhoa. ai niin joo, saabeissahan on kans jotakin fibaa jakoketjussa...
itsellä siis 9-5 tällähetkellä ajossa..
itsellä siis 9-5 tällähetkellä ajossa..
Re: 2.2 Direct petti, taas
Taitaa olla raaka fakta, että nykyautojen koneet ei ole niin kestäviä mitä esim. 80/90 luvun taitteessa tehtiin.masu kirjoitti: Kyllä "nykyauton" moottorin tulisi kestää enemmän ilman yhtään remppaa.
Sitikan HDi ei meinaa 150 tkm kestää kunnolla, moneen autoon jo tehty koneremppa kun nostajat ja keinuvivut menny rikki.
Ja itse aiheeseen, just töissä yhteen farkku c-vectraan 2.2 koneella tuli vaihtokone, kun oli päässy nokka-akselin suunnalla tapahtumaa jotai vahinkoo ja koko motti sököks.
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07