Diesel Sintran nykiminen..... vika löytyi

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Sintra prkle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2008, 00:50
Paikkakunta: Kouvola

Diesel Sintran nykiminen..... vika löytyi

Viesti Kirjoittaja Sintra prkle »

Alkuperäinen viesti tässä alla. Jos siis 2,2L diesel Sintra / Omega rupeaa oudosti nykimään, niin lue alta oireita ja mieti tuleeko osumia.

Sintra saatiin siis viimein korjaamolle kaikkien kiireiden jälkeen ja vika löytyi.
Tuosta imusarjan läppäsysteemistä oli 1 kpl läppiä irti ja imukanavat karstan tukkimia. Tuo kanava, jossa läppä oli "poikittain" oli tietty tukkeentunut entistä pahemmin. Lopputuloksena seossuhde persiillään ja auto savutti aina vaan enemmän. Oireellista on se, että vika ( nykiminen tasakaasulla) ei tullut kerralla, vaan alkoi tuntumaan pikku hiljaa. Outoa, mutta... elämä on.

Jos ei tällä parane, niin laitetaan ilmoitusta tuonne "ostetaan räjähteitä"- osastoon... :wink:


xxxxxxxxxxxx

Tapoihini ei enää nykyään kuulu käsien paskaaminen konehuoneessa tai nettipalstoilla itkeminen, mutta nyt on pakko hiukan joustaa ja avautua...


Eli ongelmana on Diesel Sintran 2.2 TD (v. 1999, ajettu 200tkm) nykiminen erityisesti alueella 2000-2500 varvia ja tasakaasulla. Savuttaa mukavasti sinistä savua 2500-3000 tasakaasulla (harvemmin muuten tulee tuijotettua taaksepäin lämä tiskissä, joten siitä en tiedä). Savuttaa ainakin kylmänä ja vielä useamman kilometrin jälkeenkin. Sähköflekti ei toimi. Apukuskin puolimmainen takimmainen moottorin kumityyny näkyy myös jääneen kyydistä jossakin vaiheessa. (jos jollain löytyy ylimääräisiä...)

Anyway... käytin "mammuttia" dieselhuollossa ja kehtasivat väittää, ettei polttoaineensyötössä olisi vikaa. Nykiminen johtuu kuulemma muusta. Laite (pakokaasut) haisee aika pahasti tuoreelle / huonosti palaneelle polttoaineelle, mielestäni huomattavasti enemmän kuin muut diisselit. Kulutus kuitenkin ihan OK noin 7 litraa.
Nykimistä oli havaittavissa jo ostettaessa kesäkuussa hiukan, mutta vika on selvästi pahentunut viime aikoina. Käynnistyy myös huonosti, ehkä kolmannella yrityksellä varsinkin, jos seisoo päivän pihassa ajamatta. Lämpimänä lähtee ihan OK.

Korjattu jo takaisinkierrätyksen paluuletkut (vuoto) ja 1 risa hehku. Maksoi muuten 500 euroa. (sis. öljynvaihdon ja koneen puhdistuksen jollakin mikälie "vie tuhkatkin pesästä"- litkulla). Vikakoodit/valo näkyi tuosta 500 euron laskutuksesta sammuneen.

Ruiskutuspumppu vaihdettu Itävallassa 1,5 vuotta sitten edellisen omistajan toimesta (hintaan 3000e), joten ei syytetä jooko sitä vielä. Parhaat vikavinkit olleet tähän mennessä nuo imusarjan karstat sekä moottorin lämpötunnistin / johtosarja, mutta en ole ehtinyt ruveta kokeilemaan mikä tähän auttaisi. Nyt siis ajattelin kysyä ensin kokemuksia, kun tuo edellinen käynti korjaamolla oli melkoisen turha ja kallis.

Eli kysymys: koska tuo flekti ei käynnisty koneen kuumetessa ( ainoan kerran kuumentunut tuota puhdistusta tehtäessä, muuten käy aika kylmänä), niin voisiko tuossa lämpötunnistimessa olla vikaa, elikkä onko näillä asioilla ehkä jotakin tekemistä keskenään? Voihan flekti muutenkin olla pimeänä, en yhtään ihmettelisi... mutta tunnistinta tuota siis arvottiin puhelimessa mahdolliseksi viaksi tutun mekaanikon toimesta. Tätä voisi ehjällä kokeilla, mutten viitsi sellaista erikseen tilata vain koetta varten...

Koneessa on todella huonosti alavääntöä, joka saattaa olla ominaisuus, mutta mainitaan nyt kuitenkin.

Auto on pirun mukava ajaa ja tilava kuin oopperatalo, joten koetetaan korjata parissa viikossa (max 1 kk), jonka jälkeen menee vaikka paalaamoon, ellei vikaa löydy. Nimim. muuten menee terapiaan enemmän kuin uuteen mersuun... :wink:
Edullinen mekaanikko / vinkki asiantuntijapalveluista ( miel. Kymenlaaksossa) otetaan myös ilolla vastaan. Kaikissa korjaamoissa ei tosiaan näytä olevan ammattitaitoa kuten kuuluu.

Aiemmista viesteistä päätellen täällä on eräskin harrastaja hakannut päätään seinään dieselkoneiden tiimoilta, mutta kaikkien viestien läpikäyminen on hiukan liian vaivalloinen tehtävä tähän rakoon. (sorry)
Jos siis tulee mieleen mistä aloittaa ja mitä tehdä, niin lisäkysymykset ja vinkit ovat tervetulleita!
Vp44
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 84
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 14:36

Viesti Kirjoittaja Vp44 »

Tervetuloa dieseleiden salattuun maailmaan :D ! Koskapa autosi savuttaa ja haisee huonosti palaneelle dieselille, ei ilman ja syötetyn polttoaineen suhde liene oikea. Ja syitä tähän voinee olla useita. 1) Imusarja karstoittunut--->MAP-anturi tukossa(ahtaa liian vähän)/EGR-vuotaa(nykiminen). 2) Ilmamassa-anturi tullut tiensä päähän. 3) Pieni halkeama turbolta imusarjaan johtavassa putkessa. 4) Ilmavuoto niissä lukemattomissa pienissä alipaineletkuissa, tai lähinnä niiden kumisissa yhdistäjissä. Tai sitten jotakin ihan muuta. Jos vikavalo ei pala, voisi ilmamassa-anturin vaihtaminen olla hyvä keino aloittaa?
Lisätköön muut kanssakärsijät listaan kohteita. :wink:
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Melkoinen sairaskertomus noinkin vähän ajetulle autolla :o :o

Taitaa olla noita Saksasta tuotuja :roll:
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Sintra prkle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2008, 00:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Sintra prkle »

jjvirtan kirjoitti:Melkoinen sairaskertomus noinkin vähän ajetulle autolla :o :o

Taitaa olla noita Saksasta tuotuja :roll:
Niitähän tuo. Myös osat taidan tilata Saksasta, mutta kaikki vinkit ostopaikoista ovat tietty tervetulleita. En oikein usko, että palstan lukijat ostavat näillä hinnoilla tavaraa Suomesta, kun muualta saa murto-osalla merkkiliikehinnoista samaa kamaa.

Ajovalot ja vilkut, 2+2 kpl, hinta ebayssa n 200 euroa yhteensä ja merkkiliikkeessä 1300 euroa. Tuo moottorin kumityyny maksaa muuten 230 euroa ja kiinnike sille 30 euroa lisää. Mitä lie Saksassa? En todellakaan tajua miten ihmeessä tuo edes voi sieltä puuttua, mutta lienee jäänyt kiinnittämättä jonkun aiemman remontin jäljiltä? Hinnoista ei kyllä osaa muuta sanoa kuin, että "elämä on...". :o
ramo79
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 305
Liittynyt: 01 Touko 2007, 19:24
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja ramo79 »

automuovi kemi www.automuovikem.fi saa suhkot edullisesti alkuperäis ooppelin osia. ilmamassa mittari vectraan esim 150€. verrattuna motonetin ei toimivien hintoihin.
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo
Sintra prkle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2008, 00:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Sintra prkle »

ramo79 kirjoitti:automuovi kemi www.automuovikem.fi saa suhkot edullisesti alkuperäis ooppelin osia. ilmamassa mittari vectraan esim 150€. verrattuna motonetin ei toimivien hintoihin.
Danke.
Saatan tarvita:

Kävin tänään merkkikorjaamossa ja meni noin 20 minuuttia vian löytämiseen. Tai oikeammin saatiin hyvä vihje: ilmamassamittarin johto otettiin irti ja kas kummaa: nykiminen loppui siihen! Nyt piuha on edelleen irti ja otan perstuntumaa tuohon ajoon lisää, koska pienikin vihje voi ratkaista koko mysteerin.

Moottorin kumityyny on muuten tallella, mutta kiinnityspultissa on löysää. Toinen pää siis hiukan heiluu. Aloin epäillä omaa mielenterveyttäni, kun ei tuollaiset osat tapaa tippua kovassakaan ajossa meilläpäin ja kävin kysymässä uutta mielipidettä. Tyyny siis OK, mutta syy siihen miksi sen häviämistä epäiltiin aiemmin ( sen lisäksi, että sitä ei kunnolla nää muiden osien takaa) on se, että koneen käydessä tyhjäkäyntiä kuuluu selvästi matala "hurina", joka voisi tulla siitä, että kone makaa/painaa jotakin runkoa vasten tms. Tuo matala humina on ilmeisesti kuitenkin imuääniä, jotka tulevat tuosta imusarjan läppäsysteemistä / sen takia. Eli ilmamassamittari antanee vääriä arvoja ja pitää systeemiä auki tyhjäkäynnillä ilman kuormaa tai lisää syöttöä muuten liikaa tms. Nyt johto irti käy nätisti, mutta heti kun laittaa anturiin piuhan kiinni, niin muuttuu "Lordiksi"... :o

Anyway, uusi pulma on siinä, (sen lisäksi, että kunnon veto tietenkin loppui siirryttäessä tehtaan "Hätäsyöttöasetuksiin"), että ajettaessa kolmosella tasan 2500 varvia vauhdin ollessa 80 km tunnissa, auto alkaa täristää ja se johtuu taas koneesta. Tuntuu selvästi siltä, kun tuo kävisi komella pytyllä, koska se ravistaa koko ajan. Nyt siis tuo tuntuu tärinänä, mutta johtuu selvästi koneen käynnistä. Aiemmin nykiminen oli harvempaa kovaa ehkä sekunnin välein, mutta nyt taasen jatkuvaa "tirinää". Hankala kuvailla, toivottavasti osui edes sinnepäin.

Eli: ilmamassamittari siis vähintään likainen, ehkä rikki. Merkkiliikkeen hinta Sintran 2,2 TDH:lle oli about 280 euroa. Yritän vielä puhdistaa tuon ja katson muuttuuko mikään. Nimittäin vaikka laite olisi kunnossa, niin siitä huolimatta nykiminen saattaa tulla takaisin, kun syöttöä lisätään (?) oikealle tasolle. Nyt auto ei tosiaan nyi tasakaasulla oikeastaan yhtään ja kulkee suht hyvin, joten ero mittari käytössä ja ilman on dramaattinen.

Keksiikö kukaan tästä nyt mitään "pahaa sanottavaa"?
Biltemasta en uutta ilmamassamittaria hae. Piste. Lainaksi jos saisi, niin voisi kokeilla mitä vaikutusta on toimivalla mittarilla, eli tuleeko nykiminen takaisin... Merrkiliike suositteli olemaan tekemättä mitään muuta ( edes puhdistusta), jos vika tuolla vaihdolla häviää...


edit:
Meinasin unohtaa: edelleen ajettaessa noin 50 km/h kakkosella ( about 2500-3000 varvia) tulee sinistä savua reilusti ulos tuutista. Kokeilin kone lämpimänä ja alkoi jono takana jättämään reilusti "hajurakoa".
ramo79
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 305
Liittynyt: 01 Touko 2007, 19:24
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja ramo79 »

Automuovi kem myy ooppelin alkuperäisosia... Ilmamäärä mittari oli bosch mikä minulle tuli mutta ei ollut opelin leimoja laatikossa...

pistä mittarissa oleva numero niin voin harkita vanhan lähettämistä jos on sama numero. Itselläni en huomannut eroa vaihdolla niin vanha pitäisi olla ehjä...

Omassa autossani vika on kun ei vitosella ota kuin 3800 kierrosta. lastutus ei muuttanut asiaa ja auto ei ota tehtaan ilmoittamia huippuja lastutettunakaan. kaikki muu muuttui lastutuksella mutta ei huiput...
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo
Sintra prkle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2008, 00:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Sintra prkle »

ramo79 kirjoitti:
pistä mittarissa oleva numero niin voin harkita vanhan lähettämistä jos on sama numero. Itselläni en huomannut eroa vaihdolla niin vanha pitäisi olla ehjä...
Kiitoksia tarjouksesta, mutta tuo Vectran mittari ei käy. Soitin ja kysyin. Uusi maksaa 230 euroa mainitsemassasi paikassa.
Nyt pitää tehdä tilauslista valmiiksi ja katsoa mitä kaikkea tarvitsen. Seuraava ongelma on flekti ja sen lämpötunnistin. Ei löytynyt tietoa vielä onko tuo tunnistin jäähdyttimessä vaiko termostaatin kupeessa. Taitaa mennä termarikin samalla vaihtoon, jotta saa talveksi lämpöä tupaan.

Merkkiliikkeessä muuten imusarjan puhdistus maksaa noin 400 euroa. Tai enemmän. Arvioivat siihen menevän suunnilleen koko päivän... Tuo nimittäin vaikuttaa tarpeelliselta toimenpiteeltä joka tapauksessa, mutta 400 euroa on aika suolainen hinta... tai 500 euroa. Monet näkyvät tehneen saman homman itse, mutta kun tuo mammutti ei mahdu talliin... :wink:
Taitaa lähteä Sintra myyntiin, jahka saan sen kuntoon, eli nykimisen pois. Jos tuo ilmamassamittarin vaihto ei auta ja vikaa ei ala löytymään, niin tulee sitten takkiin minkä tulee, mutta eiköhän joku harrastaja tuosta saa hyvän perheauton. Sentään 7 hengen penkityksellä ja CD varusteilla, joista tosin sähkötoiminen liukuovi ei pelaa, mutta ei taida pelata muissakaan Sintroissa. Itsellä ei vaan aika ja energia riitä tähän harrastukseen, ja tuo talli on tosiaan tehty jotakin micraa varten?
Sintra prkle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2008, 00:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Sintra prkle »

Vp44 kirjoitti: Jos vikavalo ei pala, voisi ilmamassa-anturin vaihtaminen olla hyvä keino aloittaa?
:wink:
Ilmamassamittari vaihdettu, ei auttanut.
Mutta... kärry tosiaan lopetti nykimisen heti, kun ilmamassamittarin piuha otettiin irti. Ja kun sen laittoi takaisin, alkoi heti kuulua selviä voimakkaita imuääniä, eli ilmeisesti avaa tyhjäkäynnillä heti nuo läpät imusarjassa? Ilman ja polttoaineen seossuhde siis poskellaan.
Nyt mietityttää, että mitä seuraavaksi? Ei tosiaankaan kiinnosta viedä tätä korjaamolle ja maksaa 500 euroa imusarjan puhdistuksesta. :o
Puhdistettavahan se tietty on, mutta auttaako se, vai pitääkö tähän nyt metsästää uusia antureita tms? Kävi mielessä myös, että osaava kaveri voisi katsoa nuo viat suht nopeasti, mutta itsellä menee vaan hermot jotain ilmavuotoa etsiessä...
Mistähän se kaveri löytyisi? Huhuu?? :wink:
Avatar
TDIC
OCF Member 2017
Viestit: 881
Liittynyt: 08 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja TDIC »

olikos savutus arvoissa mitään erikoista?

syökö öljyä?

onko egr tulpattu?
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Sintra prkle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2008, 00:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Sintra prkle »

Leimattu 6/2008. Savutus siis OK? (meni ainakin läpi) EGR ei tulpattu. Ei syö edes öljyä. Tässä on joku kirottu pikkuvika, jonka hakemiseen menee viis toppaa tupakkia ja laatikollinen pepsidiä... :wink:

Tuli mieleen, että olisko tosiaan joku anturi yms mennyt tukkoon kesän aikana (tai letku haljennut?), kun ostettaessa kesäkuussa auto pelasi ihan OK. Vika on tullut hiukan hiipimällä, mutta toisaalta olin ulkomailla puolet kesästä ja silloin kärry oli jopa viikkoja ajamatta pihalla. Ei siis ole sellaista jatkuvaa mielikuvaa, että tilanne olis jotenkin pikkuhiljaa muodostunut, mutta nyt tosiaan nykii enemmän. Voi johtua säistäkin (lämpötila), en osaa oikein sanoa... Kone kuitenkin nykii lämpimänäkin, joten koneen lämpötila ei liene ratkaiseva.

Tietokoneen varasäädöillä auto siis pelaa nyt muuten OK, mutta ei kiihdy ja kulje kunnolla. Tällöin syöttö tietty minimissä eikä huomioi kuormaa ollenkaan. Kiihdytettäessä ei nyi, eikä moottorijarrutuksessa, vaan ainoastaan tasakaasulla tuolla tietyllä kierros/vääntöalueella.
Avatar
TDIC
OCF Member 2017
Viestit: 881
Liittynyt: 08 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja TDIC »

tässä lisää hakuammuntaa:)


onko vakkaria, nykiikö samallalailla se päällä?

onko koodeja kirjoitettu mihinkään ylös kun ekassa viestissä oli jotain juttua koodien nollauksesta...?

koneesta ei tieten kuulu ylimääräisiä ääniä nuillakaan kierroksilla?

ihme jos ei testerissä testilenkillä näy mitään poikkeavaa tuolla alueella.

lisää: kokeile ottaa egr:n alipaine letku irti(ja tulppaa pää) ja testaa vaikuttaako??
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Sintra prkle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2008, 00:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Sintra prkle »

Vakkari on ja mielestäni nykii myös sillä. Tosin käytän sitä vain isommilla nopeuksilla, joissa auton massa vaikuttaa nopeuden kanssa nykimiseen siten, ettei sitä niin helposti huomaa.

Koodit oli aiemmin: 1 hehku pimeänä - korjattu ja alipainevuoto jossakin letkussa - korjattu. Sitten oli joku muu koodi, josta en muista, lienee jossakin ylhäällä. Mutta nyt siis "ei ole ongelmia" ja "korjaamovalo" ei pala.

Koneesta ei kuulu ylimääräistä, paitsi tuossa eräänä päivänä sieltä kyllä kuului selvää suhinaa jostakin hihnan hujakoilta, mutta tuo (ainoa) hihna on hiukan löysällä ja vinkuu kostealla kelillä. Pitäisi vaihtaa... uusi on jo kyydissä. Tuo suhina loppui koneen lämmettyä... mikä lie?

Tässä nyt voi olla mikä vaan. Ei ole tallia johon tuo mahtuisi eikä sateessa oikein jaksa asentaa. Ihan rehellisesti sanottuna ajattelin laittaa myyntiin koko pelin, jahka sen saisi ensin kuntoon. Tai sitten menee halvemmalla tässä kunnossa.

Koitan vielä tuota egr:n tulppaamista, mutta tulpataan siis vain sen irtoavan letkun pää irtoruuvilla tms? Ei tulppaa tms itse venttiilille?

Tuleeko muuta mieleen? Tuo turbolta imusarjalle lähtevän letkun painevuoto voisi olla mahdollinen suhinan aiheuttaja, mutta se ei siis nyt suhise enää. Huomasin muuten, että tietokoneen varasäädöillä turbo piti ääntä, jota en ole muuten pahemmin huomannut normaalisti ilmamassamittari päällä. Se siis vihelsi ihan oikeasti, kun annoin monoa tuossa pihalla sen 3800 varvia. Enempää ei tietokoneen säädöillä kierrä... Voiskohan siis olla vikaa siinä, että nyt ei ahda eikä suhise, mutta varasäädöillä ahtaa ja suhisee? Hmmm...

ps. meinasin jo hakea Sintran korjauskäsikirjan kirjastosta, mutta se toimitetaan kuulemma kaukolainana suoraan eurolavalla asiakkaan pihaan... :lollis:
Avatar
TDIC
OCF Member 2017
Viestit: 881
Liittynyt: 08 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja TDIC »

tuki vaikka se letku mikä menee egr:n kiinni, saattaa sytytellä vikavaloa tulpattuna, pitäisi laittaa vastus imm-johdon väliin niin ei syty.

toimiikohan alipainepumppu varmasti kunnolla, ootko kokeillu autokäynnistä jostakin letkusta imeeko kunnolla?



tollasia löyty haulla:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =dti+nykii


http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =dti+nykii
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Sintra prkle
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Syys 2008, 00:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Sintra prkle »

Kävin oluella. Ja sitten tulppasin sen pirun EGR:n ja kas: nykiminen loppui siihen. Niin notta jos laitat osoittesi YV:llä, niin pakkasin tuossa maanantain lähetyksiin jo ison tuopin valmiiksi! :wink:

Mutta... kävin tyyppäämässä kuten asiaan kuuluu, ja kunnolla, ja sellainen hauska vikahan tuossa pirssissä on, että tyhjäkäynnillä se heittää vikavalon päälle eikä kierrä yli 4000 varvia. Kun tuuppaa kakkosta tupaan ja pitää pedaalia lattiassa, niin siinä about 2500 varvin jälkeen valo sammuu ja tuo "syntinen kuljetin" (Sin-Tra) lähtee kuin italialainen taskuvaras työpaikalta. Välillä sain pysymään valon päällä nelosellakin/syttymään silloin ja veto tosiaan katoaa samantien. Kiroilee myös ajotietokoneessa jotakin saksaksi, mutta kiroilkoon.

Nyt siellä tosiaan tuon urahihna vinkuu ja luistaa. (vauhdissa ei vaan kuule) Pihassa loppui tehot ohjaustehostimesta, huomasin. Märkä kelikö taas syynä? Joten... liekö tuo ilmapumppu samalla hihnalla? (vai onko sellaista?) Tuli vaan mieleeni, että paineet ei taida riittää, jos tuo pääsee aina pysähtyessä 800 varvilla luistamaan. Kiristimessäkin voi olla vikaa, en osaa sanoa, mutta uusi hihna on takapenkillä valmiina. Laitatan, jahka löytyy joku kaveri sen tekemään ( kun ei sateessa jaksa itse asentaa ja tilaa konehuoneessa ei juuri ole).

Anyway, tuo siis auttoi, mutta mitenkäs, noin lyhyesti, tuo EGR nyt toimii? Muistaako joku hyvää ketjua, niin käyn lukemassa?! Kiinnostaa tuon EGR:n ja ilmanpaineiden yhteistyö sikäli, että ei olisi kivaa jos ohituksissa häviää tehot taivaan tuuliin. Tuolla taitaa päästä jo ohittelemaankin, kun sellaisella perstuntumalla jäi ajelusta mielikuva, että liikahtaisikin aiempaa paremmin. Vaikuttaakos tuo siis turboon ja paineisiin jotain, vai vapauduiko vaan "liikaa" kun tuo pirun nykiminen niin ihmeellisesti hävisi...? :D
Vastaa Viestiin