Astra J - kokemuksia
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Tuolla enemmän juttua valojen valkaisusta
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 0&t=221659
Sieltä myös löytyy vaihtamiseen tämä ohje
http://www.wmvx.co.uk/forum/showthread. ... -(Astra-J)
Minulla nyt käytössä alkuperäiset Polargit tuolta:
http://www.ebay.de/itm/120971940041?_tr ... EBIDX%3AIT
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 0&t=221659
Sieltä myös löytyy vaihtamiseen tämä ohje
http://www.wmvx.co.uk/forum/showthread. ... -(Astra-J)
Minulla nyt käytössä alkuperäiset Polargit tuolta:
http://www.ebay.de/itm/120971940041?_tr ... EBIDX%3AIT
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
- caravan16v
- 'Senator'
- Viestit: 444
- Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
- Paikkakunta: jkl
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Mulla oli nuo polargit ennen noita ledejä,noi polargit ei kestänyt kun reilu vuoden,hyvä valo noissakin oli.Fisherman kirjoitti:Tuolla enemmän juttua valojen valkaisusta
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 0&t=221659
Sieltä myös löytyy vaihtamiseen tämä ohje
http://www.wmvx.co.uk/forum/showthread. ... -(Astra-J)
Minulla nyt käytössä alkuperäiset Polargit tuolta:
http://www.ebay.de/itm/120971940041?_tr ... EBIDX%3AIT
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Onkos kukaan afl-valoista vaihtanut sitä kulmavaloa valkoisemmaksi?
Riittäisikö joku 4000K lamppu.
H11 taitaa olla kanta.
Turhan keltainen nyt xenonin rinnalla.
Riittäisikö joku 4000K lamppu.
H11 taitaa olla kanta.
Turhan keltainen nyt xenonin rinnalla.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Tämän haluaisin itsekin tietää.. Kertokaapas, onko hankala operaatio, saako noita polttimoita esim. Motonetista..?Nible kirjoitti:Onkos kukaan afl-valoista vaihtanut sitä kulmavaloa valkoisemmaksi?
Riittäisikö joku 4000K lamppu.
H11 taitaa olla kanta.
Re: astra sports tourer päiväajovalot
Miten onnistuit irrottamatta mitään? Itse otin sulakerasian kannen pois, ei siltikään onnistunut. Ei sinne koloon mahdu kuin vauvan käsi. Kärkipihdeilläkin kokeilin, nii ei, ei sitten millään. Ei ne pihditkään sinne kunnolla mahdu, saatikka vielä pitäisi pystyä liikuttamaan. Voi tana kele.....caravan16v kirjoitti:Juu vähän ahdasta on ite en ole irroitellut mitään,pientä sorminäppäryyttä se kaipaa.newbala kirjoitti:Miten kuljettajan puolelle vaihtaa päivävalojen polttimon, ei sinne koloon käsi mahdu. Toisellakin puolella näytti niin ahtaalta, että en edes alkanu yrittämään. Pitääkö irrottaa sulakerasia tai jotain muuta? Olisin kokeillut tuota LED poltinta.caravan16v kirjoitti:Mulla kyseiset ledit ja herjaa palaneesta polttimosta,kirkas valo tossa on jos jaksaa kuittailla tietokonetta,ite vaihdoin pois kun piti viedä katsastukseen.newbala kirjoitti:Minulla on omassa astrassa perinteiset halogeenivalot + nämä päiväajovalot. Kävisköhän alla linkin mukaiset LED polttimot nykyisten päivävalo polttimoiden tilalle. Olisi paljon kirkaammat. Alkaakohan auto herjaamaan jos muuttaa LED polttimoiksi ? Nykyinen halogeeni päivävalo poltin on juuri tämä W21/5W lasikanta.
http://www.valostore.fi/tuote/led_poltt ... ed_324_lm/
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Pieni meisseli siihen päiväajovalon suojuksen koloihin ja käännät sen auki. Kokeilen vaikka toinen puoli ensiksi niin hoksaat systeemin. Tuon kannen kun saa pois niin saa sormin helposti kiinni polttimosta/kannasta.
- caravan16v
- 'Senator'
- Viestit: 444
- Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
- Paikkakunta: jkl
Re: astra sports tourer päiväajovalot
Ite oon ottanut sen kannen L-mallisella kuusiokoloavaimella auki,sit se polttimon kanta tulee osittain näkyviin jossa on "klipsut" jota joutuu painamaan samalla kun vetää polsan pois,ei siltikään mikään helppo homma,itelläkin meinas hermo mennä ennen kuin tajusin systeeminnewbala kirjoitti:Miten onnistuit irrottamatta mitään? Itse otin sulakerasian kannen pois, ei siltikään onnistunut. Ei sinne koloon mahdu kuin vauvan käsi. Kärkipihdeilläkin kokeilin, nii ei, ei sitten millään. Ei ne pihditkään sinne kunnolla mahdu, saatikka vielä pitäisi pystyä liikuttamaan. Voi tana kele.....caravan16v kirjoitti:Juu vähän ahdasta on ite en ole irroitellut mitään,pientä sorminäppäryyttä se kaipaa.newbala kirjoitti:Miten kuljettajan puolelle vaihtaa päivävalojen polttimon, ei sinne koloon käsi mahdu. Toisellakin puolella näytti niin ahtaalta, että en edes alkanu yrittämään. Pitääkö irrottaa sulakerasia tai jotain muuta? Olisin kokeillut tuota LED poltinta.caravan16v kirjoitti:Mulla kyseiset ledit ja herjaa palaneesta polttimosta,kirkas valo tossa on jos jaksaa kuittailla tietokonetta,ite vaihdoin pois kun piti viedä katsastukseen.newbala kirjoitti:Minulla on omassa astrassa perinteiset halogeenivalot + nämä päiväajovalot. Kävisköhän alla linkin mukaiset LED polttimot nykyisten päivävalo polttimoiden tilalle. Olisi paljon kirkaammat. Alkaakohan auto herjaamaan jos muuttaa LED polttimoiksi ? Nykyinen halogeeni päivävalo poltin on juuri tämä W21/5W lasikanta.
http://www.valostore.fi/tuote/led_poltt ... ed_324_lm/
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Valkoisten autojen omistajilta kaivataan kokemuksia! Onko normaalivärin maalipinnassa nykyisin lakkakerros? Joskus aikoinaan ei ollut ja silloin pinta ei ollut kovinkaan kestävä. Onko auton keula ottanut normaalia enempää kiveniskuista osumaa? Himottaisi ottaa tuo valkoinen ja laittaa se reilu viisisataa ylimääräisiin varusteisiin. Olisi värinä suht. varma valinta ja auto tulee muutenkin pestyä säännöllisesti niin lian näkyminen ei niin haittaa.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Pitääkö ovien alareunassa olevat vedenpoistoaukkojen kumitutit poistaa? Tai siis, aukon ympärillä olevan kumitiivisteen keskellä olevat tuttimaiset kumit (joissa on nuoli..)?
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Ainakin omassa 14-mallisessa kärryssä nuo ovat paikallaan, en ole niitä poistanut.timppi kirjoitti:Pitääkö ovien alareunassa olevat vedenpoistoaukkojen kumitutit poistaa? Tai siis, aukon ympärillä olevan kumitiivisteen keskellä olevat tuttimaiset kumit (joissa on nuoli..)?
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Nyt on uusi Astra alla, vielä on alle 100 km mittarissa.
Auto on Sports Tourer Cosmo Business 1.6 CDTI, ihkaensimmäinen Opel meidän taloudessa.
Pikahuomioita alle vuorokauden käytön jälkeen, vertailuna edellinen Volvo V50 1.6D.
Auto kulkee ihan mukavasti ja äänettömästi (ainakin kitkarenkailla). Hidastetöyssyt eivät tunnu yhtä pahalta kuin Volvolla. Enemmän potkuakin kuin Volvossa, tosin onhan Astrassa enemmän hevosvoimiakin, toisaalta painoakin enemmän. Mielenkiinnolla odottelen millaisiin lukemiin polttoaineenkulutus näyttää asettuvan. Tarkoitus on kirjata jokainen tankkaus Fuellyyn. Volvolla meni 5.5 litraa satasella, kun luvattu keskikulutus oli 3.8. Katsotaan pääseekö Astralla samaan.
Takakontissa on ruhtinaallisesti tilaa, ja tavaroille löytyy paljon lokeroita. Samoin etupenkillä on väljät oltavat. Takaistuimen tiloissa ei juuri V50:n jälkeen eroa huomaa. Eli ei turhan väljää, mutta ei nyt varsinaisesti ahdistakaan, meillä takamatkustajat ovat kuitenkin yleensä alle puolitoistametrisiä.
Cosmon vakiopenkit (comfort-istuimet) tuntuvat yllättävän hyviltä, ja "puolinahkaverhoilu" vaikuttaa ihan pätevältä. AGR-istuimet olisi toki saanut pienellä lisähinnalla, ja koeajoautossa niitä testasin, mutta niissä tuntui olevan liikaakin säätömahdollisuuksia, kun meillä on kaksi todella eri kokoista kuljettajaa.. ei niitä ikinä ehtisi saada kohdilleen. Jos olisi saanut sähkösäädöt muistipaikoilla, niin sitten kyllä olisi kelvannut.
AFL-valot vaikuttavat hyviltä, tosin valaisemattomille teille en vielä eilen päässyt niitä kokeilemaan. Viikonloppuna sitten.
Keskikonsolin nappulaviidakkoon tottuu yllättävän nopeasti, ja CD600-mediakeskus vaikuttaa hyvältä, tosin siinä riittää vielä opettelemista. Sähköisen käsijarrun kanssa vaimolla oli alkuhankaluuksia, mutta eiköhän siihenkin totu. Pikkuhienoudet kuten ratinlämmitin ja webasto kaukosäädöllä ovat ihan luksusta. Kaikki tuntuu ihan laadukkaalta. Ajotietokoneen punainen pikseligrafiikka näyttää hiukan menneeltä vuosituhannelta, siitä huomaa mallin iän ehkä selvimmin. Muuten tämä vuosimalli 14.5 on varsin hyvin ajan hermoilla ja muotoilu miellyttää silmää.
Pari pientä ärsytystä. Ennen kuin kotiin pääsin, etututka alkoi huutaa suoraa huutoa, ilmeisesti johtui rekisterikilvestä, kun sen päät olivat sen verran ulkonevat. Väänsin käsin kilpeä kuperammaksi ja huuto loppui. Ihan muutamasta millistä oli kyse.
Mutta edelleenkin etututka vinkuu, esim. kun käynnistää auton autokatoksessa niin että keula on seinään päin. Onneksi valituksen saa napista pois, mutta kun laitat pakin päälle, niin etututkan meteli alkaa taas. Yritin valikosta saada varoitusääntäkin pienemmälle, mutta vaihtoehdot ovat vain normaali ja kova. Noin sen ilmeisesti sitten kuuluukin toimia?
Toinen pikkuharmi aiheutui rengastoimittajan virheestä. Talvirenkaista puuttui erehdyksessä rengaspaineanturit, ja siksi mittaristoon tulee koko ajan merkkivaloa ja viestiä. Tuo korjaantunee heti kunhan pääsen Vianorille asennuttamaan anturit venttiileihin.
Mutta pikkujuttujahan nuo. Kaiken kaikkiaan fiilikset ovat erittäin positiiviset tässä vaiheessa, toivotaan että jatkossakin.
Auto on Sports Tourer Cosmo Business 1.6 CDTI, ihkaensimmäinen Opel meidän taloudessa.
Pikahuomioita alle vuorokauden käytön jälkeen, vertailuna edellinen Volvo V50 1.6D.
Auto kulkee ihan mukavasti ja äänettömästi (ainakin kitkarenkailla). Hidastetöyssyt eivät tunnu yhtä pahalta kuin Volvolla. Enemmän potkuakin kuin Volvossa, tosin onhan Astrassa enemmän hevosvoimiakin, toisaalta painoakin enemmän. Mielenkiinnolla odottelen millaisiin lukemiin polttoaineenkulutus näyttää asettuvan. Tarkoitus on kirjata jokainen tankkaus Fuellyyn. Volvolla meni 5.5 litraa satasella, kun luvattu keskikulutus oli 3.8. Katsotaan pääseekö Astralla samaan.
Takakontissa on ruhtinaallisesti tilaa, ja tavaroille löytyy paljon lokeroita. Samoin etupenkillä on väljät oltavat. Takaistuimen tiloissa ei juuri V50:n jälkeen eroa huomaa. Eli ei turhan väljää, mutta ei nyt varsinaisesti ahdistakaan, meillä takamatkustajat ovat kuitenkin yleensä alle puolitoistametrisiä.
Cosmon vakiopenkit (comfort-istuimet) tuntuvat yllättävän hyviltä, ja "puolinahkaverhoilu" vaikuttaa ihan pätevältä. AGR-istuimet olisi toki saanut pienellä lisähinnalla, ja koeajoautossa niitä testasin, mutta niissä tuntui olevan liikaakin säätömahdollisuuksia, kun meillä on kaksi todella eri kokoista kuljettajaa.. ei niitä ikinä ehtisi saada kohdilleen. Jos olisi saanut sähkösäädöt muistipaikoilla, niin sitten kyllä olisi kelvannut.
AFL-valot vaikuttavat hyviltä, tosin valaisemattomille teille en vielä eilen päässyt niitä kokeilemaan. Viikonloppuna sitten.
Keskikonsolin nappulaviidakkoon tottuu yllättävän nopeasti, ja CD600-mediakeskus vaikuttaa hyvältä, tosin siinä riittää vielä opettelemista. Sähköisen käsijarrun kanssa vaimolla oli alkuhankaluuksia, mutta eiköhän siihenkin totu. Pikkuhienoudet kuten ratinlämmitin ja webasto kaukosäädöllä ovat ihan luksusta. Kaikki tuntuu ihan laadukkaalta. Ajotietokoneen punainen pikseligrafiikka näyttää hiukan menneeltä vuosituhannelta, siitä huomaa mallin iän ehkä selvimmin. Muuten tämä vuosimalli 14.5 on varsin hyvin ajan hermoilla ja muotoilu miellyttää silmää.
Pari pientä ärsytystä. Ennen kuin kotiin pääsin, etututka alkoi huutaa suoraa huutoa, ilmeisesti johtui rekisterikilvestä, kun sen päät olivat sen verran ulkonevat. Väänsin käsin kilpeä kuperammaksi ja huuto loppui. Ihan muutamasta millistä oli kyse.
Mutta edelleenkin etututka vinkuu, esim. kun käynnistää auton autokatoksessa niin että keula on seinään päin. Onneksi valituksen saa napista pois, mutta kun laitat pakin päälle, niin etututkan meteli alkaa taas. Yritin valikosta saada varoitusääntäkin pienemmälle, mutta vaihtoehdot ovat vain normaali ja kova. Noin sen ilmeisesti sitten kuuluukin toimia?
Toinen pikkuharmi aiheutui rengastoimittajan virheestä. Talvirenkaista puuttui erehdyksessä rengaspaineanturit, ja siksi mittaristoon tulee koko ajan merkkivaloa ja viestiä. Tuo korjaantunee heti kunhan pääsen Vianorille asennuttamaan anturit venttiileihin.
Mutta pikkujuttujahan nuo. Kaiken kaikkiaan fiilikset ovat erittäin positiiviset tässä vaiheessa, toivotaan että jatkossakin.
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 21:31
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Vieläkö tuollaisessa ihkauudessa "14.5"-mallin Astrassa, on ominaisuutena/oletuksena se valinta, että sivulasit voi avata avaimen kaukosäätimestä kerralla.
Otatin tuon ominaisuuden pois, kun pari kertaa ikkunat aukeilivat "itsekseen". Toisinsanoen, kun avain oli taskussa ja sopivasti painuivat painikkeet ja ikkunat kerralla auki.
Pari kertaa oli lähellä tulla isompikin "ketutus", jos en olisi autolta poistuessani, vilkaissut vielä kerran taakse. Oli Astran ikkunat auenneet. Jos en olisi vilkaissut mennessäni, olisi ikkunat jääneet auki ja olisi auto kastunut sisustaltaan illalla, kun oli rankempi sadekuuro.
Kaupunkialueella tietty myös se harmi, että saattaa kaikki irtonainen autosta lähteä ohikulkevan tarvitsijan matkaan, jos ja kun ikkunat auki ja ovien lukot myös...
Otatin tuon ominaisuuden pois, kun pari kertaa ikkunat aukeilivat "itsekseen". Toisinsanoen, kun avain oli taskussa ja sopivasti painuivat painikkeet ja ikkunat kerralla auki.
Pari kertaa oli lähellä tulla isompikin "ketutus", jos en olisi autolta poistuessani, vilkaissut vielä kerran taakse. Oli Astran ikkunat auenneet. Jos en olisi vilkaissut mennessäni, olisi ikkunat jääneet auki ja olisi auto kastunut sisustaltaan illalla, kun oli rankempi sadekuuro.
Kaupunkialueella tietty myös se harmi, että saattaa kaikki irtonainen autosta lähteä ohikulkevan tarvitsijan matkaan, jos ja kun ikkunat auki ja ovien lukot myös...
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Enpä ole tuollaista tajunnut kokeilla, mutta hyvä että varoitit. Kyllä tuo fiitseri näköjään ohjekirjasta edelleen löytyy. Eikä tuota varmaan mistään valikosta pysty itse kytkemään poiskaan? Jossain aiemmassa autossani on ollut vastaava, olisiko ollut Mazda...SportsTourer1.6T kirjoitti:Vieläkö tuollaisessa ihkauudessa "14.5"-mallin Astrassa, on ominaisuutena/oletuksena se valinta, että sivulasit voi avata avaimen kaukosäätimestä kerralla.
Mielestäni kyllä melkoisen tarpeeton ominaisuus. Etenkin tässä webastollisessa mallissa, jossa kaukosäätimestä saa tuuletuksen päälle etäältä, jos sellaista välttämättä haluaa.
Vielä avaimista puheenollen: hiukan outoa, että toinen Astran avain on taittuva ja toinen "taskunpuhkojamallia". Eikö molempia olisi voinut tehdä taittuviksi?
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
nordman kirjoitti:Enpä ole tuollaista tajunnut kokeilla, mutta hyvä että varoitit. Kyllä tuo fiitseri näköjään ohjekirjasta edelleen löytyy. Eikä tuota varmaan mistään valikosta pysty itse kytkemään poiskaan? Jossain aiemmassa autossani on ollut vastaava, olisiko ollut Mazda...SportsTourer1.6T kirjoitti:Vieläkö tuollaisessa ihkauudessa "14.5"-mallin Astrassa, on ominaisuutena/oletuksena se valinta, että sivulasit voi avata avaimen kaukosäätimestä kerralla.
Mielestäni kyllä melkoisen tarpeeton ominaisuus. Etenkin tässä webastollisessa mallissa, jossa kaukosäätimestä saa tuuletuksen päälle etäältä, jos sellaista välttämättä haluaa.
Vielä avaimista puheenollen: hiukan outoa, että toinen Astran avain on taittuva ja toinen "taskunpuhkojamallia". Eikö molempia olisi voinut tehdä taittuviksi?
Ei ole rahaa, eli säästökuuri ilmeisesti purrut tässä(kin) asiassa.
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Ja kun se etututkien turha huutaminen alkaa taas noin kuukauden päästä, niin sen muovilevyn poisto siitä rekisterikilven takaa auttaa lopullisesti. Levy on kilven takana vain jostain keskikohdasta kiinni puskurissa ja suoristaa ajastaan sitten tuota kilpeä. Omassa tuo kilven kääntö auttoi aina n. kuukaudeksi ja ensimmäisessä vuosihuollossa sitten ottivat sen muovilevyn pois.nordman kirjoitti:
Pari pientä ärsytystä. Ennen kuin kotiin pääsin, etututka alkoi huutaa suoraa huutoa, ilmeisesti johtui rekisterikilvestä, kun sen päät olivat sen verran ulkonevat. Väänsin käsin kilpeä kuperammaksi ja huuto loppui. Ihan muutamasta millistä oli kyse.
Mutta edelleenkin etututka vinkuu, esim. kun käynnistää auton autokatoksessa niin että keula on seinään päin. Onneksi valituksen saa napista pois, mutta kun laitat pakin päälle, niin etututkan meteli alkaa taas. Yritin valikosta saada varoitusääntäkin pienemmälle, mutta vaihtoehdot ovat vain normaali ja kova. Noin sen ilmeisesti sitten kuuluukin toimia?
Toinen pikkuharmi aiheutui rengastoimittajan virheestä. Talvirenkaista puuttui erehdyksessä rengaspaineanturit, ja siksi mittaristoon tulee koko ajan merkkivaloa ja viestiä. Tuo korjaantunee heti kunhan pääsen Vianorille asennuttamaan anturit venttiileihin.
Mutta pikkujuttujahan nuo. Kaiken kaikkiaan fiilikset ovat erittäin positiiviset tässä vaiheessa, toivotaan että jatkossakin.
Omassa ei kyllä peruutustutka ala huutamaan ennenkuin käyttää pakin päällä. Tai saahan sen huutamaan, jos painan sitä tutkan nappia. Sen jälkeehän se laittaa etututkat päälle aina, kun vauhti tippuu tarpeeksi alas. Mutta unohtaa kyllä tuon asetuksen sammuttaessa auton.
Eikö tuota rengaspainedenvalvontajärjestelmää saa pois päältä mitenkään?
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5