Vivarossa pikku huolia

Keskustelua Opeleista

Vivarossa pikku huolia

ViestiKirjoittaja Jsavilaa » 09 Elo 2007, 13:59

Vaihdoin tuossa muutama viikko sitten Zafiran (-02 2.0 DTI) Vivaroon (-02 1.9 DTI) ja nyt jo tuntuu että ko. kopperossa on ollu enemmän murheita kuin Zafirassa reilun 2v aikana.

Njoo, asian tynkään; käytin Vivaroa alkuviikosta takuuhuollossa kun eivät antanu konttorilla leimaa nivel- ja laakerivaivojen vuoksi (konttorilla käytin heti ostopäivänä). Samalla sanoin että kattovat vikamuistista että miksi auto viime viikolla pari kertaa hiipui tien päälle (1. kerralla vilkutti hehkun valoa ja eikä jaksanut liikkua eteenpäin, 2. kerralla syttyi moottorinhäiriövalo ja auto sammui). Merkkihuollon diagnoosi oli että painesäädin (?) ja/tai paineanturi finaalissa. Huoltotiskin mukaan kikkulat maksaa n.500-2000eur riippuen voiko pumppuun vaihtaa anturin vai meneekö koko pumppu vaihtoon. Lisäksi kun Webasto on täysin mykkä ja valojen rele jää välillä jumiin (valot ei sammu ilman releiden koputtelua/irroitusta) ja ilmastointi alkoi pitämään tyhjäkäyntiä kovempaa meteliä, niin tulee pikkuhiljaa Zafiraa ikävä. :no: Enää ei puutu oikeestaan kuin laatikkovika (niitähän näistä 6-vaihteisista on vissiin napsunut?).

Onko nuissa Vivaroissa yleensä tämmösiä painesäädin/anturi vaivoja, Webasto vikoja yms. vai sattuikohan mulle maanantaikappale? Ts. kannattaako juoksuttaa takuun puitteissa (ja ennen pitkää omalla kustannuksella) pajalla vai alanko suosiolla katteleen jotain muuta pakua tilalle?
Jsavilaa
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2005, 13:16
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

ViestiKirjoittaja astramaani » 09 Elo 2007, 16:45

kenenkä tekemä muuten toi 1.9cdti on?italiasta?

näin ot
Vectra c 2,2dti
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 1308
Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: ilmajoki

ViestiKirjoittaja Jarzki » 09 Elo 2007, 17:30

Jsavilaa kirjoitti:ja nyt jo tuntuu että ko. kopperossa on ollu enemmän murheita kuin Zafirassa reilun 2v aikana.

Ei millään pahalla mutta voit odottaa ettei ne viat siihen lopu. On se Vivaro vaan sellanen jekku paku.
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 1238
Liittynyt: 04 Syys 2004, 03:00

ViestiKirjoittaja jpisteh » 09 Elo 2007, 19:08

Vivarossa, Primastarissa, Traficissa tyypillisiä vikoja ovat ainakin
- alapallonivelissä ja raidepäissä
- Webastot (lisälämmittävät eniten korjaamojen sydäntä)

Ruiskutusjärjestelmissä ei käsittääkseni mitään epidemioita ole ollut, mutta paineensäädin ja painetunnistin ongelmat ovat kumminkin kohtuu yleisiä kaikissa commonrail autoissa.

Dieseli on Renaultilta niin kuin autokin.

j.h
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 4247
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 03:00

ViestiKirjoittaja Shooter » 09 Elo 2007, 21:29

Jarzki kirjoitti:
Jsavilaa kirjoitti:ja nyt jo tuntuu että ko. kopperossa on ollu enemmän murheita kuin Zafirassa reilun 2v aikana.

Ei millään pahalla mutta voit odottaa ettei ne viat siihen lopu. On se Vivaro vaan sellanen jekku paku.

Allekirjoitan.Duuniautona semmoinen keksintö ollut nyt n.5 kuukautta,ja vasta 3 kertaa jäänyt tielle sillä.Ja autot ostettiin firmaan uutena,ja tielle jäädessä ajokm-lukemat ovat olleet 2100km,3500km, ja viimeisin tapahtui reilu viikko sitten jolloin tuli 5000km täyteen.Ihan paskoja,ja nyt puhun kokemuksesta.
Avatar
Shooter
'Kapitän'
'Kapitän'
 
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Helmi 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Kale » 09 Elo 2007, 22:09

Edesmenneessä Vivarossani vm.-02 oli seuraavia murheita:

- Webasto tyhjensi akun normaalikäytöllä.
- Kaukosäädintä sai olla jatkuvasti avaamassa ja "säätämässä" paristoa.
- Raidetangon päät väljät ensikatsastuksessa.
- Vaihdelaatikko (6. vaihdetta) hajosi kahden vuoden käytön (ja takuun) jälkeen, kilsoja mittarissa
67000km.

Hyvä ajaa ja hiljainen paku, mutta laatu ei vakuuttanut. En tiedä ovatko uudemmat Vivarot parempilaatuisia.
Kale
OCF Member 2014
OCF Member 2014
 
Viestit: 294
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja tt-tomi » 09 Elo 2007, 22:45

Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'
 
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 21:28

ViestiKirjoittaja Riisikippo » 09 Elo 2007, 22:53

firmassa -05 transitti 2.0 TDIC ja mittarissa 183000, eikä oo ollu mitää muuta kun normi huollot.. suosittelen! tosi hyvä ajaa ym.! nyt ois kohta tulossa -07 uusin ransu.. :) saas nähä mihin pystyy.. :)
Riisikippo
Minut on bannattu!
 
Viestit: 5571
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 03:00

ViestiKirjoittaja Shooter » 09 Elo 2007, 23:29

tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.

Eri vehje kun vivaro.
Avatar
Shooter
'Kapitän'
'Kapitän'
 
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Helmi 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Megaman » 10 Elo 2007, 01:34

Shooter kirjoitti:
tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.

Eri vehje kun vivaro.


Juu,onhan se eri vehje...toki :roll:

Rellun mukana saa pullon konjakkia,nissanin ja opelin ostaja ei...
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 3828
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 03:00

ViestiKirjoittaja Shooter » 10 Elo 2007, 13:19

Megaman kirjoitti:
Shooter kirjoitti:
tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.

Eri vehje kun vivaro.


Juu,onhan se eri vehje...toki :roll:

Rellun mukana saa pullon konjakkia,nissanin ja opelin ostaja ei...

Niin,en tiedä mitä lie saavat patongin ostajat kylkiäisenä,mutta pointti olikin että Nissanissa on Nissanin Kone+sisätilat.Opelissa on Opelin kone+sisätilat.Renaultissa on Renaultin kone+sisätilat.Menikö nyt perille?
Avatar
Shooter
'Kapitän'
'Kapitän'
 
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Helmi 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Kuke » 10 Elo 2007, 13:49

Shooter kirjoitti:
Megaman kirjoitti:
Shooter kirjoitti:
tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.

Eri vehje kun vivaro.


Juu,onhan se eri vehje...toki :roll:

Rellun mukana saa pullon konjakkia,nissanin ja opelin ostaja ei...

Niin,en tiedä mitä lie saavat patongin ostajat kylkiäisenä,mutta pointti olikin että Nissanissa on Nissanin Kone+sisätilat.Opelissa on Opelin kone+sisätilat.Renaultissa on Renaultin kone+sisätilat.Menikö nyt perille?


Nii no oiskos se nyt kuitenkin niin että noissa mainitsemissasi merkeissä on kaikissa saman valmistajan kone,eri merkein varusteltuna,sisätiloissa saattaa olla eroja mutta ei isoja. Menikö nyt perille? :roll:
Avatar
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 3590
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Loimaa

ViestiKirjoittaja Jsavilaa » 10 Elo 2007, 15:21

Niin, Renuhan tuo auto oikeesti on (Rellun logoja näyttää olevan joka puolella) vaikka ooppelin merkeillä ovatkin koittaneet imagoa nostaa... :lollis:

Pitää itekseen vilkaista jos tuo webasto-ongelma helpottais patterin hipelöimisellä. Näitä Vivaroja/Primastareja/Traficeja kuulostaa olevan sekä lähes viattomia että jatkuvasti levällään olevia yksilöitä, tämä taitaa olla sieltä huonommalta puolelta. Ransu oli toinen vaihtoehto, päädyin kuitenkin tähän patonkimaan/saksan yhteistyön tulokseen lähinnä ajettavuuden vuoksi (tulee välillä 1-2tkm ajokeikkoja). Kai tuota pitää vaan korjautella jos/kun takuu toimii ja miettiä muita vaihtoehtoja jos alkaa käymään kukkaron päälle. Auto on muuten ollu yksityiskäytössä ja silmämääräisesti kateltuna erittäin sievällä pidolla.
Jsavilaa
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2005, 13:16
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

ViestiKirjoittaja tt-tomi » 10 Elo 2007, 20:27

Minä olen ymmärtänyt että nämä kaikki kolme tulevat samalta linjalta, ja ainakin 1,9 ja nyt uusi 2,0 koneet ovat aivan samoja, samoin vaihdelaatikot, nivelet ym. Eli lähinnä Renault minunkin tietojeni mukaan tuo peli on. Primastaria ennen minullaa oli Transporter 2,5 TDI -2001. Kyllä sekin ihan hyvä peli oli, mutta aika melupesä ja muutaman pikkuvian takia sitä piti käyttää takuussa, toisin kuin ainakin toistaiseksi tuota Nissan/Opel/Renaulttia. Epäilemättä yksilöitä nuokin ovat. Aika paljon niitä näkyy liikenteessä nykyään.
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'
 
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 21:28

ViestiKirjoittaja Jarzki » 10 Elo 2007, 21:51

tt-tomi kirjoitti:Minä olen ymmärtänyt että nämä kaikki kolme tulevat samalta linjalta, ja ainakin 1,9 ja nyt uusi 2,0 koneet ovat aivan samoja

Täytyy kyllä myöntää etten tiedä minkä valmistajan moottorit on kysessä, mutta moottorin tyyppikoodit ainakin poikkeaa Vivaroissa siitä mitä Opeleissa on. Esimerkiksi vaikka astran kone on x16xel kun taas vivaron kone on jotain QR7U-P tms., mikä ei tunnu kertovan yhtään mitään.
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 1238
Liittynyt: 04 Syys 2004, 03:00

Seuraava

Paluu Opel-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Robertx ja 4 vierailijaa