Vivarossa pikku huolia
Vivarossa pikku huolia
Vaihdoin tuossa muutama viikko sitten Zafiran (-02 2.0 DTI) Vivaroon (-02 1.9 DTI) ja nyt jo tuntuu että ko. kopperossa on ollu enemmän murheita kuin Zafirassa reilun 2v aikana.
Njoo, asian tynkään; käytin Vivaroa alkuviikosta takuuhuollossa kun eivät antanu konttorilla leimaa nivel- ja laakerivaivojen vuoksi (konttorilla käytin heti ostopäivänä). Samalla sanoin että kattovat vikamuistista että miksi auto viime viikolla pari kertaa hiipui tien päälle (1. kerralla vilkutti hehkun valoa ja eikä jaksanut liikkua eteenpäin, 2. kerralla syttyi moottorinhäiriövalo ja auto sammui). Merkkihuollon diagnoosi oli että painesäädin (?) ja/tai paineanturi finaalissa. Huoltotiskin mukaan kikkulat maksaa n.500-2000eur riippuen voiko pumppuun vaihtaa anturin vai meneekö koko pumppu vaihtoon. Lisäksi kun Webasto on täysin mykkä ja valojen rele jää välillä jumiin (valot ei sammu ilman releiden koputtelua/irroitusta) ja ilmastointi alkoi pitämään tyhjäkäyntiä kovempaa meteliä, niin tulee pikkuhiljaa Zafiraa ikävä. Enää ei puutu oikeestaan kuin laatikkovika (niitähän näistä 6-vaihteisista on vissiin napsunut?).
Onko nuissa Vivaroissa yleensä tämmösiä painesäädin/anturi vaivoja, Webasto vikoja yms. vai sattuikohan mulle maanantaikappale? Ts. kannattaako juoksuttaa takuun puitteissa (ja ennen pitkää omalla kustannuksella) pajalla vai alanko suosiolla katteleen jotain muuta pakua tilalle?
Njoo, asian tynkään; käytin Vivaroa alkuviikosta takuuhuollossa kun eivät antanu konttorilla leimaa nivel- ja laakerivaivojen vuoksi (konttorilla käytin heti ostopäivänä). Samalla sanoin että kattovat vikamuistista että miksi auto viime viikolla pari kertaa hiipui tien päälle (1. kerralla vilkutti hehkun valoa ja eikä jaksanut liikkua eteenpäin, 2. kerralla syttyi moottorinhäiriövalo ja auto sammui). Merkkihuollon diagnoosi oli että painesäädin (?) ja/tai paineanturi finaalissa. Huoltotiskin mukaan kikkulat maksaa n.500-2000eur riippuen voiko pumppuun vaihtaa anturin vai meneekö koko pumppu vaihtoon. Lisäksi kun Webasto on täysin mykkä ja valojen rele jää välillä jumiin (valot ei sammu ilman releiden koputtelua/irroitusta) ja ilmastointi alkoi pitämään tyhjäkäyntiä kovempaa meteliä, niin tulee pikkuhiljaa Zafiraa ikävä. Enää ei puutu oikeestaan kuin laatikkovika (niitähän näistä 6-vaihteisista on vissiin napsunut?).
Onko nuissa Vivaroissa yleensä tämmösiä painesäädin/anturi vaivoja, Webasto vikoja yms. vai sattuikohan mulle maanantaikappale? Ts. kannattaako juoksuttaa takuun puitteissa (ja ennen pitkää omalla kustannuksella) pajalla vai alanko suosiolla katteleen jotain muuta pakua tilalle?
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
Vivarossa, Primastarissa, Traficissa tyypillisiä vikoja ovat ainakin
- alapallonivelissä ja raidepäissä
- Webastot (lisälämmittävät eniten korjaamojen sydäntä)
Ruiskutusjärjestelmissä ei käsittääkseni mitään epidemioita ole ollut, mutta paineensäädin ja painetunnistin ongelmat ovat kumminkin kohtuu yleisiä kaikissa commonrail autoissa.
Dieseli on Renaultilta niin kuin autokin.
j.h
- alapallonivelissä ja raidepäissä
- Webastot (lisälämmittävät eniten korjaamojen sydäntä)
Ruiskutusjärjestelmissä ei käsittääkseni mitään epidemioita ole ollut, mutta paineensäädin ja painetunnistin ongelmat ovat kumminkin kohtuu yleisiä kaikissa commonrail autoissa.
Dieseli on Renaultilta niin kuin autokin.
j.h
Allekirjoitan.Duuniautona semmoinen keksintö ollut nyt n.5 kuukautta,ja vasta 3 kertaa jäänyt tielle sillä.Ja autot ostettiin firmaan uutena,ja tielle jäädessä ajokm-lukemat ovat olleet 2100km,3500km, ja viimeisin tapahtui reilu viikko sitten jolloin tuli 5000km täyteen.Ihan paskoja,ja nyt puhun kokemuksesta.Jarzki kirjoitti:Ei millään pahalla mutta voit odottaa ettei ne viat siihen lopu. On se Vivaro vaan sellanen jekku paku.Jsavilaa kirjoitti:ja nyt jo tuntuu että ko. kopperossa on ollu enemmän murheita kuin Zafirassa reilun 2v aikana.
Edesmenneessä Vivarossani vm.-02 oli seuraavia murheita:
- Webasto tyhjensi akun normaalikäytöllä.
- Kaukosäädintä sai olla jatkuvasti avaamassa ja "säätämässä" paristoa.
- Raidetangon päät väljät ensikatsastuksessa.
- Vaihdelaatikko (6. vaihdetta) hajosi kahden vuoden käytön (ja takuun) jälkeen, kilsoja mittarissa
67000km.
Hyvä ajaa ja hiljainen paku, mutta laatu ei vakuuttanut. En tiedä ovatko uudemmat Vivarot parempilaatuisia.
- Webasto tyhjensi akun normaalikäytöllä.
- Kaukosäädintä sai olla jatkuvasti avaamassa ja "säätämässä" paristoa.
- Raidetangon päät väljät ensikatsastuksessa.
- Vaihdelaatikko (6. vaihdetta) hajosi kahden vuoden käytön (ja takuun) jälkeen, kilsoja mittarissa
67000km.
Hyvä ajaa ja hiljainen paku, mutta laatu ei vakuuttanut. En tiedä ovatko uudemmat Vivarot parempilaatuisia.
Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.
-
- Minut on bannattu!
- Viestit: 5386
- Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00
Eri vehje kun vivaro.tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.
Juu,onhan se eri vehje...tokiShooter kirjoitti:Eri vehje kun vivaro.tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.
Rellun mukana saa pullon konjakkia,nissanin ja opelin ostaja ei...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Niin,en tiedä mitä lie saavat patongin ostajat kylkiäisenä,mutta pointti olikin että Nissanissa on Nissanin Kone+sisätilat.Opelissa on Opelin kone+sisätilat.Renaultissa on Renaultin kone+sisätilat.Menikö nyt perille?Megaman kirjoitti:Juu,onhan se eri vehje...tokiShooter kirjoitti:Eri vehje kun vivaro.tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.
Rellun mukana saa pullon konjakkia,nissanin ja opelin ostaja ei...
Nii no oiskos se nyt kuitenkin niin että noissa mainitsemissasi merkeissä on kaikissa saman valmistajan kone,eri merkein varusteltuna,sisätiloissa saattaa olla eroja mutta ei isoja. Menikö nyt perille?Shooter kirjoitti:Niin,en tiedä mitä lie saavat patongin ostajat kylkiäisenä,mutta pointti olikin että Nissanissa on Nissanin Kone+sisätilat.Opelissa on Opelin kone+sisätilat.Renaultissa on Renaultin kone+sisätilat.Menikö nyt perille?Megaman kirjoitti:Juu,onhan se eri vehje...tokiShooter kirjoitti:Eri vehje kun vivaro.tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.
Rellun mukana saa pullon konjakkia,nissanin ja opelin ostaja ei...
Niin, Renuhan tuo auto oikeesti on (Rellun logoja näyttää olevan joka puolella) vaikka ooppelin merkeillä ovatkin koittaneet imagoa nostaa...
Pitää itekseen vilkaista jos tuo webasto-ongelma helpottais patterin hipelöimisellä. Näitä Vivaroja/Primastareja/Traficeja kuulostaa olevan sekä lähes viattomia että jatkuvasti levällään olevia yksilöitä, tämä taitaa olla sieltä huonommalta puolelta. Ransu oli toinen vaihtoehto, päädyin kuitenkin tähän patonkimaan/saksan yhteistyön tulokseen lähinnä ajettavuuden vuoksi (tulee välillä 1-2tkm ajokeikkoja). Kai tuota pitää vaan korjautella jos/kun takuu toimii ja miettiä muita vaihtoehtoja jos alkaa käymään kukkaron päälle. Auto on muuten ollu yksityiskäytössä ja silmämääräisesti kateltuna erittäin sievällä pidolla.
Pitää itekseen vilkaista jos tuo webasto-ongelma helpottais patterin hipelöimisellä. Näitä Vivaroja/Primastareja/Traficeja kuulostaa olevan sekä lähes viattomia että jatkuvasti levällään olevia yksilöitä, tämä taitaa olla sieltä huonommalta puolelta. Ransu oli toinen vaihtoehto, päädyin kuitenkin tähän patonkimaan/saksan yhteistyön tulokseen lähinnä ajettavuuden vuoksi (tulee välillä 1-2tkm ajokeikkoja). Kai tuota pitää vaan korjautella jos/kun takuu toimii ja miettiä muita vaihtoehtoja jos alkaa käymään kukkaron päälle. Auto on muuten ollu yksityiskäytössä ja silmämääräisesti kateltuna erittäin sievällä pidolla.
Minä olen ymmärtänyt että nämä kaikki kolme tulevat samalta linjalta, ja ainakin 1,9 ja nyt uusi 2,0 koneet ovat aivan samoja, samoin vaihdelaatikot, nivelet ym. Eli lähinnä Renault minunkin tietojeni mukaan tuo peli on. Primastaria ennen minullaa oli Transporter 2,5 TDI -2001. Kyllä sekin ihan hyvä peli oli, mutta aika melupesä ja muutaman pikkuvian takia sitä piti käyttää takuussa, toisin kuin ainakin toistaiseksi tuota Nissan/Opel/Renaulttia. Epäilemättä yksilöitä nuokin ovat. Aika paljon niitä näkyy liikenteessä nykyään.
Täytyy kyllä myöntää etten tiedä minkä valmistajan moottorit on kysessä, mutta moottorin tyyppikoodit ainakin poikkeaa Vivaroissa siitä mitä Opeleissa on. Esimerkiksi vaikka astran kone on x16xel kun taas vivaron kone on jotain QR7U-P tms., mikä ei tunnu kertovan yhtään mitään.tt-tomi kirjoitti:Minä olen ymmärtänyt että nämä kaikki kolme tulevat samalta linjalta, ja ainakin 1,9 ja nyt uusi 2,0 koneet ovat aivan samoja