2.2 opel sintra ( vm97)
2.2 opel sintra ( vm97)
Tervehdys! Mikähän mahtaa sintrassa olla vikana kun ei käynnisty,ajosta jätetty eikä aamulla enää käyntiin. jostakin syystä tankki näyttää täyttä vaikka todellisuudessa noin yhden pykälän verran pitäisi olla bensaa.tankkiin itsestään tullut löpöä lisää ja viisari eikun nousee ku starttailee..kumma kampe.on ollut roikassa ja laturissa eikä mitään vaikutusta mistähän alkaisin vikaa etsimään?
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: 2.2 opel sintra ( vm97)
Avaa tankista korkki ja kuuntele kuinka sihahtaa mukavasti.
Laita korkki kiinni ja käynnistä auto.
Laita korkki kiinni ja käynnistä auto.
prööt
Re: 2.2 opel sintra ( vm97)
eipäs auttanut tankinkorkin avaaminen,ei ollunna yli eikä alipainetta.. xD joutunee corsalla ruisailemaan...akkan vaan meinaa naputtaa ku sintra tyhjänpanttina tallissa seisoo! oishan se sinukalla mukava välissä ajella mutta minkäs teet ku ei toimi ni ei toimi. Mistäs seuraavaa vikaa alkas tutkailemaan?
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: 2.2 opel sintra ( vm97)
Ok, ei ollut perinteinen "tankki rutussa kun ei saa korvausilmaa"
Polttoainemittarin anturi on kiinni bensapumppussa kiinni olevassa keräysastiassa, joten epäilisin käynnistymättömyyden johtuvan nyt pumpusta koska mittarikin oireilee.
Joko pumpusta, tai sen johdotuksista. (Maadoitusvikaa?)
Huono uutinen tuossa on se, että tankki pitää ottaa pois jotta pumppuun ja anturiin pääsee käsiksi.
Laskemisessa tarvitsee tunkkia avuksi, jotta ei pääse retkahtamaan letkujensa varaan, sekä irrottaa aktiivihiilisäiliön letkut.
Tyhjennyksestä puhumattakaan...
Bensapumpun rele pitäisi olla tuo nummero 1:
Polttoainemittarin anturi on kiinni bensapumppussa kiinni olevassa keräysastiassa, joten epäilisin käynnistymättömyyden johtuvan nyt pumpusta koska mittarikin oireilee.
Joko pumpusta, tai sen johdotuksista. (Maadoitusvikaa?)
Huono uutinen tuossa on se, että tankki pitää ottaa pois jotta pumppuun ja anturiin pääsee käsiksi.
Laskemisessa tarvitsee tunkkia avuksi, jotta ei pääse retkahtamaan letkujensa varaan, sekä irrottaa aktiivihiilisäiliön letkut.
Tyhjennyksestä puhumattakaan...
Bensapumpun rele pitäisi olla tuo nummero 1:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
prööt
Re: 2.2 opel sintra ( vm97)
pitänee hakia uus pumpun rele ja jotaki muuta releitä..jos vaikka ois niin hyvä tuuri että alkais pelaamaan. jos ei ni eikai se auta sitte ku varmaan korjaamolle kiikuttaa,vähän huono alkaa kylmässä hallissa rassaamaan...
Re: 2.2 opel sintra ( vm97)
pakko kai se on uskoa että vika on tankin puolella,releet ja sulakkeet kunnossa,kipinääkin antaa. jännä homma kyllä tuo että ku starttaa ni löpömittari mennee ihan tappiin..siis ei tyhjäksi vaan täyteen. missähän tuossa kotterossa kulkee pumpun piuhat? ja onko tosi että tankki pittää irrottaa jos meinaa pumppuun päästä käsikis? niin ja onko kuinka isötöinen homma? tarviiko mitään erikoisia työkaluja?
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: 2.2 opel sintra ( vm97)
Öljykorkin vieressä/lähellä pitäisi olla nippa josta voi katsoa nostaako painetta. Siihen on olemassa oma mittarinsa joka laitetaan kiinni.
Kuinkahan kova paine sielä pitäisi olla? Uskaltaakohan sormella painaa ja pissattaa?
Siinä on ainakin kaksi liitintä. Toinen menee ABS-jarruille ja toinen tankille. (Jarruilta lähtevää johtoa seuraamalla pitäisi ainakin löytyä)
Tankin maadoitus pitäisi löytyä B-pilarista muovien alta ja muoveja irrottamalla myös kohta missä johdot sukeltaa pelleistä läpi.
Siinä on kyllä yksi mahdollinen vikapaikka? 8 napainen liitinkö tuo on?
Tankki ensin tyhjäksi.
Ympäriltä letkuja irti, pitäisi olla ihan näkösällä. Täyttöputki, jne...
Keskimmäinen panta irti ja tunkki alle tukemaan tankkia. Ei saa repsahtaa.
Loput kiinnitykset irti ja tunkilla laskee sen verran, että pääsee yläpuolelta letkut ja johdot irrottamaan.
Sen jälkeen sen voi nostella vaikka pöydälle jos haluaa. Siinä missä oli liittimet ja letkut on sellainen pyöreä levy. Lähtee pyörittämällä auki ja sen alta löytyy pumppu/anturi.
Mää veikkaisin, että se on toi edellinen läpivienti tai tankissa oleva liitin ku kiusaa. Ellei jopa johdot poikki tai ota yhteen?
Kuinkahan kova paine sielä pitäisi olla? Uskaltaakohan sormella painaa ja pissattaa?
Jos se yrittää maadottaa bensapumppua mittarin kautta?kainuu86 kirjoitti:pakko kai se on uskoa että vika on tankin puolella,releet ja sulakkeet kunnossa,kipinääkin antaa. jännä homma kyllä tuo että ku starttaa ni löpömittari mennee ihan tappiin..siis ei tyhjäksi vaan täyteen.
hmm, hieman B-pilarista taakse ja kohti auton keskilinjaa, pitäisi olla sellainen läpivienti-liitinpaketti.missähän tuossa kotterossa kulkee pumpun piuhat?
Siinä on ainakin kaksi liitintä. Toinen menee ABS-jarruille ja toinen tankille. (Jarruilta lähtevää johtoa seuraamalla pitäisi ainakin löytyä)
Tankin maadoitus pitäisi löytyä B-pilarista muovien alta ja muoveja irrottamalla myös kohta missä johdot sukeltaa pelleistä läpi.
Siinä on kyllä yksi mahdollinen vikapaikka? 8 napainen liitinkö tuo on?
Mikäli Opelin omaan huolto-ohjelmistoon on yhtään luottaminen, niin pitää.ja onko tosi että tankki pittää irrottaa jos meinaa pumppuun päästä käsikis? niin ja onko kuinka isötöinen homma? tarviiko mitään erikoisia työkaluja?
Tankki ensin tyhjäksi.
Ympäriltä letkuja irti, pitäisi olla ihan näkösällä. Täyttöputki, jne...
Keskimmäinen panta irti ja tunkki alle tukemaan tankkia. Ei saa repsahtaa.
Loput kiinnitykset irti ja tunkilla laskee sen verran, että pääsee yläpuolelta letkut ja johdot irrottamaan.
Sen jälkeen sen voi nostella vaikka pöydälle jos haluaa. Siinä missä oli liittimet ja letkut on sellainen pyöreä levy. Lähtee pyörittämällä auki ja sen alta löytyy pumppu/anturi.
Mää veikkaisin, että se on toi edellinen läpivienti tai tankissa oleva liitin ku kiusaa. Ellei jopa johdot poikki tai ota yhteen?
prööt