Op-Com vikakoodinlukija

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Miku85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 04 Heinä 2011, 10:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Miku85 »

rikupa kirjoitti:Missähän voisi olla vika kun ei onnistu vikakoodien lukeminen 2003 C Vectra Z18XE? Ohjelma OP-Com 090714 joka tähän mennessä toiminut kaikissa testatuissa autoissa. Ei vain saa yhteyttä ecuun, ei mitään sen ihmeempää valita. Diagnostiikkasulake F11 on ehjä ratin vieressä...
Ootko kokeillut manuaalista hakua?

En tiedä mikä mun palikassa on vikana, mutta w7 ultimatella ei toimi, jos korjaan tuon kolmion laitehallinnasta. Elikkä täällä mennään nätisti ns. Oikoreittiä.
Opel Vectra B 2.2DTI (Y22DTR) Caravan Elegance 2001.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
mandula
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Syys 2014, 13:12

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja mandula »

Tänään meni auto vikatilaan kesken ajon, keltainen jakoavain/auton merkki syttyi ja käynti muuttui röpelöiseksi. Ajoin heti tien sivuun ja sammutin auton, käynnistin uudelleen ja matka jatkui kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Äsken luin vikakoodit ja tällästä oli muistissa:

Total number of fault codes: 2

P1500 - Electronic Throttle Control Motor Failure
(08) - Not present

P1550 - Electronic Throttle Control Power Management
(04) - Not present

Pari viikkoa sitten puhdistelin kaasuläpän (otin kokonaan irti) ja vaihtelin kaikki huohotus- ja alipaineletkut samalla. Puhdistin myös suurimman osan liittimistä. Kasasin vanhalla tiivisteellä, mutta putsailin pinnat ja pistin silikonia vanhan tiivisteen molemmille puolille.

Tämä on vasta toinen vikatila joka autoon on tullut, eka tuli kun kokeilin kuinka kauan autolla uskaltaa ajaa ennen kuin sammuu ja paljonko tietokone näyttää vielä ajomatkaa (vastaus: 50 km).

Mistähän kannattaa vikaa lähteä etsimään, kaasuläpästä vai muualta? Taitaa ainoa vaihtoehto olla uusi kaasuläppä jos siinä vika?
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
astr0
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 30 Elo 2015, 22:49
Paikkakunta: Turku - Helsinki

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja astr0 »

Uusi Opel-omistaja ilmoittautuu.

Koitin asentaa H-Astraan vakionopeudensäädintä. Laitoin viiksen paikalleen ja kytkettiin kaverin kanssa auto tietokoneeseen tuollaisen op-com lukijan kanssa. Niin kauan päästiin eteenpäin, että kysyi security codea - car passin koodi ei kelvannutkaan. Onko tuohon mun autoon siis ajettu jossain kohtaa uusi ecu vai onko mahdollista, että vika olisi tuossa laitteessa? Kaverin bertone-Astrassa lukija on toiminut ihan ok. Auto on muuten ihan vakiokunnossa, eikä löydy huoltokirjasta merkintöjä ecun vaihdoista.

Mitä nuo TX ja RX tarkoittavat siinä lukijan kyljessä? Virtavalon lisäksi siinä paloi autoon kytkettynä keltainen valo. Vihreää ei saatu palamaan. Kaverin autossa kuulemma tuo vihreäkin palaa, ainakin muisteli niin.

Kysymys nyt on lähinnä siitä, että menenkö marmoritiskille pyytämään että saisin uuden koodin vai pitääkö tässä alkaa varailemaan jo huoltoaikaa merkkihuoltoon ohjelmoinnin takia? Jos Helsingistä tai Espoosta löytyy rutinoitunut op-comin pyörittelijä niin tehdystä työstä varmasti keksitään sopiva korvaus. :worship: myös kustannukset uudelle security codelle kiinnostaa, jos se on tarpeen.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tx = lähetys
Rx = vastaanotto

Opcomi näyttäs toimivan, kun kerran "eteenpäin pääsi" securityn kyselyyn asti.

Voihan siihen olla ECU vaihdettu ja laitettu sen vaihdetun ECUn koodi auton muihin yksiköihin. Liekö kirjoitettu ECUn kylkeen siinä oleva koodi?
Op-Comin avulla ECUn voi vaihtaa itsekin, ei tarvitse liikkeessä käyttää.

Yks kikka on kokeilla mennä toisella vuosimallilla kokeilemaan samaa temppua. Saattaa esimerkiksi uudemmalla vuosimallilla toimia.
prööt
Avatar
babo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Heinä 2015, 13:49
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja babo »

Hei. Elikkäs tilasin huuto.netistä tuon testerin ja minulla on nyt VAUX-COM 120309a firmwarella 1.45 ja käyttiksenä win 8.1.

Kopioin ohjelman CD:ltä kansioon. Kikkailin aikani ajureiden kanssa ja sain ne kai jotenkin asennettua. Laitoin allekirjoituksen tarkistuksen pois ja homma näytti toimivan.
Interface Test sanoo että "Interface test ended succesfully." Yhteys koneen ja mokkulan välillä siis toimii(?).

Autoon en kuitenkaan saa millään lailla yhteyttä. Sanoo aina tätä, kun jotain yrittää: http://i.imgur.com/aBJ2D0v.jpg

Internet update löytää version 131223d, mutta ei kai sellaisia kannata näissä versioissa mennä asentelemaan? :D

Apuja? Kiitti.
Astra Wagon 1.6 Twinport -08
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2208
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Iro »

Autossa virrat päällä?
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
babo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Heinä 2015, 13:49
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja babo »

Joo. Palikka ensin kiinni, sit virrat päälle.
Astra Wagon 1.6 Twinport -08
Avatar
babo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Heinä 2015, 13:49
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja babo »

bump
Astra Wagon 1.6 Twinport -08
mandula
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Syys 2014, 13:12

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja mandula »

Vaihtelin uuden kaasuläpän Z22XE koneiseen Omegaan, unohdin tietenkin irrottaa akun toimenpiteen ajaksi.

Nyt auto menee vikatilaan ja antaa koodia P1526 lähes aina, joskus lämpimänä pystyy ajamaan normaalisti kunnes auton sammuttaa ja seuraavan kerran taas sama vika.

Vaihdoin kaasuläpän, koska vanha antoi koodia P1500 ja kaasu toimi muutenkin vähän miten sattuu kylmänä.

Kokeilen tällä hetkellä auttaako akun irti pitäminen ongelmaan, mutta jos ei auta niin pystyykö Op-Comilla auttamaan ongelmaa esim. resetoimall ECU:n? Olin netistä lueskelevinani, että tuota ei Op-Comilla kannata suorittaa koska auto ei ehkä enää starttaakkaan..

Uusi kaasuläppä on käyttämätön alkuperäisosa.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
mandula
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Syys 2014, 13:12

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja mandula »

mandula kirjoitti:Vaihtelin uuden kaasuläpän Z22XE koneiseen Omegaan, unohdin tietenkin irrottaa akun toimenpiteen ajaksi.

Nyt auto menee vikatilaan ja antaa koodia P1526 lähes aina, joskus lämpimänä pystyy ajamaan normaalisti kunnes auton sammuttaa ja seuraavan kerran taas sama vika.

Vaihdoin kaasuläpän, koska vanha antoi koodia P1500 ja kaasu toimi muutenkin vähän miten sattuu kylmänä.

Kokeilen tällä hetkellä auttaako akun irti pitäminen ongelmaan, mutta jos ei auta niin pystyykö Op-Comilla auttamaan ongelmaa esim. resetoimall ECU:n? Olin netistä lueskelevinani, että tuota ei Op-Comilla kannata suorittaa koska auto ei ehkä enää starttaakkaan..

Uusi kaasuläppä on käyttämätön alkuperäisosa.
No nyt helpotti, löytyihän sitä ohjetta suomeksi ja ulkomaaksi kun oikeilla sanoilla osasi etsiä.. (koputetaan puuta, pari käynnistystä takana eikä vikaa päällä).

Eli akku oli irti 30 min, akku kiinni ja sitten sytytysvirta päälle reilu 30 sek ajaksi (ohje oli että vähintään 10 sek) ja käyntiin. Sopeutus/ohjelmointi/mikä lie tuolla valmis. Huh..
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

babo kirjoitti:Joo. Palikka ensin kiinni, sit virrat päälle.
Saattaa olla joku sulake palanut, että ei tule virtaa sinne diagnoosipistokkeeseen.
prööt
Avatar
babo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Heinä 2015, 13:49
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja babo »

Diagnoosipistokkeen sulake oli ok.
Tämän laitteen mukana tullut CD sisälsi usean eri version, eikä mikään niistä toimi.
Op-com 2012 120309a, 2010-08 oli useampi, yks ilmoitti olevansa Op-Com China Clone ja toinen 081016.
Onko olemassa joku versio, joka toimii keskimääräisesti toisia paremmin ja vaikuttaako pc:n käyttis ja/tai auto noihin?
OBD-palikka on v.201008 ja firmware on 01.45. Käyttiksenä edelleen se win 8.1.
Auto on Astra Wagon -08 1.6l Z16 XE1-moottorilla.

Kiitti. Olisi kivaa saada tämä toimimaan, ennenkuin joku valo syttyy. :D
Astra Wagon 1.6 Twinport -08
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Toimiskohan se toisessa autossa?
prööt
Rado
'Senator'
'Senator'
Viestit: 311
Liittynyt: 09 Touko 2005, 09:46
Paikkakunta: Espoo

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Rado »

Pääseekö OP-COMilla 1996 B-Omegan ilmastoinnin sielunelämään ?
Avatar
esu
OCF Member 2017
Viestit: 2281
Liittynyt: 22 Heinä 2009, 10:42
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja esu »

Rado kirjoitti:Pääseekö OP-COMilla 1996 B-Omegan ilmastoinnin sielunelämään ?
Kyllä !
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Vastaa Viestiin