Zafira B transponder virhe ?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Rado
'Senator'
'Senator'
Viestit: 311
Liittynyt: 09 Touko 2005, 09:46
Paikkakunta: Espoo

Zafira B transponder virhe ?

Viesti Kirjoittaja Rado »

aamun kunniaksi pukkas ajonestoa päälle ja auttoi vain avaimen poisto. Mikä nyt tästä romusta porsii ?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Zafira B transponder virhe ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Oliko sama ongelma molemmilla avaimilla ?? Antoiko vikakoodin / vikakoodeja ??
Ajonesto liittyy CIM- moduuliin ja tiedonsiirtoon CIM- moduulilta eteenpäin (CAN- väylä).
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rado
'Senator'
'Senator'
Viestit: 311
Liittynyt: 09 Touko 2005, 09:46
Paikkakunta: Espoo

Re: Zafira B transponder virhe ?

Viesti Kirjoittaja Rado »

Miten tuo avain tahdistetaan ? Entä koodataan ? Virta päälle ja jarrupoljin pohjaan sekä samalla painaa molempia avaimen nappeja yhtä aikaa ?
Rado
'Senator'
'Senator'
Viestit: 311
Liittynyt: 09 Touko 2005, 09:46
Paikkakunta: Espoo

Re: Zafira B transponder virhe ?

Viesti Kirjoittaja Rado »

Vikakoodi

P1614-50 Wrong Transponder Key

??
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Zafira B transponder virhe ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Osuuko Zafiran vuosimalli tuohon haarukkaan ??
Kenttäapuohje: 2115
Vika: Ohjauspylvääseen integroitu moduuli (CIM) - Moottori ei käynnisty, vikakoodit P1614 / P1616 ja/tai B3055 tallentuneet
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-H 2004...2007,Zafira-B 2005...2007 All,All
Valitus: Moottori ei käynnisty, vikakoodit P1614 / P1616 ja/tai B3055 tallentuneet.
Syy: CIM:n ohjelmistoheikkous.
Tuotanto: MV:sta 2008 parannellut CIM:t uudella ohjelmistolla on otettu käyttöön tuotannossa.

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, ohjelmoi CIM uudelleen TIS 2000:n
ohjeiden mukaan TIS 2000:n DVD-versiolla 83 tai myöhemmällä.
Tärkeää: jotta ohjelmointi onnistuu, noudata TIS 2000:n ohjeita ja
valmistele CIM ohjelmoitavaksi Tech 2:lla ennen uudelleenohjelmointia.
CIM:n SPS-ohjelmointimenettely:

--> Valittuasi MV:n ja auton paina "Enter"
--> Kori "Enter"
--> CIM "Enter"
--> Lisätoiminnot "Enter"
--> SPS-ohjelmoinnin asetukset "Enter" - CIM:n SPS-ohjelmointi tehdään
--> Poistu
Tee tämän jälkeen CIM:n SPS-ohjelmointi (vanha ohjelmistoversio:
M: --.57; uusi ohjelmistoversio: M: --.62).
Tärkeää: CIM:n ohjelmoinnin aikana kaikki "Katkaise sytytysvirta"
-viestit on jätettävä huomiotta, muuten CIM:n ohjelmointi ei onnistu.
Huom.: Ongelma ei koske PEPS:llä varustettuja autoja, joten niissä
CIM:ää ei voida ohjelmoida.
Ryhmä: N - Sähkövarustus
Vikaryhmä: 04 - Sähkövika,21 - Huono käynnistyvyys
Vikakoodi: P1614,P1616,B3055

Avaimen koodaus saattaa onnistua op-comilla. Kannattaa lukea op-com topicista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin