Astra G -98 airbag valo palaa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
mikaleni
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Marras 2006, 11:30

Astra G -98 airbag valo palaa

Viesti Kirjoittaja mikaleni »

terve

Auttakaahan minua. Edellinen vika on nyt korjattu mutta tänä aamuna käynnistettäessä auto ilmaantui uusi vika.

Mittaristossa palaa kokoajan Airbag valo.?? Mistä tällainen voi johtua?

Miten voisin helpoiten tarkistaa mistä vika voi johtua?

Jos luetutan vikakoodit jossain korjaamolla saanko sieltä helpoiten selvityksen viasta?

Mikä olisi hyvä ja edullinen paikka Tampereella käydä nämä koodit katsomasssa?


Autolla ei siis ole kolaroitu tai mitään vaan vika vaan ilmaantui yllättäen..

apuva
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Mitä luultavammin jokin liitin löysällä. Isot pojat puhuneet penkin alla olevasta liittimestä, joka useimmin aiheuttaa "väärän hälytyksen". Käy vaikka Lempisen Autosähkössä luetuttamassa ne vikakoodit. Sarankulmassa ko. paja. Maksoi 28e. Tinkiä saa jos osaa :wink:
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

(F)ast_tra kirjoitti:Mitä luultavammin jokin liitin löysällä. Isot pojat puhuneet penkin alla olevasta liittimestä, joka useimmin aiheuttaa "väärän hälytyksen".
Liitin kannattaa nakata suosiolla mäkeen, ja tinata johdot suoraan yhteen. Loppuu airbagin valon temppuilu takuulla.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
mikaleni
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Marras 2006, 11:30

Viesti Kirjoittaja mikaleni »

nyt tuli vika korjattua.. katsoivat virhekoodin..

kuittasivat ja veloittivat metroautossa 60 e tästä hoidosta.. liittimet tuli kuulemma käsiteltyä samalla.

On siinä myrkyillä hinta :D

Itse en autoa vienyt huoltoon enkä hakenut.. mietin vain että mahtoivatko katsoa oliko muistissa mitään muita virhekoodeja??

ajattelin vain että olisivatko mahdollisesti tästä ilmoittaneet jos näin olisi ollut?? Mikä on korjaamon yleinen tapa? eivät olleet kuitenkaan auton hakijalle kuin rahastaneet.

Osaatteko sanoa?
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Sen verran osaan sanoa, että olisit päässyt halvemmalla jos olisit käynyt jossain muualla kuin merkkiliikkeessä. Ja kyllä, mulle ainakin tulostettiin sellainen lappu, missä luki kaikki vikakoodit mitä autossa oli.
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Masterfitillä vikakoodin luku 20e.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
mikaleni
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Marras 2006, 11:30

Viesti Kirjoittaja mikaleni »

heh.. nyt taisit sitten vedättää tyttöystävääni tässä asiassa.
Se sen auton vei ja haki.. ei tullut mitään vikalistaa mukaan ja tämä vikaluku hoidettiin Metroauton Pikahuollossa hatanpään Metroautossa tampereelle... Eli se tietääkseni on Masterfit.

huh. oon kyllä aina ihmetellyt noita autokorjaamojen hintoja.. saisivat laittaa jotain säännöstelyä ja valvontaa hinnoitteluun. Millään muulla alalla ei tällainen hintoheilurit ja hintaperustelut toimi.
Itse olen kauppaa tehnyt monella alalla joten puhun kokemuksesta. :D
Avatar
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4005
Liittynyt: 14 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

mikaleni kirjoitti:heh.. nyt taisit sitten vedättää tyttöystävääni tässä asiassa.
Se sen auton vei ja haki.. ei tullut mitään vikalistaa mukaan ja tämä vikaluku hoidettiin Metroauton Pikahuollossa hatanpään Metroautossa tampereelle... Eli se tietääkseni on Masterfit.

huh. oon kyllä aina ihmetellyt noita autokorjaamojen hintoja.. saisivat laittaa jotain säännöstelyä ja valvontaa hinnoitteluun. Millään muulla alalla ei tällainen hintoheilurit ja hintaperustelut toimi.
Itse olen kauppaa tehnyt monella alalla joten puhun kokemuksesta. :D
Jos kauppaa olet kovasti tehnyt niin varmasti tiedät myös mitä työntekijän palkan maksamiseen tarvitaan rahaa + laitteiden kustannukset + firmalle pitää jäädä rahaa kaikenlaisiin koulutuksiin, laitteisiin yms yms yms...voithan itse laittaa oman firman pystyyn ja kokeilla millä taksalla yritys kannattaa :wink:

ps. en ole metro-autossa töissä...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
mikaleni
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Marras 2006, 11:30

Viesti Kirjoittaja mikaleni »

Sävystä päättelin heti että olet :D

Toki käsitän mutta toivottavasti ymmärsit pointin.. missä muualla ostat jotain jonka lopullista hintaa tuntuu olevan aina vaikea ennalta hahmottaa :)
Hydra
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Marras 2006, 17:01

Astra -94 airbag ??

Viesti Kirjoittaja Hydra »

Onkohan astra -94 caravanissa toi airbagin liitin kanssa penkin alla? :roll:

Siksi epäilen liitin vikaa koska valo sammuu käynnistäessä, mutta syttyy uudestaan noin 2-4 sekunnin kuluttua. :no:

Itselläni ilmestyi sama vika. :cry:
Vastaa Viestiin