omega mv6-95 moottorin vikavalo palaa : /

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 15:12

omega mv6-95 moottorin vikavalo palaa : /

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

Moi vaan kaikille :D Olen onnellinen mv6 omistaja ja onnellisen tietämätön :roll:
Tuossa mun autossa on vv-suodatin ja vikakoodina "imuilman lämpötila-anturi" ->jännite alhainen
Voisiko tämä johtua siitä että alkuperäinen suodatin on korvattu vv-suodattimella :lollis:
Nyt on vaihdettu uusi anturi eikä pitäisi olla mitään vikaa mutta kojetaulussa palaa moottorin häiriömerkkivalo.Mikä hitto voisi olla vikana????
Merkkiliikkeessä eivät pitäneet tarpeellisina nollata vikakoodeja (koodi 69 imuilman lämpö-anturi).Pitäisi valon lakata palamasta kojetaulusta kun kaikki ok.Taitaa vaan olla näitä opelin liian herkkiä sydeemejä tuskin kovin vakavaa???
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Mulla on yksi tuommoinen ylimääräinen. Jos tarvit, niin pistä vaikka privaviestiä.
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 15:12

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

Eikö kukaan osaa mitään sanoa tähän vaivaan.Opelissa niitä riittää -(z)-
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Eikös imuilman mittain ole integroituna tuohon ilmamassamittariin, vai senkö nimenomaan vaihdoit?
__________________________
Avatar
matlab
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:55
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja matlab »

Onko viat nollattu?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

matlab kirjoitti:Onko viat nollattu?
Se valo sammuu heti kun viallinen komponentti on vaihdettu. Koodi jää ECU:n muistiin kunnes riittävä käynnistysmäärä ilman vikaa täyttyy.
__________________________
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 15:12

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

Janne M kirjoitti:
matlab kirjoitti:Onko viat nollattu?
Se valo sammuu heti kun viallinen komponentti on vaihdettu. Koodi jää ECU:n muistiin kunnes riittävä käynnistysmäärä ilman vikaa täyttyy.
Vikakoodina oli tuo anturi mutta nyt uusi vaihdettu mutta moottorin häiriövalo palaa edelleen eli vika jossain muualla.Auto toimii ihan ok että voihan se "vanhuuttaan" vaan palaa :roll:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Vaihdoitko siis ilmamassamittarin? Vai ainaostaan jokun anturin?
__________________________
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 15:12

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

Janne M kirjoitti:Vaihdoitko siis ilmamassamittarin? Vai ainaostaan jokun anturin?
Vikakoodi oli päällä imuilman lämpötila-anturista ja se vaihdettiin mutta moottorin häiriövalo palaa siis edelleen.Vika jossain muualla :-?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Onko vikakoodit luettu tuon komponentin vaihdon jälkeen?
__________________________
Avatar
Lepaaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 20:17
Paikkakunta: Pori/Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Lepaaa »

Oli ittellä ihan sama ongelma MV6. Anturin vaihdoin ja koitettiin kuitata vika pois monta kertaa mut ei vaa suostunut sammumaa se merkkivalo. Lopuks meni hermot ja nyppäsin vaa vikavalon polttimon pois mittaristosta. Ihme homma ku sul iha sama ongelma...
Kuva
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Lepaaa kirjoitti:Oli ittellä ihan sama ongelma MV6. Anturin vaihdoin ja koitettiin kuitata vika pois monta kertaa mut ei vaa suostunut sammumaa se merkkivalo. Lopuks meni hermot ja nyppäsin vaa vikavalon polttimon pois mittaristosta. Ihme homma ku sul iha sama ongelma...
Silloin kun vikaa ei ole ei valokaan pala. Edelleen mielestäni imuilman mittain sijaitsee ilmamassamittarissa.
__________________________
Avatar
Lepaaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 20:17
Paikkakunta: Pori/Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Lepaaa »

Ainakin tää anturi minkä vaihdoin oli ilmanputsarin ja massamittarin välissä siinä putkessa. Voi olla et niit o enemmänki mut autopaliinil käski vaihtaa sen. Nyt ku rupesin tarkemmin miettimää ni muistin ku niit antureitten ohmei mittailin ni ei se vanha kyl rikki ollu. Et jos siin massamittaris ois kans joku anturi. Mut luulis et jos se sitä herjaa ni antais varmaa oman vikakoodin siihe ilmamassamittarii...en tiiä
Kuva
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Viallinen ilmamassamittari voi antaa vaikka lambdan vikakoodin. Siksi se koodi kannattaa ottaa varauksella ja lukea mahdolliseti Techillä.
__________________________
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 15:12

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

Janne M kirjoitti:Onko vikakoodit luettu tuon komponentin vaihdon jälkeen?
Ei ole vaikka sitä kysyin.Ei länsi-auton mielestä mitään hyötyä :-? Vikavalon pitäisi kuulemma lakata palamasta kun on ehjä komponentti vaihdettu.Taidan nypätä kans sen polttimon pois :lol:
Vastaa Viestiin