Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei tule laatikosta, kyllä turbon ujelluksen siitä osaan erottaa. Ääni on sitä paitsi hyvin vaimea, ei millään tavalla häiritsevä. Laatikko toimii kaikin puolin moitteettomasti ja vaihteensiirto on sujuva. Minulla ei kuulu ujelluksia kytkin pohjassa eikä vapaalla.

Mahdollisesti: Maahantuoja korvannee noin vähillä kilometreillä jopa 80-90 % kustannuksista, jos laatikko paukahtaa.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1350
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Nible »

Mahdollisesti kirjoitti:
otj kirjoitti:Kyllä sen turbon vihellyksen selvästi kuulee, itse olen huomannut sen varsinkin kolmos- ja nelosvaihteella. Ei ole vaihdelaatikko. :)
Minulla vm.2013 astra sports tourer ml. 47Tkm. Minulla kuuluu myös 3 ja 4 vaihteilla selvää sirinää/vihellystä/ulinaa, ääni tulee selvästi vaihdelaatikosta ja mielestäni se on M32 laatikon tyypillinen laakerivaurio. Sinullakin ”otj” ääni on aika varmasti vaihdelaatikosta tuleva ja laakerivaurio.

Ääni kuuluu myös vapaalla alamäkeen rullatessa ja myös kytkin pohjassa. Moottoritie nopeuksissa 5 ja 6 vaihteilla 100km/h tai yli nopeuksissa, ääni ei kuulu tai peittyy sitten rengasmelun alle.

Maahantuoja ei varmaan korvaa korjauskuluja, koska takuu on jo ummessa, tai voi osan kuluista korvatakin. Täytyy ehkä syksyllä vaihtaa koko auto pois eri merkkiin, en varmaan ala montaa tonnia sijoittaa laatikon korjaukseen.
Tai sitten saattaa vaikka korvata kokonaan: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 0#p2298333

Kyllähän tuon turbon tuolta erottaa omassakin niissä tilanteissa, kun siellä on yliahto päällä, muuten ei kyllä erota mitenkään että siellä turbo olisi (siis äänellisesti). Selvimmin tuo ääni tosiaan kuuluu 4-vaihteelle kun on tiputtanut ja sen kaasun pohjaan painanut. Ei tuo nyt sellaiselta turbon vihellykseltä kyllä kuulosta.

Tosin tässä on nyt vähän tullut sellainen mielikuva että edellinen enjoy oli moottoriääninen puolesta paljon hiljaisempi mitä tämä sport. Tekeekö se pakoputken viimeinen 20cm noin suuren eron vai onko tuolla muutakin eroa. Niin ainakin paperilla tuossa enjoyssakin oli sama 140hv moottori.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja otj »

Voikohan sportin putkisto olla erilainen, jotenkin aika bassosoundit on tyhjäkäynnilläkin tuossa putkistossa. Konepellin alus on kyllä sportissakin eristetty.
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 256
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Opestra »

Nible kirjoitti:
Mahdollisesti kirjoitti:
otj kirjoitti:Kyllä sen turbon vihellyksen selvästi kuulee, itse olen huomannut sen varsinkin kolmos- ja nelosvaihteella. Ei ole vaihdelaatikko. :)
Minulla vm.2013 astra sports tourer ml. 47Tkm. Minulla kuuluu myös 3 ja 4 vaihteilla selvää sirinää/vihellystä/ulinaa, ääni tulee selvästi vaihdelaatikosta ja mielestäni se on M32 laatikon tyypillinen laakerivaurio. Sinullakin ”otj” ääni on aika varmasti vaihdelaatikosta tuleva ja laakerivaurio.

Ääni kuuluu myös vapaalla alamäkeen rullatessa ja myös kytkin pohjassa. Moottoritie nopeuksissa 5 ja 6 vaihteilla 100km/h tai yli nopeuksissa, ääni ei kuulu tai peittyy sitten rengasmelun alle.

Maahantuoja ei varmaan korvaa korjauskuluja, koska takuu on jo ummessa, tai voi osan kuluista korvatakin. Täytyy ehkä syksyllä vaihtaa koko auto pois eri merkkiin, en varmaan ala montaa tonnia sijoittaa laatikon korjaukseen.
Tai sitten saattaa vaikka korvata kokonaan: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 0#p2298333

Kyllähän tuon turbon tuolta erottaa omassakin niissä tilanteissa, kun siellä on yliahto päällä, muuten ei kyllä erota mitenkään että siellä turbo olisi (siis äänellisesti). Selvimmin tuo ääni tosiaan kuuluu 4-vaihteelle kun on tiputtanut ja sen kaasun pohjaan painanut. Ei tuo nyt sellaiselta turbon vihellykseltä kyllä kuulosta.

Tosin tässä on nyt vähän tullut sellainen mielikuva että edellinen enjoy oli moottoriääninen puolesta paljon hiljaisempi mitä tämä sport. Tekeekö se pakoputken viimeinen 20cm noin suuren eron vai onko tuolla muutakin eroa. Niin ainakin paperilla tuossa enjoyssakin oli sama 140hv moottori.
Voi olla tosiaan, että tuo ääni liittyy siihen yliahtotoimintoon. Kuuluu yleensä vain kaasu pohjassa moottoritienopeuteen kiihdyttäessä. Myös ylämäessä kuuluu silloin, kun ahtopaineet nousee maksimiin siinä 1800 kierroksen paikkeilla. Minullakaan ei mitään vihellyksiä tai ujelluksia kuulu muuten ajaessa. Voisikohan olla niin, että yliahto on käytössä vain 3 ja 4-vaihteilla?
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Mahdollisesti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 08:26

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Mahdollisesti »

Mahdollisesti kirjoitti:
otj kirjoitti:Kyllä sen turbon vihellyksen selvästi kuulee, itse olen huomannut sen varsinkin kolmos- ja nelosvaihteella. Ei ole vaihdelaatikko. :)
Minulla vm.2013 astra sports tourer ml. 47Tkm. Minulla kuuluu myös 3 ja 4 vaihteilla selvää sirinää/vihellystä/ulinaa, ääni tulee selvästi vaihdelaatikosta ja mielestäni se on M32 laatikon tyypillinen laakerivaurio. Sinullakin ”otj” ääni on aika varmasti vaihdelaatikosta tuleva ja laakerivaurio.

Ääni kuuluu myös vapaalla alamäkeen rullatessa ja myös kytkin pohjassa. Moottoritie nopeuksissa 5 ja 6 vaihteilla 100km/h tai yli nopeuksissa, ääni ei kuulu tai peittyy sitten rengasmelun alle.

Maahantuoja ei varmaan korvaa korjauskuluja, koska takuu on jo ummessa, tai voi osan kuluista korvatakin. Täytyy ehkä syksyllä vaihtaa koko auto pois eri merkkiin, en varmaan ala montaa tonnia sijoittaa laatikon korjaukseen.
Juttu jatkuu... Voisiko tuo ääni olla vetoakselin laakeri, koska ääni kuuluu myös vapaalla auton rullatessa tai kytkin pohjassa auton rullatessa. Laatikon hammasrattaathan eivät varmaan pyöri jos laskettelee vapaalla alämäkeen. Nyt se on alkanut tekemään sellaista, että ääni välillä kuuluu hyvin vaimeasti tai ei ollenkaan. Ääni kuuluu nopeuden ylittäessä 50km/h. Se on kumma, että ajettaessa moottoritie nopeuksilla, niin ei se ääni ainakaan kovene, ehkä enemmän vaimenee tai katoaa..... very strange...
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2142
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Samaa ihmettelin vaimon H Astrassa, että voiko olla loota?
Siinäkään ääni ei kokonaan loppunut kytkimellä.

Mutta kyllä se ääni vaan hävisi laatikkorempassa.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Mutta eihän vaihteistossa liike lakkaakaan kokonaan ennekuin auto on pysähdyksissä. Ja moottori pysäytetty tai kytkinpoljin pohjassa.
KKi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 11 Marras 2011, 08:51

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja KKi »

KKi kirjoitti:Kiitoksia, Nordman & kumpp. tuosta ohjaustehostimen SW-päivitysvinkistä. :worship: Uusi softa vei minultakin mutteriohjauksen pois.
Jaahas, niin kävi, että allekirjoituksen auto meni uudelle käyttäjälle.

Asiallinen peli oli tämä Cosmo-varusteinen Astra farmari. Loppuraporttina voin sanoa, että olipa kokoluokassaan mukava sekä hiljainen auto ajaa ja hyvin varusteltu, mm. kauko-ohjattu Webasto oli erinomainen varuste ja tietenkin AFL+valot. Ainoana selkeänä miinuksena rengaspainejärjestelmän kalibrointi, joka piti suorittaa joka kerta liikkeessä (rengassäilytysfirma ei saanut hankittua kalibrointilaitetta).

Seuraavaksi haetaan sitten automaattia. Tuo uusi Astra farmari ei oikein ulkonäkönsä puolesta miellytä, joku siinä perässä vaan ottaa vastaan...saapa nähdä joutuuko tästä sitten siirtymään kilpailijan leiriin. Ei ole nyt vielä oikein lopullista visiota, että mitäköhän seuraavaksi.

Kiitos ja kumarrus.

Terv. KKi
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
AHJ313
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2015, 14:25

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja AHJ313 »

Oma Astra käytetty ekassa huollossa, mittarilukema 11300 km ja huollon hinta 165 euroa. Mielestäni ihan kohtuullista... :)
Mahdollisesti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 08:26

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Mahdollisesti »

Tämä minun vaihdelaatikko laakeriviallinen astra on 2013 facelift mallia. Näyttää vaihdelaatikko vika jatkuvan näissä facelift malleissa ja varmasti jatkuu myös K-mallissa missä on M32 laatikko. Mihinkäpä se sieltä katoaisi. Kaikilla joilla on M32 vaihdelaatikko, vika tulee vääjäämättä jossain vaiheessa eteen.

Nyt vika on siinä vaiheessa, että 4-vaihteella vaihdekeppi nytkähtää kaasua painettaessa. Ei voi muuta sanoa kuin, että paskan möivät. Uudet laakerit asennettuna maksaa 1500-2000 euroa tai kokonaan uusi vaihdelaatikko maksaa asennettuna 4000 euroa.
Semyorka
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 08:17

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Semyorka »

Mahdollisesti kirjoitti:Tämä minun vaihdelaatikko laakeriviallinen astra on 2013 facelift mallia. Näyttää vaihdelaatikko vika jatkuvan näissä facelift malleissa ja varmasti jatkuu myös K-mallissa missä on M32 laatikko. Mihinkäpä se sieltä katoaisi. Kaikilla joilla on M32 vaihdelaatikko, vika tulee vääjäämättä jossain vaiheessa eteen.

Nyt vika on siinä vaiheessa, että 4-vaihteella vaihdekeppi nytkähtää kaasua painettaessa. Ei voi muuta sanoa kuin, että paskan möivät. Uudet laakerit asennettuna maksaa 1500-2000 euroa tai kokonaan uusi vaihdelaatikko maksaa asennettuna 4000 euroa.
Jos kilsoja vähän niin tuo voisi mennä vielä Goodwillin piikkiin.

Niin tai näin, aika perus pessimistinen asenne tuntuu siellä olevan :D Olen ajanut 2011 mallia alkuperäisellä laatikolla johon vika iski n. 20 000 - 25 000km kohdalla sen jälkeen laatikko vaihdettuna 40 000km ja nyt K-mallilla. Voihan se olla, että perus konstruktio ei ole laatikossa muuttunut mutta millään tapaa samalta tuo K-laatikko ei tunnu J-laatikkoon verrattuna. Paljon kevyempi ja pehmeämpi se ainakin on. Jotenkin en jaksa uskoa, että siellä tehtaalla ihan ehdoin tahdoin vielä samoja viallisia laakereita (va missä se vika nyt olikaan) lyötäisiin päivästä toiseen uusiin autoihin...mutta mistäpä sitä varmaksi tietää.
Astra K Sports Tourer 1.6T -16
ex: Astra J HB 1.4T -11, Astra H HB 1.6 Twinport -06
nordman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 82
Liittynyt: 07 Touko 2014, 15:37

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja nordman »

Semyorka kirjoitti:
Mahdollisesti kirjoitti:Tämä minun vaihdelaatikko laakeriviallinen astra on 2013 facelift mallia. Näyttää vaihdelaatikko vika jatkuvan näissä facelift malleissa ja varmasti jatkuu myös K-mallissa missä on M32 laatikko. Mihinkäpä se sieltä katoaisi. Kaikilla joilla on M32 vaihdelaatikko, vika tulee vääjäämättä jossain vaiheessa eteen.

Nyt vika on siinä vaiheessa, että 4-vaihteella vaihdekeppi nytkähtää kaasua painettaessa. Ei voi muuta sanoa kuin, että paskan möivät. Uudet laakerit asennettuna maksaa 1500-2000 euroa tai kokonaan uusi vaihdelaatikko maksaa asennettuna 4000 euroa.
Jos kilsoja vähän niin tuo voisi mennä vielä Goodwillin piikkiin.

Niin tai näin, aika perus pessimistinen asenne tuntuu siellä olevan :D Olen ajanut 2011 mallia alkuperäisellä laatikolla johon vika iski n. 20 000 - 25 000km kohdalla sen jälkeen laatikko vaihdettuna 40 000km ja nyt K-mallilla. Voihan se olla, että perus konstruktio ei ole laatikossa muuttunut mutta millään tapaa samalta tuo K-laatikko ei tunnu J-laatikkoon verrattuna. Paljon kevyempi ja pehmeämpi se ainakin on. Jotenkin en jaksa uskoa, että siellä tehtaalla ihan ehdoin tahdoin vielä samoja viallisia laakereita (va missä se vika nyt olikaan) lyötäisiin päivästä toiseen uusiin autoihin...mutta mistäpä sitä varmaksi tietää.
M32-vaihdelaatikkoonhan on tehty ihan viime vuosina isoja parannuksia ja väittävät että ongelmien määrä olisi vähentynyt merkittävästi. Meidän 1.6 CDTI:ssä vm.14.5 ainakin tiettävästi on tuo uudistettua mallia oleva M32, nyt reilut 40 tkm takana ja toistaiseksi kaikki ok. *koputtaa puuta*
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja otj »

Tuskin voi sanoa, että kaikki M32-laatikkoiset on varmasti viallisia tai vikaantuvat jossain vaiheessa. Osaakohan kukaan sanoa, kuinka suurta osaa laatikkoja tuo ongelma koskee, 5%, 10%, 20%?

Itselläni nyt 116 000 rullattu Astra J M32 laatikolla (MY 13.5), jossa ei ole ollut mitään ongelmia ja laatikko pelaa kuin ajatus.
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja bahis! »

Eipä tuossa omassa H Astrassakaan ole laatikossa mitään ongelmaa vaikka jo 310tkm ajettu. Eikös se vika johtunut lähinnä vääristä laakerien esijännityksistä? Eli ilmenee aika pienillä kilometreillä tai sitten kestää pitkään...
Mahdollisesti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 08:26

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Mahdollisesti »

Nyt tämän astran kanssa on tavallaan motissa. Vaihteistovika on jo niin merkittävä, että ei autoa voi antaa vaihdossa. Varmasti se jossain vaiheessa liikkeessä huomataan, viimeistään joku valveutunut ostaja koeajaja sen huomaa. Myös asiakas on vastuussa ostajaliikkeelle tuotteesta. Varmasti joutuisi korvaamaan liikkeelle osan vaihteistoremontista tai jos ei suostu niin liike voi syyttää petoksesta.

Tietenkin auton voisi antaa vaihdossa Opel-liikkeeseen mistä sen ostinkin, koska myyjäliike on osaltaan vastuussa tuotteesta joka olikin täysi paska. Palauttaisin tavallaan paskan tuotteen takaisin, siinä saisivat sitten ihmetellä.
Vastaa Viestiin