Jakohihnan vaihto 1.6 xel

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
MaSa..
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Marras 2005, 18:08
Paikkakunta: Joensuu

Jakohihnan vaihto 1.6 xel

Viesti Kirjoittaja MaSa.. »

Pitäis vaihtaa jakohihna alkaa olla 60000km taas takana. Oisko räjäytys kuvia/vinkkejä en oo vaihtanu moiseen ennen. Kantsiiko samalla vaihtaa vesipumppu?


Opel liikkeessä maksaa 300€ Ei huvattas maksaa.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vesipumppu vaihdetaan yleensä samalla tai joka toinen kerta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
jutapa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Touko 2005, 10:20

Re: Jakohihnan vaihto 1.6 xel

Viesti Kirjoittaja jutapa »

MaSa.. kirjoitti:Pitäis vaihtaa jakohihna alkaa olla 60000km taas takana. Oisko räjäytys kuvia/vinkkejä en oo vaihtanu moiseen ennen. Kantsiiko samalla vaihtaa vesipumppu?


Opel liikkeessä maksaa 300€ Ei huvattas maksaa.
Olisiko tästä apua?

t. Juha
Avatar
1st Opel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 439
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 1st Opel »

Eihän sinulla jutapa olisi myös X25XE jakopään ohjeita. Nyt viikonloppuna vaihdetaan hihna ja kaikki dokumentit ovat tarpeen
jutapa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Touko 2005, 10:20

Viesti Kirjoittaja jutapa »

1st Opel kirjoitti:Eihän sinulla jutapa olisi myös X25XE jakopään ohjeita. Nyt viikonloppuna vaihdetaan hihna ja kaikki dokumentit ovat tarpeen
Valitettavasti XEL 1.6 :lle vain.

Oletkos kysynyt alueesi merkkikorjaamolta (tai hyvin varustetulta yleis korjaamolta) vastaavan tyyppistä dokumenttia (ohjeet/kuvat). Mikäli eivät ilman anna, niin luultavasti pientä korvausta vastaan luulisivat luovuttavan.

t. Juha
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Re: Jakohihnan vaihto 1.6 xel

Viesti Kirjoittaja deore »

MaSa.. kirjoitti: Opel liikkeessä maksaa 300€ Ei huvattas maksaa.
300 euroa on aikaslailla halpa hinta tuosta hommasta. Pelkästään osat eli hihna, kiristinrullat ja vesipumppu maksavat yksinään parisataa. En alkaisi pelaamaan millään tarvikeosilla. Niillä kun jakopää pamahtaa, voi Opelilla olla aika hiljaista korvauksien kanssa. Hommaakin tuossa on sen verran, että kannattaako jonkun hikisen satasen takia alkaa säästämään. Merkkiliikkeestä saat huoltokirjaan leiman ja takuun työlle ja osille, jos sattuu porsimaan vaihtovälillä -> Opel panee auton kuntoon.

Mulla alkoi alkuperäisosilla teetetty jakopää prakaamaan 25t ajon jälkeen -> uudet releet sisään Opelilla ilman lisäveloitusta. Jos olisin itse tehnyt homman, niin itse olisin saanut sen myös tehdä uudestaan.

Vesipumppu on ehdottomasti vaihdettava.
all love is unrequited
Avatar
zoomer
OCF Member 2020
Viestit: 1460
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kiikka

Re: Jakohihnan vaihto 1.6 xel

Viesti Kirjoittaja zoomer »

MaSa.. kirjoitti:Pitäis vaihtaa jakohihna alkaa olla 60000km taas takana. Oisko räjäytys kuvia/vinkkejä en oo vaihtanu moiseen ennen. Kantsiiko samalla vaihtaa vesipumppu?


Opel liikkeessä maksaa 300€ Ei huvattas maksaa.
Halpahan tuo on... itse kysyin metroautosta tuohon x17dtl koneeseen
nokkahihnan vaihtoa niin 450 € ja tuo on yhdellä nokka-akselilla
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1089
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Ja nämä kovat hinnat koskevat 16 venttiilistä. 8 venttiiliseen tekee helpommin ja osat on halvemmat. Myös merkkihuollossa on huomattavasti halvempi operaatio.
MaSa..
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Marras 2005, 18:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja MaSa.. »

Taidan laittaa ite jakohihnan. On se muihinkin autoihin onnistunu, niin miksei tähänkin.

Pitää saada vähän purppasta.

En vie ikinä, enää joensuun opel liikkeeseen mitään.
Sillä mulla oli semmonen vika, ettei menny päästöt läpi.
No liikkeessä oli selvä homma, sanovat lamda paskana.
Laitettiin uus ei mitään auttanu mitään.
Sit samalla periaattella tehtiin katin vaihto, sytkä johtojen vaihto.

Ohhoh yllätys ei mene auto vieläkään päästöistä läpi ihmeellistä timosen autolla vaan tuumasivat.
Pyytivät, että jättäsin auton sinne pitemmäks aikaa. Ni ei enää kiinnostanu.
No sit tuttu sano et vie diesel huoltoon auto, ja vein kaveri 15min- ties vian, sano et käy laittaa uudet öljyt, et jää venttiilit kantamaan. Sen jälkeen mitattiin päästöt. Eikä ois voinu enää puhtaammat ollakkaan.
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja deore »

MaSa.. kirjoitti:Taidan laittaa ite jakohihnan. On se muihinkin autoihin onnistunu, niin miksei tähänkin.
Vaihda vaan.. mietin vaan kannattaako itse alkaa säätämään juuri sen paikan kanssa, joka on X16XEL-koneissa se viimeinen murheenkryyni. Vaikka hommat tekee viimeisen päälle, silti on iso riski että paskaksi menee. Itse kun teet takuut ovat vähissä. Säästökin on niin pieni että mua ei kiinnostanut yhtään.
all love is unrequited
Avatar
Burnout_187
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 72
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Burnout_187 »

349.39€ maksoi Opel Calibraan -92 C20LET Jakopäänhihnan vaihto Viikin Metro-Autolla.
Vastaa Viestiin