Astra J - kokemuksia
Tuulilasi: 3 vuotiaat suosikkimallit ruoste syynissä
Uusimmassa tuulilasissa 13.11.2014 3-vuotiaat suosikkimallit olivat ruoste syynissä. Opel astra sport tourer 1.4T / 116000km tuulilasi kirjoittaa Opelista seuraavaa; "Korin kunto oli suuresta ajomäärästä huolimatta erinomainen, ainoastaan kynnyskoteloiden pohja/pystysaumat olivat hieman kärsineet. Autoa oli nostettu väärin nosturilla, ilman nostokäpälien päällä olevia suojakumeja.
Taakse jäivät mm. Skoda Octavia "Täydennys suotavaa". Nissan Quasqai "Suosikki punertuu". Mazda 6 "Kiireesti suojaukseen". Ford Focus "Täydennys tarpeen"
Taakse jäivät mm. Skoda Octavia "Täydennys suotavaa". Nissan Quasqai "Suosikki punertuu". Mazda 6 "Kiireesti suojaukseen". Ford Focus "Täydennys tarpeen"
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 21:31
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Tuossa Tuulilasi-lehden artikkelissa, oli muisteltu Opelin huonoa mainetta menneeltä 20 vuodelta. Muista "suosikkimerkeistä" oli aika lievät arvostelut. Vaikka niissä oli ihan ongelmia ruosteen suhteen jo.
Pikaisesti lukaisin ko. artikkelin Ärrällä.
Olikohan Toyotassa, alustamuovit, jotka keränneet kilokaupalla kiviä, mutaa ja hiekkaa sisälleen. Roikkuivat just ja just paikoillaan. Oli kommentoitu vain, että pientä pesua ja moskan poistoa muovien päältä, niin ei hätiä mitiä ! Ruskettunut alusta kaipasi pikaisesti suojausta.
Tekniikan Maailma-lehdykäisessä oli alkuvuodesta testi keskiluokan farmariautoista. Siinäkin voiton vei VAG-konsernin tuotos.
Vaikka oli ajokäyttäytymiseltään kommentoitu tuota voittajaa, että väistökokeessa lipesi kuljettajalta käsistä. Lähti siis vaikeasti hallittavaan luisuun. Lisäksi, oli tuolla voittajalla kuormankantokyvyssä ongelmia.
Oli tuo klonksvagen vielä ladattu 1.2litran isolohkolla.. Mutta kulki kuulemma vähällä polttoaineella. Siitä pisteet !
Opel Astra ST oli varustettu 19" renkailla ja sport-alustalla. Sai tästä moitteita, että on uraherkkä ja muutenkin epämukava. Ja kulutus iso. Mitähän olisi ollut kommentit testikuskeilta, jos olisi vielä ollut vakioalustalla ja -renkailla tuokin Astra.
Halogeenivalot huonot. Vakioistuimet huonot. Kun olisi olleet bi-ksenonit ja sport-penkit keskikonsolilla, niin olisi ollut arvostelut varmasti parempia.
Jäi sellainen tuntuma, että oli taas pakko saada VAG-ryhmän tuotos voittajaksi.
Tuossa uusimmassa Tuulilasissa, oli testattu 400 000 km ajettua Skodaa. Kehuivat maasta taivaaseen. Konekin kuin uusi tuossa.
Taivaallinen ajokokemus. Ostakaamme kaikki Skoda ja olkaamme tyydytettyjä !!!
Pikaisesti lukaisin ko. artikkelin Ärrällä.
Olikohan Toyotassa, alustamuovit, jotka keränneet kilokaupalla kiviä, mutaa ja hiekkaa sisälleen. Roikkuivat just ja just paikoillaan. Oli kommentoitu vain, että pientä pesua ja moskan poistoa muovien päältä, niin ei hätiä mitiä ! Ruskettunut alusta kaipasi pikaisesti suojausta.
Tekniikan Maailma-lehdykäisessä oli alkuvuodesta testi keskiluokan farmariautoista. Siinäkin voiton vei VAG-konsernin tuotos.
Vaikka oli ajokäyttäytymiseltään kommentoitu tuota voittajaa, että väistökokeessa lipesi kuljettajalta käsistä. Lähti siis vaikeasti hallittavaan luisuun. Lisäksi, oli tuolla voittajalla kuormankantokyvyssä ongelmia.
Oli tuo klonksvagen vielä ladattu 1.2litran isolohkolla.. Mutta kulki kuulemma vähällä polttoaineella. Siitä pisteet !
Opel Astra ST oli varustettu 19" renkailla ja sport-alustalla. Sai tästä moitteita, että on uraherkkä ja muutenkin epämukava. Ja kulutus iso. Mitähän olisi ollut kommentit testikuskeilta, jos olisi vielä ollut vakioalustalla ja -renkailla tuokin Astra.
Halogeenivalot huonot. Vakioistuimet huonot. Kun olisi olleet bi-ksenonit ja sport-penkit keskikonsolilla, niin olisi ollut arvostelut varmasti parempia.
Jäi sellainen tuntuma, että oli taas pakko saada VAG-ryhmän tuotos voittajaksi.
Tuossa uusimmassa Tuulilasissa, oli testattu 400 000 km ajettua Skodaa. Kehuivat maasta taivaaseen. Konekin kuin uusi tuossa.
Taivaallinen ajokokemus. Ostakaamme kaikki Skoda ja olkaamme tyydytettyjä !!!
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Kyllähän nää autolehtien jutut suosivat noita vag konsernin tuotteita. Itselä käytössä vm-12 1,4 sport tourer ja uutena suojattu. Nyt mittarissa alkaa olemaan 56 tkm eikä mitään ongelmia ole ollut, Ainoastaan jarrulevyt vaihdettu kahdesti eteen ja kerran taakse takuuseen. Ei voi kuin olla tyytyväinen.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Eikö tuossa ole jo ongelmia aivan tarpeeksi, jos 56tkm matkalla vaihdettu jarrulevyt kolme kertaa?Harri63 kirjoitti:Kyllähän nää autolehtien jutut suosivat noita vag konsernin tuotteita. Itselä käytössä vm-12 1,4 sport tourer ja uutena suojattu. Nyt mittarissa alkaa olemaan 56 tkm eikä mitään ongelmia ole ollut, Ainoastaan jarrulevyt vaihdettu kahdesti eteen ja kerran taakse takuuseen. Ei voi kuin olla tyytyväinen.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Non niin.Alkoihan ne maalitkin lähteen kattokiskojen luota.Pikkasen alkaa olla liikaa ns.tyyppivikoja.Taidan vaihtaa kohta takaisin niin teidän parjaaminne foordiin.Se sentäs osaa tehdä autot ettei tarvi laukata kokoaikaa liikkeessa valittamassa vioista....
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 21:31
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Tämä jarrulevyjen kieroutumistaipumus Astra J-mallin autoissa...
Vika ollut J-mallin alkuajoista lähtien. Lienee Opel teetättänyt noita huonolaatuisia levyjä sitten enemmältikin varastoon, kun niitä riittänyt vielä 2012-2013 mallivuoden Astroihinkin. Vai onko jollain jopa tätä vikaa vielä ihan näissä uusimmissakin Astroissa ?
Tarkennatko nimimerkki "Tutka73 " mitä vikoja sinulla ollut Astrassasi ? Näitä tässä seuraavana listaamiani vai joitain uusia ?
Listaa: 1.4T-mallin jäähdytysnestevuodot, jarrulevyjen kieroutumiset, jarrujen jumittelu, nitinät ja narinat matkustamon paneeleissa, ilmavirtasuhinat ovitiivisteissä, ovitiivisteiden irtirepeily ovia avatessa, kun tiiviste jäätynyt,
takakontin lukon mikrokytkinviat, 1.4T-koneen vesipumppuviat / ylimääräiset vinkumisäänet, radion huono kuuluvuus, maaliviat, vilkkujen indikaattorin ja merkkiäänen synkrooniongelmat, peruutustutka-ongelmat, diesel-mallin polttonestesyöttöongelmat joissa korjauksena tehty polttoaineputkiston vaihto...
Jokos tuossa oli kattavasti listaa..
Omassa vm. 2012 ST Sport 1.6T 6MT-Astrassa ollut vain tuo etujarrulevyjen kieroutumisvika. Radion huono kuuluvuus ajoittain, lienee "ominaisuus". Radio ei mikään huippuhyvä olekaan.
Vika ollut J-mallin alkuajoista lähtien. Lienee Opel teetättänyt noita huonolaatuisia levyjä sitten enemmältikin varastoon, kun niitä riittänyt vielä 2012-2013 mallivuoden Astroihinkin. Vai onko jollain jopa tätä vikaa vielä ihan näissä uusimmissakin Astroissa ?
Tarkennatko nimimerkki "Tutka73 " mitä vikoja sinulla ollut Astrassasi ? Näitä tässä seuraavana listaamiani vai joitain uusia ?
Listaa: 1.4T-mallin jäähdytysnestevuodot, jarrulevyjen kieroutumiset, jarrujen jumittelu, nitinät ja narinat matkustamon paneeleissa, ilmavirtasuhinat ovitiivisteissä, ovitiivisteiden irtirepeily ovia avatessa, kun tiiviste jäätynyt,
takakontin lukon mikrokytkinviat, 1.4T-koneen vesipumppuviat / ylimääräiset vinkumisäänet, radion huono kuuluvuus, maaliviat, vilkkujen indikaattorin ja merkkiäänen synkrooniongelmat, peruutustutka-ongelmat, diesel-mallin polttonestesyöttöongelmat joissa korjauksena tehty polttoaineputkiston vaihto...
Jokos tuossa oli kattavasti listaa..
Omassa vm. 2012 ST Sport 1.6T 6MT-Astrassa ollut vain tuo etujarrulevyjen kieroutumisvika. Radion huono kuuluvuus ajoittain, lienee "ominaisuus". Radio ei mikään huippuhyvä olekaan.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Siis onko tuo jarrulevyjen kieroutuminen ihan yleistä?? Olen kärsinyt oudosta tärinästä jarrutuksen yhteydessä alkusyksystä lähtien, ja kävin merkkarilla turhaan kyselemässä joko vielä menisi korjaus takuuseen, vaikka tehdastakuu loppui toukokuussa. Tietystikään tiskillä ei tiedetty mistään jarrulevyjen tyyppiviasta. Jätin sitten asian sikseen.
Ajattelin kyllä että kyse ei voi olla levyjen kieroutumisesta, koska tärinää ei esiinny aina. Luulisi niiden oirehtivan joka jarrutuksessa..?
Tärinä tuntuu enemmän ratissa kuin polkimessa. Renkaissa ei liene vikaa, koska talvirenkaiden vaihto ei muuttanut tilannetta miksikään. Joskus tärisee, joskus ei.
Ajattelin kyllä että kyse ei voi olla levyjen kieroutumisesta, koska tärinää ei esiinny aina. Luulisi niiden oirehtivan joka jarrutuksessa..?
Tärinä tuntuu enemmän ratissa kuin polkimessa. Renkaissa ei liene vikaa, koska talvirenkaiden vaihto ei muuttanut tilannetta miksikään. Joskus tärisee, joskus ei.
Astra Sport 1.4 Turbo 2012
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Ratissahan toi hakkaaminen yleensä tuntuukin kun etulevyt kierona.. Tota voi vähän helpottaa sillä että jos joutuy tekemään rajun jarrutuksen niin ei jää jarrulle seisomaan että pääsee levyt jäähtymääm tasasesti jolloin pienempi riski kieroutua.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Tuon maalien irtoamisen lisäksi jäähdytinnestevuotojen takia 3 kertaa korjaamolla ja viimeisimmällä vaihtoivat jo vesipumpun.Lisäksi uutena ovien panelit irtosivat ja irvistivät liimauksistaan.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Jep, yleistä on. Edellisessä Astrassani vaihdettiin etulevyt kolme kertaa ja takalevyt kerran 3 vuoden aikana. Odotan mielenkiinnolla, onko mitään parannusta tapahtunut tässä uudessa autossa. Nämä ovat työsuhdeautoja, joten maksajasta ei minulla ole tietoa (no lopulta tietenkin käyttäjä maksaa nämä jutut kohonneina leasing-vuokrina), mutta vaihtotarve ilmeni tärinänä jarrutuksen aikana. Muutkin ovat tällä palstalla vastaavasta ilmoitelleet, joten aika tyypillinen täytyy vian olla. Jotain on siis mennyt aikalailla fataalisti pieleen Astran jarrujen suunnnittelussa, koska edellisissä autoissani, useita eri merkkisiä, ei koskaan tarvinnut tehdä jarruille mitään (elleivät sitten huolloissa tehneet jotain herkistelyjä tms.).RTT kirjoitti:Siis onko tuo jarrulevyjen kieroutuminen ihan yleistä?? Olen kärsinyt oudosta tärinästä jarrutuksen yhteydessä alkusyksystä lähtien, ja kävin merkkarilla turhaan kyselemässä joko vielä menisi korjaus takuuseen, vaikka tehdastakuu loppui toukokuussa. Tietystikään tiskillä ei tiedetty mistään jarrulevyjen tyyppiviasta. Jätin sitten asian sikseen.
Ajattelin kyllä että kyse ei voi olla levyjen kieroutumisesta, koska tärinää ei esiinny aina. Luulisi niiden oirehtivan joka jarrutuksessa..?
Tärinä tuntuu enemmän ratissa kuin polkimessa. Renkaissa ei liene vikaa, koska talvirenkaiden vaihto ei muuttanut tilannetta miksikään. Joskus tärisee, joskus ei.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Itsellä sama ongelma GTC:ssä. Radio kuuluu huonosti. Ääni niinkuin huojuu/vaimenee ajossa. Ylen kanavilla on samaa ongelmaa. Varsinkin kun laittaa hieman kovemmalle on kuultavissa häiriösuhinoita satunnaisesti. MP3 ja cd soivat moitteetta. Eli vika tuskin on itse soittimessa. Antenni, antennivahvistin, antennimoduuli, kaapelointi?Nible kirjoitti:Valitin itsekin tuosta radion huonosta kuuluvuudesta heinäkuussa, kun huoltoa autolle varasin.JukeN kirjoitti:
Valitin vielä Laakkoselle radion huonosta kuuluvuudesta, mutta on kuulemma enemmänkin ominaisuus CD400:ssa.
Olivat jotain testejä radiolle tehneet, mutta ei sieltä mitään vikaa löytynyt.
Takuuseen vaihdettu piiska ja jalka. Ei auttanut.
Onko kenelläkään tullut tämä kuntoon??
Huoltoa ei tunnu hirvesti kiinnostavan. Muutenkin olen aika pettynyt LänsiAuton toimintaa pk-seudulla.
Auttaisikohan jos kokoeilisi takalasi-/tuulilasiantennia ja liittäisi sen suoraan antennivahvistimeen.
Täältä ainakin kuvia antenni/antennivahvistin asioista:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... chback_68/
Astra Sports Tourer takalasinpyyhin
Ootteko onnistunut vaihtamaan J mallin astra farmariin takalasin pyyhkimen sulkaa? Itse kokeilin vaihtaa, ei vaan onnistunut, mahdoton vaihtaa. Pyyhkijän vartta ei voi kääntää kokonaan pystyyn, tai ei voi kääntää niin paljoa, että sulan voisi nykäistä irti.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
Re: Astra Sports Tourer takalasinpyyhin
Terve,newbala kirjoitti:Ootteko onnistunut vaihtamaan J mallin astra farmariin takalasin pyyhkimen sulkaa? Itse kokeilin vaihtaa, ei vaan onnistunut, mahdoton vaihtaa. Pyyhkijän vartta ei voi kääntää kokonaan pystyyn, tai ei voi kääntää niin paljoa, että sulan voisi nykäistä irti.
Vaihto onnistui minulla. Nostaa vaan pyyhkijän yläasentoon, alkuun luulin itsekin ettei tuo nouse kovin ylös mutta hieman voimaa lisäämällä sain sen nousemaan sellaiseen asentoon, että se pysyy itsekseen irti lasista n.20cm päässä. Tuon jälkeen pyyhin irti ja uusi tilalle.
Re: Astra Sports Tourer takalasinpyyhin
Kokeilin nostaa lisäämäällä voimaa, en uskaltanut jatkaa. Näyttää, että irtoaa kokovarsi takalasista. Pitäskö se muka nousta niin ylös, että pyyhkijä pysyy yläsennossa? Ethän vaan narraa .....freed kirjoitti:Terve,newbala kirjoitti:Ootteko onnistunut vaihtamaan J mallin astra farmariin takalasin pyyhkimen sulkaa? Itse kokeilin vaihtaa, ei vaan onnistunut, mahdoton vaihtaa. Pyyhkijän vartta ei voi kääntää kokonaan pystyyn, tai ei voi kääntää niin paljoa, että sulan voisi nykäistä irti.
Vaihto onnistui minulla. Nostaa vaan pyyhkijän yläasentoon, alkuun luulin itsekin ettei tuo nouse kovin ylös mutta hieman voimaa lisäämällä sain sen nousemaan sellaiseen asentoon, että se pysyy itsekseen irti lasista n.20cm päässä. Tuon jälkeen pyyhin irti ja uusi tilalle.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
Re: Astra Sports Tourer takalasinpyyhin
Näin ainakin 5 ovisessa.. Tuskin tuo eroaa, aluksi ei tosiaan minullakaan liikkunut juuri mihinkään.. Ja nyt tosiaan saa nostettua ylös tuon pyyhkijän ja pysyy ylhäällä. Pari viikonloppua sitten tuli vaihdettua pyyhkijä.. Osaakos muut sanoa että onko tuossa joku kikka mitä en vaan ole huomannut tekeväni?newbala kirjoitti:Kokeilin nostaa lisäämäällä voimaa, en uskaltanut jatkaa. Näyttää, että irtoaa kokovarsi takalasista. Pitäskö se muka nousta niin ylös, että pyyhkijä pysyy yläsennossa? Ethän vaan narraa .....freed kirjoitti:Terve,newbala kirjoitti:Ootteko onnistunut vaihtamaan J mallin astra farmariin takalasin pyyhkimen sulkaa? Itse kokeilin vaihtaa, ei vaan onnistunut, mahdoton vaihtaa. Pyyhkijän vartta ei voi kääntää kokonaan pystyyn, tai ei voi kääntää niin paljoa, että sulan voisi nykäistä irti.
Vaihto onnistui minulla. Nostaa vaan pyyhkijän yläasentoon, alkuun luulin itsekin ettei tuo nouse kovin ylös mutta hieman voimaa lisäämällä sain sen nousemaan sellaiseen asentoon, että se pysyy itsekseen irti lasista n.20cm päässä. Tuon jälkeen pyyhin irti ja uusi tilalle.