Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
blackangel85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 321
Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja blackangel85 »

ovc2z22yh kirjoitti: 15 Helmi 2024, 10:51 Myyhän Motonetkin uusia 1049€ https://www.motonet.fi/tuote/polttoaine ... earch=true

Itse pyrin ostamaan sellasia käytettyjä autoja, jotka luulen pääosin osaavani itse huoltaa ja korjata. Melkosta perseilyä nykysin lähes koko autoala, jonne olis tilaus osaavista ja luotettavista toimijoista.
Ymmärtääkseni nuo motonetin myymät on kunnostettuja tai jos on ihan tehdas uusi, niin veikkaisin että ainoita mitä löytyy enään... mutta ei mitään järkeä ostaa tuon hintaista osaa vanhaan autoon, kun vaihdossa autosta saa juuri ja juuri tuon 1000€
blackangel85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 321
Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja blackangel85 »

Nyt taas ajoa takana 250km ja Kiinan kalvot petti, eli johtopäätös niistä, että eivät kestä tuon enempää ajoa
jeddah
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 72
Liittynyt: 30 Loka 2011, 00:45

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Kakstonnia täynnä Klifeksikalvopumpulla. Kylläpä jännittää. Onneksi pihalla on kuusi muutakin autoa, ei olla tämän rakkineen varassa :lol:

Huomasittehan, että Motonetissä on jäljellä yksi kappale noita pumppuja Jyväskylässä. Eiköhän niitä ihan uusiakin löydy jostain päin maapalloa, mutta tuo tonnin hinta vähän alleviivaa sitä varsinaista ongelmaa.

Meillekin tuo auto tuli "lahjoituksena" kun sen monivikaisuus oli jättänyt sen jo kavereilla seisomaan pihan perälle. Siisti auto, nippanappa 200tkm suoritettu, ei juuri ruostetta, mutta ei mitään jälleenmyyntiarvoa muuta kuin katalysaattori+talvirenkaat, loput paaliin. Jos sillä olisi edes merkittävää käyttöarvoa, niin tuon tonnin pumpun voisi perustellakin, mutta ei. Pumpun vaihtamalla saa lisää elinikää vaihtelevasti 20-80tkm - koneelle joka jo nyt syö litran öljyä per 1500km, ja odottaa vain toista kierrosta jakopään hajoamista. Olisi edes taloudellinen tuollaisella teknologisella ylivertaisuudellaan. :hammer:

Etanoli ei vaikuta siihen kalvojen repeilyyn, mutta se kalvosilikoni kutistuu tai "sulaa" jotenkin etanolista ja alkaa vuotamaan reunoilta. Liekö käytetty hartsia valmistuksessa, mene ja tiedä. Asiantunteva autokorjaamo oli aikoinaan nokkelasti korjannut öljytäytteisen katalysaattorin leimaa varten tankkaamalla etanolia hajottaen pumpun, jonka jälkeen se auto päätyikin tosiaan meille. Ja oletan että blackangelin pumppu on kasattu painamatta puolipalloa pohjaan jos oli pullauttanut stefan ulos.
blackangel85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 321
Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja blackangel85 »

jeddah kirjoitti: 25 Helmi 2024, 19:35 Kakstonnia täynnä Klifeksikalvopumpulla. Kylläpä jännittää. Onneksi pihalla on kuusi muutakin autoa, ei olla tämän rakkineen varassa :lol:

Huomasittehan, että Motonetissä on jäljellä yksi kappale noita pumppuja Jyväskylässä. Eiköhän niitä ihan uusiakin löydy jostain päin maapalloa, mutta tuo tonnin hinta vähän alleviivaa sitä varsinaista ongelmaa.

Meillekin tuo auto tuli "lahjoituksena" kun sen monivikaisuus oli jättänyt sen jo kavereilla seisomaan pihan perälle. Siisti auto, nippanappa 200tkm suoritettu, ei juuri ruostetta, mutta ei mitään jälleenmyyntiarvoa muuta kuin katalysaattori+talvirenkaat, loput paaliin. Jos sillä olisi edes merkittävää käyttöarvoa, niin tuon tonnin pumpun voisi perustellakin, mutta ei. Pumpun vaihtamalla saa lisää elinikää vaihtelevasti 20-80tkm - koneelle joka jo nyt syö litran öljyä per 1500km, ja odottaa vain toista kierrosta jakopään hajoamista. Olisi edes taloudellinen tuollaisella teknologisella ylivertaisuudellaan. :hammer:

Etanoli ei vaikuta siihen kalvojen repeilyyn, mutta se kalvosilikoni kutistuu tai "sulaa" jotenkin etanolista ja alkaa vuotamaan reunoilta. Liekö käytetty hartsia valmistuksessa, mene ja tiedä. Asiantunteva autokorjaamo oli aikoinaan nokkelasti korjannut öljytäytteisen katalysaattorin leimaa varten tankkaamalla etanolia hajottaen pumpun, jonka jälkeen se auto päätyikin tosiaan meille. Ja oletan että blackangelin pumppu on kasattu painamatta puolipalloa pohjaan jos oli pullauttanut stefan ulos.
Voi olla toki että olen unohtanut painaa tuon, mutta aika monta kertaa tullut purettua tuo ja varmistettua, että kaikki mahdolliset jutut on tehty oikein... veikkaan itse, että tuo stefa ei ole ollut täysin suorassa, kun olen laittanut sen kiinni... hylsy millä koputtelin sen kiinni ei asettunut ihan kohdilleen, nyt etsitty oikeanlainen holkki tuohon, jolla taputeltu stefa kohdilleen.

En tiedä kuuluuko tuon stefa olla vain siinä ihan reunaa myöten vai onko haittaa lyödä pohjaan asti?
blackangel85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 321
Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja blackangel85 »

Vielä lisäyksenä, juttelin klifeksin kalvoista niiden asiakastuen kanssa ja sanoi että olisi parhaimmillaan heidän tiedon mukaan kalvoilla päästy 8000 km... Omasta mielestä tuokaan ei ole mikään huikea mittari lukema, kun auto ollut meillä n. 7 vuotta ja ajoa tullut jotain reilu 80000 km ennen kuin pumppu levisi
veijoxx
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Huhti 2021, 11:41

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja veijoxx »

Omassa ooppelissani korkeapainepumpun stefan pullahtelu loppui, kun ostin uuden paineensäätimen F5R-firmasta 2023 tammikuussa. Hinta oli n.140 euroa DHL-toimituksineen ja säädin tuli ovelle kahdessa päivässä.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1067
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Ensiasennus säätimiähän vaihdettiin uudempiin kampanjoissa, kun ne aiheutti High pressure failure (P1191/11 or 5B) vikatilan. K.p. pumppuhan ei ilman säätimen "apua" tuota ylipainetta.

Suuremmilla paineilla tietysti todennäköisempää tihkua bensaa painekalvojen ohi öljytilaan ja pullauttaa stefa ulos.
blackangel85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 321
Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja blackangel85 »

Joo, tuo painesäädin itsellänikin kävi mielessä... oma vikakoodinlukija kun ei näytä tuota vikakoodia tarkemmin, ainoastaan P1191 ja pumppuhan se lopettaa toimimasta jos stefa pullahtaa ulos. Tuo painesäädin on kyllä siihen satsiin kuuluvaa, johon Opel laittoi aikoinaan huolto kutsun, onneksi on toinenkin säädin joka ei pitäisi kuulua tähän ryhmään... Nyt purin molemmat pumput ja kasasin yhden pumpun orkkis kalvoilla, liimasin tuon stefan varulta myös kiinni pumppuun ja sekä se paineensäädin on nyt vaihdettu. Ainut että tihkuttaa bensaa vähän siitä korkeapaineputken liittimestä... en ole varma onko se siitä millä se putki kiristetään kiinni (voisiko putken kartio ollut ottanut osumaa?) vai sitten alemmasta kierreholkista... kestääköhän tuossa kierre holkissa putkiteippi? Toki siinähän on tiiviste, mutta vaikutti ainakin ihan ehjältä... lisäksi en ihan hampaat irvessä tuota viitsinyt kääntää, jotta ei katkea
Pallosalama70
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Joulu 2023, 13:51

Re: Vectra C Z22YH P1191 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja Pallosalama70 »

Rompetorin puolella jollekkin varapumppu sekä klifeksin kalvoja parisettiä😁
Vastaa Viestiin