täytyy käydä mittaamassa nuo mitä kadett90 ehdotti..
Ja laturi ei lämpeä niin paljoa ettei siihen kestäisi koskea, ei ainakaan tuon 30min aikana mitä sitä käytin ja seurasin latausta..
niinpä, monessa muiden autojen latureissa itelläkin on ollut nuo hiilet ja jännitteensäädin samassa paketissa.. olis helppo ko tuossaki olisi
2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)
Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)
Ookei, eli kävin mittaan kuten kadett90 sanoi että mitata ja tulokset:
+ puoli 0.02v
- puoli -1.32v
eli näiden perusteella laturin maadoitus puolella olisi jotain häikkää? vai olenko aivan väärin päätellyt tämän?
+ puoli 0.02v
- puoli -1.32v
eli näiden perusteella laturin maadoitus puolella olisi jotain häikkää? vai olenko aivan väärin päätellyt tämän?
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)
Jep.
Maapuolella liikaa jännitehäviötä.
Pitää saada alle 0,5 voltin.
Mittasitko navasta vai kengästä.
Kato vielä akun miinuksen ja korin välinen jännite.
Maapuolella liikaa jännitehäviötä.
Pitää saada alle 0,5 voltin.
Mittasitko navasta vai kengästä.
Kato vielä akun miinuksen ja korin välinen jännite.
Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)
mittasin sekä navasta että kengästä, eikä tulos muuttunut..
tuon akun navan ja korin välisen olen jo aikaisemmin mitannut ja se oli 0.03v paikkeilla jos oikein muistan.. ja olen sen jälkeen vetäny etu akulle 100mm2 maata yhteensä, että pitäisi olla parempikin, mutta täytyy tarkistaa tuokin vielä varmuuden vuoksi..
ookei, eli nyt täytyy sitte alkaa kattoon miksi se laturi ei saa kunnolla maata siitä on vedetty erillinen johto moottoriin kiinni, joten oisko se hapettunu tai öljyssä.. moottorin maadotukset olen viime kesänä vetäny 3x 50mm2 kaapelit (eli yhteensä 150mm2 maata)..
tuon akun navan ja korin välisen olen jo aikaisemmin mitannut ja se oli 0.03v paikkeilla jos oikein muistan.. ja olen sen jälkeen vetäny etu akulle 100mm2 maata yhteensä, että pitäisi olla parempikin, mutta täytyy tarkistaa tuokin vielä varmuuden vuoksi..
ookei, eli nyt täytyy sitte alkaa kattoon miksi se laturi ei saa kunnolla maata siitä on vedetty erillinen johto moottoriin kiinni, joten oisko se hapettunu tai öljyssä.. moottorin maadotukset olen viime kesänä vetäny 3x 50mm2 kaapelit (eli yhteensä 150mm2 maata)..
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)
voihan sen laturin maan laittaa koriin tai suoraan akun miinuskenkään.
opel vectra c 2,2 gts
Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)
ool rait, mutta täytyykö se laturin maa kaapelinki olla nyt 50mm2 kaapeli kun pääsi liittimet loppumaan?
vähän mietityttää tuossa laturin maadottamisessa runkoon, kun moottorihan liikkuu hieman, että ei varmasti ota sitten piuha vastaan..
vähän mietityttää tuossa laturin maadottamisessa runkoon, kun moottorihan liikkuu hieman, että ei varmasti ota sitten piuha vastaan..
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89