Eilen tuli sitten päivitettyä vanha G-sarjan Astra tähän uuteen J-sarjaan tilaamalla seuraavanlaisen paketin:
-
Sports Tourer Sport, 1.4T, 140hv (1.6T mietiskelin pitkään, mutta jos tuosta 1.4T:stä todella saa sen 150hv ja yli niin riittää minulle, varsinkin kun vääntöäkin on yli 200Nm)
- Waterworld Blue mica väri
- Blackline varustus (0€!)(kromaukset ei kiinnosta, tosin sisällähän noita riittää myös)
- SportPro2-paketti (0€!)
- AFL Xenon ajovalot (sen verran hämäränäkö heikentynyt, että tarttee tuollaiset)
- pysäköintitutkat edessä ja takana (jälkikasvulla tuore ajokortti, joten toiveena on että muutaman kolauksen säästää noilla)
- AGR-istuimet (mukavuudenhaluinen kun olen, ja osin selkävaivainen)
- murtohälytin (jos säikäyttäis ainakin hetken hörhöjä)
- tilaa säästävä vararengas (paikkausvehkeet on syvältä jossain korvessa, vaikka ALn jäsen olenkin)
- mukaan myös talvirengaspaketti + moottorin lämmitys + sisäpistoke
Toimitusaika syyskuun loppu n. 22.9. Pitkä on odottavan aika.
Flexridea ja Aktiivipakettia (vetokoukku) mietin myös, mutta enpä noilla alustan säädöillä näillä Suomen teillä näe itselleni mitään tarvetta ja vetokoukun saa myös jälkiasennuksena, jos tulee tarvetta.
Kaikenkaikkiaan tavoite oli pysyä alle 30k€ hankintahinnassa ja niukin naukin tuo jäi alle. Vaihtoauton arvo oli lähinnä kosmeettinen, mutta myyjä korvasi sitä "uskollisuus" alennuksella n.6%. Noita paketteja sai kuulemma mukaan korvauksetta tehtaan toimitusongelmien vuoksi. Cosmoa aluksi tahdoin, mutta AGR-istuimet olisi saanut tuohon vain nahkaisena.
Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen varusteluun tuolla hinnalla; esim. jos vertaa uuteen Ford Focuksen Wagon 1.6T (150hv) malliin niin pari k€ kalliimmaksi tuo olisi tullut ja ei sisällä kaikkia varusteita mitä Astrassa (tosin sis. lämmitettävän tuulilasin ja Start/stop-automatiikan sekä avaimettoman Power-napin). Koeajossa en merkittäviä eroja kokenut, ehkä Fordin moottori oli aavistuksen verran "pirteämpi". Tosin en Astran koeajolla mitenkään erityisesti "revitellyt", kun keskittyi suurimmaksi osaksi vain uusiin vempeleisiin
. Ensi viikolla käyn ajamassa paremmalla ajalla vähän pidemmän jakson.
Tuon Start/Stop automatiikan tosin olisin halunnut myös Astraan ja hieman harmittaa, että tuo tulee vasta vuoden lopulla Suomeen 1.4/1.6 moottoreihin. Ainakin Fordissa sen toiminta oli jokseenkin huomaamaton.
Täytyy myös sanoa, että yhden Astra-sukupolven yli hypänneenä (tosin H-sarjan koeajaneena) muutos on suorastaan järisyttävä kaikinpuolin. Namiskoihin tutustumiseen täytynee varata tunti jos toinenkin
.