Vivarossa pikku huolia
Miulla on kans tyäautona ko. biili -07 2.0 CDTI:llä ja minusta toi on kyl ollu ihan hyvä peli. Laiskahan toi on mutta taloudellinen, ajelee suht helposti tuhannen kilsaa tankillisella joka on minusta pakulle aika hyvä suoritus, tosin taitaa olla 100l tankki. Aikasemmat työautot on ollu transetti 2.0TDI ja sit 2.5 D4D Hiace ja kumpiki ryysti tankin tyhyjäks jo 500km paikkeilla.
Että ainkakaan tähän mennessä ei ole muuta ku positiivistä sanottavaa ko. autosta.
Että ainkakaan tähän mennessä ei ole muuta ku positiivistä sanottavaa ko. autosta.
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Eiköhän siinä ole 80l tankki, olen itse Primastarillani (1,9 dci) ajanut jopa 1100km ja tankannut 77 litraa, mitannu olen kulutusta muutamaankin otteeseen alle 7l/100kmTurre kirjoitti: Laiskahan toi on mutta taloudellinen, ajelee suht helposti tuhannen kilsaa tankillisella joka on minusta pakulle aika hyvä suoritus, tosin taitaa olla 100l tankki.
Viimetalvena olin Autobestillä työharjoittelussa, ja aina kun pakkasta oli yli 5 astetta, niin pihat täyttyi Vivaroista. Olihan niissä vaikka mitä vikoja ja murheita. Aina kun piti jotain koneeseen tehä, niin maski, ajovalot, lukkopelti ja cooleri pois että pystyi jotain tekemään..
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Kerta kävin tankilla täsä niin opiskelija valo ei etes viel palanu ja tankkiin meni 88l joten oletan että taitaa olla lähempänä sataa ku kaheksaakymppiä. Kyllä tollaki varmasti ajelis yli sen tuhannen kilsan ku vaan malttas ajella nätisti mutta ku aina on mukamas kiire, vaikkei ne työt mihinkään mee.tt-tomi kirjoitti:Eiköhän siinä ole 80l tankki, olen itse Primastarillani (1,9 dci) ajanut jopa 1100km ja tankannut 77 litraa, mitannu olen kulutusta muutamaankin otteeseen alle 7l/100kmTurre kirjoitti: Laiskahan toi on mutta taloudellinen, ajelee suht helposti tuhannen kilsaa tankillisella joka on minusta pakulle aika hyvä suoritus, tosin taitaa olla 100l tankki.
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Noniin, eilen käytin uudestaan kopperoa huollossa ja vaihtoivat painesäätimen ja -anturin sekä valojen relepaketin. Webasto alkoi toimimaan joku aika sitten säätimen koputtelulla ja näyttäs toimivan nyt ihan ok. Ilmastoinnista eivät löytäneen mitään vikaa. Onko normaalia kun se välillä käy niin äänekkäästi että kuuluu tyhjäkäynnin yli ja kun auton/ilmastoinnin sammuttaa niin koko auto tärisee? Tuo ääni kyllä muistuttaa enemmänkin flektiä, mutta kuuluu sen mukaan onko ilmasto päällä vai ei.
Kulutus on mulla pyörinyt 7-8litran välillä.
Kulutus on mulla pyörinyt 7-8litran välillä.
"Hyvimpä" toimii... Aamulla hiipui Vivaro taas tien varteen "Stop":n ja moottorin vikavalon saattelemana. Ei sitten vissiin ollut vika painesäätimessä/-anturissa. Yks työkaveri tuossa muisteli että hänen ex-Primastariin oli saman tapaiseen vaivaan päivitetty softa (ko. auto meni vikatilaan muttei sammunut), onko muilla havaintoja päivityksistä?
E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä.
E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä.
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 25 Elo 2007, 21:27
Itellä teki vivaro just samalla tavalla, polttoaine järjästelmässä oli ilmaa, ilmasin sen ja vika hävis....Jsavilaa kirjoitti:"Hyvimpä" toimii... Aamulla hiipui Vivaro taas tien varteen "Stop":n ja moottorin vikavalon saattelemana. Ei sitten vissiin ollut vika painesäätimessä/-anturissa. Yks työkaveri tuossa muisteli että hänen ex-Primastariin oli saman tapaiseen vaivaan päivitetty softa (ko. auto meni vikatilaan muttei sammunut), onko muilla havaintoja päivityksistä?
E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä.
Paitsi vikavalot jäi palamaan....
Auto hyytyi eilen aamulla puolenkymmentä kertaa peräjälkeen ja vein sen takas liikkeeseen että saavat laittaa kuntoon (autossa on onneksi liikkeen virhevastuu takuu). Ehin kyllä jo ottaa koeajoon -04 Transporterin, että jos vaikka työntäis Ooppelin takas liikkeen riviin ja ottais Volkkarin tilalle. Mutta ei oikeen tuokaan vakuuta kun ohjaustehostin jurisee aivan h*lvetisti ja ilmastointi ei toimi...OvPiEvLaro kirjoitti:Itellä teki vivaro just samalla tavalla, polttoaine järjästelmässä oli ilmaa, ilmasin sen ja vika hävis....Jsavilaa kirjoitti:"Hyvimpä" toimii... Aamulla hiipui Vivaro taas tien varteen "Stop":n ja moottorin vikavalon saattelemana. Ei sitten vissiin ollut vika painesäätimessä/-anturissa. Yks työkaveri tuossa muisteli että hänen ex-Primastariin oli saman tapaiseen vaivaan päivitetty softa (ko. auto meni vikatilaan muttei sammunut), onko muilla havaintoja päivityksistä?
E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä.
Paitsi vikavalot jäi palamaan....
Mikäli tuo Vivaron hiipuilu johtuu pelkästään ilmauksesta, niin ei oikeen vakuuta merkkihuolto joka siis keskiviikkona vaihtoi autoon painesäätimen ja -anturin (ei ihan ilmainen remppa) ja oireet vaan paheni ko. huollon jälkeen. Huomenna pitää mennä jutteleen että mitä tehdään, vaihetaanko vai korjataanko. Taidetaan korjata Vivaroa, että jos se vaikka lopettais ennenpitkää tuon juonittelun.
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 25 Elo 2007, 21:27
Aika jännä sattuma itelläkun se veti niitä ilmoja niin ja sitten vein ne valot nollattavaks niin vikakoodiks se anto just tuon paineensäätimen.. Korrohan sitten kun vika löytyy...Jsavilaa kirjoitti:Auto hyytyi eilen aamulla puolenkymmentä kertaa peräjälkeen ja vein sen takas liikkeeseen että saavat laittaa kuntoon (autossa on onneksi liikkeen virhevastuu takuu). Ehin kyllä jo ottaa koeajoon -04 Transporterin, että jos vaikka työntäis Ooppelin takas liikkeen riviin ja ottais Volkkarin tilalle. Mutta ei oikeen tuokaan vakuuta kun ohjaustehostin jurisee aivan h*lvetisti ja ilmastointi ei toimi...OvPiEvLaro kirjoitti:Itellä teki vivaro just samalla tavalla, polttoaine järjästelmässä oli ilmaa, ilmasin sen ja vika hävis....Jsavilaa kirjoitti:"Hyvimpä" toimii... Aamulla hiipui Vivaro taas tien varteen "Stop":n ja moottorin vikavalon saattelemana. Ei sitten vissiin ollut vika painesäätimessä/-anturissa. Yks työkaveri tuossa muisteli että hänen ex-Primastariin oli saman tapaiseen vaivaan päivitetty softa (ko. auto meni vikatilaan muttei sammunut), onko muilla havaintoja päivityksistä?
E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä.
Paitsi vikavalot jäi palamaan....
Mikäli tuo Vivaron hiipuilu johtuu pelkästään ilmauksesta, niin ei oikeen vakuuta merkkihuolto joka siis keskiviikkona vaihtoi autoon painesäätimen ja -anturin (ei ihan ilmainen remppa) ja oireet vaan paheni ko. huollon jälkeen. Huomenna pitää mennä jutteleen että mitä tehdään, vaihetaanko vai korjataanko. Taidetaan korjata Vivaroa, että jos se vaikka lopettais ennenpitkää tuon juonitttenlun.
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Hihnakone, vaihtoväli muistaakseni 150tkm kun taas 1.9 taisi olla 120tkm.Miro.Simounen kirjoitti:Ee.. ketju konejpisteh kirjoitti:2,5koneen jakohihnan vaihto on kallis ja ERITTÄIN TYÖLÄS!i_kone kirjoitti:Jos jotain negatiivista kommenttina antaisi niin jakohihnan vaihto on kallis.
j.h
__________________________