omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Sen potikan mikä on kahdella ruuvil kii . Ei siinä tuulessa sen suurempaa remppaa viittiny tehä
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Tämä selvä. Sehän on kuluva osa ja voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin, jos näyttää kaasuläpän olevan hieman auki.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
No jos mun mielestä KAASULÄPPÄKOTELO on vitun tyhmä nimi sellaiselle osalle joka ei näytä minkään valtakunnan kotelolta , niin voi vetää säkillisen herneitä
imusarjaan jos jonkuun elämässä on noin vaikeeta
Mä oon ajanu vasta 23 vuotta erillaisilla paskoilla autoilla ja ne kaasarivehkeet pelas aina , vaikka joskus kylmänä pikkasen oli epätasaista menoa , että silleen , ei
ole vanhat taikka uudet ruiskutkaan mitään viattomia .
imusarjaan jos jonkuun elämässä on noin vaikeeta
Mä oon ajanu vasta 23 vuotta erillaisilla paskoilla autoilla ja ne kaasarivehkeet pelas aina , vaikka joskus kylmänä pikkasen oli epätasaista menoa , että silleen , ei
ole vanhat taikka uudet ruiskutkaan mitään viattomia .
- munakukkaro
- 'Senator'
- Viestit: 538
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:31
- Paikkakunta: turku
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Mulla sama auto ja sama moottori. Mulla se kaasuläpän kotelo on neljällä pultilla kiinni imusarjassa.. mitähä sie vaihoit? Ja mun mielestä kaasuläpänkotelo on ihan kotelon näkönen. Ota kulmaputki siitä päältä ja ruuvaa irti se. Aika varmasti siel on sii läpässä sitkeesti öljypaskaa.. suottaapi auttaa joutokäyntiin.
EGR on sitten siellä pakosarjan puolella(oikealla). Sielt yleensä tulpataan se hopeinen malja mihin se messingin värisen paska johtaa. Itsellä lymyilee vannepultti siellä letkussa niin ja se EGR on siis niiku et se kierrättää sitä pakokaasua takasi imupuolelle.
Tämä selvitykseksi kun paikannat näitä sähköpaskojen elementtejä.
EGR on sitten siellä pakosarjan puolella(oikealla). Sielt yleensä tulpataan se hopeinen malja mihin se messingin värisen paska johtaa. Itsellä lymyilee vannepultti siellä letkussa niin ja se EGR on siis niiku et se kierrättää sitä pakokaasua takasi imupuolelle.
Tämä selvitykseksi kun paikannat näitä sähköpaskojen elementtejä.
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Tämän KAASULÄPPÄKOTELON kyljessä on sellainen musta litteö aski johon menee johdot eli antaa
jotain tietoo jonnekin , sen vaihdoin ja vika ei ollut siinä . Onneks ei maksanu kun 30e . Irrotin
tyhjäkäyntisäätimen ja putsasi jarrukliinerillä , itse tehtyyn tiivisteeseen oli tullut tehtyä aika pienet
reijät , isonsin niitä ja nyt tuntuis pelaavan . Kävi ainakin vartin tyhjäkäyntiä eikä sammunu
kun avaimesta (kone lämmin ) koeajoo en voinu suorittaa kun oli Olvia otettu .
Huomenna sen sit tietää pelaako , joo oli aika karstaa joka paikassa , en ottanut KAASULÄPPÄKOTELOO
irti isompia rapsutellessa oli teho-imuri kokoajan siinä saatanan kotelossa
Ontää jotenkin hauskaa että vedetään herneet siitä että se saatanan kotelo ei oo mun mielestä
kotelon näköinen , aika epäsymmetrinen osa ollakseen kotelo
ehkä mun on parempi mennä takaisin OD:lle
jotain tietoo jonnekin , sen vaihdoin ja vika ei ollut siinä . Onneks ei maksanu kun 30e . Irrotin
tyhjäkäyntisäätimen ja putsasi jarrukliinerillä , itse tehtyyn tiivisteeseen oli tullut tehtyä aika pienet
reijät , isonsin niitä ja nyt tuntuis pelaavan . Kävi ainakin vartin tyhjäkäyntiä eikä sammunu
kun avaimesta (kone lämmin ) koeajoo en voinu suorittaa kun oli Olvia otettu .
Huomenna sen sit tietää pelaako , joo oli aika karstaa joka paikassa , en ottanut KAASULÄPPÄKOTELOO
irti isompia rapsutellessa oli teho-imuri kokoajan siinä saatanan kotelossa
Ontää jotenkin hauskaa että vedetään herneet siitä että se saatanan kotelo ei oo mun mielestä
kotelon näköinen , aika epäsymmetrinen osa ollakseen kotelo
ehkä mun on parempi mennä takaisin OD:lle
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
no nyt on merkillistä että olvimiehet noin suuttuu, ota rauhallisesti, kyl se siitä.
opel vectra c 2,2 gts
- munakukkaro
- 'Senator'
- Viestit: 538
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:31
- Paikkakunta: turku
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Oliks se jossai kaljamainokses vai mis ne laulo sitä "älä ota sitä vakavasti.." sori offtopiclmb-58 kirjoitti:no nyt on merkillistä että olvimiehet noin suuttuu, ota rauhallisesti, kyl se siitä.
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Hyvä, että vaikuttais sitten kuntoon tulleen sen tyhjäkäyntisäätimen puhdistuksella ja tiivisteen parannuksella.
Valitettavasti kaasuläppäkotelo on sen osan nimi, vaikka kotelolta ei tosiaan näytä. Voishan se olla vaikka luukkuputki
Kenenkään ei kuitenkaan noista nimistä kannata käämiä lämmittää... pääasia, että samoista asioista kirjoitetaan...
Valitettavasti kaasuläppäkotelo on sen osan nimi, vaikka kotelolta ei tosiaan näytä. Voishan se olla vaikka luukkuputki
Kenenkään ei kuitenkaan noista nimistä kannata käämiä lämmittää... pääasia, että samoista asioista kirjoitetaan...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Jou rulettaa taas Ei tässä nyt niin tuhduksissa olla mutta hiukan laittoi ihmetyttämään tuo vaivan näkö mun mielipiteestäni ( KAASULÄPPÄKOTELO)
hiukan harhaan johtava nimitys , itte allekirjoittanut nimittäin alkoi etsiä jotain boxia tuon nimityksen kuullessa , vaikka olin täysin tietoinen missä kaasuläppä on
mutta eiköhän tästä ole jo riittävän monta lauluu laulettu .....Vai jatketaanko vielä tuon sanahirviön parissa
hiukan harhaan johtava nimitys , itte allekirjoittanut nimittäin alkoi etsiä jotain boxia tuon nimityksen kuullessa , vaikka olin täysin tietoinen missä kaasuläppä on
mutta eiköhän tästä ole jo riittävän monta lauluu laulettu .....Vai jatketaanko vielä tuon sanahirviön parissa
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Ei tuosta asiasta (sanasta) tarvitse enää vääntää. Onhan se nimitys harhaanjohtava ja muitakin harhaanjohtavia nimityksiä kyllä auton tekniikasta löytyy.
Jotkut joskus tarttuvat näihin käsitteisiin ja mielipiteenvapaus on aina olemassa... pääasia on, että kaikki ymmärtävät, mistä osasta on kysymys.
Pääasia, että auto tuli kuntoon.
Jotkut joskus tarttuvat näihin käsitteisiin ja mielipiteenvapaus on aina olemassa... pääasia on, että kaikki ymmärtävät, mistä osasta on kysymys.
Pääasia, että auto tuli kuntoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- munakukkaro
- 'Senator'
- Viestit: 538
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:31
- Paikkakunta: turku
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Mitäs oot tehny siihen omenaan tähän asti eli mitä paikkoija käyny läpi ? On noi aika simppeleitä laitteita kun hiukan tutustuu . Silloin viime tai edellis kesänä kun
vaihdoin tyhjäkäyntisäätimen , tunnetaan myös tyhjäkäyntimoottori nimellä vaikka ei moottori olekkaan tyhjäkäynti humppas 500-1500 kierrokseen , ei
sammunut mut ei sitä kestänyt erkkikään varsinkaan kun tomaattilootalla . Yli 90e käyhdyin motonetintiskillä , on muuten Hitachi merkkinen , made in japan
vaihdoin tyhjäkäyntisäätimen , tunnetaan myös tyhjäkäyntimoottori nimellä vaikka ei moottori olekkaan tyhjäkäynti humppas 500-1500 kierrokseen , ei
sammunut mut ei sitä kestänyt erkkikään varsinkaan kun tomaattilootalla . Yli 90e käyhdyin motonetintiskillä , on muuten Hitachi merkkinen , made in japan
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
itsellä omppu tekee semmusta vikaa että kierrokse jää päälle. 1500, 2000 3000 rmp. Millon mitenkin. Välillä kierrokset jää taas humppaamaan. Ikinä se ei sammu. Putsasin sitä kaasuläppää. Vaijeri ei jumita. Ja sitä ns moottoria siinä läpän kyljessä putsasin myös. Ei vaikutusta. Vika ei tule aina. Missähän tässä on vika?
- munakukkaro
- 'Senator'
- Viestit: 538
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:31
- Paikkakunta: turku
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Imupuolen vuoto? Käyntiongelmia aiheuttaa useasti imuputki ilmamassamittarista kaasuläpänkoteloon.
Murtuu vanhemmuuttaan. Kannattaa tarkistaa eikä ole kallis ja helppo vaihtaa. Tänään viimeksi soitin kyseisestä osasta ja eurotuonnista ainakin lähtee 20€..
En tiiä menikö liika mainostamiseks.. menkööt
Murtuu vanhemmuuttaan. Kannattaa tarkistaa eikä ole kallis ja helppo vaihtaa. Tänään viimeksi soitin kyseisestä osasta ja eurotuonnista ainakin lähtee 20€..
En tiiä menikö liika mainostamiseks.. menkööt
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kyllä se äkkiseltään näytti ehjältä. Onko se tyhjäkäyntimoottorin välissä oleva tiivisti pelkästään tiiviste vai onko se samalla joku ns kalvo. Näyttää äkkiseltään sille. Pitäskö tuo egr tulpata pois pelistä kierrättämästä paskailmaa kiertoon?
Äske ku tulin taas kotia ni kierrokset jäi heti starttauksen semmusee 1500. Vähä niinku kaasu hirttäis mutta ei se vaijerista ainakaan johdu.
Äske ku tulin taas kotia ni kierrokset jäi heti starttauksen semmusee 1500. Vähä niinku kaasu hirttäis mutta ei se vaijerista ainakaan johdu.