Opel Vectra 2.2 -02 kone kolisee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tarkasta ettei moottorin nostokorvake ole löysällä. Nakutus voi tosin kuulua suuttimistakin.

Tuosta kuvasta näät sen nostokorvakkeen sijainnin:

Kuva
__________________________
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

Janne M kirjoitti:Tarkasta ettei moottorin nostokorvake ole löysällä. Nakutus voi tosin kuulua suuttimistakin.

Tuosta kuvasta näät sen nostokorvakkeen sijainnin:

Kuva
kyllä korvake on kunnolla kiinni, äänen syyksi epäillään venttiilien nostajia, asia selvinnee ensiviikolla jolloin asiaa tutkitaan merkkiliikkeessä.
AksuPaksu
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1805
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Jos kuuluu nostajista, niin sekin sitten kannattaa vaatia menemään siihen samaan nokkaketjun katkeamiseen. Ja töitähän tuosta ei voi sinulta enää laskuttaa, koska saman verran siinä on hommaa laittaa vanhat tai uudet nostajat kasausvaiheessa.

Ainakin iteltä kun petti jakopää c20xe moottorista, oltiin paikallisella koneistamolla ja merkkiliikkeessä sitä mieltä, että AINA vaihdetaan nostajat kun on venttiilit tavottaneet mäntiin. Kuulemma isolla todennäkösyydellä rupeaa rapisemaan ne vanhat. Eli luulisi että tuossakin merkkiliikkeen olisi pitänyt ko. asia hoitaa, mutta ilmeisesti siellä ei sitten haluttu laittaa euroakaan ylimäärästä jos joutuvat 50% maksamaan.
-(z)- Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen -(z)-
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin -(z)-
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

AksuPaksu kirjoitti:Jos kuuluu nostajista, niin sekin sitten kannattaa vaatia menemään siihen samaan nokkaketjun katkeamiseen. Ja töitähän tuosta ei voi sinulta enää laskuttaa, koska saman verran siinä on hommaa laittaa vanhat tai uudet nostajat kasausvaiheessa.

Ainakin iteltä kun petti jakopää c20xe moottorista, oltiin paikallisella koneistamolla ja merkkiliikkeessä sitä mieltä, että AINA vaihdetaan nostajat kun on venttiilit tavottaneet mäntiin. Kuulemma isolla todennäkösyydellä rupeaa rapisemaan ne vanhat. Eli luulisi että tuossakin merkkiliikkeen olisi pitänyt ko. asia hoitaa, mutta ilmeisesti siellä ei sitten haluttu laittaa euroakaan ylimäärästä jos joutuvat 50% maksamaan.
Nostajia oli vaihdettu edellisessä remontissa tasan yksi, nyt vaihdetaan Vantaan miesten piikkiin kaikki loputkin, jospa koneesta sitten tulisi hiljainen kuten pitää. Paljonko suurinpiirtein pitäisi yhden nostajan maksaa alkuperäisosana?

Yones
Avatar
SPM
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 199
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 08:24
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja SPM »

Onko tyhjäkäynnillä peini suhina normaalia. Kuuluu koneen oikealta puolelta.?
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

SPM kirjoitti:Onko tyhjäkäynnillä peini suhina normaalia. Kuuluu koneen oikealta puolelta.?
se on ohjaustehostin ja on normaalia...
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
SPM
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 199
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 08:24
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja SPM »

Jep kiitoksia :)
Avatar
SPM
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 199
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 08:24
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja SPM »

Osaisitteko muuten sanoa vielä että onko kyseiseen moottoriin tai siis yleensä 4-tahti koneeseen esim Opelilla tarjolla joku karstanpoisto aine ennen uusien öljyjen vaihtoa. Jos sinne sellaista on päässyt kertymään. Ja onko siitä mitään hyötyä muuta kun rahan menoa. Meinaan kyllä minullakin häviää öljyä joku vähän yli puolilitraa 10000. Autolla ajettu 150000.
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

No ei tietääkseni ihan opelin omia tököttejä ole olemassa mutta esim forte motor flush ja stp:llä vastaava tökötti. Hyötyä kuulemma on ollu monelle tai sitten ei suurta vaikutusta mutta haitaksi tiettävästi ei ainakaan ole ollu.. Myös öljyllä itsellään merkitys tuossa syönnissä eli kannattaa varmaan kokeilla jotain muutakin merkkiä. Opelin oma nyt kyllä todettu hyväksi että jos ei ollu jo ennestään niin suosittelen kokeilemaan.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
SPM
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 199
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 08:24
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja SPM »

Joo jep ja kiitoksia paljon kun jaksoit vastailla :). Hyvää kesää sinulle. T: Sagge
Vastaa Viestiin