Sivu 2/2

Lähetetty: 12 Loka 2008, 08:41
Kirjoittaja TDIC
:D

joo se polttaa sitä kun ei saa egr:ää auki vaikka mohjaus sitä pyytää, mut tola vastuksen asennuksella se ei sitä yritä aukaista.

moottorinohjaus havaitsee nyt että egr ei toimi oikein, omasta ompusta ohitin sen heti ja sitä ennen puhdistelin impuolen sen tuomasta karsatasta.

alipainepumppu saa käyttövoimansa nokkaakselilta kun se pumppu on siinä kannen vaihdelaatikonpuoleisessa päässä.

laitan yv:tä
8)

Lähetetty: 14 Loka 2008, 18:50
Kirjoittaja Sintra prkle
Laitoinpa letkun takaisin EGR:n kupeeseen kiinni. Vika ei liene tuossa, vaan joku muu tässä mättää?
Tosiaan silloin lämpimällä koneella auto pelasi nykimättä hyvin, mutta kylmällä koneella ainakin sama meno jatkuu. Semmoista pientä nykimistä ja savuttaa edelleen 2500 varvilla. Nyt ensimmäinen asia on tuo imusarjan puhdistus, ja jos se saadaan tehtyä ensi viikolla, niin katsotaan miten projekti etenee. Pakkohan tässä on olla vikaa siinä läppäsysteemissä tai sen asennossa ruiskutusmääriin nähden, kun kerran polttoainepuolen vika on mielestäni kyseessä. Jos vikaa olisi suuttimissa, niin tuon pitäisi kyllä savuttaa heti käynnistäessä, mutta se ei sitä tee. Outoa tosiaan...

Jees, auto menikin jo myyntilaidalle (myydään autoja osastoon), mutta taitaa olla liian iso projekti useimmille. Koitan saada kaverin kanssa tehtyä kerralla useimmat hommat ja katson sitten mitä tapahtuu. Noista alipaineletkuista vaan tuli mieleeni, että useimmat on tainneet vaihtaa ne pillit tukevampiin malleihin? Nuo ei näytä kovin varmatoimisilta, rehellisesti sanottuna. Nyt nimittäin EGR pois pelistä alkoi tuntua siltä, että jossakin on alipainevuoto. En vaan tiedä mainitseeko tuo tietokone siitä aina, jos se ei esim. ilmamassamittarista osaa kertoa toimiiko se oikein vai ei. Eli onko tietoa: syttyykö vuodoista aina check engine- valo vai onko osa letkuista sellaisia, ettei niiden kuntoa näe kuin lähitarkastelussa irrallaan?

Re: Diesel Sintran nykiminen

Lähetetty: 26 Marras 2008, 18:16
Kirjoittaja Sintra prkle
Ensimmäiseen viestiin korjattu löytynyt vika, ettei tarvitse lukea koko ketjua.

Imusarjan läppäsysteemistä irronnut 1 kpl läppiä ja jumittunut kanavaan keräten karstaa pirusti, eli kanava lähes tukossa. Ei ihme, että nykii ja savuttaa... :bonk: