Mainitsit starttauksen. Ei sulla ryypyn vaijeri hirtä? Jos sitä vähä rasvais? Ja noi tuubit menee monesti paskaks tuolta kulman sisäkaaresta.gt 16v kirjoitti:Kyllä se äkkiseltään näytti ehjältä. Onko se tyhjäkäyntimoottorin välissä oleva tiivisti pelkästään tiiviste vai onko se samalla joku ns kalvo. Näyttää äkkiseltään sille. Pitäskö tuo egr tulpata pois pelistä kierrättämästä paskailmaa kiertoon?
Äske ku tulin taas kotia ni kierrokset jäi heti starttauksen semmusee 1500. Vähä niinku kaasu hirttäis mutta ei se vaijerista ainakaan johdu.
omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
- munakukkaro
- 'Senator'
- Viestit: 538
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:31
- Paikkakunta: turku
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Jos kierrokset jää korkealle niin se tyhjäkäyntimoottori kannattaa puhdistaa. Kylmällä koneella sitä aukaistaan vain enemmän, jotta pitää korkeampia kierroksia.munakukkaro kirjoitti:Mainitsit starttauksen. Ei sulla ryypyn vaijeri hirtä? Jos sitä vähä rasvais? Ja noi tuubit menee monesti paskaks tuolta kulman sisäkaaresta.gt 16v kirjoitti:Kyllä se äkkiseltään näytti ehjältä. Onko se tyhjäkäyntimoottorin välissä oleva tiivisti pelkästään tiiviste vai onko se samalla joku ns kalvo. Näyttää äkkiseltään sille. Pitäskö tuo egr tulpata pois pelistä kierrättämästä paskailmaa kiertoon?
Äske ku tulin taas kotia ni kierrokset jäi heti starttauksen semmusee 1500. Vähä niinku kaasu hirttäis mutta ei se vaijerista ainakaan johdu.
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kannattaa tehdä vinkit ja vihjeet osiosta löytyvä kaasuläppäkotelon huolto / puhdistus. Siinä tyhjäkäyntisäätimessä on tiiviste, ei kalvo. Siitä pitää mennä ilma läpi. Kannattaa puhdistaa se tyhjäkäyntimoottori myös. Liuottaa lika Bräkleenilla , tms.
Se EGR - venttiili kannattaa tulpata... tuossa riittää, kun kierrät sen keskellä päällä olevan ruuvin kiinni ja tippa silikonia ruuvinkantaa, ettei vuoda siitä.
Imuvuodot kannataaa tarkistaa huolella... kaikki letkut ja niiden liitokset ilmamäärämittarin ja imusarjan väliltä.
Se EGR - venttiili kannattaa tulpata... tuossa riittää, kun kierrät sen keskellä päällä olevan ruuvin kiinni ja tippa silikonia ruuvinkantaa, ettei vuoda siitä.
Imuvuodot kannataaa tarkistaa huolella... kaikki letkut ja niiden liitokset ilmamäärämittarin ja imusarjan väliltä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kyllä saat pitkään etsiä ruiskukoneesta ryyppyämunakukkaro kirjoitti:Ei sulla ryypyn vaijeri hirtä?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Tämän perusteella kuulostaa että olisit tulpannut egr:n sijasta lisäilmapumpun.munakukkaro kirjoitti:Mulla sama auto ja sama moottori. Mulla se kaasuläpän kotelo on neljällä pultilla kiinni imusarjassa.. mitähä sie vaihoit? Ja mun mielestä kaasuläpänkotelo on ihan kotelon näkönen. Ota kulmaputki siitä päältä ja ruuvaa irti se. Aika varmasti siel on sii läpässä sitkeesti öljypaskaa.. suottaapi auttaa joutokäyntiin.
EGR on sitten siellä pakosarjan puolella(oikealla). Sielt yleensä tulpataan se hopeinen malja mihin se messingin värisen paska johtaa. Itsellä lymyilee vannepultti siellä letkussa niin ja se EGR on siis niiku et se kierrättää sitä pakokaasua takasi imupuolelle.
Tämä selvitykseksi kun paikannat näitä sähköpaskojen elementtejä.
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Siltähän tuo kuulostaa nyt kun mainitsit, ei ensin auennut yhtään toi selitys että mitä sieltä oli menty tulppaamaan.
No tuotahan se on kun sepät asentaa...
No tuotahan se on kun sepät asentaa...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Samoin, nyt kun tuon uudestaan luki, tuli vaikutelma lisäilmapumpun venttiilin ilmakanavan tulppaamisesta.
Tuossa kuvassa X20XEV - koneen EGR-venttiili. Päällä näkyvä musta kolo on ruuvinreikä. Kyseisen ruuvin kiinni kiertäminen estää venttiilin toiminnan.
Lisäksi voi tulpata tuon kuvassa tulpatun alipaineletkun.
Kuva:http://kuvablogi.com/nayta/1096458/
Tuossa kuvassa X20XEV - koneen EGR-venttiili. Päällä näkyvä musta kolo on ruuvinreikä. Kyseisen ruuvin kiinni kiertäminen estää venttiilin toiminnan.
Lisäksi voi tulpata tuon kuvassa tulpatun alipaineletkun.
Kuva:http://kuvablogi.com/nayta/1096458/
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Voi jäädä aika monelta pyöränpultti survomatta noihin egr:n letkuihin
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Nyt kasvo batonki otsaa sammuilu / humppailu vika palas , enkä nyt puhu itsestäni joo viikon verran toimi puhdistuksella , saatana pitää kai käydä ostamassa
se tyhjäkäyntimoottori eipä se kauan kestänyt , vitun hitachi
se tyhjäkäyntimoottori eipä se kauan kestänyt , vitun hitachi
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kestikö vain vuoden vai kaksi ?? Kyllä sen pidempään pitäisi kestää, ellei sitten kone huohota oikein urakalla öljyä.
Jos sen tyhjäkäyntimoottorin haluaa kunnolla puhdistaa, pitää se purkaa osiksi. Siitä on kyllä täällä foorumilla ohjekin.
Jos sen tyhjäkäyntimoottorin haluaa kunnolla puhdistaa, pitää se purkaa osiksi. Siitä on kyllä täällä foorumilla ohjekin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kyllä siitä taitaa olla 2 vuotta kun ostin sen , moottori ei mielestäni huohota normaalia enemmän . Tuo säädin oli melko puhdas mutta jotain paskaa sieltä vähän
tuli kun niistä aukoista suihkuttelin kliineriä sisään . Nyt aamulla sammahti heti kun lähdin pihasta vaikka oli kaasua vähän kiihdytyksessä , pikatiellä 2 kertaa
sytty moottorinvikavalo mutta sammui melkein heti
tuli kun niistä aukoista suihkuttelin kliineriä sisään . Nyt aamulla sammahti heti kun lähdin pihasta vaikka oli kaasua vähän kiihdytyksessä , pikatiellä 2 kertaa
sytty moottorinvikavalo mutta sammui melkein heti
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Vikakoodit kannattais tietty kokeilla lukea... ettei nyt vain johtuisi jostain muusta kuin tyhjäkäyntisäätimestä. Auton liikkuessahan pitäisi olla hieman korotettu tyhjäkäynti. Jos ECU ei saa ABS-boxilta liiketietoa, niin saattaa sammua juurikin noin... tosin siitä kyllä tulee sitten vikakoodi.
Olihan se kaasuläpän potikka varmasti oikeaan vuosimalliin ??
Onhan tuossa muitakin vaihtoehtoja kuin se tyhjäkäyntisäädin.
Olihan se kaasuläpän potikka varmasti oikeaan vuosimalliin ??
Onhan tuossa muitakin vaihtoehtoja kuin se tyhjäkäyntisäädin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
En saa vikakoodeja missään luetettua , palinille en mee . Potikka on oikea ja tottelee kaasua ihan normaalisti taas kun akunkenkä oli irti , siksi veikkaisin säädintä
kun auto pelas normaalisti pienen puhdistuksen jälkeen mutta toisaalta mitähän ne pienet hyydähtelyt pikatie nopeuksissa on ollu , ei kai säätimellä 80 nopeudessa
pitäis olla vaikutusta
Niin jäi muuten kertomatta että tämä vika tuli sen jälkeen kun multa plämähti syylärin pääty pakkasella , eli kohtalaisen kosteus kylvyn on saanut sähkölaitteet
kun auto pelas normaalisti pienen puhdistuksen jälkeen mutta toisaalta mitähän ne pienet hyydähtelyt pikatie nopeuksissa on ollu , ei kai säätimellä 80 nopeudessa
pitäis olla vaikutusta
Niin jäi muuten kertomatta että tämä vika tuli sen jälkeen kun multa plämähti syylärin pääty pakkasella , eli kohtalaisen kosteus kylvyn on saanut sähkölaitteet
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Eikös tuossa sitten muka onnistu vikakoodien omatoiminen luku klipsillä ??
Tuossa ohje : http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Säädin ei todellakaan vaikuta ajossa... ellei sitten ihan ominpäin ala aukeamaan, mikä on suht epätodennäköistä.
Mites käynnistyminen lämpimänä ?? Tuli mieleen moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi... se joka antaa ECUlle tiedon.
Tuo on tietysti paha rasti, kun sähkölaitteet ja liittimet saa kosteuttaa... etenkin jäähdytysnestettä, jota on vaikea kokonaan saada puhdistettua pois.
Kumpi pääty korkkas??
Tuossa ohje : http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Säädin ei todellakaan vaikuta ajossa... ellei sitten ihan ominpäin ala aukeamaan, mikä on suht epätodennäköistä.
Mites käynnistyminen lämpimänä ?? Tuli mieleen moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi... se joka antaa ECUlle tiedon.
Tuo on tietysti paha rasti, kun sähkölaitteet ja liittimet saa kosteuttaa... etenkin jäähdytysnestettä, jota on vaikea kokonaan saada puhdistettua pois.
Kumpi pääty korkkas??
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Mulle noi sähköjutut on täyttä hebreaa alan itsekkin uskoa ettei olis tuo säädin , alkuun vika oli saman tyyppinen . Nyt kone käy tasasesti mutta sammuu välillä
kun avaimesta . Käyntiin lähtee kylmänä ja kuumana tosi hyvin mutta kun sammuu syttyy virtavalo, öljyvaloa ja moottorinvikavalo , käynnistyy kuitenkin heti
ja mitään valoja ei pala .
Tyhjäkäynti ei ole enää humpannut ja tässä on vissiin ollutkin kaksi tai useampi vika yht aikaa , kun oli se alipaineletkukin halki ja sen korjattua käynti on ollut
asiallista .
Voisko puolat tehdä tollaista sammuilua ?
Syyläri hajos kuskin puolelta , sillä puolen on rele boxi ja pari mustaa mötikkää akun vieres , mitähän ne on , niihin ainakin on mennyt paineella jäähdytin-nestettä
kun avaimesta . Käyntiin lähtee kylmänä ja kuumana tosi hyvin mutta kun sammuu syttyy virtavalo, öljyvaloa ja moottorinvikavalo , käynnistyy kuitenkin heti
ja mitään valoja ei pala .
Tyhjäkäynti ei ole enää humpannut ja tässä on vissiin ollutkin kaksi tai useampi vika yht aikaa , kun oli se alipaineletkukin halki ja sen korjattua käynti on ollut
asiallista .
Voisko puolat tehdä tollaista sammuilua ?
Syyläri hajos kuskin puolelta , sillä puolen on rele boxi ja pari mustaa mötikkää akun vieres , mitähän ne on , niihin ainakin on mennyt paineella jäähdytin-nestettä