Hyvä homma, kiitos kokemuksien jakamisesta Pitää vaihdella öljyt tossa kunhan kerkeen.Lehtiseta kirjoitti: ↑28 Helmi 2020, 22:13Ei mitenkään häiritsevästi, risteyksistä lähtiessä rivakasti vähän jurnaa ja parkkipaikoilla sisempi fillari sipsuttaa niinku ois kemppi (jos veto päällä) mutkissa ei huomaa mitään vastaan hannaustaSepi79 kirjoitti: ↑28 Helmi 2020, 20:41Taidanpa testata itekkin Hierooko vastaan mutkissa tai jurnuttaako perä? Vai pitääkö tosiaan niin hyvin ettei levyt luista yhtään kunhan tarttuu toisiinsa?Lehtiseta kirjoitti: ↑28 Helmi 2020, 13:43Yhdellä sedan x20xev koneisella yli kolme vuotta kesät talvet (noin 65tkm) jonka perä meni vielä sit korin paalauksen jälkeen 2,5v6 farkkuun , tänhetkisessä talvimiinassa ollu vuoden päivät no slipit sisässä ja 3.0 manuaali farkussa noslipit sisässä 2v, kaverin molempiin omegoihin myös pantiin noslipit periin eikä niissäkään ole ongelmia ollut
Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Kuinkas tiukka tuo b omegan lukko oli? Oliko eteenpäin 45% ja taaksepäin 25%? Esijännitystähän tuossa ei ole yhtään.
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Eiköhän se oo ihan 1way lsd eli sama kumpaankin suuntaan ja 45%
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
No mut 1 way olis vaan eteenpäin, 2 way molempiin ja välimalli 1.5 way. Vai ei vai?
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
2way lukottaa kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa ja jarruttaessa, 1 way lukottaa vain kun perässä on veto päällä (pyörimissuunnalla ei ole merkitystä) toki äärimmäisissä tilanteissa tuon omegan peräkin menee moottorijarrutuksessa lukkoon ( kovasta vauhdista ykköstä tupaan) mutta siis normiajotilanteissa lukottaa vain veto päällä ei moottorijarruttaessa
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Vähän oudolta kuulostaa mutta uskon toki viisaampaaLehtiseta kirjoitti: ↑03 Maalis 2020, 22:042way lukottaa kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa ja jarruttaessa, 1 way lukottaa vain kun perässä on veto päällä (pyörimissuunnalla ei ole merkitystä) toki äärimmäisissä tilanteissa tuon omegan peräkin menee moottorijarrutuksessa lukkoon ( kovasta vauhdista ykköstä tupaan) mutta siis normiajotilanteissa lukottaa vain veto päällä ei moottorijarruttaessa
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 454
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Juu siis mustakin tuntuu että omegan murikassa ei oo juurikaan coast-lukitusta ja enempi sitten vetopäällä, liukkaalla tosiaan saa aikaseksi shift-lockin jos ei anna välikaasua vähän rajumpaan alasvaihtoon, mutta se taas on kuskin moka Onko tosiaan 45% lukitus B2 ompussa? Mulla siis ihan 2.2 litrasella pannulla ja manuaaliaskilla. Tekisi kovasti mieli tulevana kesänä lorauttaa ne NS-öljyt murikkaan, kun alkaa olla vaihto ajankohtainen, samalla voisi vaihtaa stefat, kun näkyy aavituksen toisen vetarin sisäpäästä tihkuvan
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Nyt kun oon pikkusen aikaa saanu heräillä niin ihan järkevältähän tuo lukon toiminta kuulostaa. Veto päällä siis menee lukkoon eteenpäin kiihdyttäessä, moottorijarru ei riitä lukottamaan takaperin mutta peruuttaessa sitten vääntö riittää lukolle ja lukko alkaa pitämään. Eli siis ikään kuin 1way lukko mutta kahteen suuntaan, kun taas 2way ja 1.5way purisi jo moottorijarrulla. Kadulla ajellessa voisi 2way lukko olla aika arvaamaton peli jonkun perus mamman hyppysissä kun auto yliohjaa joka kurviin kääntyessä.Motonetisti kirjoitti: ↑04 Maalis 2020, 12:27 Juu siis mustakin tuntuu että omegan murikassa ei oo juurikaan coast-lukitusta ja enempi sitten vetopäällä, liukkaalla tosiaan saa aikaseksi shift-lockin jos ei anna välikaasua vähän rajumpaan alasvaihtoon, mutta se taas on kuskin moka Onko tosiaan 45% lukitus B2 ompussa? Mulla siis ihan 2.2 litrasella pannulla ja manuaaliaskilla. Tekisi kovasti mieli tulevana kesänä lorauttaa ne NS-öljyt murikkaan, kun alkaa olla vaihto ajankohtainen, samalla voisi vaihtaa stefat, kun näkyy aavituksen toisen vetarin sisäpäästä tihkuvan
En sano varmaksi mutta muistan lukeneeni että b2 omegassa on löysempi lukko kun b1 omegassa. Toivotaan että joku tietäjä tulee jossain vaiheessa kertomaan miten se nyt oikeasti meni.
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 454
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Tutkailin vähän asioita ja pengoin vanhoja ketjuja, ja näköjään myös B2 ompussa 45% lukko, ja koska Z22XE kone niin välitys aika tiheähkö (4,22) mikä selittääkin shut. ripeän kiihtyvyyden noin painavalle kopalle Ja lukon toimivuudesta ymmärsin että vedossa tosiaan 45% lukitus jos pyörimisnopeuksissa eroja vasen vs. oikea, mutta sitten moottorijarrutuksessa (coast) perä on käytännössä avoin.Sepi79 kirjoitti: ↑04 Maalis 2020, 14:08 Nyt kun oon pikkusen aikaa saanu heräillä niin ihan järkevältähän tuo lukon toiminta kuulostaa. Veto päällä siis menee lukkoon eteenpäin kiihdyttäessä, moottorijarru ei riitä lukottamaan takaperin mutta peruuttaessa sitten vääntö riittää lukolle ja lukko alkaa pitämään. Eli siis ikään kuin 1way lukko mutta kahteen suuntaan, kun taas 2way ja 1.5way purisi jo moottorijarrulla. Kadulla ajellessa voisi 2way lukko olla aika arvaamaton peli jonkun perus mamman hyppysissä kun auto yliohjaa joka kurviin kääntyessä.
En sano varmaksi mutta muistan lukeneeni että b2 omegassa on löysempi lukko kun b1 omegassa. Toivotaan että joku tietäjä tulee jossain vaiheessa kertomaan miten se nyt oikeasti meni.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
En tiedä mitä muut käsittää 2 way lukolla, mutta kyllä Omegan lukko on 2-way lukko, samat rampit molempiin suuntiin.
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
JepsP. Lanttola kirjoitti: ↑05 Maalis 2020, 15:55 En tiedä mitä muut käsittää 2 way lukolla, mutta kyllä Omegan lukko on 2-way lukko, samat rampit molempiin suuntiin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Uusi B2-omistaja ilmoittautuu. Ei oikein vielä ollut mahdollisuutta kunnolla kokeilla lukkoa. Vaikuttaa toimivan ok soralla. Vaihdoin juuri öljyt huollossa vaihdelaatikkoon(GM:n oma) ja perään(Castrol Syntrans 75W140 Limited Slip). Katsotaan miten pelittää näillä.
Omega 2.2 Caravan -02
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Terve!
Täällä on jo juttua tullutkin noista b2-omegan perien lukoista, mutta miten noiden 2.2 litraisten diesel-omegoiden lukon laita on? Samanlainen perä ja lukko kuin bensakoneississa b2-ompuissa? Kaverilla on muutama tuollainen ollut ja ainakin jonkinlainen lukko tuntui olevan, onko sitten löysempi kuin bensakoneisissa? Olisi tuollainen kokonainen auto tiedossa, niin jatkojalostus tarkoituksessa kyselen
Täällä on jo juttua tullutkin noista b2-omegan perien lukoista, mutta miten noiden 2.2 litraisten diesel-omegoiden lukon laita on? Samanlainen perä ja lukko kuin bensakoneississa b2-ompuissa? Kaverilla on muutama tuollainen ollut ja ainakin jonkinlainen lukko tuntui olevan, onko sitten löysempi kuin bensakoneisissa? Olisi tuollainen kokonainen auto tiedossa, niin jatkojalostus tarkoituksessa kyselen
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Ihan sama lukko niissä on jos sattuu lukko olemaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)