omega mv6-95 moottorin vikavalo palaa : /
Mitä jos nyt mensitte luettumaan ne vikakoodit ja kysytte mikä komponentti siellä on oikein rikki. Kun vikavalo palaa, ei välttämättä auto toimi kuten pitäisi, PA-kulutskin saatta olla normaalia korkeampaa. Pyydätte merkkihuollossa (esim pikahuolto) asentajaa vielä näyttämään viallisen osan ja vaikka kirjoittamaan osanumeronkin ylös.
__________________________
Pikahuollossa olin ja vanhan osan sain kyllä kouraan.Taitaa vaan se vikavalo olla siellä päällä vielä kun ei sitä suostunut katsomaan.Akun kenkä irti eikös se ole sama asia?? Otan kyllä sen polttimon irtiJanne M kirjoitti:Mitä jos nyt mensitte luettumaan ne vikakoodit ja kysytte mikä komponentti siellä on oikein rikki. Kun vikavalo palaa, ei välttämättä auto toimi kuten pitäisi, PA-kulutskin saatta olla normaalia korkeampaa. Pyydätte merkkihuollossa (esim pikahuolto) asentajaa vielä näyttämään viallisen osan ja vaikka kirjoittamaan osanumeronkin ylös.
Mitä kautta nyppäsit sen polttimon pois.Tarviiko mittaristo irroittaa vai mikä on nopein tapa????Lepaaa kirjoitti:Oli ittellä ihan sama ongelma MV6. Anturin vaihdoin ja koitettiin kuitata vika pois monta kertaa mut ei vaa suostunut sammumaa se merkkivalo. Lopuks meni hermot ja nyppäsin vaa vikavalon polttimon pois mittaristosta. Ihme homma ku sul iha sama ongelma...
Juu irrotin mittariston mut ei tosiaankaan ollu paha homma. Täält foorumilt varmaa löytyy hyvät ohjeet siihe.ozzysix kirjoitti:
Mitä kautta nyppäsit sen polttimon pois.Tarviiko mittaristo irroittaa vai mikä on nopein tapa????
Tost vikavalost viel sen verran et ku herjas sitä imuilman lämpötilatunnistint ni ei ainakaa päästöihin vaikuttanu ku testeril mittailtiin. Eikä kulutukses ainakaa mitää merkittävää eroo ollu. Se o kyl jännä juttu ku eiks se mahda silleen olla et jos imuilman lämpötila ei oo tiedos ni sillon se kone olettaa et se saa ihan kylmää ilmaa eli käy rikkaal. Ku ei se oikee voi sitä lämpimäks olettaa ku kävis liia laihal. Kannattaa sitä ilmamäärämittarii kyl tutkii jos siit jotai löytyis. Viisaammat vois valistaa. Kyl sillon ku ittel toi ongelma oli ni pari kertaa kävin koodit luetuttamas mut ei saanu vikaa pois. Otin sillo akunkengänki pois mut ei mitää apuu. En tiiä sit...
joo otsikkoa voisikin muuttaa vaikka tällaiseksi. "Näin korjaat vian kun moottorihäirö valo syttyy-->ota polttimo pois" eli jos se kokoajan antaa saman vika ilmoituksen niin kait siellä jotain hämminkiä on. mutta niinkuin Janne M sanoi onneksi ei ole oma kiesi kyseessä
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Taitaa olla sellainen varaohjelma vielä kehittämättä, joka katalysaattorin rikkoo ja vielä voi mennä vähän aikaa ennen kuin se kehitetään.Janne M kirjoitti:On teillä naurettava tapa korjata sähkövika. Nooh, eivätpä ole mun autoja ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan. Riittävästi vaan varaohjelmalla ja katalysaattorit sanoo POKS. Siinä sitten tuumaillan, että olisipa kannattanutkin aikanaan korjata kunnolla.
j.h
Juu ongelma ei varmaankaan korjaannut, mutta tietoisuus vähenee
Ööh.. Ookkos koskaan kattonu vaikkapa pakokaasutesterillä mitä tapahtuu, ku varaohjelma menee päälle? Hc ainaki pomppaa nii korkeelle ettei testerissä ees riitä asteikko, eli bensaa menee putkeen aika pirusti. Siitä se katti tykkää varmastijpisteh kirjoitti:Taitaa olla sellainen varaohjelma vielä kehittämättä, joka katalysaattorin rikkoo ja vielä voi mennä vähän aikaa ennen kuin se kehitetään.Janne M kirjoitti:On teillä naurettava tapa korjata sähkövika. Nooh, eivätpä ole mun autoja ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan. Riittävästi vaan varaohjelmalla ja katalysaattorit sanoo POKS. Siinä sitten tuumaillan, että olisipa kannattanutkin aikanaan korjata kunnolla.
j.h
Juu ongelma ei varmaankaan korjaannut, mutta tietoisuus vähenee
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Ehkä hieman väritin tuota, mutta päästöt menee helposi päin metsiä kuten CaLis tuossa ylempänä sanoi, tietty riippuen viasta. Sama homma on tullut itse todettua Techin ja pakokaasuanalysaattorin avulla. Kaiken järjen mukaan katit ottavat siitä itseensä pidemmällä juoksulla. Toisaalta jos riittävästi päästöt heittää, ei leimakaan papereihin tule.jpisteh kirjoitti:Taitaa olla sellainen varaohjelma vielä kehittämättä, joka katalysaattorin rikkoo ja vielä voi mennä vähän aikaa ennen kuin se kehitetään.Janne M kirjoitti:On teillä naurettava tapa korjata sähkövika. Nooh, eivätpä ole mun autoja ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan. Riittävästi vaan varaohjelmalla ja katalysaattorit sanoo POKS. Siinä sitten tuumaillan, että olisipa kannattanutkin aikanaan korjata kunnolla.
j.h
Juu ongelma ei varmaankaan korjaannut, mutta tietoisuus vähenee
__________________________