Jakohihnan vaihto 1.7td astraan (X17DTL)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
zoomer
OCF Member 2020
Viestit: 1460
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kiikka

Jakohihnan vaihto 1.7td astraan (X17DTL)

Viesti Kirjoittaja zoomer »

Hihnan vaihto aika lähenee ja
kyselin tuossa metro-autosta että paljonko hihnan vaihto tuohon
työkulkineeseen maksaisi niin 450€ oli vastaus...
joten mahtaisiko tuo olla paha homma tehdä itse?
ilmeisesti k.o kone on erillisellä kiristimellä? vai mahtaako olla vesipumppu kiristys ja pelkkä ohjuri?
mistään kun ei oikein löydä juttua mikä sivuaisi tämän kone mallin sielunelämää?
joten jos joku on moisen operaation tehnyt niin kaikki vinkit otetaan
kiitollisena vastaan...
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Avatar
hulkster
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 297
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 14:25
Paikkakunta: kauniainen

Re: Jakohihnan vaihto 1.7td astraan (X17DTL)

Viesti Kirjoittaja hulkster »

03¨ 1,8 C vectraan kiinostais kanssa saada jotain vinkkeja ja kuvia jos joltain löytyis niin helpottais pikkusen hommaa ettei tarvis ihan summan mutikassa lähteä availemaan länsiautossa rempalla hintaa n.600€
peitsamo85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 334
Liittynyt: 17 Loka 2005, 15:16
Paikkakunta: Lohja

Re: Jakohihnan vaihto 1.7td astraan (X17DTL)

Viesti Kirjoittaja peitsamo85 »

hulkster kirjoitti:03¨ 1,8 C vectraan kiinostais kanssa saada jotain vinkkeja ja kuvia jos joltain löytyis niin helpottais pikkusen hommaa ettei tarvis ihan summan mutikassa lähteä availemaan länsiautossa rempalla hintaa n.600€
opel liikkeessä maksaa toi jakopää remppa osineen töineen 290e.
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
Avatar
Jossi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1478
Liittynyt: 10 Heinä 2006, 09:59
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jakohihnan vaihto 1.7td astraan (X17DTL)

Viesti Kirjoittaja Jossi »

peitsamo85 kirjoitti:
hulkster kirjoitti:03¨ 1,8 C vectraan kiinostais kanssa saada jotain vinkkeja ja kuvia jos joltain löytyis niin helpottais pikkusen hommaa ettei tarvis ihan summan mutikassa lähteä availemaan länsiautossa rempalla hintaa n.600€
opel liikkeessä maksaa toi jakopää remppa osineen töineen 290e.
Taitaa koskea Vectra-malleja vain vuoteen 2000 asti :roll:
peitsamo85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 334
Liittynyt: 17 Loka 2005, 15:16
Paikkakunta: Lohja

Re: Jakohihnan vaihto 1.7td astraan (X17DTL)

Viesti Kirjoittaja peitsamo85 »

Jossi kirjoitti:
peitsamo85 kirjoitti:
hulkster kirjoitti:03¨ 1,8 C vectraan kiinostais kanssa saada jotain vinkkeja ja kuvia jos joltain löytyis niin helpottais pikkusen hommaa ettei tarvis ihan summan mutikassa lähteä availemaan länsiautossa rempalla hintaa n.600€
opel liikkeessä maksaa toi jakopää remppa osineen töineen 290e.
Taitaa koskea Vectra-malleja vain vuoteen 2000 asti :roll:
samanlainen se jakopää on.. kyllä meillä töissä ainakin mun mielestä koskee noitakin..
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
Petri R.
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Syys 2005, 19:15
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Petri R. »

Minä teetätin omaan astraan tuon jakopäärempan viime talvena. En muista paljonko se kustansi mutta äkkiseltään tuo 450€ kuulostaa kyllä paljolta. Eli ennen ku ryhdyt ite hommaan niin kysäse arvio jostain muualta? Paikka jossa vaihdatin hihnan hiluineen ei tosin ollut merkkikorjaamo, vaan laadukas "nyrkkipaja". Mulla on kuitti jossain tallessa, voin tarkistaa lähipäivinä.

Luonnollisestihan kannattaa vaihtaa ohjaustehostimen ja laturin hihnat samalla, sekä vesipumppu...

Kokeile hakua "1.7DTL", myös minun kirjoittamia viestejä tutkimalla löytyy topikkeja tuosta koneesta. (En tosin tiedä, onko niistä hyötyä)
Volvo S40 T4 '98
Chevrolet Nova '70
Avatar
zoomer
OCF Member 2020
Viestit: 1460
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kiikka

Viesti Kirjoittaja zoomer »

Petri R. kirjoitti:Minä teetätin omaan astraan tuon jakopäärempan viime talvena. En muista paljonko se kustansi mutta äkkiseltään tuo 450€ kuulostaa kyllä paljolta. Eli ennen ku ryhdyt ite hommaan niin kysäse arvio jostain muualta? Paikka jossa vaihdatin hihnan hiluineen ei tosin ollut merkkikorjaamo, vaan laadukas "nyrkkipaja". Mulla on kuitti jossain tallessa, voin tarkistaa lähipäivinä.

Luonnollisestihan kannattaa vaihtaa ohjaustehostimen ja laturin hihnat samalla, sekä vesipumppu...

Kokeile hakua "1.7DTL", myös minun kirjoittamia viestejä tutkimalla löytyy topikkeja tuosta koneesta. (En tosin tiedä, onko niistä hyötyä)
Juu! Kiitos! täytyy rimpauttaa vaikka täällä tampereella siihen metro-auton vieressä olevaan ad-korjaamoon hatanpäällä.. sitä kun jossain topicissa suositeltiin!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Avatar
hulkster
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 297
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 14:25
Paikkakunta: kauniainen

Viesti Kirjoittaja hulkster »

pitää joo soitella viellä pikku korjaamoihin et paljon sieltä huudetaan hintaa.
ja toi 600€ oli 180000km huollon hinta
Vastaa Viestiin