1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Onko Zafira Tourer 1.4 turbossa tuota lootaa? Ainakaan listan mukaan ei?
GM Saab
Opcom
Opcom
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
On.Hankgrave kirjoitti:Onko Zafira Tourer 1.4 turbossa tuota lootaa? Ainakaan listan mukaan ei?
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Kuten jo mainittu ja tuossa lista:Zafira kirjoitti:On.Hankgrave kirjoitti:Onko Zafira Tourer 1.4 turbossa tuota lootaa? Ainakaan listan mukaan ei?
http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Nonniin... Itsellä kesti insignian kanssa iloa reilut 4700 km. Nyt ulisee/vinkuu vaihteisto 50-80 km/h kohdilla selkeesti ja nopeissa kiihnytyksissä, kaasua höllennättäessä
alkanut vaihdekeppi liikkumaan. Tänään länsiautoon. Saas nähä, itsellä varmaan viulut tulee 100% itselle, auto on 2011 vuosimallia ja tällä hetkellä kilometrejä 83000km:ä.
Itsellä tämä insignia on 1.8 a18xer koneella ja tietysti tuolla surullisen kuuluisalla m32-6 lootalla.
Itse en ole edes 6 vaihdetta käyttänyt, kun kaksi kertaa, motarilla reilun 100-110 nopeudella. Ettei voi ainakaan sanoa, että olisi 6 vaihteella ajettu pienillä nopeuksilla
alkanut vaihdekeppi liikkumaan. Tänään länsiautoon. Saas nähä, itsellä varmaan viulut tulee 100% itselle, auto on 2011 vuosimallia ja tällä hetkellä kilometrejä 83000km:ä.
Itsellä tämä insignia on 1.8 a18xer koneella ja tietysti tuolla surullisen kuuluisalla m32-6 lootalla.
Itse en ole edes 6 vaihdetta käyttänyt, kun kaksi kertaa, motarilla reilun 100-110 nopeudella. Ettei voi ainakaan sanoa, että olisi 6 vaihteella ajettu pienillä nopeuksilla
Opel insignia Grand Sport 1.6T 2019
Opel Calibra 2.5 V6 1996
Opel Calibra 2.5 V6 1996
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Onko liikkeestä ostettu? Jos on, niin yli 50 %:n omavastuuseen ei kannata suostua. Vaihteiston oletettu käyttöikä on kuluttajariitalautakunnan mukaan noin 200 tkm. Yksityiseltä ostettuun menee melko varmasti kokonaan omaan piikkiin.fox78 kirjoitti:Nonniin... Itsellä kesti insignian kanssa iloa reilut 4700 km. Nyt ulisee/vinkuu vaihteisto 50-80 km/h kohdilla selkeesti ja nopeissa kiihnytyksissä, kaasua höllennättäessä
alkanut vaihdekeppi liikkumaan. Tänään länsiautoon. Saas nähä, itsellä varmaan viulut tulee 100% itselle, auto on 2011 vuosimallia ja tällä hetkellä kilometrejä 83000km:ä.
Itsellä tämä insignia on 1.8 a18xer koneella ja tietysti tuolla surullisen kuuluisalla m32-6 lootalla.
Itse en ole edes 6 vaihdetta käyttänyt, kun kaksi kertaa, motarilla reilun 100-110 nopeudella. Ettei voi ainakaan sanoa, että olisi 6 vaihteella ajettu pienillä nopeuksilla
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Liikkeestä ostettu. Eiköhän se tästä selviä
Opel insignia Grand Sport 1.6T 2019
Opel Calibra 2.5 V6 1996
Opel Calibra 2.5 V6 1996
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Oho. Nopeasti kyllä vaihteisto sanoi sopimuksen irti. Tosiaan liikkeen / maahantuojan pitää maksaa suurin osa kustannuksista. Foorumilta löytyy useampi tapaus... kannattaa tätä topiccia lukea.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Jos haluaa pitää laatikon iskussa niin käyttää riittävän paljon kierroksia matka-ajossa ja muutenkin. Varmaa noissa uudemmissa vehkeissä se vaihdenäyttö niin pyytää varmaa 6 vaihdetta jo 60kmh vauhdissa ja sillä ainakin saa laatikon paskaksi. Laatikkoon kohdistuu suuri rasitus ja öljy ei kierrä laatikossa kun ei ole liikettä ja sitä kautta roisketta. Mitä tulee tuohon laatikkoöljyyn, niin varmasti laittavat gm litkua merkkiliikkeessä, mutta kuten monessa muussakin paikassa mainostettu redlinen öljyjä. Joko mt-90 tai mtl-90 ei taida olla suurta eroa käytännössä. Vähän hintavia, mutta 100% rahansa arvoista tavaraa. Nimim. F23 250tkm ajettu ja alkoi kovalla pakkasella löytää pykälät kohdilleen Ja mulla on -05 H Astra turbo, missä on ihan ekan evoluution laatikko. 186tkm ajettu, ostin auton 166tkm ajettuna ja loota oli jo silloin selvästi laakerivikainen, mutta ei se yhtään huonommaksi ole mennyt tuon 20tkm aikana. Ite pidän vain huolen siitä että käytän sopivaa vaihdetta, maantiellä yli 2000rpm vähintään koko aika. 80km/h ohituskin suoritetaan 4.vaihteella vaikka se menis kyllä moottorin puolesta myös 5:lla
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Itsellä Astra J Sport Tourer 1,4T -13. Kilometrejä mittarissa rapiat 70.000 Vaihdelaatikosta alkoi kuulua "kahisevaa" ääntä.
Käynti liikkeessä josta auto ostettu ja jossa aina huollettu. Koeajo jossa todettiin vika. Auto neljä päivää korjaamolla, koska avauksen jälkeen todettiin että täytyy vaihtaa koko laatikko. Itsellä sijaisauto tämän ajan. Oma maksuosuus 0 €. .
Olen liikkeelle vain ihan "normiasiakas" toki perheessä kaksi suht uutta Opelia. Yllätyin kyllä itsekin luettuani palstoilla ongelmista ja väännöistä maahantuojan/myyjän kanssa.
Käynti liikkeessä josta auto ostettu ja jossa aina huollettu. Koeajo jossa todettiin vika. Auto neljä päivää korjaamolla, koska avauksen jälkeen todettiin että täytyy vaihtaa koko laatikko. Itsellä sijaisauto tämän ajan. Oma maksuosuus 0 €. .
Olen liikkeelle vain ihan "normiasiakas" toki perheessä kaksi suht uutta Opelia. Yllätyin kyllä itsekin luettuani palstoilla ongelmista ja väännöistä maahantuojan/myyjän kanssa.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 66
- Liittynyt: 09 Kesä 2015, 14:18
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Aake-358 kirjoitti:Itsellä Astra J Sport Tourer 1,4T -13. Kilometrejä mittarissa rapiat 70.000 Vaihdelaatikosta alkoi kuulua "kahisevaa" ääntä.
Käynti liikkeessä josta auto ostettu ja jossa aina huollettu. Koeajo jossa todettiin vika. Auto neljä päivää korjaamolla, koska avauksen jälkeen todettiin että täytyy vaihtaa koko laatikko. Itsellä sijaisauto tämän ajan. Oma maksuosuus 0 €. .
Olen liikkeelle vain ihan "normiasiakas" toki perheessä kaksi suht uutta Opelia. Yllätyin kyllä itsekin luettuani palstoilla ongelmista ja väännöistä maahantuojan/myyjän kanssa.
Onko jo facelift malli mistä laatikko hajosi?
Astra J Sports Tourer 1.7CDTI 96kw S/S
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Vuosimallissa 2013 pitäisi olla jo parannettu vaihteisto, eli suurempi päätylaakeri ja muutettu öljykanava laakerille. Toki voi olla , että ongelma on tasauspyrästössä. Jos ei ole siellä, niin valmistajn toimet laadun parantamiseksi eivät ole onnistuneet.Aake-358 kirjoitti:Itsellä Astra J Sport Tourer 1,4T -13. Kilometrejä mittarissa rapiat 70.000 Vaihdelaatikosta alkoi kuulua "kahisevaa" ääntä.
Käynti liikkeessä josta auto ostettu ja jossa aina huollettu. Koeajo jossa todettiin vika. Auto neljä päivää korjaamolla, koska avauksen jälkeen todettiin että täytyy vaihtaa koko laatikko. Itsellä sijaisauto tämän ajan. Oma maksuosuus 0 €. .
Olen liikkeelle vain ihan "normiasiakas" toki perheessä kaksi suht uutta Opelia. Yllätyin kyllä itsekin luettuani palstoilla ongelmista ja väännöistä maahantuojan/myyjän kanssa.
Hyvä, että kuntoon laittavat , etkä joudu siitä maksamaan
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Eli siis Mokissa (Mokka) ei tuota ongelmaa pitäisi esiintyä? Anteeksi kun jaksa koko viestiketjua kahlata läpi.
Zafira Tourer 1.4T -15
Astra J 1.4T -14
Astra J 1.4T -14
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Ongelmaa ei ylipäänsä esiinny kaikissa autoissa , joissa on M32 laatikko.
Tosin näköjään ei ole vaihteiston päätylaakerin vaihto kestävämpään auttanut ainakaan kaikkissa tapauksissa.
Tuossa topicissa vuosimallin 2015 (rekisteröity 11/2014) on pajalla vaihteistovian vuoksi. Ajettu vain 8600 km.
http://www.motor-talk.de/forum/geraeusc ... 62973.html
Tosin näköjään ei ole vaihteiston päätylaakerin vaihto kestävämpään auttanut ainakaan kaikkissa tapauksissa.
Tuossa topicissa vuosimallin 2015 (rekisteröity 11/2014) on pajalla vaihteistovian vuoksi. Ajettu vain 8600 km.
http://www.motor-talk.de/forum/geraeusc ... 62973.html
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Eri foorumien perusteella ongelma on selkeästi yleisin 2011 vuosimallin ja sitä vanhemmissa autoissa. Näissä uusissakin on ollut yksittäisiä vikoja, mutta vain murto-osa aikaisemmista määristä. Sanoisin, että vaihteistovikoja ei nykyisin Opeleissa sen enempää ole, kuin muillakaan merkeillä. Onhan näitä ongelmia ollut luotettavimpinakin pidetyillä merkeillä Hondalla ja Toyotalla esimerkiksi viime vuosina.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Meillä on toisena Opelina 2013 1.4 turbo Insignia jolla on ajettu n. 30 tkm. Kun ajaa yli 40 km/h niin alkaa kuulua ulina, oli mikä tahansa vaihde päällä, vapaalla tai kytkin pohjassa. Käytin autoa merkkiliikkeessä ja asentaja oli sitä mieltä kun koeajoimme autoa että kyseessä ei ole laakerivika. Koeajohetkellä oli talvirenkaat alla ja tiet sulina. Asentaja tuumasi että vika voi olla talvirenkaissa ja oli sitä mieltä että jatketaan tutkintaa kesärenkailla jos vika on edelleen päällä.
Vaihdoin juuri kesärenkaat alle ja sama ääni kuuluu edelleen.
Sellaisen huomion tein renkaanvaihdon yhteydessä että jos eturenkaita pyörittää (kummatkin renkaat ilmassa), niin jostain kuuluu naksumista. Ääni kuuluu enemmän kuljettajan puolella. Kun otin kuskipuolen renkaan irti ja pyöritin repsikan puolelta, niin naksumista ei kuulunut ollenkaan.
Onko kellään heittää vinkkiä että onko tämä laatikkovialta kuulostava ongelma vai voiko vika olla esimerkiksi vetoakselin murrosnivel? Miltä vetoakseliviat kuulostavat, kun yhdestäkään autosta ei ole sellaista vielä mennyt.
Vaihdoin juuri kesärenkaat alle ja sama ääni kuuluu edelleen.
Sellaisen huomion tein renkaanvaihdon yhteydessä että jos eturenkaita pyörittää (kummatkin renkaat ilmassa), niin jostain kuuluu naksumista. Ääni kuuluu enemmän kuljettajan puolella. Kun otin kuskipuolen renkaan irti ja pyöritin repsikan puolelta, niin naksumista ei kuulunut ollenkaan.
Onko kellään heittää vinkkiä että onko tämä laatikkovialta kuulostava ongelma vai voiko vika olla esimerkiksi vetoakselin murrosnivel? Miltä vetoakseliviat kuulostavat, kun yhdestäkään autosta ei ole sellaista vielä mennyt.