Astra J - kokemuksia
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Auton ulkomitat ei välttämättä kasva ja mielestäni ei niiden tarviikan kasvaa. Jossain luki että pyrkivät avartamaan sisätiloja korin rakenteita ja muotoilua muuttamalla.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Kokoa ei tosiaan tarvitsisi tulla enää lisää, koska nykyinenkin malli on jo aika kookas.
Toivomuslistalle parempaa viimeistelyä kaikinpuolin ja uusi 1.4 sidi turbo, vähintään 150kg pois painosta ja sujuvatoimisempi 6 vaihteinen manuaaliaski nykyisen tilalle. Alkaisi nuo näkymään kulutuspuolella positiivisena muutoksena. Uusia koneitahan on positiivisesti tullut isompiin ja 1.0 puolelle, mutta nykyaikainen keskitehoinen bensakone puuttuu.
Nykymalli on jo kyllä yli-ikäinen ja sama asia on myös Insignian kohdalla, olisi pitänyt tuoda uusi kormalli jo tänä keväänä. Premium merkeillä on ehkä vähän pidempi elikaari.
Toivomuslistalle parempaa viimeistelyä kaikinpuolin ja uusi 1.4 sidi turbo, vähintään 150kg pois painosta ja sujuvatoimisempi 6 vaihteinen manuaaliaski nykyisen tilalle. Alkaisi nuo näkymään kulutuspuolella positiivisena muutoksena. Uusia koneitahan on positiivisesti tullut isompiin ja 1.0 puolelle, mutta nykyaikainen keskitehoinen bensakone puuttuu.
Nykymalli on jo kyllä yli-ikäinen ja sama asia on myös Insignian kohdalla, olisi pitänyt tuoda uusi kormalli jo tänä keväänä. Premium merkeillä on ehkä vähän pidempi elikaari.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Ei kuulu Opel premium merkkeihin. Mallisto on nykyisin monipuolinen ja GM on onnistunut herättämään ostajien luottamusta tasalaatuisella tuotannolla. Vanhempia malleja on nyt saanut hyvillä varusteilla ja tarjouksilla. Näin ollen myyntiluvutkin ovat kohtuulliset ja uusille malleille löytynee heti vanhoja asiakkaita. Merkin tulevaisuus on suht valoisa ja toivottavasti tulee näkyy jälleenmyyntiarvoissa.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09 Maalis 2015, 18:07
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Olen mahdollisesti ostamassa tällästä Astra 5 ov 2011 sport versiona käytettynä, niin kiinnostaisi miten auton huollot menee ja erityisesti automaattivaihteiston öljynvaihto?. Onko valmistajan suositusta vaihtovälille, ei taida kuulua normaaliin huolto-ohjelmaan.
Onko netissä mahdollisesti huolto-ohjelma jota pääsee lukemaan.
Onko netissä mahdollisesti huolto-ohjelma jota pääsee lukemaan.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Aika rajulta kuulostaa 200-300 kilon painon pudotus. Jos noin on niin silloin kyllä joudutaan turvautumaan kevyisiin materiaaleihin jotka nostaa aina väistämättä auton hintaa. Tuo 100kg on ehkä realistinen mutta siinäkin kohtaa hinta nousee. 100 kg jos saa pois niin kyllä olisi hieni homma ja kunhan ei auton hyvät ominaisuudet katoa.
Tuo kulutus on karvan verran korkea mutta siitä uudella moottori tekniikalla varmaan saa jotakin pois.
Omassa kulutus 14 kuukauden aikana on ajotietokoneen mukaan 6.3 litraa satasella.
Tuo kulutus on karvan verran korkea mutta siitä uudella moottori tekniikalla varmaan saa jotakin pois.
Omassa kulutus 14 kuukauden aikana on ajotietokoneen mukaan 6.3 litraa satasella.
OPEL ASTRA J 5D SPORT 1.4 TURBO 1/2014
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Nyt on 3000km takana uudella astralla, monta kuukautta piti odottaa että tulee sellainen kuin tilattiin. Käyttökokemuksia: luulin että uusi premium soitin olisi parempi mutta samanlainen paska se on kuin siinä vanhemmassa mallissa. Radio suhisee/kuuluu heikosti ja cd :tä kuunnellessa volat täytyy olla tosi lujalla että kuulee. En odottanut että nykyäänkin laitetaan tollasia höyryradioita autoihin, ehkä johonkin daciaan. Muutenkin näytön jutut suunniteltu erikoisesti, esim. lämpötila/kellon aika pirun pienellä jossain kulmassa vaikka tilaa olisi näytössä ja ne sata nappulaa.
Ja parkkitutkan näyttö, miksei sitä ole voinut laittaa siihen keskelle. Ratin puolat on usein edessä ja sitten pitää vielä tihruttaa että mikä viiva on nyt paksumpi. Pakkasellahan ne piipittää koko ajan, huolla parkkitutka -lukee näytöllä(en minä sitä osaa huoltaa .
Ajovalo automatiikka laittaa xenonit päälle kun ajaa autokatokseen tai muuten vaan varjoissa/aurinko menee pilveen. Pimeällä taas ei meinaa laittaa pitkiä päälle tai sitten ei ota pois esim. katuvalojen kohdalla.
Ajotuntuma on ihan kohtuullinen paitsi että tuntuu lähtevän luistoon kovin herkästi verrattuna aiempaan autooni(skoda). Alusta on vähän letkumpi. Vaihteen siirto on vähän jäykkä ja tuntuu että vaihde täytyy vaihtaa tosi rauhallisesti. Liikkeelle lähtö on joskus perinteistä ooppelia, nostat kytkimen->auto lähtee liikkeelle muttei oikein tapahdu mitään->lyöt kaasun pohjaan ja hetken järkeilyn jälkeen auto loikkaa eteenpäin. Johtuuko se sitten alaväännön puutteesta, paperilla pitäisi olla enemmän tehoa ex-skodassa mutta ei oikein vakuuta. Toivottavasti auto piristyy kun kilometrejä tulee lisää. Onko auto sitten niin läski ettei jaksa edetä 170hv/260Nm lukemilla.
Jottei menisi ihan haukkumiseksi niin kulutus on ihan kohtuullinen eikä auto nitise ja natise(ainakaan vielä). Takaluukku on tilava mutta takajalkatilat on onnettomat. Kun seuraavaan malliin parannellaan tuollaiset pikku ärsyttävyydet niin ooppelista saadaan ihan ok auto kunhan hinta pysyy kohtuullisena.
Ja parkkitutkan näyttö, miksei sitä ole voinut laittaa siihen keskelle. Ratin puolat on usein edessä ja sitten pitää vielä tihruttaa että mikä viiva on nyt paksumpi. Pakkasellahan ne piipittää koko ajan, huolla parkkitutka -lukee näytöllä(en minä sitä osaa huoltaa .
Ajovalo automatiikka laittaa xenonit päälle kun ajaa autokatokseen tai muuten vaan varjoissa/aurinko menee pilveen. Pimeällä taas ei meinaa laittaa pitkiä päälle tai sitten ei ota pois esim. katuvalojen kohdalla.
Ajotuntuma on ihan kohtuullinen paitsi että tuntuu lähtevän luistoon kovin herkästi verrattuna aiempaan autooni(skoda). Alusta on vähän letkumpi. Vaihteen siirto on vähän jäykkä ja tuntuu että vaihde täytyy vaihtaa tosi rauhallisesti. Liikkeelle lähtö on joskus perinteistä ooppelia, nostat kytkimen->auto lähtee liikkeelle muttei oikein tapahdu mitään->lyöt kaasun pohjaan ja hetken järkeilyn jälkeen auto loikkaa eteenpäin. Johtuuko se sitten alaväännön puutteesta, paperilla pitäisi olla enemmän tehoa ex-skodassa mutta ei oikein vakuuta. Toivottavasti auto piristyy kun kilometrejä tulee lisää. Onko auto sitten niin läski ettei jaksa edetä 170hv/260Nm lukemilla.
Jottei menisi ihan haukkumiseksi niin kulutus on ihan kohtuullinen eikä auto nitise ja natise(ainakaan vielä). Takaluukku on tilava mutta takajalkatilat on onnettomat. Kun seuraavaan malliin parannellaan tuollaiset pikku ärsyttävyydet niin ooppelista saadaan ihan ok auto kunhan hinta pysyy kohtuullisena.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Minulla on 1.6 CDTi. Se on mukava kone. Läskihän tuo auto on, ja välitykset ovat toooodella pitkät, joten ehkäpä tuo 340 Nm:n vääntö, joka dieselissä on käytössä melko alhaalta asti, tekee ajamisesta leppoisampaa kuin muuten tehokkaamman bensakoneen kanssa. Kolmonen on hyvä yleisvaihde 20 - 100 kph. Rampeista pääse sillä ulos todella vaivattomasti. Nelosella taasen jos kiihdyttää kunnolla, ei vallesmanni todellakaan silittele päätä. Se kannattaa pitää mielessä, koska vauhti ei kyllä tunnu missään. Kutosella on mukava ajella pidempää matkaa, kun kierrokset pysyvät alhaalla mottoritienopeuksissakin.
Radio ei ole kaksinen, mutta mielestäni paljon parempi kuin edellinen. Cd:n hiljaista perusäänitasoa olen minäkin ihmetellyt, kuten myös joidenkin näytön tekstien järkyttävän pientä fonttia - onneksi on tuliterät kiikarit, niin saa niistäkin jotenkin selvää.
Astra on kyllä ainakin kitkarenkailla todella hiljainen auto omassa luokassaan, joten radion kuuntelu puutteista huolimatta onnistuu kovissakin vauhdeissa hyvin. Samaa ei voi sanoa Octaviasta. Kävin kolmea erilaista sellaista ajamassa ennenkuin tilasin tämän nykyisen Astran. Se Octavia vaan oli niin masentavan harmaan pliisu vehje, että ei siinä kyllä kolmea vuotta olisi jaksanut istua. Uusin 1.4 TSi kone oli kyllä asiallinen. Se on minunkin pakko myöntää. Ehkäpä uudistunut Suberb on sitten toista maata. Täytyy käydä katsomassa, kun sellaisia jostain maahan saadaan.
Radio ei ole kaksinen, mutta mielestäni paljon parempi kuin edellinen. Cd:n hiljaista perusäänitasoa olen minäkin ihmetellyt, kuten myös joidenkin näytön tekstien järkyttävän pientä fonttia - onneksi on tuliterät kiikarit, niin saa niistäkin jotenkin selvää.
Astra on kyllä ainakin kitkarenkailla todella hiljainen auto omassa luokassaan, joten radion kuuntelu puutteista huolimatta onnistuu kovissakin vauhdeissa hyvin. Samaa ei voi sanoa Octaviasta. Kävin kolmea erilaista sellaista ajamassa ennenkuin tilasin tämän nykyisen Astran. Se Octavia vaan oli niin masentavan harmaan pliisu vehje, että ei siinä kyllä kolmea vuotta olisi jaksanut istua. Uusin 1.4 TSi kone oli kyllä asiallinen. Se on minunkin pakko myöntää. Ehkäpä uudistunut Suberb on sitten toista maata. Täytyy käydä katsomassa, kun sellaisia jostain maahan saadaan.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Jaahas, kauhan ne nesteet oikeassa paikassa pysyikin.. Huollon jälkeen tullut 3000km mittariin ja nyt herjaa jäähdytinnesteen tasosta. Pitänee lisäillä täyteen ja seurata häviääkö vieläkin.freed kirjoitti:Omaani tänään saatu päätökseen nestevuodot ja huolto tehty. Kokonaisuutena 120tkm huolto + vesipumppu + termostaatin kotelo 760e.. Ihanan kallista
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Lisäsin nesteen oikeaan tasoon ja koitin etsiä vuoto, mitään märkään en nopealla tutkailulla löytänyt. Vinkkejä mistä etsiä?freed kirjoitti:Jaahas, kauhan ne nesteet oikeassa paikassa pysyikin.. Huollon jälkeen tullut 3000km mittariin ja nyt herjaa jäähdytinnesteen tasosta. Pitänee lisäillä täyteen ja seurata häviääkö vieläkin.freed kirjoitti:Omaani tänään saatu päätökseen nestevuodot ja huolto tehty. Kokonaisuutena 120tkm huolto + vesipumppu + termostaatin kotelo 760e.. Ihanan kallista
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Omalla 1.6-dieselfarkulla ajeltu nyt kymppitonni, eikä mitään vikoja ole autossa ollut, jos ei pieniä nitinöitä lasketa. Eli on vastannut odotuksia.
Keskikulutus puolen vuoden ajalta on ollut suurehko 5,9 litraa satasella, vaikka ajotietokone väittääkin kulutukseksi 5,2 litraa. Kaupunkiajoa tulee paljon, ja siinä auton paino näkyy.
Posti toi juuri takaisinkutsukirjeen, eli pitäisi kuulemma käydä pajalla hakemassa moottorinohjainlaitteeseen uusi ohjelmistopäivitys. Takaisinkutsuille on keksitty näköjään uusi nimi "asiakastyytyväisyyskampanja"...
Keskikulutus puolen vuoden ajalta on ollut suurehko 5,9 litraa satasella, vaikka ajotietokone väittääkin kulutukseksi 5,2 litraa. Kaupunkiajoa tulee paljon, ja siinä auton paino näkyy.
Posti toi juuri takaisinkutsukirjeen, eli pitäisi kuulemma käydä pajalla hakemassa moottorinohjainlaitteeseen uusi ohjelmistopäivitys. Takaisinkutsuille on keksitty näköjään uusi nimi "asiakastyytyväisyyskampanja"...
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Mun Astrasta vuoto löytyi moottorilämmittimestä. Defan vastus vuoti nestettä ja korjaantui, kun vaihdettiin uusi.freed kirjoitti:Lisäsin nesteen oikeaan tasoon ja koitin etsiä vuoto, mitään märkään en nopealla tutkailulla löytänyt. Vinkkejä mistä etsiä?freed kirjoitti:Jaahas, kauhan ne nesteet oikeassa paikassa pysyikin.. Huollon jälkeen tullut 3000km mittariin ja nyt herjaa jäähdytinnesteen tasosta. Pitänee lisäillä täyteen ja seurata häviääkö vieläkin.freed kirjoitti:Omaani tänään saatu päätökseen nestevuodot ja huolto tehty. Kokonaisuutena 120tkm huolto + vesipumppu + termostaatin kotelo 760e.. Ihanan kallista
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Jaahas, parkkitutka tuli kuntoon. Kolme anturia pimeänä, yks olikin vaihdettu jo aiemmin. Noiden kesto on kyllä luvattoman huono. Maahantuoja tuli 40% vastaan antureiden ja työn hinnassa. Vikakoodin luku meni omaan piikkiin 100%.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Otsikon mukainen astra tuli laitettua tilaukseen muutamia viikkoja sitten. Malli drive1.4t Automaatti. Mitähän eroa tuolla drive mallilla on sport malliin? Drive mallissa ainakin automaatilla pienemmät päästöarvot. Drivessä 151 ja sportissa 159
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Sport varustelu on aivan turha koska uusi drive on varusteltu kattavasti ja sen varusteet voi päivittää sportin kaltaiseksi edullisemmin. Enjoy varustelu erosi aiemmin enemmän tästä Sportista mutta nyt ne ovat melko samoja. Näköjään Cosmo on jäänyt pois ja varmaan kohta sport myös.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20