Astra J - kokemuksia
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
mitäs alustasarjoja olette näihin laittanu?
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Itellä Eibachin Pro-Kit jouset ja vakioiskarit. Hyvin toimii ja madallus riittävä omaan käyttöön.mulkkari kirjoitti:mitäs alustasarjoja olette näihin laittanu?
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 08 Huhti 2005, 11:35
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
^ Jep, itellä samat jouset flexriden kanssa. Toimii ihan hyvin ja madaltaa sen noin 3-4 senttiä. Ei ole tullut vielä vastaan edullista säädettävää alustaa joka flexriden kanssa toimisi niin mennään toistaiseksi näin.
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Corsa E OPC
Cupra Born
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Olisiko noista madalluksista kuvia? Saisi päätettyä millaisen setin alle laittaa..
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Tuossa kuva juuri asennuksen jälkeen, vähän ovat siitä vielä asettuneet. Rengaskoko vakio 225/50 17".
http://s215.photobucket.com/user/Jakun_ ... .html?o=11
http://s215.photobucket.com/user/Jakun_ ... .html?o=11
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 21:31
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Autoihin nykyisin saatavilla olevat värit tehdastoimituksiin: AIka tummaa/synkkää on valikoima, oli merkki mikä tahansa. Tämä siis oma mielipiteeni. Jokaisella tietty omansa "maku". Ja makuasioistahan ei kannata kiistellä.
Mutta. Mitä mieltä te muut olette tästä asiasta ?
Autot tietty senvärisiä kun on saatavilla. Mustaa, valkoista, harmaan eri sävyjä, sinistä. Ainoana "reippaanpana" värinä punainen.
Opelilla oli vielä muutama vuosi sitten saatavilla "Iceberg Blue". Oli valittavissa ensimmäisiin J-sarjan Astroihin.
"Silky Shadow" oli valittavissa vielä mallivuosi 2012 Astroihin.
Itse olen mieltynyt vihreän sävyyn. Kesäautossakin vihertävää sävyä, samoin kuin tässä käyttöautossakin.
Onpahan myös liikenneturvallinen väri, tuo Silky Shadow, Astra ST Sportissa. Erottuu maisemasta, oli sitten sumuinen tai lumipyry-keli.
Meillä jokaisella, omansa kriteerit, vaikkapa tämän värivalinnan suhteen. Moni miettii, että auton parempi sulautua "massaan". Ei saa erottua joukosta. Hillitty väri, eikä mikään erottuva. Moni ajattelee jo ostohetkellä, auton myyntiä sitten tulevaisuudessa ? Jos miettisi vielä jälleenmyyntiarvoa, niin siinä vaiheessa kääntyisi moni meistä kannoillaan ja kävelisi ulos marmoripalatsista..
Jotkut värit (epäsuositut) tippuvat listalta pois, kun niitä ei mene tehtaan mielestä riittävän paljon. Näinhän se taitaa mennä.
Jututin kesällä erästä marmoripalatsin Opel-myyjää ja hän kertoi että syynä mm. tämän "Silky Shadow"-värin tippumiseen pois valintalistalta, oli tehtaalla olleet hankaluudet sävyn kanssa. Auton maalauksissa tällä sävyllä, ollut jotain erikoisen vaikeita ongelmia. Kuulosti aika erikoiselta selitykseltä. Mutta, mistäs näitä tavallinen kuluttaja voi varmistaa. Voihan se olla, että nämä vesivärit hankalampia maalata/saada tasaista pintaa, kuin oli ennen, liuotinpohjaisilla väreillä.
"vihreä" ajokalusto:
http://aijaa.com/XPWnt9
http://aijaa.com/tKlXiA
http://aijaa.com/jDCFEA
ja vielä sävy sävyyn, kotisohva...
http://aijaa.com/f3DuBW
Mutta. Mitä mieltä te muut olette tästä asiasta ?
Autot tietty senvärisiä kun on saatavilla. Mustaa, valkoista, harmaan eri sävyjä, sinistä. Ainoana "reippaanpana" värinä punainen.
Opelilla oli vielä muutama vuosi sitten saatavilla "Iceberg Blue". Oli valittavissa ensimmäisiin J-sarjan Astroihin.
"Silky Shadow" oli valittavissa vielä mallivuosi 2012 Astroihin.
Itse olen mieltynyt vihreän sävyyn. Kesäautossakin vihertävää sävyä, samoin kuin tässä käyttöautossakin.
Onpahan myös liikenneturvallinen väri, tuo Silky Shadow, Astra ST Sportissa. Erottuu maisemasta, oli sitten sumuinen tai lumipyry-keli.
Meillä jokaisella, omansa kriteerit, vaikkapa tämän värivalinnan suhteen. Moni miettii, että auton parempi sulautua "massaan". Ei saa erottua joukosta. Hillitty väri, eikä mikään erottuva. Moni ajattelee jo ostohetkellä, auton myyntiä sitten tulevaisuudessa ? Jos miettisi vielä jälleenmyyntiarvoa, niin siinä vaiheessa kääntyisi moni meistä kannoillaan ja kävelisi ulos marmoripalatsista..
Jotkut värit (epäsuositut) tippuvat listalta pois, kun niitä ei mene tehtaan mielestä riittävän paljon. Näinhän se taitaa mennä.
Jututin kesällä erästä marmoripalatsin Opel-myyjää ja hän kertoi että syynä mm. tämän "Silky Shadow"-värin tippumiseen pois valintalistalta, oli tehtaalla olleet hankaluudet sävyn kanssa. Auton maalauksissa tällä sävyllä, ollut jotain erikoisen vaikeita ongelmia. Kuulosti aika erikoiselta selitykseltä. Mutta, mistäs näitä tavallinen kuluttaja voi varmistaa. Voihan se olla, että nämä vesivärit hankalampia maalata/saada tasaista pintaa, kuin oli ennen, liuotinpohjaisilla väreillä.
"vihreä" ajokalusto:
http://aijaa.com/XPWnt9
http://aijaa.com/tKlXiA
http://aijaa.com/jDCFEA
ja vielä sävy sävyyn, kotisohva...
http://aijaa.com/f3DuBW
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Eilen tuli haettua uusi Astra ST alle. Kuten aina meikäläisen autonvaihdon ollessa kyseessä, ei pikku kikkailuilta vältytty tällä kertaakaan. Rengaspaineiden tunnistusjärjestelmä sekosi 10 km:n ajon jälkeen . Se saatiin parin huoltokeikan jälkeen toimimaan: Eilen harjoiteltiin, tänään saatiin kuntoon. Etututkat hälyttelevät vielä omiaan, vaikka rekisterikilven pohjalevy on jo muutettu pienempään tai poistettu kokonaan. Katsellaan pitkääkö vielä niiden takia mennä uudestaan huoltoon. Myyjä toimi mallikkaasti ja järjesti kunnon sijaisauton toimenpiteiden ajaksi.
On kyllä moottoritekniikka edistynyt käytettävyyden osalta huimasti. Miellyttävän kevyesti kulkee Astra uudella 1.6 CDTi-koneella vaikka välitykset ovat pitkät, ja auto painava kuin mikä. Vetoalue on laaja, kone hiljainen ja kylmänäkin toiminta on sivistynyttä. Vanha 1.7 CDTi kone tahtoi olla vähän kulmikas ajettava ennen lämpeämistään.
Ehkä suurin mielenkiinto tässä etukäteen ajateltuna on akun kesto vakiona olevan Webaston kanssa, kun tulee aika paljon tulee ajettua lyhyttä ajoa. No, jos tuo alkaa aiheuttamaan ongelmia, täytynee hankkia akkulaturi.
Väreistä sen verran, että edellinen Astrani oli "Silky Shadow"-värillä. Oli kyllä todella hyvä väri. Olisin tasan ottanut uudestaan, jos olisi ollut tarjolla. Nykyiset värit olivat niin ankeita, että jätin väliin kokonaan. Nyt mennään sitten tällä "Helkaman Lumimiehellä" seuraavat kolme vuotta.
On kyllä moottoritekniikka edistynyt käytettävyyden osalta huimasti. Miellyttävän kevyesti kulkee Astra uudella 1.6 CDTi-koneella vaikka välitykset ovat pitkät, ja auto painava kuin mikä. Vetoalue on laaja, kone hiljainen ja kylmänäkin toiminta on sivistynyttä. Vanha 1.7 CDTi kone tahtoi olla vähän kulmikas ajettava ennen lämpeämistään.
Ehkä suurin mielenkiinto tässä etukäteen ajateltuna on akun kesto vakiona olevan Webaston kanssa, kun tulee aika paljon tulee ajettua lyhyttä ajoa. No, jos tuo alkaa aiheuttamaan ongelmia, täytynee hankkia akkulaturi.
Väreistä sen verran, että edellinen Astrani oli "Silky Shadow"-värillä. Oli kyllä todella hyvä väri. Olisin tasan ottanut uudestaan, jos olisi ollut tarjolla. Nykyiset värit olivat niin ankeita, että jätin väliin kokonaan. Nyt mennään sitten tällä "Helkaman Lumimiehellä" seuraavat kolme vuotta.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Saakos astraan sähköpenkkiä muistilla? Ollaan perheessä siirtymässä yhden uudemman auton taktiikkaan ja ei tuo ainainen penkin säätäminen kiinnostaisi. Vähän turhamaista mut minkä laiska itselleen voi
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Ei käsittääkseni saa. Paremmin tietävä korjatkoon.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Tuollainen olisi meidänkin uuteen Astraan tullut, jos olisi saanut, mutta eipä tuntunut löytyvän.Pasto kirjoitti:Saakos astraan sähköpenkkiä muistilla? Ollaan perheessä siirtymässä yhden uudemman auton taktiikkaan ja ei tuo ainainen penkin säätäminen kiinnostaisi. Vähän turhamaista mut minkä laiska itselleen voi
Ollaan niin eri kokoisia puoliskon kanssa, että on todella työlästä saada säätöjä kohdilleen. Siksi jäi AGR-penkitkin valitsematta, niissä oli liikaa liikkuvia osia.
Mutta eipä harmita: ainakin nämä Cosmossa vakiona olevat comfort-penkit tuntuvat aika sopivilta, ja tykkään niiden puolinahkaverhoilustakin.
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Kuulostaa kovin tutulta. Itselläni edelleen rengaspaineiden merkkivalo palaa ja auto pyytää huoltoa aina käynnistäessä. Anturit on kyllä asennettu venttiileihin, mutta %&"#n Vianor ei osannut ohjelmoida niitä tai jotain... eikä ohjekirjastakaan ole mitään apua. Millainen operaatio tuo ohjelmointi mahtaa olla?KKi kirjoitti:Eilen tuli haettua uusi Astra ST alle. Kuten aina meikäläisen autonvaihdon ollessa kyseessä, ei pikku kikkailuilta vältytty tällä kertaakaan. Rengaspaineiden tunnistusjärjestelmä sekosi 10 km:n ajon jälkeen . Se saatiin parin huoltokeikan jälkeen toimimaan: Eilen harjoiteltiin, tänään saatiin kuntoon. Etututkat hälyttelevät vielä omiaan, vaikka rekisterikilven pohjalevy on jo muutettu pienempään tai poistettu kokonaan. Katsellaan pitkääkö vielä niiden takia mennä uudestaan huoltoon. Myyjä toimi mallikkaasti ja järjesti kunnon sijaisauton toimenpiteiden ajaksi.
Ja toinen murheenkryyni on tuo etututka+rekisterikilpi... huokaus. Pitänee yrittää korjauttaa molemmat kuntoon samalla huoltoreissulla, jahka saan aikaiseksi.
Muuten diesel-Astra on reilun tuhannen kilometrin kokemuksella ollut varsin mukava tuttavuus. Erityisesti olen tykännyt AFL-valoista, niitä osaa näissä olosuhteissa arvostaa. Meidän auton väri on muuten Emerald green, joka on niin tumma, ettei sitä heti vihreäksi tajuakaan, jos ei aurinko satu paistamaan suoraan.
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Luultavasti Vianor asentanut autoosi väärät anturit, eli sen mallin joka vaatii ohjelmoinnin joka kerta renkaita vaihtaessa. Omassa vm-14 autossa antureita ei tarvitse ohjelmoida, vaan järjestelmä tunnistaa renkaan paikan automaattisesti.nordman kirjoitti:Kuulostaa kovin tutulta. Itselläni edelleen rengaspaineiden merkkivalo palaa ja auto pyytää huoltoa aina käynnistäessä. Anturit on kyllä asennettu venttiileihin, mutta %&"#n Vianor ei osannut ohjelmoida niitä tai jotain... eikä ohjekirjastakaan ole mitään apua. Millainen operaatio tuo ohjelmointi mahtaa olla?KKi kirjoitti:Eilen tuli haettua uusi Astra ST alle. Kuten aina meikäläisen autonvaihdon ollessa kyseessä, ei pikku kikkailuilta vältytty tällä kertaakaan. Rengaspaineiden tunnistusjärjestelmä sekosi 10 km:n ajon jälkeen . Se saatiin parin huoltokeikan jälkeen toimimaan: Eilen harjoiteltiin, tänään saatiin kuntoon. Etututkat hälyttelevät vielä omiaan, vaikka rekisterikilven pohjalevy on jo muutettu pienempään tai poistettu kokonaan. Katsellaan pitkääkö vielä niiden takia mennä uudestaan huoltoon. Myyjä toimi mallikkaasti ja järjesti kunnon sijaisauton toimenpiteiden ajaksi.
Ja toinen murheenkryyni on tuo etututka+rekisterikilpi... huokaus. Pitänee yrittää korjauttaa molemmat kuntoon samalla huoltoreissulla, jahka saan aikaiseksi.
Muuten diesel-Astra on reilun tuhannen kilometrin kokemuksella ollut varsin mukava tuttavuus. Erityisesti olen tykännyt AFL-valoista, niitä osaa näissä olosuhteissa arvostaa. Meidän auton väri on muuten Emerald green, joka on niin tumma, ettei sitä heti vihreäksi tajuakaan, jos ei aurinko satu paistamaan suoraan.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Ei kovin ihmeellinen operaatio varmaankaan. Auto testeriin kiinni ja järjestelmä saadaan sitä kautta sopeutettua. Näin olivat kuulemma tehneet. Mutta se etututka...eipä tullut minulla kuntoon. Jatkuvasti tulee vääriä hälyjä, joten eipä auta kuin viedä auto jälleen pajalle.nordman kirjoitti: Kuulostaa kovin tutulta. Itselläni edelleen rengaspaineiden merkkivalo palaa ja auto pyytää huoltoa aina käynnistäessä. Anturit on kyllä asennettu venttiileihin, mutta %&"#n Vianor ei osannut ohjelmoida niitä tai jotain... eikä ohjekirjastakaan ole mitään apua. Millainen operaatio tuo ohjelmointi mahtaa olla?
Ja toinen murheenkryyni on tuo etututka+rekisterikilpi... huokaus.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Omaan autooni etututkan anturi vaihdettiin käytännössä heti uutena, kilometrejä mittarissa silloin 250.KKi kirjoitti:Ei kovin ihmeellinen operaatio varmaankaan. Auto testeriin kiinni ja järjestelmä saadaan sitä kautta sopeutettua. Näin olivat kuulemma tehneet. Mutta se etututka...eipä tullut minulla kuntoon. Jatkuvasti tulee vääriä hälyjä, joten eipä auta kuin viedä auto jälleen pajalle.nordman kirjoitti: Kuulostaa kovin tutulta. Itselläni edelleen rengaspaineiden merkkivalo palaa ja auto pyytää huoltoa aina käynnistäessä. Anturit on kyllä asennettu venttiileihin, mutta %&"#n Vianor ei osannut ohjelmoida niitä tai jotain... eikä ohjekirjastakaan ole mitään apua. Millainen operaatio tuo ohjelmointi mahtaa olla?
Ja toinen murheenkryyni on tuo etututka+rekisterikilpi... huokaus.
- caravan16v
- 'Senator'
- Viestit: 444
- Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
- Paikkakunta: jkl
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Mulla myös tuo rengaspaineen tunnistin rupes herjaamaan renkaan vaihdon jälkeen,perjantaina laakkoselle ohjelmointiin, vaatii kuulemma ensimmäisen kerran kun laitetaan uudet renkaat alle niin tuon ohjelmoinnin. Mulla tuo etu tutka oikkuili myös, kilpi irti ja puhaltimella kuumaa tuohon muovipohjaan ja kilpeä pyöristin keskeltä, loppu tuo turha piippailu ainakin toistaiseksi.