katoin uudestaan motonetistä 34,9€ ja 16v muutaman euron halvempi.terokimmo kirjoitti:Muistin jostain että maksaa 5 kertaa enemmän.lmb-58 kirjoitti:juu tuon takia se remmi menee liian aikaisin, et raskinut sitten ostaa uutta, olis ollut 35€, niin kyllä se hyvä vanhakin toimii.
Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
opel vectra c 2,2 gts
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Jakohihna+rullat Opel-16V >1,8
B 1,8-16V ->98 (X18XE=24mm leveä hihna) [1996-1998]
B 2,0-16V [1996-2001]
Ihan tälläne pikanen varmistus, että tommonen sarja ja sitte viel vesipumppu ni pystyy tekee rempan -98 vectraa.
1.8 16v koneel?
Vesipumppu AstraVectra 16V 93- Valeo
B 16V-1,8 ->98 (X18XE-moott.) aito Valeo [1996-1998]
B 16V-2,0 ->00 aito Valeo [1996-2000]
Ja tommonen pumppu.
Motonetistä ton kopioin, hinta ois 90e + 40e=130e Vai missasinko jotai tärkeitä palikoita?
B 1,8-16V ->98 (X18XE=24mm leveä hihna) [1996-1998]
B 2,0-16V [1996-2001]
Ihan tälläne pikanen varmistus, että tommonen sarja ja sitte viel vesipumppu ni pystyy tekee rempan -98 vectraa.
1.8 16v koneel?
Vesipumppu AstraVectra 16V 93- Valeo
B 16V-1,8 ->98 (X18XE-moott.) aito Valeo [1996-1998]
B 16V-2,0 ->00 aito Valeo [1996-2000]
Ja tommonen pumppu.
Motonetistä ton kopioin, hinta ois 90e + 40e=130e Vai missasinko jotai tärkeitä palikoita?
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Miten tuon apulaitehihnan saa X20XEV ilmastoinnilla varustetusta pois ensin tieltä? Siis tarkoitus vaihtaa se jakohihnan yhteydessä. En tajua mistä kohtaa moottitukea sen saa ujutettua sinne ja pois?
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Väännä kiristinpyörää jousta vasten eli myötäpäivään 15mm lenkillä, varovasti ettei rystyset kärsi. Kun katsot sitä kiristintä niin siinä on reikä mihin menee 4mm pora. Näin voit lukita kiristimen ja saat rauhassa siirtää apulaitehihnaa pois edestä. Hihnaa ei tarvitse, eikä edes voi, irroittaa kokonan ilman että purat moottorikiinnikkeen. Tämä moniurahihna on todella hankala vaihtaa, siis että saaniin tilaa tehtyä että saa vanhan hihnan pois ja uuden tilalle. Onneksi tämä moniurahihna kestää ainakin parin jakohihnan vaihtovälin...
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Kiitos vinkistä.keltanokka kirjoitti:Väännä kiristinpyörää jousta vasten eli myötäpäivään 15mm lenkillä, varovasti ettei rystyset kärsi. Kun katsot sitä kiristintä niin siinä on reikä mihin menee 4mm pora. Näin voit lukita kiristimen ja saat rauhassa siirtää apulaitehihnaa pois edestä. Hihnaa ei tarvitse, eikä edes voi, irroittaa kokonan ilman että purat moottorikiinnikkeen. Tämä moniurahihna on todella hankala vaihtaa, siis että saaniin tilaa tehtyä että saa vanhan hihnan pois ja uuden tilalle. Onneksi tämä moniurahihna kestää ainakin parin jakohihnan vaihtovälin...
Saako tuon 4mm poran missä kohtaa tahansa kiristimeen kiinni niin että se lukittuu? Vai onnistuuko lukitus vasta kun on kääntänyt 15mm avaimella kiristimen tappiin?
Onko tuo moottorikiinnike siis irroittettava niistä 3kpl pulteista? Muistaakseni 16mm pultteja ja 2kpl helppo ottaa irti pyöräkotelosta käsin, mutta 1kpl niistä on todella ilkeessä paikassa koripalkissa melkein kiinni. Ei sinne saa mahtuun oikeen mitään avainta. Joku jatkettu 16mm lenkkiavain sinne vois mennä, mutta millähän sen saa takas kiinni kun se aika tulee. Paha kun käsi ei mahdu tuonne.
Vai onko mahdollista ujuttaa hihna jostakin muualta semmoisen ns. kumitatin / kipon / hylsyn kautta mikä joku tuki on myös? (Vaikee kuvailla sanallisesti) Sen ylä- ja alapäässä on jotkut mutterit.
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Kun sen kiristimen kääntää ääriasentoon niin siellä on silloin siinä kääntyvässä osassa ja rungossa ne reiät kohdakkain joihin sen poranterän tai vaikka naulan saa työnnettyä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Pari navanpuoleista pulttia saa hyvin irti pyöräkotelon kautta, kolmas pultti lähtee moottorihuoneen kautta. Moottori pitää tietty tukea tunkilla öljypohjan alta ja sen kyllä näkee miten kannattaa tehdä, muistaakseni oli niin että kannattaa tukea moottori, irroittaa rungonpuoleinen kiinnitys auton alta ja nostaa moottoria. Näin saa vähän enemmän tilaa ylimmän pultin iroitusta varten. Sitten pitää taas laskea moottoria että pultti mahtuu sinne koteloon, muuten ottaa niin kiinni ettei saa irti. Takaisin laittaminen on vähän hankala, etenkin sen ylimmän pultin pujottaminen paikoilleen. Itse oon tehny alkukiristyksen ohutkärkisillä nokkapihdeillä joiden kahvoja oon pidntäny ~20cm putkenpalasilla. Näin saa ohjattua pulttia paikoilleen ja kierteille, sitten loppukiristys lenkkiavaimella. Minä en ole viitsinyt lukita sitä hihnan kiristinrullaa sokalla, vaikka näin ohjeistetaan, voi vaikka jättää 15mm lenkkiavaimen paikoilleen niin lukitsee runkoa vasten. Tärkeintä on sormien suojaaminen sillä kiristimen jousivoima on aika luja ja kun kiintolenkki irtoaa ja paukahtaa sormille niin jo tuntuu...
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Itsellä sama ongelma. Ajettu 4:ssä vuodessa n. 20000 km. Eli hihnasarjan (ja vesipumpun) vaihto edessä.
Onko vinkkejä kuinka "kiilahihnapyörän" pultin saa avattua helposti kotikonstein. Kyseessä siis Astra-G ja kiilahihnapyörä kiinni kampiakselin päässä yhdellä torx-pultilla. Starttimoottoria en viitsisi irroittaa, jolloin tietenkin saisi hammaskehälle ruuvitaltan tai vastaavan pyörimisen estämiseksi.
Onko vinkkejä kuinka "kiilahihnapyörän" pultin saa avattua helposti kotikonstein. Kyseessä siis Astra-G ja kiilahihnapyörä kiinni kampiakselin päässä yhdellä torx-pultilla. Starttimoottoria en viitsisi irroittaa, jolloin tietenkin saisi hammaskehälle ruuvitaltan tai vastaavan pyörimisen estämiseksi.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Tais tulla Astrasta irroitettua niin että vaihdetta päälle ja jarrua, sopivaa hylsyä ja hallitunkilla edestä nostamaan. Kannattaa vain olla varovainen ettei työkalu lipsahda pois pultin päästä. Voisi olettaa että Torx tyyppinen hylsy lipsahtaa herkemmin kuin normaali hylsy.
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
ei mitn
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
mites toi kiristin nyt asennetaan kun on vanha hihna?? tai vuoden ollu.. siinähän on joku lovi mut ei lue mitn..
vuosi sitte vaihon mut ei nyt mitään 100 varmaa muistikuvaa oo
vuosi sitte vaihon mut ei nyt mitään 100 varmaa muistikuvaa oo
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
tä*?tuningki kirjoitti:mites toi kiristin nyt asennetaan kun on vanha hihna?? tai vuoden ollu.. siinähän on joku lovi mut ei lue mitn..
vuosi sitte vaihon mut ei nyt mitään 100 varmaa muistikuvaa oo
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Lovia on kaksi, uudelle ja vanhalle hihnalle. Kireämpi merkki luonnollisesti uudelle, löysempi vanhalle.
Laita jako kohdalleen, kiristä se kiristin ensin vaikka reilusti yli sen viivan ja pyöritä kampiakselia kaksi kierrosta. Jos merkit osuu edelleen kohdalleen niin säädä se kiristin oikeaan merkkiin. Sitten taas pyörität kaksi kierrosta ja viisarin pitäisi olla samassa merkissä.
Remmi on parempi vaihtaa, jos rullilla ei ole paljoa ajettu niin niistä voi ehkä pihistää.
Laita jako kohdalleen, kiristä se kiristin ensin vaikka reilusti yli sen viivan ja pyöritä kampiakselia kaksi kierrosta. Jos merkit osuu edelleen kohdalleen niin säädä se kiristin oikeaan merkkiin. Sitten taas pyörität kaksi kierrosta ja viisarin pitäisi olla samassa merkissä.
Remmi on parempi vaihtaa, jos rullilla ei ole paljoa ajettu niin niistä voi ehkä pihistää.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Lovia ei kyllä taida aina olla kahta ? http://vectra.desteem.org/carimages/jako/CIMG1410s.jpg tuossakaan ei näy kuin yksi ?Tuomas kirjoitti:Lovia on kaksi, uudelle ja vanhalle hihnalle. Kireämpi merkki luonnollisesti uudelle, löysempi vanhalle.
Laita jako kohdalleen, kiristä se kiristin ensin vaikka reilusti yli sen viivan ja pyöritä kampiakselia kaksi kierrosta. Jos merkit osuu edelleen kohdalleen niin säädä se kiristin oikeaan merkkiin. Sitten taas pyörität kaksi kierrosta ja viisarin pitäisi olla samassa merkissä.
Remmi on parempi vaihtaa, jos rullilla ei ole paljoa ajettu niin niistä voi ehkä pihistää.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Jakohihnan vaihto B-Vectra 2.0 16V
Kyllä sieltä kaksi jonkun sortin merkkiä luulisi löytyvän. Kuvassa kiristin on väärin päin joten on aika huono kertomaan kiristimen merkeistä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B