Opel Astra H wagon opc-line 2007

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Opel Astra H wagon opc-line 2007

Viesti Kirjoittaja rxw »

Opel Astra H 1.6 wagon 2007 opc-line
-opc-line korisarja
-sumuvalot
-parkkitutka
-sadetunnistin
-valaistut meikkipeilit
-himmenevä taustapeili
-ajotietokone
-keskikyynernoja
-nahkainen ohjauspyörä
-tummennetut takasivulasit, kromilista lasin alla, hopeiset kattokaiteet

Tähän ketjuun on tarkoitus kerätä projektista tietoja ja kuvia.
Tässä kuva kiesistä vielä tehdasvarustein:

Kuva

Tulossa olevia muutoksia:
-äänieristystä bitumilla, vibroblastilla ja vaahtomuovivaimennuslevyllä
-kaikkien kaiuttimien vaihto, eteen Carpower Neoset 165, taakse Rainbow KX 130
-varapyöräkoteloon subbari ja vahvistin
-7" näyttö ja kännykkäteline kojelautaan
-tarkoitus on kokeilla mattakromisia ovenkahvoja ja peilinkuoria

Seuraavat on jo tehty:
-Blaupunktin Las Vegas DVD-soitin CAN-johtosarjalla, eli rattikaukosäädöt ja ajotietokone toimii täysin
-Weitec 30mm madallusjouset
-17" tuuman vanteet
-oikeanpuoleisen etuoven äänieristys ja kaiuttimien vaihto
-opc polkimet

Kuvia radiosta ja eristyshommasta alla, madalluksesta ja uusista vanteista tulee kuvaa myöhemmin.

Kuva
Las Vegas asennettuna. Kehikko maalattiin itse, kun oikean väristä ei vielä mistään tunnu saavan.
Maali on hiukan paneeleita tummempi, mutta livenä tuo on oikeastaan aika hyvän näköinen.


Kuva
Tässä ovi vielä koskemattomana

Kuva
Ovipahvi irti, seuraavaksi vielä kuvassa näkyvä kosteussuoja ja kaiutin

Kuva
Tässä ovi eristettynä Vibroblastilla. Ulommainen sisäpelti on kauttaaltaan päällystetty matolla,
sisempi ainoastaan kosteussuojan sisälle jäävistä kohdista. Itse ovipahviin tuli myös vaahtomuovilevyä.


Äänieristyksen seuraamiseksi otimme desibelimittarilla lukemia jo kahteen otteeseen.
Tarkoitus on projektin edetessä seurata kehitystä mittarin avulla.
Toki sivuseikat kuten ohiajavat / ohitettavat autot sekä tuuli ym. vaikuttavat tuloksiin, mutta onpahan ainakin jotain lukemia vertailuun.
Tehdyt mittaustulokset löytyvät täältä.

Eristämättömän ja eristetyn oven välillä on muuten huomattava ero jo pelkässä pellin räminässä avattaessa ja kiinni laitettaessa.
Eli voin kyllä lämpimästi suositellä tätä hommaa kaikille.

Päivitys 6.5.2007

Uusia kuvia kärrystä...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tässä kuva ennen madallusjousia ja isompia vanteita ja jälkeen...

Kuva

Tässä kuvia takaoven äänieristyksistä...

Kuva
Takaovi paljaana, kaiutin on enään paikoillaan.

Kuva
Ulompi sisäpelti eristettiin Vibroblastilla kauttaaltaan ja sisempi kosteussuojan sisään jäävistä kohdista.
Kolot on auki jotta myöhemmin voidaan kokeilla mattakromisia kahvoja.


Kuva
Kosteussuoja ja uusi kaiutin asennettuna.

Kuva
Ovipahvin eristystä vaahtomuovimatolla ja vibroblastilla, lähes valmiina.

Päivitys 11.5.2007

Juuri sain valmiiksi toisen takaoven äänieristykset ja kaiuttimen vaihdettua sinne.
Samalla laitoin kokeeksi auton vasemmalle puolella mattakromiset ovenkahvat ja peilinkuoret.
Täytyy vielä miettiä mitä näiden kanssa tekee, annetaanko olla vai ei...

Subbariksi tulee muuten Rainbow Hammer 12 ja
vahvistimeksi Helix Dark Blue 5

Päivitys 17.5.2007

Laitoin mattakromiset kahvat toisellekin puolelle, pidetään noita jonkun aikaa ja mietitään jäävätkö paikalleen.
Varapyöräkoteloon laitoin myös loput Vibrot, loppuivat vaan kesken.
Maahantuojaltakin on tavara loppu, joten eristys jatkuu kun saadaan lisää.
Kohta alkavasta ulkomaanreissusta johtuen jatketaan luultavasti vasta kesäkuussa.

Päivitys 20.5.2007

Virrat on nyt vedetty konttiin vahvistimelle.
Samalla laitettiin haaroitusjohto sisätilanlämmittimelle.
Hanskalokero pois ja reikää poraamaan.
Reiät suojattiin läpivientikumeilla ja sikabetonilla.

Virtakaapeli tulee peräkonttiin repsikan puolella kynnyskotelon sisällä.
Maihin vahvistin menee takapenkin kiinnityspultin alta.

Sulake, sulakepesä, Vibroa ja muuta krääsää on tulossa Fanatic Audiosta.
Hommia jatketaan tulevalla viikolla jos vaan saadaan tavarat kotiin.

Päivitys 13.6.2007

Tänään alettiin laittamaan peräluukun äänieristyksiä.
Ensin penkit pois ja kylkien verhoilut.
Penkin alle laitettiin 2 ja 4 millistä bitumia, muuten on käytetty Vibroa.
Työ on vielä kesken, alla kuva tämänhetkisestä tilanteesta.
Varapyöräkotelo toimii väliaikaisena roskiksena... :P

Kuva

Päivitys 18.6.2007

Eilen sain peräluukun eristykset melkein valmiiksi; vaapyöräkotelon pohja ja itse luukku on vielä eristämättä, koska Vibrot loppui kesken.
Eilen laitoin myös penkit ja takaluukun verhoilut takasin ja käytiin tietysti mittaamassa tuloksia äänieristyksestä.
Tehdyt mittaustulokset löytyvät täältä.

Tuloksia verrattaessa täytyy ottaa tietysti huomioon muuttuvat olosuhteet; ulkoilman lämpötila, tuuli, muut ajoneuvot yms.

Koodi: Valitse kaikki

Äänen tehotasossa desibelin vertailuarvona on 1 pW.
Tehotasossa jokainen kymmenen desibelin (=1 beli) nousu tarkoittaa äänen tehon kymmenkertaistumista.
Tuosta päätellen pienetkin muutokset desibeleissä, ovat oikeasti aika isoja muutoksia.

Kuva
Pyöräkotelot tiivistettynä Vibrolla, verhoilujen alle tulee vielä normaalia äänenvaimennuslevyä.

Kuva
Verhoilujen alle laitettiin Vibroplastin lisäksi 10 ja 30 mm äänenvaimennuslevyä mahdollisimman paljon.

Kuva
Peräluukku lähes valmiina.

Vahvistimen maadoituspaikka vaihdettiin myös takapenkin kiinnityspultista oikean puoleiseen ensimmäiseen FlexOrganizer-kiskon kiinnityspaikkaan.

Päivitys 30.6.2007

Eilen tuli tehtyä peräluukun ja kuskin oven eristykset valmiiksi.
Itse luukusta tuli aika painava ja nyt pitääkin vaihtaa pumput siihen, ei nykyiset oikein jaksa enään nostaa luukkua.
Subbarilaatikosta on myös ensimmäiset kuvat nähtävillä.

Kuvat peräluukusta:
1. Luukku paljaana (auton).
2. Ulompi sisäpelti kokonaan eristettynä, sisempi vielä vähän vaiheessa.
3. Luukun verhoilu, lisättiiin 10 mm äänenvaimennuslevyä.

Kuva
Kuva
Kuva

Subbarilaatikko ei todellakaan ole mikään kaunis, mutta sen ei tarvi nyt ollakaan.
Juuri sellainen siitä tuli kuin pitikin, tosin poikettiin alkuperäisestä lasikuitusuunnitelmasta ja tehtiin se puusta ja kaari taivutetusta pellistä.
Tuttu puu- ja peltiseppä tosiaan teki tämän ihan olutpalkalla, joten viimeistelyt jää sitten itselle.
Vahvistin tulee elementin eteen viistoon; vaaka- tai pystysuoraan se ei olisi mahtunut ollenkaan.
Laatikon pohjalle ja reunoihin tulee äänenvaimennuslevyä lisää pehmusteeksi sekä täyttämään reunojen raot.
Laatikko kiinnitetään pulttaamalla se pohjaan kiinni ja reikäkohtiin tietysti ruostesuojaus.
Pystyssä olevat puupalat estävät tavaratilan maton taipumisen elementtiin kun peräluukussa on kuormaa.
Täytyy vielä tutkia kuinka paljon vahvistin lämpenee ja tarvittaessa tehdä sille ilmanvaihto tavaratilan maton läpi.
Kompuraa ja paikkasarjaa kiinnipitävä tanko sahattiin tylysti poikki ja mahdollisesti nämä saadaan vielä asennettua vahvistimen eteen piiloon.

Kuva
Kuva
Kuva

Päivitys 3.7.2007

Tänään käsiteltiin vähän subbarinl boksia, siitä tulee kuvaa myöhemmin.
Vaihdoin myös tehokkaammat pumput peräluukkuun, mutta taitavat olla hiukan liiankin tehokkaat.
Alkuperäiset olivat 570 Newtonia ja uudet ovat Mondeon pumput, 5mm pidemmät ja 630 Newtonia.
Jos jostain löytäisi sopivan mittaiset noin 600 Newtoniset niin olisi hyvä, eli etsintä jatkuu.
Etupään sisälokarit otettiin myös käsittelyyn; sisälokari on kaksiosainen ja takimmaiseen osaan laitoin sisäpuolelle Vibroa yhden kerroksen.
Vielä en osaa sanoa vaikutuksesta mitään, kun ei juuri jaksanut ajella enään.
Tarkoitus on vielä äänieristää ainakin kynnyslistojen etuosa.

Kuva sisälokarista, otettu kännykällä kun kamera ei ollut pajalla mukana.

Kuva

Päivitys 17.7.2007

Taas on saatu jotain aikaiseksi.
Kynnyslistoihin laitettiin äänieristeet etupäähän ja eristyshommat alkavat oleen nyt pulkassa.
Viimeiset mittaukset käytiin ottamassa ennen mittarin palautusta, mutta tie oli kostea joten tulokset eivät välttämättä ole oikeat.

Peräkontti alkaa oleen subbarin ja vahvarinkin osalta valmis.
Johdot eivät niin kamalan nätisti vielä ole, mutta ei ne sieltä mihinkään näy; tämä on kuitenkin käyttöauto edelleen.
Ja kyllä muuten soi auto nyt, vähintäänkin riittävästi...

Kuva

Laitoin myös kännykkätelineen paikoilleen.
Teline koostuu kahdesta osasta; automallikohtaisesta jalustasta ja puhelinkohtaisesta pidikkeestä.
Teline tulee kiinni keskikonsolin näytön kehikon ylä- ja alareunaan koloihin, eikä vaadi reikien poraamista.

Kuva
Kuva

Myös uudet eBaysta tilatut alumiinikehykset pyöreisiin tuuletusritilöihin pääsivät paikalleen pikaliiman avulla.
Ylemmässä kuvassa näkyy myös diskanttien ritilöille tarkoitetut kehykset, nämä taitavat vaan olla omaan makuun vähän liikaa ja jää luultavasti laittamatta.

Kuva
Kuva

Vielä on tulossa ainakin näyttö DVD-soittimelle kiinni.
Mietinnässä on että laitetaanko pelkkä näyttö vai navigaattori isolla näytöllä ja videon sisääntulolla.

Mahdollisesti myös imusarja hankitaan dbilasilta jossain vaiheessa, mutta tämä on ajankohtaista luultavammin vasta ensi vuonna.

Lisää kuvia taas kun hommat etenee...
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Opel Astra H wagon opc-line 2007

Viesti Kirjoittaja Antero »

rxw kirjoitti: Äänieristyksen seuraamiseksi otimme desibelimittarilla lukemia jo kahteen otteeseen.

Eristämättömän ja eristetyn oven välillä on muuten huomattava ero jo pelkässä pellin räminässä avattaessa ja kiinni laitettaessa.
Samalla mittarilla mitattiin myös oman F Caravanin meluisuus. Numeroiden perusteella F Astra ei ole paljoa H:ta meluisampi. F:ssä rengaskotelot ovat meluisammat, kun H:ssa takakontti on meluisampi. Mielenkiintoisia lukuja. Pitää laittaa Omankin auton mittauksen näkyviin vielä.

Tuo rxw:n eristetty ovi oli kyllä aika huima. Pellistä tuli todella tukevan oloinen ja kaikki peltinen onttous hävisi. Mielenkiinnolla odotan desibelimittausta...

Alimassa kuvassa näkyy hieman minunkin autoa :D Tuli siihenkin vedettyä kolme mattoa 2mm bitumia ja kaksi mattoa 4mm bitumia takakonttiin. Vielä pitäisi pistää ainakin parit molempia levyjä. Takakontin pohja ja varapyöräkotelon kansi on nyt kokonaan vuorattu bitumilla. Lokasuojat on melkein kokonaan bitumoitu. Vielä pitäisi kyljet laittaa ja varapyöräkotelo sisäpuolelta.

Kilpailu on käynnissä: saako F Astrasta hiljaisemman kuin H Astrasta :P
Kuva
Avatar
Juhi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 714
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 03:00

Re: Opel Astra H wagon opc-line 2007

Viesti Kirjoittaja Juhi »

Antero kirjoitti:
rxw kirjoitti: Äänieristyksen seuraamiseksi otimme desibelimittarilla lukemia jo kahteen otteeseen.

Eristämättömän ja eristetyn oven välillä on muuten huomattava ero jo pelkässä pellin räminässä avattaessa ja kiinni laitettaessa.
Samalla mittarilla mitattiin myös oman F Caravanin meluisuus. Numeroiden perusteella F Astra ei ole paljoa H:ta meluisampi. F:ssä rengaskotelot ovat meluisammat, kun H:ssa takakontti on meluisampi. Mielenkiintoisia lukuja. Pitää laittaa Omankin auton mittauksen näkyviin vielä.

Kilpailu on käynnissä: saako F Astrasta hiljaisemman kuin H Astrasta :P
Onkos molemmissa autoissa ollut samanlainen rengastus ? Eri rengasvalmistajilla, samankokoisilla tuotteilla saattaa olla (ja onkin) monen desibelin eroja...

Eli ruuvatkaa niinhin F ja H astoihinne samanlaiset renkaat alle ja vertailkaa sitten vasta niitä autoja keskenänsä niin saadaan vertailukelpoisia tuloksia...
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Opel Astra H wagon opc-line 2007

Viesti Kirjoittaja rxw »

Juhi kirjoitti: Onkos molemmissa autoissa ollut samanlainen rengastus ? Eri rengasvalmistajilla, samankokoisilla tuotteilla saattaa olla (ja onkin) monen desibelin eroja...

Eli ruuvatkaa niinhin F ja H astoihinne samanlaiset renkaat alle ja vertailkaa sitten vasta niitä autoja keskenänsä niin saadaan vertailukelpoisia tuloksia...
Ei ole ollut samanlaisilla kumeilla, eikä sitä nyt ole ihan helppo järjestääkään.
Mutta tosiaan paljonhan renkailla on merkitystä, sen huomaa jo kahdesta eri renkailla H Astrasta tehdyillä mittauksilla.
Koko mittauksen suurin tarkoitus on saada jotain lukuja alkuperäisen ja eristetyn melutason eron havainnollistamiseksi pelkän korvatuntuman lisäksi.
Eli ei tässä mitä tieteellistä tutkimusta tehdä.
Vertailukohtina nämä kaksi autoa ei ihan täysin keskenään voi ollakaan kumeista ja muista olosuhteista johtuen.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2401
Liittynyt: 28 Helmi 2007, 19:44
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jumitzu »

Ovista oisin itse ainakin laittanut umpeen nuo kaksi isoa aukkoa jos vain on mahdollista.. vaikka vanerin palat ja päälle vibroa tai vastaavaa..
Sitten mielestäni asialliset/kunnolla tehty.
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Jumitzu kirjoitti:Ovista oisin itse ainakin laittanut umpeen nuo kaksi isoa aukkoa jos vain on mahdollista.. vaikka vanerin palat ja päälle vibroa tai vastaavaa..
Sitten mielestäni asialliset/kunnolla tehty.
Mietin tätä itsekin, mutta tarkoitus on ainakin kokeilla mattakromisia kahvoja, joten katsotaan noita koloja kokonaisuudessaan myöhemmin.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1633
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Opel Astra H wagon opc-line 2007

Viesti Kirjoittaja Antero »

Juhi kirjoitti:ruuvatkaa niinhin F ja H astoihinne samanlaiset renkaat alle ja vertailkaa sitten vasta niitä autoja keskenänsä niin saadaan vertailukelpoisia tuloksia...
Niinkuin rxw sanoikin, niin ei tässä mitään tieteellistä tutkimusta olla tekemässä ja vertaus autojen välillä oli lähinnä humoristinen huomautus. Käytännön ero autojen meluisuudessa on huomattavasti suurempi, kuin mitä mittaukset antaisivat ymmärtää. H Astra on huomattavasti hiljaisempi, kuin F Astra.

Kunhan saan tuon takakontin eristykset valmiiksi, niin pitää uusia mittaus. Tässä kuitenkin ensimmäiset mittaukset autosta:

Astra F Sportive Caravan vm 1994

Nopeus 110 km/h (gps varmistus)
Auto täysin tehdaskunnossa
175/65/14 Michelin Energy
Tulokset 2-4:n mittauskerran keskiarvoja

Etupää

Jalkatila: 78,5
Pyöräkotelo: 82
Ovi: 77,5
Sivulasi: 78
Vaihdekeppi: 76
Kojelauta / Tuulilasi: 79,5
Keskellä pään korkeus: 77

Takapää

Jalkatila: 78,5
Ovi: 78,5
Pyöräkotelo: 82
Keskellä pään korkeus: 75
Keskellä lattia: 80
Takakontti pressun päällä: 78
Takakontti pressun alla 79,5
Kuva
Nipe
OCF Member 2015
Viestit: 7364
Liittynyt: 22 Kesä 2005, 13:25
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Nipe »

Hieno astra :peukku:
Oliskohan ollu toi rxw:n astra parkissa paikallisen hotellin alapihalla?
fRiGi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Elo 2006, 22:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fRiGi »

Jumitzu kirjoitti:Ovista oisin itse ainakin laittanut umpeen nuo kaksi isoa aukkoa jos vain on mahdollista.. vaikka vanerin palat ja päälle vibroa tai vastaavaa..
Sitten mielestäni asialliset/kunnolla tehty.
NIMENOMAAN, nimenomaan! Tuo vaimentaminen on käytännössä melkein turhaan jos noita aukkoja ei vedetä umpeen tuosta, siis musiikintoiston kannalta. Ei äänenvaimennuksen. Periaatteessa sulla on nyt tuolla ovessa (vieläkin) kolme paskasti jumputtavaa midpassoa, en tosin ole ihan varma mikä tuon vaimennuksen tarkoitus edes tässä projektissa on :D
Haetaanko tässä vain henkistä tyydytystä että jeejee mulla on hiljasempi auto kuin äffä pooppeli.
Eli siis onko hakattu vibroa oviin paremman musiikin takia vai että saadaan rengasmelua pienemmäksi.. Sitä en osaa sanoa.
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Nipe kirjoitti:Hieno astra :peukku:
Oliskohan ollu toi rxw:n astra parkissa paikallisen hotellin alapihalla?
Olihan se :)
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

fRiGi kirjoitti:Periaatteessa sulla on nyt tuolla ovessa (vieläkin) kolme paskasti jumputtavaa midpassoa, en tosin ole ihan varma mikä tuon vaimennuksen tarkoitus edes tässä projektissa on :D
Haetaanko tässä vain henkistä tyydytystä että jeejee mulla on hiljasempi auto kuin äffä pooppeli.
Eli siis onko hakattu vibroa oviin paremman musiikin takia vai että saadaan rengasmelua pienemmäksi.. Sitä en osaa sanoa.
Pääasiassa tarkoitus on äänenvaimennus.
Ja jos osasit lukea koko topicin niin huomasit myös että kolot ovat vielä ihan tarkoituksella auki.
Ja vielä lisänä voin kertoa että ovipahvi on aika pirun tiivis, eli kolot kyllä tulevat umpeen aika hyvin nytkin.
Ovipahvi on kuitenkin täynnä yhtä jos toistakin mattoa, siitä vaan ei ole nyt kuvaa täällä.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2401
Liittynyt: 28 Helmi 2007, 19:44
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jumitzu »

Siitä nyt ei ole muusiikillisesti hyötyä vaikka itse ovipahveissa onkin eristemattoja, saundillisesti ajatellen olisi kannattavaa laittaa ne nuo aukot umpeen..kokeile ja huomaa ero itse.

Ei saa vetää hernettä nenään..
Turre
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 02 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Pihtipudas

Viesti Kirjoittaja Turre »

Tyylikäs auto on kyllä! Tuosta subbari vahvistin projektista voisit sit työntää vähän kuvia tulemaan, valmistus vaiheista ja sillei.
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Jumitzu kirjoitti: Ei saa vetää hernettä nenään..
Ei herneitä, pointti olikin siinä että yllä luki syy miksi kolot on auki, silti kukaan ei sitä tuntunut huomaavan... :wink:
Aika turhaa tulla vänkäämään keskeneräisestä työstä.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Avatar
rxw
'Senator'
'Senator'
Viestit: 535
Liittynyt: 07 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Turre kirjoitti:Tyylikäs auto on kyllä! Tuosta subbari vahvistin projektista voisit sit työntää vähän kuvia tulemaan, valmistus vaiheista ja sillei.
Subbarin lasikuitukotelosta en välttämättä saa kuvia työvaiheessa, koska sen tekee yksi tuttu.
Mutta katsotaan kuinka käy, kesäkuun alussa olisi tarkoitus tuota alkaa virittelemään.
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Vastaa Viestiin