Astra H farkku ja takaoven lukitus
Astra H farkku ja takaoven lukitus
En huomannut, että tästä olisi aikaisemmin täällä jutusteltu, joten nostetaan tapetille.
Eli vastaan on tullut nyt pari Astra H farkkua, joissa kuskin puolen takaovi ei mene lukkoon (ml. oma kulkineeni). Vaiva tuli esiin aivan sattumalta lukittuani ovet ja kokeiltuani takaovea. Ihmetys oli suuri kun ovi aukesi eikä edes sisävalo syttynyt.
Syyksi paljastui kolmen johdon katkeaminen about 3 sentin päässä oven liittimestä. Haitarikumi oli täysin vahingoittumaton, joten en tiedä mikä oli ko. johdot katkaissut. Johdot olivat poikki todella nätisti melkein samoilta kohdin. Korjaus on helppo jos vain kolvi pysyy kädessä, joskin Magneetin työaika-arvio korjaukselle herätti naurun pyrskähdyksiä..."päivän homma". Taisi mennä maksimissaan tunti kaikkine ihmettelyineen ja purkamisineen tuossa. Olettavasti olisivat tietty vaihtaneet koko johtosarjan...eikä ole muuten mikään ihan pikku nippu kyseessä.
Eli jos omassa parkkiruudussa seisoo Astra H farkku niin kannattanee kokeilla ettei ole päässyt käymään vastaavalla tavalla.
Eli vastaan on tullut nyt pari Astra H farkkua, joissa kuskin puolen takaovi ei mene lukkoon (ml. oma kulkineeni). Vaiva tuli esiin aivan sattumalta lukittuani ovet ja kokeiltuani takaovea. Ihmetys oli suuri kun ovi aukesi eikä edes sisävalo syttynyt.
Syyksi paljastui kolmen johdon katkeaminen about 3 sentin päässä oven liittimestä. Haitarikumi oli täysin vahingoittumaton, joten en tiedä mikä oli ko. johdot katkaissut. Johdot olivat poikki todella nätisti melkein samoilta kohdin. Korjaus on helppo jos vain kolvi pysyy kädessä, joskin Magneetin työaika-arvio korjaukselle herätti naurun pyrskähdyksiä..."päivän homma". Taisi mennä maksimissaan tunti kaikkine ihmettelyineen ja purkamisineen tuossa. Olettavasti olisivat tietty vaihtaneet koko johtosarjan...eikä ole muuten mikään ihan pikku nippu kyseessä.
Eli jos omassa parkkiruudussa seisoo Astra H farkku niin kannattanee kokeilla ettei ole päässyt käymään vastaavalla tavalla.
tuo nyt on tyyppivika astra g:stä tai zafira a:sta lähtien.
jos se korjataan oikeaoppisesti niin sinne laitetaan kaikki johdot uusiksi lisäksi uusi haitarikumi ja uusi liitin.
johdot erillaisia ja pidempiä ja tähän operaatioon saa tärvättyä aikaa noin tunnin.
yleensä kun ne vanhat johdot korjaa niin ne murtuu kohta uudestaan.
jos se korjataan oikeaoppisesti niin sinne laitetaan kaikki johdot uusiksi lisäksi uusi haitarikumi ja uusi liitin.
johdot erillaisia ja pidempiä ja tähän operaatioon saa tärvättyä aikaa noin tunnin.
yleensä kun ne vanhat johdot korjaa niin ne murtuu kohta uudestaan.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 257
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 19:04
Tyyppivika siitä lähtien, kun luukkuihin on laitettu johtoja. Muovikuoriset johdot kestävät hyvin huonosti taivuttelua. Ei liity niinkään automalliin, taikka -merkkiin.FullMetal kirjoitti:tuo nyt on tyyppivika astra g:stä tai zafira a:sta lähtien.
Luulin että H:ssa olisi johdot kestäneet paremmin, kuin vanhemmissa. Läpivienti näyttäisi huomattavasti järkevämmältä kuin pelkkä haitarikumi.
Heheh, sen verran noita sähköhommia tullut tehtyä, että parin johdon luulisi osaavan oikein vaihtaa. Noita johtoja ei olisi mitenkään voinut korjata vain kolvaamalla yhteen...nimittäin väitän, että johdot ovat olleet "soineessa" tilassa oven ollessa ääriasennossa avattuna ja menneet sen vuoksi poikki aikansa nitkuteltuaan (kireelle ja löysälle).
Nappasin johdot poikki selkeesti auton sisäpuolelta ja uusin siitä lähtien likelle liitintä, lisäksi jätin johtoihin reilun elämisvaran (eikä tietty siten, että hankaa mihinkään). En keksi ensimmäistäkään syytä miksi haitarikumi olisi pitänyt vaihtaa saati oven liitin. Kummassakaan ei ollut mitään vikaa eikä johdot olleet hanganneet edes korin läpivientikohtaan mitään vauriojälkeä. Katkeamiskohta ei ollut läpiviennin kohdalla vaan kummasti lähellä liitintä.
Suurin syy katkemiselle lienee tuo, että johdot on mitoitettu liian jämptiksi. Nippu tulee todella tiukkaan teipattuna aina uloimmalle pellille asti ja vasta tuosta johdot ovat muistaakseni irrallaan, ihmekkös tuo jos menevät poikki.
Rehellisyyden nimissä on kyllä sanottava, että kaikista omistamistani autoista Opelit ovat olleet niitä, joista on ennenkin löytynyt kaikenlaisia naurettavia vikoja. Trendi ei ole näköjään muuttunut, no tietääpä pysyä jatkossa erossa näistä...ei ole polvi Kadett:sta parantunut. Tosin tämä oli ensimmäinen kerta kun ylipäätään mistään autosta oven johtosarjan johdot napsuvat poikki...ja vieläpä kuskinpuolen takaoven, jota meidän perheessä käytetään kaikkein vähiten.
Nappasin johdot poikki selkeesti auton sisäpuolelta ja uusin siitä lähtien likelle liitintä, lisäksi jätin johtoihin reilun elämisvaran (eikä tietty siten, että hankaa mihinkään). En keksi ensimmäistäkään syytä miksi haitarikumi olisi pitänyt vaihtaa saati oven liitin. Kummassakaan ei ollut mitään vikaa eikä johdot olleet hanganneet edes korin läpivientikohtaan mitään vauriojälkeä. Katkeamiskohta ei ollut läpiviennin kohdalla vaan kummasti lähellä liitintä.
Suurin syy katkemiselle lienee tuo, että johdot on mitoitettu liian jämptiksi. Nippu tulee todella tiukkaan teipattuna aina uloimmalle pellille asti ja vasta tuosta johdot ovat muistaakseni irrallaan, ihmekkös tuo jos menevät poikki.
Rehellisyyden nimissä on kyllä sanottava, että kaikista omistamistani autoista Opelit ovat olleet niitä, joista on ennenkin löytynyt kaikenlaisia naurettavia vikoja. Trendi ei ole näköjään muuttunut, no tietääpä pysyä jatkossa erossa näistä...ei ole polvi Kadett:sta parantunut. Tosin tämä oli ensimmäinen kerta kun ylipäätään mistään autosta oven johtosarjan johdot napsuvat poikki...ja vieläpä kuskinpuolen takaoven, jota meidän perheessä käytetään kaikkein vähiten.
hyvin paljon harvinaisempaa noiden johtojen katkeilu muissa malleissa kuin edellä mainitsemissani, mahdollista tottakai.Tyyppivika siitä lähtien, kun luukkuihin on laitettu johtoja. Muovikuoriset johdot kestävät hyvin huonosti taivuttelua. Ei liity niinkään automalliin, taikka -merkkiin.
Luulin että H:ssa olisi johdot kestäneet paremmin, kuin vanhemmissa. Läpivienti näyttäisi huomattavasti järkevämmältä kuin pelkkä haitarikumi.
jos ei olisi tyyppivika niin miksi siihen on tehty korjaussarja GM toimesta?
omasta mielestä on suunnitteluvirhe ja sitämyöten tyyppivika.
Re: Astra H farkku ja takaoven lukitus
Enpä vielä päässyt toteamaan onko johdot poikki, kun en saanut ikkunankampea irroitettua.
Voisko joku kertoa kuinka se tehdään, kun ei siellä ollut mitään lukkorengasta (jossain autossa oli sellainen ohmin-merkin näköinen )?
Kiitos neuvoista ^ ja tulevista myös.
T:TomiK
Voisko joku kertoa kuinka se tehdään, kun ei siellä ollut mitään lukkorengasta (jossain autossa oli sellainen ohmin-merkin näköinen )?
Kiitos neuvoista ^ ja tulevista myös.
T:TomiK
Corsa E -16, 1,4 XEL S/S mt5,
ex:t Astra H -04 z14xep, Nissan Primera P11-144 (1,6), Volvo 850 STW 2,5 20v A, Fiat Bravo, Peugeot 306, Audi 80 (1,6 -89), Volkswagen Golf (1,5/6? -73/4?)
ex:t Astra H -04 z14xep, Nissan Primera P11-144 (1,6), Volvo 850 STW 2,5 20v A, Fiat Bravo, Peugeot 306, Audi 80 (1,6 -89), Volkswagen Golf (1,5/6? -73/4?)
Re: Astra H farkku ja takaoven lukitus
G:ssä on vielä just semmonen ohmi-merkin näkönen sokka, jota ei näe koska on hieman kammen sisässä, tai ainakin tasalla kammen reunan kans. Ootko kokeillu verhoilua painaa siitä kammen ympäriltä ja kurkkia sinne juureen?
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: Astra H farkku ja takaoven lukitus
Juu, kurkittu on juureen ovipahvin molemmin puolin. Enkä tunnustelemallakaan löytäny mitään.
-TomiK-
-TomiK-
Corsa E -16, 1,4 XEL S/S mt5,
ex:t Astra H -04 z14xep, Nissan Primera P11-144 (1,6), Volvo 850 STW 2,5 20v A, Fiat Bravo, Peugeot 306, Audi 80 (1,6 -89), Volkswagen Golf (1,5/6? -73/4?)
ex:t Astra H -04 z14xep, Nissan Primera P11-144 (1,6), Volvo 850 STW 2,5 20v A, Fiat Bravo, Peugeot 306, Audi 80 (1,6 -89), Volkswagen Golf (1,5/6? -73/4?)