Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Moi vaan kaikille Olen onnellinen mv6 omistaja ja onnellisen tietämätön
Tuossa mun autossa on vv-suodatin ja vikakoodina "imuilman lämpötila-anturi" ->jännite alhainen
Voisiko tämä johtua siitä että alkuperäinen suodatin on korvattu vv-suodattimella
Nyt on vaihdettu uusi anturi eikä pitäisi olla mitään vikaa mutta kojetaulussa palaa moottorin häiriömerkkivalo.Mikä hitto voisi olla vikana????
Merkkiliikkeessä eivät pitäneet tarpeellisina nollata vikakoodeja (koodi 69 imuilman lämpö-anturi).Pitäisi valon lakata palamasta kojetaulusta kun kaikki ok.Taitaa vaan olla näitä opelin liian herkkiä sydeemejä tuskin kovin vakavaa???
Se valo sammuu heti kun viallinen komponentti on vaihdettu. Koodi jää ECU:n muistiin kunnes riittävä käynnistysmäärä ilman vikaa täyttyy.
Vikakoodina oli tuo anturi mutta nyt uusi vaihdettu mutta moottorin häiriövalo palaa edelleen eli vika jossain muualla.Auto toimii ihan ok että voihan se "vanhuuttaan" vaan palaa
Oli ittellä ihan sama ongelma MV6. Anturin vaihdoin ja koitettiin kuitata vika pois monta kertaa mut ei vaa suostunut sammumaa se merkkivalo. Lopuks meni hermot ja nyppäsin vaa vikavalon polttimon pois mittaristosta. Ihme homma ku sul iha sama ongelma...
Lepaaa kirjoitti:Oli ittellä ihan sama ongelma MV6. Anturin vaihdoin ja koitettiin kuitata vika pois monta kertaa mut ei vaa suostunut sammumaa se merkkivalo. Lopuks meni hermot ja nyppäsin vaa vikavalon polttimon pois mittaristosta. Ihme homma ku sul iha sama ongelma...
Silloin kun vikaa ei ole ei valokaan pala. Edelleen mielestäni imuilman mittain sijaitsee ilmamassamittarissa.
Ainakin tää anturi minkä vaihdoin oli ilmanputsarin ja massamittarin välissä siinä putkessa. Voi olla et niit o enemmänki mut autopaliinil käski vaihtaa sen. Nyt ku rupesin tarkemmin miettimää ni muistin ku niit antureitten ohmei mittailin ni ei se vanha kyl rikki ollu. Et jos siin massamittaris ois kans joku anturi. Mut luulis et jos se sitä herjaa ni antais varmaa oman vikakoodin siihe ilmamassamittarii...en tiiä
Janne M kirjoitti:Onko vikakoodit luettu tuon komponentin vaihdon jälkeen?
Ei ole vaikka sitä kysyin.Ei länsi-auton mielestä mitään hyötyä Vikavalon pitäisi kuulemma lakata palamasta kun on ehjä komponentti vaihdettu.Taidan nypätä kans sen polttimon pois