Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Ei nyt liity tähän moottoriin, mutta jakohihnaan kuitenkin. Mulla katkes jakohihna keskiviikkona 92 c18nz koneisesta astrasta. Edellinen omistaja oli vaihtanut sen 26tkm sitten vuosi sitten keväällä. Mikähän vois olla syynä tähän?
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
hihna liian kireellä, jos se jätetään löysälle niin menee hampaat. jos hampaat on kadonnut niin voipi olla vesipumppu jumissa.
opel vectra c 2,2 gts
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Syytä tuohon en osaa sanoa, ehkä rullat jääny vaihtamatta?sollu kirjoitti:Ei nyt liity tähän moottoriin, mutta jakohihnaan kuitenkin. Mulla katkes jakohihna keskiviikkona 92 c18nz koneisesta astrasta. Edellinen omistaja oli vaihtanut sen 26tkm sitten vuosi sitten keväällä. Mikähän vois olla syynä tähän?
Omaan b-vekkuun kävin vaihdattamassa gatesin jakopää-sarjan paikallisessa autofit-liikkeessä. Autolla oli ajettu alle 50tkm edellisestä vaihdosta ja ~3 vuotta. Kun kävin hakemassa auton huollosta, niin laittoivat huono-kuntoisen rullan tiskille ja sanoivat että oli hyvä että vaihdatin jo nyt enkä 60tkm:ssä, itse hihna oli vielä ok kunnossa...
Mikä rrrkele näissä ooppeleiden jakopäissä on?!? Ennen oli japsi alla ja siinä ei mokomia vikoja/ominaisuuksia ollut...
Nyt on avauduttu...
Edit: Ja tosiaan vesipumpun vaihdatin samalla...
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
kyllä vain japsiremmit kulkee melkein suorassa, nää taas kiertää monen rullan kautta se sitä hihnaa syö.
opel vectra c 2,2 gts
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Tai ei se katkennu. Hampaat oli lähteny kävelemmään kymmenen sentin matkalta... niin ja vesipumppu vaihdettu myös 26tkm sitten. Tarvike osilla kasattu.lmb-58 kirjoitti:hihna liian kireellä, jos se jätetään löysälle niin menee hampaat. jos hampaat on kadonnut niin voipi olla vesipumppu jumissa.
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Juuri tuli tehtyä remppa jakopäähän+ samalla tuli putsattua venttiili kun oli keränny karstaa ja osa venttiileistä kantoi. osat makso noin 250e, vesipumppu näytti alkuperäiseltä mikä oli paikoillaan (ajettu 180tkm) eikä ollu merkintää huoltokirjassa et olis vaihdettu, täytyy myöntää ettei ollu mikään maailman helpoin homma toi remmin vaihto...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 125
- Liittynyt: 21 Syys 2007, 12:21
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Enpä ole näiden ihan uusien autojen jakopäitä nähnyt, mutta arvelisin niissäkin remmin kiertelevän jos jonkin rullan ympäri. Silti remmin vaihtoväli voi olla 120-160tkm. Olen melko varma, että Opel:in remmiongelmat johtuvat väärästä mitoituksesta. Jos/kun se remmi on melko onneton, niin eihän se kestä. Miksi sitten eivät tehneet muutossarjaa, jolla saataisiin jakopää kestämään? Ehkäpä oli halvempaa tehdä moottori, jossa on jakoketju.lmb-58 kirjoitti:kyllä vain japsiremmit kulkee melkein suorassa, nää taas kiertää monen rullan kautta se sitä hihnaa syö.
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Monesti sanottu ettei se hihna näistä petä vaan ne rullat? Pitäskö niiden laakereiden kenties olla vähän jykevämpää mallia tai jottaa... Outo homma ettei oo saatu parannettua jos ne kerran heikko kohta.
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
on sinne vähän hankala laittaa isompia laakereita tai rullia kun ei mahdu pyöriin, ja kyllä siinä on hihnan vaihtoväli 60tkm tai 4v, oli kai ennen 120tkm. kyllä ne sen 60000 kestää ihan hyvin. ja kiertää se remmi monen mutkan kautta, kai se sitten syö remmiä.
opel vectra c 2,2 gts
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
jakopään sarja maksaa nimeltämainitsemattomassa kaupassa 115€ ja paketin päällä lukee GM , kolme kertaa vaihtanut omaan kulkuneuvoon kyseisen remmin ja parikertaa ves pumpun 60 välein (vaihdossa menee 30 minsaa nosturilla ja 45 minsaa parkki paikalla) että hyvä tuntivelotus se olpelillakin 115-290=-175€ tietty kaikki varmaan tekee tehdasaikaan . Autodatan mukaan vaihto olis 1.2 tuntia eli tunti olis 145€/h
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
minä ostin gatesin sarjan motonetistä 120€ vesipumppuineen eli hihna rullat kiristin tuli siihen sarjaan.
opel vectra c 2,2 gts
-
- 'Admiral'
- Viestit: 125
- Liittynyt: 21 Syys 2007, 12:21
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Vielä kerran: Muissakin autoissa se remmi kiertelee jakopään rullia ja vesipumppua pitkin. Silti mm. Volvoon remmi vaihdetaan 160tkm/5v. välein, ilman ongelmia. Opel haaveili ainakin x20xev moottorin suhteen alunperin 120tkm/8vuotta (Haynes-kirjan mukaan) vaihtovälistä, mutta lyhensivät vaihtoväliä noloksi 60tkm välein tapahtuvaksi. Miksi? Se oli helpoin tie korjata rankka suunnitteluvirhe. Toki, asiakashan sen remmin aina maksaa, joten mitä sitä virhettä turhaan korjailemaan.lmb-58 kirjoitti:ja kiertää se remmi monen mutkan kautta, kai se sitten syö remmiä.
Lisäys: Volkkariin vaihdellaan remmin 180tkm välein (näillä näkymin), vaikka remmi aikalailla kiertelee:
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
eihän asiakas vastaa jos annetaan vaihtoväliksi 120tkm ja sitte ei kestä sitä. kylläkai maahantuoja on vastuussa. kai niitä paukahteli kun lyhensivät puoleen, itsekin vaihdoin vasta vähä alle 60tkm ajettu, oli kuin uusi vielä.
opel vectra c 2,2 gts
-
- 'Admiral'
- Viestit: 125
- Liittynyt: 21 Syys 2007, 12:21
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
No totta ihmeessä korvasivat (valmistaja korvaa, ei maahantuoja. Silti kuluttaja maksaa loppujen lopuksi kaiken, myös ne suunnitteluvirheet) ne konevauriot, jotka aiheutuivat liian suurista odotuksista remmiä ja 120tkm välein tapahtuvaa remminvaihtoa kohtaan. Mutta kun ymmärsivät virheen tapahtuneen, siirsivät vahingon suoraan kuluttajan ongelmaksi lyhentämällä vaihtoväliä.
Remmin ulkonäöstä ei pysty päättelemään remmin kuntoa. Eli vaikka olisi kuinka "hyvän näköinen" tahansa, niin hetkessä se antautuu, kun käyttöikä tulee täyteen.
Remmin ulkonäöstä ei pysty päättelemään remmin kuntoa. Eli vaikka olisi kuinka "hyvän näköinen" tahansa, niin hetkessä se antautuu, kun käyttöikä tulee täyteen.
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
näin varmasti on, ja valmistaja korvaa mutta maahantuojan kautta, jossain corollassa on vaihtoväli 101000 km, mistä helvetistä se tonni tuohon päälle tulee, on tarkkaan laskettu.E Partanen kirjoitti:No totta ihmeessä korvasivat (valmistaja korvaa, ei maahantuoja. Silti kuluttaja maksaa loppujen lopuksi kaiken, myös ne suunnitteluvirheet) ne konevauriot, jotka aiheutuivat liian suurista odotuksista remmiä ja 120tkm välein tapahtuvaa remminvaihtoa kohtaan. Mutta kun ymmärsivät virheen tapahtuneen, siirsivät vahingon suoraan kuluttajan ongelmaksi lyhentämällä vaihtoväliä.
Remmin ulkonäöstä ei pysty päättelemään remmin kuntoa. Eli vaikka olisi kuinka "hyvän näköinen" tahansa, niin hetkessä se antautuu, kun käyttöikä tulee täyteen.
opel vectra c 2,2 gts