2.0 DTI Vectran lämmöt nousee

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
petri85
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Touko 2008, 22:46
Paikkakunta: Espoo

2.0 DTI Vectran lämmöt nousee

Viesti Kirjoittaja petri85 »

2.0 DTI Vectra vm. 2000...

Aiemmin ollut ongelmana lämpöjen nousu, puhaltimen anturi oli rikki eikä puhallin pyörinyt. Kannentiiviste kerkesi mennä, puski jäähdytysnesteet pihalle paisuntasäiliön korkin kautta. Anturi vaihdettu, flekti pyörii nyt ja lämmöt pysyy 90-95 asteen tietämissä "normaali" keleillä.

Tuo kannentiivistekkin on vaihdettu ja kansi koeponnistettu ja koneistettu.

Kaikki oli ihan hyvin kunnes eilen oli kunnon lämmin päivä, lämmöt nousivat taas yli 100 asteen punaiselle rajalle asti. Kaikki flektit pyörii normaalisti ja jäähdytysnesteet on pysyny sisällä. Ilmastoinnin sammuttaminen auttaa asiaan, välittömästi rupeaa lämmöt tippumaan kun ilmastoinnin kytkee pois.

Mikä helvetetti tuota Opelia nyt siis voi vaivata?
Vai onko Opelin ominaisuus? :lollis: :no:

Eihän tuolla voi kesähelteillä nyt ajaa ainakaan ilmastointi päällä, menee vielä kannentiiviste uudestaan.
infiniti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja infiniti »

itellä ainakin lämmöt laskee kun laittaa ilmastoinnin päälle...
Nouseeko lämmöt sinne punaselle siis ihan matka-ajossa vai köröttelyvauhissa?

Lähteekö sulla flektit päälle kun laittaa ilmastoinnin päälle?

onko vesipumppua uusittu koskaan?
Vectra C GTS Y22DTR
petri85
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Touko 2008, 22:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja petri85 »

infiniti kirjoitti:itellä ainakin lämmöt laskee kun laittaa ilmastoinnin päälle...
Nouseeko lämmöt sinne punaselle siis ihan matka-ajossa vai köröttelyvauhissa?
Ei ne ihan punaiselle matka-ajossa... lähinnä esim. kehän ruuhkissa
Lähteekö sulla flektit päälle kun laittaa ilmastoinnin päälle?
Lähtee, ilmastointi kun on päällä niin molemmat flektit pyörii kokoaika.
Jos ilmastointi on sammutettu, niin ainoastaan moottorinjäähdyttimen flekti pyörii tarvittaessa.
onko vesipumppua uusittu koskaan?
Ei tietääkseni.. auto ollut itsellä 3 vuotta eikä sinäaikana ainakaan, huoltokirjassa tai huoltokuiteissa ei mainintaa.

Mutta nytpä tuo on taas pelannut kun ei helteitä ole ollut.. outoa.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

No itsellä vähän samaa ongelmaa Ilmastoidussa B1 vectrassa.Ongelmat alkaa kun ilmastoinnin laittaa päälle hellepäivänä,noin +24 c ja yli,+16c päivänä ongelmaa ei ole :-? .Mäkään en aina uskalla kytkee ilmastointia jäähdytysongelmien takia.

Alunperin mulla ongelma oli vielä pahempi kun ilmastoinnin puolen flekti oli hajalla,lämmöt nousi heti tonne 100 tuntumaan helteellä kun ilmastointi päällä.Mutta nyt edelleen (flekti korjattu)kuumana päivänä lämmöt 90-97.Joten edelleen kans turhan lähellä sataa ollaan joten mielellään tolle jotain vielä tekis.Mielessä on ollut jäähdyttimen ulkopintojen varovainen pesu tai vesipumpun vaihto.
Voisitko kertoo petri tosta anturin vaihdosta,,paljon maksoi ja mistä sen löytää?

Ehkä olen ylivarovainen mutta olen pitänyt noita lämpöjä välillä kurissa pistämällä lämpösäätimen täysille ja puhallusta,,moottorilämpö tippuu kyllä ihan silmissä mutta ei helteellä muuten kovin miellyttävää :evil: :evil:
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
petri85
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Touko 2008, 22:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja petri85 »

jjvirtan kirjoitti: Voisitko kertoo petri tosta anturin vaihdosta,,paljon maksoi ja mistä sen löytää?
Itse käytin huollossa vaihdattamassa, maksoi töineen 99 euroa. Osa taisi olla reilut 40 euroa ja työtä loput.

Halvemmalla olisi tietysti päässyt kun olisi itse vaihtanut, nyt kun tietää missä tuo anturi sijaitsee.. on ihan näkyvillä syylärin päällä keulalla.. sellainen pieni mötikkä mihin tulee piuha tai pari.

Tänään oli taas kuuma päivä ja ongelmat uusiutuivat.. johan tässä pitkään sai ajella ongelmitta ilmastointi päällä :)
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Mullakin näyttäisi joku anturi olevan ihan jäähdyttäjän päällä,helpossa paikassa.Tuo se täytyy olla...Tulee neljä johtoa ja liitin on neliskanttinen.Tuntui että motonetistä ei ehkä oikeaa löydy,ei ollut 4 johtoista anturia heillä tarjolla,muita kylläkin.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
infiniti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja infiniti »

anturi on ihan kierteillä kiinni eli jakarilla vaan auki ja uusi paikolleen.
itse ostin ooppelilta eikä maksanut kun jotain parikymppiä.
Vectra C GTS Y22DTR
Vastaa Viestiin