Opel Astra H wagon opc-line 2007

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

^baxxter^ kirjoitti:
rxw kirjoitti:Kaveri alkaa juuri tekemään varapyöräkoteloon koteloa subbarille ja vahvarille paikkaa.
Pääasiassa käytetään tuossa puuta.
Välivaiheista en juuri saa kuvia, mutta kun kotelo on koottu niin niitä saadaan.
Itse teen kaikki tarvittavat viimeistelyt ja asennukset.

Huomenna olis tarkoitus laitta Vibroa peräluukkuun, jos vaan kelit sallivat ulkona värkkäämisen.
taisin taas nähä sut vkl. teit uparit siinä bilteman jälkeen? ennen lahdesjärven ABCtä :lollis:
vai oliko sit joku muu :roll: :roll:
En ollut kyllä minä, tulin sunnuntaina vasta Hesasta lentokentältä.
Oli samannäköinen kärry vai?
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Taitaa muuten jäädä nuo mattakromiset peilinkuoret käyttämättä.
Vielä pitää mallailla ja katsella niitä, mutta nytkin auto on ollut jo kolme viikkoa korinvärisillä.

Kahvat tulee kuitenkin jäämään, ne sopii ainakin omaan makuun hienosti.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

rxw kirjoitti:
^baxxter^ kirjoitti:
rxw kirjoitti:Kaveri alkaa juuri tekemään varapyöräkoteloon koteloa subbarille ja vahvarille paikkaa.
Pääasiassa käytetään tuossa puuta.
Välivaiheista en juuri saa kuvia, mutta kun kotelo on koottu niin niitä saadaan.
Itse teen kaikki tarvittavat viimeistelyt ja asennukset.

Huomenna olis tarkoitus laitta Vibroa peräluukkuun, jos vaan kelit sallivat ulkona värkkäämisen.
taisin taas nähä sut vkl. teit uparit siinä bilteman jälkeen? ennen lahdesjärven ABCtä :lollis:
vai oliko sit joku muu :roll: :roll:
En ollut kyllä minä, tulin sunnuntaina vasta Hesasta lentokentältä.
Oli samannäköinen kärry vai?

vois sanoo että identtinen :wink: :lol:
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

^baxxter^ kirjoitti: vois sanoo että identtinen :wink: :lol:
No voi prkl... :lollis: :lollis: :lollis:
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Tänään tuli jatkettua äänieristystä; vuorossa on siis peräkontti nyt.
Lisätietoa ja kuva ensimmäisessä viestissä.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
skk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 664
Liittynyt: 30 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Opel Astra H wagon opc-line 2007

Viesti Kirjoittaja skk »

rxw kirjoitti: Ensin penkit pois ja kylkien verhoilut.
Penkin alle laitettiin 2 ja 4 millistä bitumia, muuten on käytetty Vibroa.
heitäks jotakin ohjetta kuinka takapenkit ja verhoilut kandee purkaa.... ?
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Opel Astra H wagon opc-line 2007

Viesti Kirjoittaja rxw »

skk kirjoitti:
rxw kirjoitti: Ensin penkit pois ja kylkien verhoilut.
Penkin alle laitettiin 2 ja 4 millistä bitumia, muuten on käytetty Vibroa.
heitäks jotakin ohjetta kuinka takapenkit ja verhoilut kandee purkaa.... ?
Takapenkithän on pelkillä torxeilla kiinni korissa.
Jos purat koko takalooran verhoilut, niin aloita luukun tiivisteestä, mikä oli ainakin omassa aika tiukalla.
Sitten yläreunasta tiivisteen vierestä suorakaiteen muotoinen pala irti; tämä on kiinni pelillä nastoilla.
Seuraavaksi sen palan reunoilla olevat palat molemmin puolin; ne jotka ovat takaikkunoiden ja luukun välissä, kiinni myös pelkillä nastoilla.
Takapenkkien vieressä olevat listat on myös kiinni pelkästään nastoilla, nämä irti seuraavaksi.
Sitten kaksi torxia irti ikkunoiden alla olevista muovilistoista ja listat irti; vedä ensin ulospäin ja sitten nosta ylöspäin.
Seuraavaksi ainakin omassa piti ottaa peltilevy peräluukun etureunasta.
Viimeisenä sivujen verhoilut; kiskojen kiinnityspaikoilta muovilevyt pois ja pari nastaa luukun päädyssä.

Noilla tiedoilla pitäisi takaloora olla aika tyhjänä.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Eilen laitoin takapenkit ja takapään verhoilut takasin paikalleen.
Lähdin tietysti ajelemaan testatakseni äänieristystä; rengasmelua ei takaa kuulu enään juuri yhtään ja nyt se tuleekin lähinnä edestä, kun ennen tuli takaa.
Takapään eristyksellä on ollut siis huomattava vaikutus, mitä kertoo myös mittaustulokset.
Tehdyt mittaustulokset löytyvät täältä.

Tuloksia verrattaessa täytyy ottaa tietysti huomioon muuttuvat olosuhteet; ulkoilman lämpötila, tuuli, muut ajoneuvot yms.

Koodi: Valitse kaikki

Äänen tehotasossa desibelin vertailuarvona on 1 pW.
Tehotasossa jokainen kymmenen desibelin (=1 beli) nousu tarkoittaa äänen tehon kymmenkertaistumista.
Tuosta päätellen pienetkin muutokset desibeleissä, ovat oikeasti aika isoja muutoksia.

Ensimmäisessä viestissä on myös kuvia takaluukusta.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
tindemus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Kesä 2007, 19:27

Viesti Kirjoittaja tindemus »

Wau! On sitte komia Astra! Itellä on kans -06 samanmoinen. Minkäkokoiset renkaat noissa 17" vanteissa on?
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

tindemus kirjoitti:Minkäkokoiset renkaat noissa 17" vanteissa on?
215/45/17
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'
Viestit: 742
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Kiitokset taas vaivannäöstä. Hyvä nähdä kerrankin mittaustuloksia ennen ja jälkeen äänieristysprojektin. Näyttäisi että ainakin Astran tapauksessa homma kannattaa.
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Astra_X_2 kirjoitti:Kiitokset taas vaivannäöstä. Hyvä nähdä kerrankin mittaustuloksia ennen ja jälkeen äänieristysprojektin. Näyttäisi että ainakin Astran tapauksessa homma kannattaa.
Kyllä tämä kannattaa ihan oikeasti ja etupäähän on vielä tekemättä.
Ajattelin ottaa sisälokarit pois edestä ja laittaa niihin kiinni kerroksen Vibroa, sisäpuolelle tietysti.
Sama homma myös auton sisään listoihin, jotka tulee pyöräkoteloon asti.
Konepeltiä olen miettinyt myös, mutta ainakin Opelin oma siihen myytävä eristematto on aika kallis.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Nyt on subbarin laatikkokin aika pitkälti valmis, pientä viimeistelyä vielä vailla.
Mikään kaunishan se ei ole, mutta ei suinkaan ole tarkoituskaan.
Yritän ehtiä ottamaan kuvia tuosta pian ja päästä asentamaan vaikka tällä viikolla vielä.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Turre
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 02 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Pihtipudas

Viesti Kirjoittaja Turre »

Moroo!!
Ootkos pitäny lukua montako neliötä on menny mattoa autoon? Toi takakontin eristys kyl kiinnostaa kovasti, sieltähän se vakio kamoilla meteli tulee sisälle. Viimestään sit ku soittimia värkkää paikoilleen niin samalla eristelee.
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Turre kirjoitti:Moroo!!
Ootkos pitäny lukua montako neliötä on menny mattoa autoon? Toi takakontin eristys kyl kiinnostaa kovasti, sieltähän se vakio kamoilla meteli tulee sisälle. Viimestään sit ku soittimia värkkää paikoilleen niin samalla eristelee.
Terse...

Nyt on mennyt noin 4 neliöä ja lisää menee vielä.
Neliömetrikin on oikeasti yllättävänkin iso.
Edessä on vielä ainakin kynnyslistat edessä, peräluukku ja sisälokarit edessä.
Konepeltiä täytyy vielä miettiä jaksaako värkätä.
Mutta pelkkä perä ja ovet on jo tehnyt ihmeitä, tosin kuskin ovesta puuttuu vielä eristeet.

Laajat ja suhteellisen suorat pinnat on todella helppo eristää Vibrolla ja ahtaisiin ja käyriin kohtiin sen saa huomattavasti helpommin kuin bitumin ja pysyy varmasti paikallaankin.
Voin todella suositella kyseistä kamaa, jos vaan rahkeet riittää.
Mutta jos rahaa on tämmöseen autoon, niin on sitä noihinkin :D
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Vastaa Viestiin