cozar kirjoitti:Jos ulkomuotoa ajattelee, niin uusi malli on ihan hyvännäköinen, kuitenkin sopivan hillitty ja hienoa siinä on, että mohköfanttimaisesta korin suurentamisesta päästään nyt eroon. Ketteryys ja keveys on kyllä tämänpäivän autoasiaa.
Uuden Astran sisusta näyttää ainakin kuvissa ihan hyvältä, uudenaikaiselta ja vihdoinkin nappulaviidakko korvataan nykyaikaisella kosketusnäytöllä. Ehkäpä nyt sitten vakiosoitin on nykyistä matolaatikkoa parempi ja radio myös kuuluu.
Kovan muovin käyttö vaikuttaa negatiivisesti äänieristykseen/laatuvaikutelmaan ja tekee muuten ainakin paperilla varsin hyvän oloiselle autolle tyylirikkoa. Pitäisihän sitä Opelin hakea sopivasti hajurakoa vaikkapa japanilaisiin tai korealaisiin kilpailijoihin vähän parempitasoisemmalla viimeistelyllä. Toivottavasti rengaskoossa palattaisiin järkevämpään 16" kokoon myös varustelluimmissa malleissa, jättipyörät täällä meidän roudan tuhoamilla teillä lisäävät vain melua, polttoaineen kulutusta ja rengaskuluja
Toki jos liikaa säästelevät auton suunnittelukuluissa, niin sillä on tapana kuitenkin kostautua kilpailukyvyssä. Pitänee lukea testit tarkaan miten auto pärjää.
Saksassa näyttää rengaskoot olevan 15"-18" välillä. 16" rengas on 205/55, eli siirtyvät tuohon yleisemmin käytössä olevaan rengaskokoon. 17" on 225/45 ja 18" 225/40. Tuossahan ainkaan ei tuon 16" osalta parannusta tapahdu muutakuin rahallisesti. Tuo 17" näytti olleen parissa kalliimmassa varustetasossa se vakiokoko. Tosin 0€ oli lisähintaa 16":lle.
Aika vähän tuo kyllä keulasta J Astralta näyttää. Keulan alaosa on samanlainen kuin Corsassa. Ylä aukko taas leventynyt koko keulan osalle valojen välissä. Vilkku ilmeisesti siirtynyt umpioon.
Takaa löytyy kanssa aikapaljon samaa jota on jo Corsan takaosasta löydettävissä.
Ja ettei nyt ihan kokonaan käänny tämä ketju tuohon uuteen 5-oviseen, niin helmikuussa tilattu Sports Tourer matkalla jo suomeen, jos ei peräti ole jo sitten tullut. Eli eiköhän tuon sitten elokuulla alle saa.